Zindelijk maken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Zindelijk maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 22:39

Oké, bedankt voor de tip! Lachen

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 01:31

Hoi Rianne,

Allereerst: van harte gefeliciteerd met jullie puppy! (sorry dat ik niet eerder reageerde, wij hebben nl. net zelf een pup erbij!) Super dat het door is gegaan. Nu nog foto's... :-D

Handig he, zo'n plasmatjes... Ikzelf gebruik ze hier ook voor de pups. Maar ik begrijp je probleem dat pup nu niet wil plassen zonder zo'n ding...

Misschien handig om toch nog zo'n pak van die matjes aan te schaffen, en vanuit daar met commando verder trainen. Als pup op het matje gaat (dat je buiten neerlegt) meteen een commando geven, dan verbindt hij het commando aan het plassen. Dan ook het commando zonder het matje geven. Waarschijnlijk begrijpt hij dan beter wat er van hem verwacht wordt. En inderdaad, als je ziet dat hijn binnen plast, meteen oppakken en naar buiten lopen met hem en dan het commando geven. En vooral de hemel in prijzen als hij het goed doet!

Succes..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 01:50

Ik ken mensen die een krantzindelijke pup hadden gekocht....

Die plast nog steeds, als hij de kans krijgt, op de krant Haha! .
De gangdeur moet ook dicht blijven, want hij plast over de nieuw bezorgde krant.

(de hond is nu denk ik al wel 2 jaar)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:18

Kirsten, dankjewel. Dat is inderdaad ook nog een idee! Lachen Ik zal kijken of dat gaat lukken. Vanmorgen heeft hij het al wel in de tuin gedaan, haha hij wilde graag naar binnen maar toen heeft mijn vader snel de deur dicht gedaan zodat ie wel buiten moest. Nagelbijten / Gniffelen En toen natuurlijk heel erg beloond.

Brainless, daarom ben ik ook blij dat de mijne niet krantzindelijk is Clown

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:11

Ik heb de mijne inderdaad ook geleerd om zindelijk te zijn door er in het begin regelmatig zelf mee naar buiten gaan (niet aan de deur staan kijken, dat is nog te veel gevraagd). Liefst aan de leiband. Ook als hij het niet aangaf (rondjes draaien, ...) dan standaard zelfs om het half uur naar buiten ermee. Plasje? dan zei ik pipi doen en lijn eraf, efkes spelen en naar binnen. Vraagt een hoop werk, maar je krijgt er wel een zindelijke hond door die op commando kan zijn behoefte doen. Ongelukjes binnen: de eerste dagen kan je de pup hiervoor nog niet straffen omdat hij nog niet weet waar hij het wel mag doen, daar krijg je een bange pup van die het achter je rug zal doen. Na een dag of 10 zindelijkheidstraining mag je beginnen met de pup te laten schrikken op het moment dat hij zijn ongelukje binnen wil doen. Gooi je bos sleutels op de vloer, laat een leeg blikje vallen, enz... maar zonder dat hij ziet dat het van jou komt. Hopelijk zal de pup hierdoor stoppen met plassen en kan je hem vlug buiten op de gewenste plaats zetten.
kranten en plasmatjes zijn volgens mijn inziens een tussenstap, maar hierdoor nog eens meer werk om dat ook af te gaan bouwen. Lachen Veel succes!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:22

Wij hebben toen (lang geleden) dit probleem ook met onze pup
gehad. Als hij in huis plaste en ik zag het, meteen even een boze stem
opgezet en hem in de tuin gezet met als gevolg dat hij alleen nog maar in de
tuin wilde plassen en niet tijdens het wandelen. Toen ben ik maar gewoon zo'n
end met hem gaan wandelen tot hij wel onderweg wat moest doen, toen helemaal
de hemel ingeprezen en hij snapte gelijk de bedoeling. Met 3 weken was hij helemaal
zindelijk Lachen

Zaterdag krijgen we een pup erbij en ik hoop dat ook zij zo snel zal leren op deze manier, maar
het blijft toch een kwestie van geduld en de juiste timing bij het "straffen" Lachen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:22

Zaals ik het mijn klanten uitleg:

Stap 1: zoek een vaste plek vlakbij voor- of achterdeur, waar je wil de hond zijn behoefte doet. Ga daar naartoe op de "voorspelbare" momenten: als ie net wakker is, als hij een kwartiertje gepseleed heeft, vlak na het eten. doe hem aan de leiband en bljif op die plek staan tot ie iets gedaan heeft. de eerste keren heb je inderdaad geduld nodig. Laat hem niet spelen oid. Als hij zijn behoefte doet, geef het een snoepje (pinknagel groot is genoeg).
Stap 2: voorkom dat hij binnen zijn behoefte kan doen. Hou het dus continu in de gaten. Kun je hem niet in de gaten houden, zet hem in een bench op of een plek waar het niet erg is dat hij zijn behoefte doet. Het is jullie taak om te zorgen dat hij niet in de fout kan gaan!
Stap 3: Als je dit een aantal weken hebt volgehouden, en je betrapt hem dan op heterdaad, doe je het binnen onweren: roep "buiten, buiten, buiten" met een lage stem, klap in je handen en jaag hem zo tot de voor-/ achterdeur. Maar dit echt pas doen als hij buiten vlot zijn behoefte doet en dus weet wat er wèl de bedoeling is.
Als hij ergens in huis zijn behoefte gedaan heeft, dweil het dan nog eens extra met azijnwater. Heel makkelijk is 1 a 2 eetlepels azijn op een liter water, in zo'n plantenspuit doen. even opwegen, met de plantenspuit er over en nog een opvegen.

Het "krantzindelijk" maken, maakt het alleen maar moeilijker voor jezelf!

Succes!