Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Mijn moeder heeft wel in erge mate allergie, als ze bij iemand in huis komt met een hondenras dat wel verhaard krijgt ze gelijk allerlei allergische reacties. Die spaanse waterhond zien er ook wel leuk uit, ook de karakter beschrijving op internet klinkt aantrekkelijk. Maar zeker niemand hier heeft er toevallig één? Want het word dus inderdaad wel lastig van kan m'n moeder er wel of niet tegen. Wij hebben dan 1 volle malthezer en 1 kruising malthees x bolognees en daar heeft me moeder soms ook al last van.
eveline_B schreef:Die Labradoodle vind ik echt een nieuw ras voor de broodfokkerij. Ze zijn (zeker voor een kruising) veel te duur en worden achterlijk vroeg gecastreerd / gesteriliseerd. Mijn dierenarts zegt dat het heel slecht is voor de ontwikkeling dat dat al zo jong gedaan wordt. Dat ze steeds meer in opkomst zijn komt imo door een goed marketingverhaal. Zelf zou ik me houden bij bestaande rassen die er erg op lijken (waterhonden) en niet de portomonee van fokkers met verkeerde motieven gaan spekken.
eveline_B schreef:Dit zijn allemaal honden met een lange vacht. Je hebt ook nog ruwharige rassen die ook niet niet verharen, maar die wel geplukt moeten worden. De oude vacht wordt er dan in een keer uitgeplukt. Bij terri"ers zie je dit veel, maar er zijn ook verschillende jachthondenrassen met zo'n vacht. Keus genoeg dus.
XjolitaX schreef:Daarmee onderhouden ze hondentoiletten en uitlaatroutes.
Donja schreef:een labradoodle is idd geen erkend ras, maar een kruising. Houdt er bij deze honden ook rekening mee dat er honden zijn met de vachteigenschap van de poedel (niet verharen), maar dat er ook honden rondlopen met de vachteigenschap van de labrador (wel verharen).
anneliesdj schreef:Je hebt wel vrij dure kosten, Wilawander, het kan een stuk goedkoper.
Ik heb een Duitse Dog en ik mag toch wel stellen dat die meer eet dan een Duitse herder, ik ben per maand 50,- kwijt aan voer.
Als anti-vlooi/teek gebruik ik knoflook capsules aangezien alle speciale middeltjes niet werken op zo'n grote hond, kost me zo'n 30,- per jaar.
Entingen en ontwormingsmiddelen zo'n 100 per jaar.
En dan heb ik alles nog vrij ruim gerekend.
anneliesdj schreef:Weet je, als je echt heel serieus aan behendigheid wilt doen en er echt wat mee wilt bereiken, bv kampioenschappen ofzo, dan neem je een border collie.