Boven de 20 graden en je ziet een hond in de auto zitten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boven de 20 graden en je ziet een hond in de auto zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:55

verootjoo schreef:
Honden zweten niet... dat is juist het gevaarlijke.

Ik snap niet waarom mensen uberhaupt een hond meenemen als ze even '5 minuutjes' de winkel in gaan. Hij kan dan toch thuis blijven Verward

Honden reguleren hun warmte idd via hun tong (hijgen) een natte hond van zweten bestaat niet.

Als je de hele dag weg bent en je neemt je hond mee is het beter dat hij 5 min in de auto blijft dan dat hij de hele dag alleen thuis zit. Wij lieten onze hond ook regelmatig korte tijd in de auto, behalve als het warm en zonnig was. Dan bleef er altijd 1 van ons bij hem om even met hem te wandelen of in de schaduw te gaan zitten met hem. Op zich kan korte tijd geen kwaad, maar er zijn idioten die met dat warme weer hun auto in de felle zon zetten (lekker dichtbij de ingang natuurlijk Rolleyes) en dan nog een half uur boodschappen doen. Dat vind ik echt not done. Gelukkig zijn er op zich best wel wat mensen die erop letten en actie ondernemen. Als zo'n hond oververhit in de auto zit moet je de politie bellen en zij slaan dan het raam in om de hond te redden als deze echt in gevaar verkeert (heb ik al een paar keer gezien).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:02

Miss_Montana schreef:
verootjoo schreef:
Honden zweten niet... dat is juist het gevaarlijke.

Ik snap niet waarom mensen uberhaupt een hond meenemen als ze even '5 minuutjes' de winkel in gaan. Hij kan dan toch thuis blijven Verward

Honden reguleren hun warmte idd via hun tong (hijgen) een natte hond van zweten bestaat niet.

Als je de hele dag weg bent en je neemt je hond mee is het beter dat hij 5 min in de auto blijft dan dat hij de hele dag alleen thuis zit. Wij lieten onze hond ook regelmatig korte tijd in de auto, behalve als het warm en zonnig was. Dan bleef er altijd 1 van ons bij hem om even met hem te wandelen of in de schaduw te gaan zitten met hem. Op zich kan korte tijd geen kwaad, maar er zijn idioten die met dat warme weer hun auto in de felle zon zetten (lekker dichtbij de ingang natuurlijk Rolleyes) en dan nog een half uur boodschappen doen. Dat vind ik echt not done. Gelukkig zijn er op zich best wel wat mensen die erop letten en actie ondernemen. Als zo'n hond oververhit in de auto zit moet je de politie bellen en zij slaan dan het raam in om de hond te redden als deze echt in gevaar verkeert (heb ik al een paar keer gezien).

Ja, ik snap ook wel dat je je hond meeneemt voor een dagje uit. Maar ik doelde meer op als je bv boodschappen gaat doen. Hoevaak ik bij de supermarkt wel geen honden in de auto zie zitten terwijl hun baasje boodschappen gaat doen Scheve mond Dan kun je toch wel eerst je hond even thuis brengen, en daarna pas naar de supermarkt? Dan is ie hoogstens een uurtje alleen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:03

annepaardoes schreef:
verootjoo schreef:
ja maar als de auto rijdt, heb je airco Lachen Dus dan maakt het niet zoveel uit vind ik.

Laten wij nou een oude auto zonder airco hebben Tong uitsteken

Bestaat dat nog Tong uitsteken
Anyway: dan kun je een raampje open doen, en dan komt er wind binnen. Maar er zit toch wel in elke auto zo'n blaasding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:07

verootjoo schreef:
Ja, ik snap ook wel dat je je hond meeneemt voor een dagje uit. Maar ik doelde meer op als je bv boodschappen gaat doen. Hoevaak ik bij de supermarkt wel geen honden in de auto zie zitten terwijl hun baasje boodschappen gaat doen Scheve mond Dan kun je toch wel eerst je hond even thuis brengen, en daarna pas naar de supermarkt? Dan is ie hoogstens een uurtje alleen.

Idd, daarin ben ik het met je eens. Ik woon tegenover een winkelcentrum en snap ook niet dat mensen even hun hond thuis kunnen brengen als ze alleen boodschappen gaan doen. Hier is het de gewoonte om je hond op een onmogelijke plaats vast te binden, bijv voor de karretjes waardoor zo'n dier ontzettend in de weg zit en het risico loopt zo'n kar over zijn staart of voet gereden te krijgen. Of terwijl het regent je hond zo vastbinden dat hij geen beschutting heeft terwijl er een overdekt stuk is... Ik kan des duivels worden om dat soort dingen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:07

verootjoo schreef:
Bestaat dat nog Tong uitsteken
Anyway: dan kun je een raampje open doen, en dan komt er wind binnen. Maar er zit toch wel in elke auto zo'n blaasding?

Hahah helaas nog wel. Een raampje helpt inderdaad ook. Zo'n blaasding helpt niet heel erg tenzij de lucht nog een beetje koel is, want het blaast natuurlijk de lucht van buiten naar binnen en kan alleen maar de lucht verwarmen.