Oudere kat blaasstenen, ervaringen gevraagd!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oudere kat blaasstenen, ervaringen gevraagd!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:48

Ik ben net teruggebeld we moeten er om half twaalf zijn.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:11

oke ben benieuwd. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:11

Zo, we zijn terug. Het bleek dat de blaas wel gewoon mooi klein was, dus blijkbaar is het toch niet zo dat ze niet kan plassen. Dat scheelt in elk geval weer.

De dierenarts zei dat het verschillende oorzaken kon hebben. Idd bijvoorbeeld gruis of blaasstenen, maar een tumor in de blaas was ook mogelijk zei hij.

Ook vond hij dat haar achterhand wat slap was (dit was ons zelf natuurlijk ook al opgevallen maar wij gingen er vanuit dat dat gewoon met ouderdom te maken had). Hij zei dat het ook mogelijk kon zijn dat het met trombose te maken had bij de achterhand, of rugklachten (slijtage).

Hij adviseerde ons die foto morgen toch te laten maken voor meer duidelijkheid.
We moeten dus tóch maar morgen naar Noord Nederland met haar voor een foto, al zien we dat natuurlijk niet zitten, helemaal niet omdat ze al zo stress-gevoelig is.
Maar ik denk dat als we naar de buitenwoel kliniek bellen dat we dan niet direct dezelfde dag terecht kunnen voor een foto. En het is wel belangrijk dat we zo snel mogelijk meer te weten komen.

..... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:08

Haar achterhand wordt opvallend slechter... Zo slap. Ze heeft zo'n heel laag bontmandje maar als ze er in ligt kan ze er met moeite weer uit komen.

Ik kan er zo slecht tegen haar zo te zien, mijn lieverd.... Huilen Huilen Huilen

Ik kan niks anders dan aan haar denken en denken hoe ellendig ze zich morgen zal voelen bij de dierenarts. Huilen Ik slaap niet meer, ik eet niet meer, ik kan er gewoon niet meer tegen

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:17

Heel erg veel succes morgen allereerst!

Mijn kater had heel veel gruis in zijn urine vorig jaar, dit kwam bij hem door steeds een blaasontsteking bij hem door stress. Waarschijnlijk hebben ze de kuur nooit lang genoeg gemaakt ( was niet nodig om na te controleren ) maar iedere keer als ik om de 6 weken urine bracht had hij weer een flinke ontsteking, weer gingen ze er niet op in om urine te controleren op het einde van de kuur maar wilde ze een scan maken. Ik alle gegeven opgevraagd en een second opinium gevraagd bij een andere dierenarts ( zaten toen op dag 8 van de kuur van 10 dagen ), urine gecontroleerd en de ontsteking zat er nog steeds, kuur verlengd met 8 dagen toen weer urine gecontroleerd en toen was de blaasontsteking weg. Toen heeft meneer 2 maanden op urinary high delution gestaan en het gruis was verdwenen, erna een maand op de normale urinary en gruis was nog steeds weg. Inmiddels eet hij ook normale brokken weer met de rest mee maar krijgt als hoofdvoeding de urinary en het gaat nog steeds prima met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:10

Zo ik ben weer thuis. Noeska ligt lekker in haar mandje te slapen. Ze ziet er zo mooi uit met haar mooie zachte vacht...

De uitslag kun je als positief of als negatief opvatten. Ik denk dat we het maar in positieve zin moeten zien.. Er was gelukkig niets te zien met de blaas etc, geen gruis, geen stenen, niets. Alles was in orde.

Het enige wat aan de hand was, is dat ze gewoon compleet versleten is. Ze is gewoon af. Daarom doen haar achterpootjes het ook niet goed meer.

Ze mag nog lekker genieten, ze krijgt vanaf morgen vloeibare pijnstillers met honingsmaak, ik hoop dat ze dat lust.
We hopen dat ze op die manier nog even pijnvrij mee kan. Wanneer het te erg wordt, of wanneer ze echt niet goed meer kan lopen (ze heeft nu alleen wat problemen met opstaan, dat gaat niet zo soepel meer), laten we haar inslapen. Hier thuis....

We kunnen er naartoe leven. Genoeg is genoeg. Het is ons kindje, mijn kleine zusje. Ik weet niet anders dan dat ze er is, we deden alles samen, ik was twee toen we haar kregen.
Ze is alles voor mij.

Maar toch ben ik blij, blij dat dit eruit is gekomen. Ik moet er vrede mee hebben. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar toch...

Overigens was ze helemaal in paniek bij de DA en bijna in shock toen m'n moeder haar weer mee terug nam. Ze heeft een uur met haar op de bank moeten zitten met handdoeken en kruiken, maar nu is ze gelukkig weer de oude. Letterlijk en figuurlijk dus.

Terwijl ik nu op haar pas haalt mijn moeder een lekker stuk vis op in de winkel. Hoewel zij altijd boven alles ging en alleen het beste kreeg wat er te krijgen was, moeten we haar nu nóg meer verwennen. Totdat het gewoon echt niet meer gaat en ze in mijn armen zal inslapen...
Untill we meet again.

Huilen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:52

Hebben ze wel bloedonderzoek gedaan Wuis ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:09

Ja echo, foto's, bloedonderzoek.. Alles was in principe goed. Maar ze is versleten, met name dus haar rug.

Mijn zus heeft de foto's ook gezien, zij studeert fysiotherapie en bij dieren is het natuurlijk niet allemaal heel anders als bij mensen, zij zag ook wel dat het gewoon helemaal 'op' is...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:11

Ik zat na je tekst dat de achterhand slechter werd te denken aan een hernia of arthrose. Maar ze is nu 19 jaar toch? Ik zou haar gewoon heel erg verwennen de laatste tijd van haar leven. En haar niet in leven houden voor jullie maar alleen voor haar zelf zolangs als verantwoord. Maar dat doen jullie volgens mij ook wel. Heel veel strekte meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:15

Ze is 18. Bedankt.

Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:22

Gisteravond lag ze weer een uur met enorme krampen. Huilen

We wilden haar laten inslapen maar de DA kon niet meer langskomen vanwege een aantal spoedgevallen. Vannacht heb ik beneden bij haar geslapen. Het werd weer beter en ze was vrolijk en blij....
Toch is het niet goed.. Gister toen ze weer zo'n pijn had kreeg ze dat weer toen ze probeerde te plassen. Dat wilde niet. Er kwam alleen wat bloed met weefsel o.i.d.

De dierenarts komt vandaag tussen half elf en een uur om haar te laten inslapen. We willen niet dat ze nog meer van die pijnaanvallen gaat krijgen. We zijn er allemaal helemaal kapot van. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:31

Heel veel sterkte Wuis...

Ik vind je dierenarts een vreemde manier van informeren en behandelen hebben, maar helaas heb je daar voor je mooie meisje niks meer aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:34

We hebben haar nog vanalles lekkers gegeven, zalm, tonijn, kaaschips (deed ze altijd een moord voor), gourmet gold blikvlees, melk.....

Ze ligt zo lekker op haar kussentje... Maar ze is niet meer blij zoals altijd... Ze spint niet....

Het is nu afwachten tot de DA komt..... Ze lijdt nu in ieder geval niet, ze 'prrrt' als wij bij haar komen. Nog zo'n aanval kunnen we haar gewoon niet aan doen.

En dan laten we haar cremeren in Delfzijl.... Huilen

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:48

Sterkte!

18 jaar is een fantastische leeftijd voor een kat.
Fijn dat jullie haar een waardig einde willen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:26

Het is voorbij. Huilen Huilen Huilen

DA was heel aardig. Bij de eerste spuit was ze direct al weg. Ze heeft er niets van gevoeld.

We brengen haar om 14.00 naar het crematorium. Huilen Huilen Huilen

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:54

Verdrietig Ik las je berichtje op hyves. Echt zo vreselijk voor jullie. Gelukkig heeft ze nu geen pijn meer. Veel sterkte nogmaals.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:03

Heel veel sterkte Wuis

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 20:42

Heel erg veel sterkte wuis. Maar ik denk dat het de goeie beslissing is. Pijn gun je het beestje ook niet. Nogmaals sterkte.