Jup onze eigen eend, Dit is geen "normale" eend die je altijd in de sloot ziet zwemmen, maar een overbergse loopeend (vandaar dat moeders anders gekleurd is) Deze zijn groter, maar ook veel lomper als normale eenden. Daarom zijn de kuikens ook anders van kleur
Net weer even gekeken, nog steeds 4. Hoewel het vanmiddag op het randje was, de katten blijven voorlopig dus even wat langer binnen . Eentje heeft vermoedelijk iets met zijn pootje, hij bleef net een beetje achter toen de rest aan het zwemmen was. Kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk, maar ik ga hem wat scherper in het oog houden. Morgen weer foto's !
De eendjes zijn tegen alles beschermd. . De bomen staan achterin zo dicht op elkaar dat er geen reigers ed. door kunnen (heb er in al die tijd nog nooit eentje gezien), snoeken zitten er niet in de vijver De katten worden binnengehouden en we houden een goed oogje op ze .
Eentje (die zwakkere) heb ik dood naast de rest gevonden, die was waarschijnlijk dus niet helemaal goed. De rest doet het nog steeds prima en is kerngezond !
Pff.. Eindelijk weer een klein updatje. Het zijn er nog steeds 3, en we hebben een eendencreche. Ik zag gisteren toen ik mams brood ging voeren een wilde eendenmoeder met een stuk of 5 kids uit de vijver schieten! Super lief
op foto'tjes moeten jullie nog even wachten want ik heb *uhm* mijn fotokabeltje gesloopt. Mijn vader had nog ergends een kaartlezertje liggen, maar dan moet hij het eerst nog vinden .
Wat een schatjes! Zijn trouwens wel gave eenden hoor, paps is een knapperd! Jammer dat het er eentje niet heeft gered, maar nog veel plezier met de 3 die over zijn!
Mijn vader heeft mijn snoertje gerepareerd , hier dus weer nieuwe fototjes ! De eendjes groeien als kool, maar blijven nog steeds héél dicht bij mams in de buurt !