hoe voed je een kitten op?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Re: hoe voed je een kitten op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:39

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:06

Zilfstar schreef:
nikilover schreef:
ik heb ook een kitten,en als ik thuis ben is hij bij me en zo niet zit hij op mijn kamer met speelgoed eten/drinken en een kattenbak.Of mijn zus neemt hem even als ze thuis is.Als ik dan thuiskom ligt hij meestal languit op mijn bed te slapen.Elke keer na het eten zet je hem even op de kattenbak,en als je merkt dat hij wat doet goed belonen,dan hebben ze het zo door,heb die van mij wel 40 keer per dag op de bak gezet,maar hij is nu wel zindelijk!verder heel veel zijn/haar naam roepen dat de kat eraan went.als je tv kijkt ofzo gewoon lekker op schoot nemen.(niet te veel melk geven dan gaan ze aan de diarree of ze spugen het uit)maar voor de rest zorgen dat er eten/drinken is.die van mij heeft tot nu toe niks kapot gemaakt als ik weg was,maar dat kan ook nog een keer komen Tong uitsteken in iedergeval veel plezier en succes ermee als er een kitten komt!

Neem dit aan van een dierenartsassistente: geef absoluut NOOIT koeienmelk aan katten!! (Ook niet aan egels overigens). Ze zijn er overgevoelig voor en kunnen vreselijk spugen. Als je ze iets van melk wilt geven koop dan de speciale kattenmelk. Dat is speciaal voor ze gemaakt.

Oja, katten hebben in principe alleen brokjes nodig (als ze kitten zijn kan dat al hoor, speciale kittenvoer). Vlees is voor lekker en krijgen ze slecht gebit van. In vlees zit verder weinig voedingsstof, Veel water wat er in die blikjes etc zit. Verder zijn katten nachtdieren en dus hebben ze met name 's nachts hun energieverbruik. ITT honden en paarden. Mijn katten geef ik daarom 's avonds hun brokjes. Want dat is ivm hun biologische ritme logischer. Die van mij krijgen dus 's avonds allebei een bak brokken waar ze de hele nacht van kunnen eten (en overdag als ze over hebben en zouden willen, maar zie ze dit dus nooit doen. Terwijl het lang niet altijd op is. Zeker nu niet: muizentijd en die van mij kunnen 24/7 364 dagen per jaar naar buiten (geen typefout: met oudjaar blijven ze mooi binnen!)

ik geef kattenmelk Knipoog heb ik ergens gezegd dat ik koeienmelk ofzo geef?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 10:10

@ Nikilover: Nee, maar je hebt OOK niet gezegd dat het kattenmelk was. En omdat jij het had over spugen en diarree bij te veel geven en dit DE 2 van belangrijkste symptomen zijn van lactose-intolerantie bij koeiemelk had ik misschien wel het idee dat je gewone melk gaf. Vork

Daarom dus mijn toevoeging nooit koeiemelk te geven. Als iemand net bezig is met een eerste kat en je hebt het over melk nemen de meeste aan dat je gewone melk bedoeld... Als ik aan iedere katteneigenaar die zijn lieveling koeiemelk geeft een dubbeltje zou vragen zou ik allang mijn eigen paard hebben! Pling Mijn posting was dan ook geen aanval op jou, maar een aanvulling. Knipoog