Cavia gewond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: CAVIA GEWOND??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:20

jaa, maar het wondje zelf lijkt wel kleiner, alleen die bult..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:28

saskiakefie schreef:
jaa, maar het wondje zelf lijkt wel kleiner, alleen die bult..

Dat wondje zegt niks als er een ontsteking onder zit.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:32

oke.. willen jullie nog een foto zien of niet? want ik kan op dit moment toch nog niks doen..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:33

ja laat maar ik weet niet of je veel kan zien op de foto je moet het toch ook voelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 17:43

salsaentango schreef:
het maakt niet uit dat twis hem misschien nooit wat aan zal doen maar cavia's zijn soms rare diertjes.. net als alles trouwens..

ik zeg ook vaak mijn cavia doet dit of dat niet terwijl hij het wel een keer zou kunnen doen..

zou inderdaad ermee heen gaan.. want als het wel gaat ontsteken en ver heen gaat dan ben je nog verder van huis.. Lachen

veel succes in ieder geval Haha!

tsja hier kan je tot 7 uur gaan (volgens mij ookj nog wel later)

dan krijg je meer als mij Tong uitsteken 12,50.. ik krijg niks haha maar nu moet ik er ook maar voor werken Tong uitsteken misschien ook leuk.? een klein bij baantje zoeken Lachen

het diertje gaat voor dan maar weg je zakgeld toch.? Haha!

twix is een konijn, en tuurlijk gaan dieren voor zakgeld, maar ik baal er wel van..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 18:59

mijn vader wil het toch nog even aankijken..
hij denkt dat het een kleine ontsteking is.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:01

Hopen dat het beestje niet veel pijn heeft.. Als het niet snel over is zou ik tog maar snel naar de dierenarts gaan..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 19:05

hij loopt wel minder mank, maar is niet echt opgewekt, en zit veel stil.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:47

ik snap het dat je ervan baalt.. zou ik ook doen Lachen.. maar 15 min fietsen is niet ver en dat schudden valt ook nog wel mee.. ik ga ook altijd op de fiets naar de opvang. oke dat is dan geen 15 min fietsen maar 10 Tong uitsteken

een handoek erin en dan is het al veel minder pijnlijk Tong uitsteken maar vraag eerst je ouders dan kan je later altijd nog kijken Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 19:51

saskiakefie schreef:
mijn vader wil het toch nog even aankijken..
hij denkt dat het een kleine ontsteking is.

Ook een kleine ontsteking gaat niet vanzelf over en kan voor andere problemen zorgen. kom op paps, naar de DA met dat beestje!

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:49

Ga naar de DA dalijk is er wat goed mis die beesies laten niet snel wat merken.
je laat hem toch niet met pijn lopen?
jij vind het toch ook niet leuk als jij met een gebroken voet loopt? en van niemand naar de huisarts mag ga er heen!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:03

Ze kan nu toch al niet meer terecht bij de DA.
Het is jammer dat je niet zelf wat sneller gehandeld hebt door zelf met
je diertje naar de DA te gaan. Geld zou bij mij nooit een rol spelen zolang
ze m'n beestje maar helpen.
Je weet nu eenmaal wanneer je voor een diertje kiest er ook kosten aan verbonden
zitten en ik ben van mening dat je een dier never nooit medische zorg mag onthouden
om wat voor een reden ook.
Dus als het morgenochtend nou nog niet beter is, als de sodemieter naar de DA met
je beestje!!

saskiakefie

Re: Cavia gewond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 09:30

het gaat niet slechter, en ook niet beter..
Ik moet het nog steeds aankijken.. M'n moeder zei gisteravond: 'ach ja alle dieren gaan een keer dood'
nou, dat vond ik echt belachelijk! Hij is misschien net 1 jaar, en als je niet hebt geprobeert, vind ik echt zwak.. Ik zei tegen haar: 'als jij ziek in bed ligt, en je vraagt of ik het ziekenhuis wil bellen, zeg ik toch ook niet: 'Allle mensen gaan een keer dood'.
Toen zei zij: 'ja, maar een mens is heel wat anders dan een cavia'. EINDE gesprek.. dit schiet dus niet veel op. Ik zei nog: Dan kan je geen huisdieren nemen, als je dat er niet eens voor over hebt. Ik vind dat je die verantwoordelijkheid moet dragen..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:39

En als je de DA eens opbelt, vraagt wat je moet doen en dan de telefoon aan je ouders geven?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:22

ja of opbellen en vragen wat het zou kunnen zijn.? en uit jezelf langs gaan.? mijn ouders zeiden ook met mijn vorige cavia dat ze er niet veel aan uit wouden geven.. maar die hebben ook de operatie gehad.. zo zei mijn vader het cavia blij en zij heel blij.. maar de 2e keer heb ik uit mijzelf gezegt nee geef hem maar een spuitje.. ik wil niet dat hij pijnlijd..

laat je ouders dit lezen.. wat wij allemaal zeggen.. misschien geeft dit hun een idee Knipoog want 1 jaar is nog niks voor een cavia Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:25

Een bult kan ook duiden op een abces. En als die open klapt ben je nog verder van huis (vooral als het naar binnen toe knapt, dan is er niks meer aan te doen). Een onschuldig klein wondje kan al een abces veroorzaken. De cavia heeft dan echt antibiotica nodig.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 14:05

oke. ik vroeg vanochtend nog aan m'n vader: hoelang wil je dit nog aankijken. hij: 'uhm, tja toch nog even aan zien'. Rolleyes

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:06

loveyoutoo schreef:
Een bult kan ook duiden op een abces. En als die open klapt ben je nog verder van huis (vooral als het naar binnen toe knapt, dan is er niks meer aan te doen). Een onschuldig klein wondje kan al een abces veroorzaken. De cavia heeft dan echt antibiotica nodig.

idd.. mijn cavia heeft dit ook gehad.. en wel wat te lang gewacht.. niet open gesprongen maar in de kaak gaan zitten.. heb hem een operatie nog laten doen maar kon hem 5 week erna wel een spuitje geven omdat dit nooit over zou gaan Boos!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:04

Ik ken ook een cavia waarbij het abces niet is opgemerkt en aan de kaak vast is gaan zitten. Dat gaat inderdaad nooit meer over, en het abces komt dan gewoon de hele tijd weer terug. Dat kun je je cavia beter besparen!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:59

ja inderdaad.. nou wij zagen wel al een bult maar ja mijn ouders zijn ook van we kijken nog even.. en 2 dagen later is het toch minder geworden.. ermee heen en hij zou kijken wat het was, of een abces of een tumor.. als het een tumor was zou hij hem meteen in laten slapen en bij een abces weghalen.. gelukkig wat het een abces en de wond was na dat ik hem weer leeg heb gehaald heel mooi dicht gegaan.. mooi geneest alleen is hij na 4 week weer terug gekomen.. en er kwam niet eens pus meer uit maar gewoon doorzichtig vocht.. nou zei hij ik kan hem voor je leeg halen maar dit gaat nooit meer over.. het zit al in het bot..

dus huilend tegen de da gezegt dat ik hem dit niet wil aan doen en hem dan toch liever uit zijn lijden wil verlossen.. opgelucht natuurlijk maar ook vol verdriet.. en heb ook later gedacht wat als ik hem nou nog 1x weg had laten halen.? zou hij dan weg blijven
al met al is het net als gokken.. je hoopt op meer en beter.. en dat had ik dus ook maar je moet je in het beestje verdiepen en niet alleen jezelf. Lachen
meteen 10 dagen erna kon ik weer een caafje begraven.. zo ineens heel ziek (waarschijnlijk last van zijn hartje Boos! een klots buik net vol water en alles ging hem schudden)

sorry.. beetje lang maar zo is het bij mij gegaan Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 10:02

woow wat indrukwekkend.. Hurry up loopt nu wel weer normaal, maar de bult is niet minder geworden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:46

nou, ik ging net even hurry up pakken, drukte zachtjes op de bult, en er stroomde een hele plas wit spul uit. ik schrok me dood! en stinken dat het deed.. Had m'n moeder erbij geroepen. Zij handschoenen aan. En pakte hurry. Vervolgens mee genomen naar de tegels, en met een papiertje ertegen aangedrukt, er kwam allemaal bloed uit, niet normaal voor zo'n klein diertje. En hij schreewen en piepen. (wat hij normaal NOOIT doet, als je hem vast hebt). Ik ben een beetje van streek, kan hier echt niet tegen.. En nog wil ze niet naar de DA. Ze zegt dt het een abces is.. Nou ik heb gelezen, dat als het hardnekkig is, dat het dodelijk is... Ik ga morgenochtend meteen de DA bellen voor advies, en als hij zegt dat ik moet komen, mag het miss wel van m'n moeder.. Daarna liep hij trouwens ook weer op 3 pootjes..

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:50

arm beestje snap niet dat je ouders dan beesten nemen als ze geen da kosten willen. maar ja probeer het schoon te houden en dan morgen da bellen vragen wat je moet doen. sterkte er mee

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:51

Opzich had je ook al eerder het korstje van de bult kunnen halen, had het pus er eerder uitgekunt. maar scheelt iig voor je cavia dat het er nu uit is! Dat is al een hele opluchting!
Let er goed op dat hij goed eet en drinkt. Een knaagdier dat een dag niet eet is meestal erg ziek.. (spijsvertering moet op gang blijven).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:53

hij eet gelukkig gewoon goed. Lachen