Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nakisha schreef:Dat is fijn om te horen. Succes alvast, laat je ons weten of 't gaat lukken?
rockwitch schreef:Sorry voor het herhalen van de link, heb niet goed opgelet.
Verder wil ik nog even ingaan op het bijten, ben het heel erg met Nakisha eens.
Een hond heeft meestal, een voor hem totaal gerechtvaardigde, reden om te bijten. Mensen begrijpen dat alleen niet, en dus straffen ze het gelijk af. Ik zeg niet dat je je hond de hemel in moet prijzen als hij bijt.
Maar bijvoorbeeld als de rangorde thuis niet helemaal goed geregeld is, en de hond dus bovenaan staat, vind hij dat hij de lagere in rang moet corrigeren.
En als zo'n lagere in rang te ver gaat, kan hij dit dus afstraffen door te happen. Mensen denken gelijk, oh hij is vals, afmaken dat beest.
Maar beter ga je eerst even het probleem bij jezelf zoeken, want met hele eenvoudige aanpassingen in de manier van omgaan met de hond, kan je ervoor zorgen dat jij bovenaan staat, zodat de hond niet meer hoeft te corrigeren, en dan doet hij dat ook echt niet meer zomaar.
Anyway, ik hoop dat je goed gaat zoeken en een hele leuke hond gaat vinden. Het zijn echt grappige diertjes, al is het niks voor mij, ik heb liever een grote lomperik.