Mijn 2 baby ratjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Mijn 2 baby ratjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:43

eten, goed rattenvoer.
Groente en fruit, pasta en gekookte kip of zalm (vis).
Niet meer en niets minder dan gezonde voeding die je normaal ook zou geven.

Bij deze stumpertjes moet je even uitkijken voor overvoeding gezien het uiterlijk wat ze nu hebben.

Daarna zou je eventueel wat brinta kunnen maken voor ze, almo nature blikjes kunnen geven etc.
Gewone honden of katten voeding (brok of zacht) daar zit enorm veel troep en bijproducten in.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:44

Misschien zijn meelwormen wel erg goed voor ze?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:45

Ik heb nu zowiezo reggierat in t hok en gister avond brinta gegeven. met overvoeding bedoel je niet te veel geven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:50

precies en niet te rijke voeding.

Gewoon normale gezonde afwisselende voeding.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:50

ja op opletten dat je ze niet te veel lekkere dingen geeft, waardoor ze hun brokken niet meer eten,

Spagettie/macaroni kun je ook geven, ze wel gekookt als ongekookt Haha!

oh Tong uitsteken ik val in herhaling lekker saai weer Clown

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:53

Jenkins schreef:
de ratten komen als ze groot en oud genoeg zijn inderdaad bij de andere mannen.

de reden dat ik niet eerst naar tammeratten ben gegaan is omdat ik vind dat het daar heel lang duurt voordat je een antw hebt en inderdaad omdat ik moe word van het gediscussieer, maar blijkt dat het hier op bokt niet anders is.

het enige wat ik eigenlijk wou weten is wat voor eten ik ze zou kunnen geven zodat ze aansterken enz.
Maar opnieuw is er een discussie ontstaan die al zovaak is geweest.
gelukkig zitten er ook leuke reacties tussen.
Persoonlijk denk ik dat je dit ook wel had kunnen verwachten .. anders zou je ook een klein beetje naïef zijn toch? Jij hebt nu 3 topic's lopen over, wat ik vind, hetzelfde. Je komt in de twee oudere topic's ook niet terug op bepaalde dingen. Die foto's had je ook in je eerste topic kunnen plaatsen, maar als mensen naar jouw idee een beetje teveel in discussie treden dan trek jij je terug en vervolgens ga je dan maar een nieuw topic opstarten in de hoop dat je een andere doelgroep treft! Maar helaas ..

Die arme rittens zijn afhankelijk van heel veel factoren en het is natuurlijk alleen maar de bedoeling van de mensen hier om je te wijzen op bepaalde dingen. Je wilt zo graag eentje redden van de dood en omdat jij dat dan wilt dan moet dat ritten maar op heel jonge leeftijd de warmte en aandacht van z'n moeder missen. Omdat hij niet alleen moet zitten koop je er vervolgens nog een veel te jong ritten bij .. 'uit de dierenwinkel' en vervolgens moet iedereen dat hier maar een goede diervriendelijke actie vinden. Zo werkt dat gewoon niet altijd .. eigenlijk is het stiekem een stukje dierenmishandeling. En dit terwijl je bedoeling misschien zo anders was.
Maar goed mensen denken nu eenmaal rationeel!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:56

Haaa wat schattig.

ik heb 5 ratten gehad hun naam was :

Henk
Sylvester
Triple
Bo

en nu heb ik Zoë

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:59

jalo schreef:
Persoonlijk denk ik dat je dit ook wel had kunnen verwachten .. anders zou je ook een klein beetje naïef zijn toch? Jij hebt nu 3 topic's lopen over, wat ik vind, hetzelfde. Je komt in de twee oudere topic's ook niet terug op bepaalde dingen. Die foto's had je ook in je eerste topic kunnen plaatsen, maar als mensen naar jouw idee een beetje teveel in discussie treden dan trek jij je terug en vervolgens ga je dan maar een nieuw topic opstarten in de hoop dat je een andere doelgroep treft! Maar helaas ..

Die arme rittens zijn afhankelijk van heel veel factoren en het is natuurlijk alleen maar de bedoeling van de mensen hier om je te wijzen op bepaalde dingen. Je wilt zo graag eentje redden van de dood en omdat jij dat dan wilt dan moet dat ritten maar op heel jonge leeftijd de warmte en aandacht van z'n moeder missen. Omdat hij niet alleen moet zitten koop je er vervolgens nog een veel te jong ritten bij .. 'uit de dierenwinkel' en vervolgens moet iedereen dat hier maar een goede diervriendelijke actie vinden. Zo werkt dat gewoon niet altijd .. eigenlijk is het stiekem een stukje dierenmishandeling. En dit terwijl je bedoeling misschien zo anders was.
Maar goed mensen denken nu eenmaal rationeel!

Haha! wauw, wat heb je dat prachtig verwoord, ik doe het je niet na.

Jast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:14

malih schreef:
Haha! wauw, wat heb je dat prachtig verwoord, ik doe het je niet na.
Hey .. Denk jij een beetje aan je reputatie als 'ondernemer' in de rattenbusiness!! Haha! Anders gaat je dat klanten kosten hoor, haha Knipoog !

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:18

hahaha Tong uitsteken daar heb je een punt, maarja... Ik hoef het niet overal mee eens te zijn natuurlijk.

wil nog wel een beetje mening houden Bloos

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:24

Waarom zou het op bokt anders zijn?
Wat je doet ís gewoon fout. Dat weet je, want je zet het al heel bewust niet op tammeratten.

Ik vind dat je onwijs je oogkleppen op doet.
Ratten uit de DW worden verkocht om winst mee te maken.
Oftewel broodfok, gezond, ziek, tumorgevoelig, incest, boeit allemaal niet. Als er maar geld in het laatje komt.
'Redden' van de DW, geen zin, voor elk ratje dat verkocht wordt wordt een nieuwe bij de handelaar gehaald.

Ben het totaal eens met Jalo.

Het is nu helaas eenmaal gebeurt.
En nu zit met je 2 rittens die veels te jong zijn.
Ze overleven het wel hoor, daar niet van. Maar hopelijk denk je toch 3x na over het halen van een ratje bij de DW....

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:29

En hoeveel mensen op het tammerattenforum hebben OOK een ratje uit de dierenwinkel.. best veel... Tocht vraagt Jenkins wel om advies... is toch al beter dan zomaar wat te doen. Begrijp de reacties en Jenkins zal er vast van leren Knipoog (hopen we Tong uitsteken)