Lieve aussiepup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Lieve aussiepup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:52

Aaach wat leuk....vooral als ze zo klein zijn, wat een snoepje.... Bloos

Fijne hond een aussie,
maar inderdaad...niets als je niet bereid bent er genoeg tijd en energie in te steken.
Wat catalyst schreef ben ik het ook mee eens, maar dat neemt niet weg dat alleen een wandelingetje niet genoeg is.
(ook niet voor een border trouwens) En regelmatig een rustmoment geven. Goed opvoeden, maar dat geldt voor elke hond denk ik, dan zijn ze superbraaf, ook heel rustig in huis hoor....ik vind ze wel iets veeleisender dan een BC, kan ook toeval zijn, en ik heb de mijne niet vanaf Pup, dat scheelt denk ik een heel stuk.

Heb je al enig idee wat je er mee wil gaan doen als ze groter is?

Ik ben met de mijne (ook een blue merle) nu sinds kort aan Agility begonnen, supergaaf Haha! de hond en ik hebben er heel veel plezier in, daarbij is ze heel slim en snel, dus ook heel geschikt voor deze hondesport. Ik had het met haar ook geprobeerd aan de schapen, maar dat vond ze niet echt leuk. Gehoorzaamheid doen we thuis al veel aan.

Heel veel plezier met het kleintje Haha!

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:02

die van ons vind ik ook niet echt heel druk hoor!
We wandelen er wel vrij veel mee maar het zijn niet, zoals je bij borders wel veel ziet, van die honden die hyper worden als je opstaat of strak naar je gaan zitten kijken omdat ze iets willen. Als die van ons de katten niet aan het pesten is, ligt ie gewoon lekker rustig ergens te maffen Tong uitsteken

Vind dat Merle wel helemaal geweldig hoor, wij hebben gewoon een saaie black tri!

Valt me wel op dat er voor zo'n weinig bekent ras toch nog wel veel bokkers zijn met deze honden!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:30

Ik zou er graag agility mee doen later, schapen drijven lijkt me ook wel leuk en we gaan sowieso gehoorzaamheid doen.
Het zal vooral afhangen van wat Sky zelf leuk vindt Haha!
We beginnen alleszins met de puppyklas Lachen
Ik vind de merles ook erg leuk, maar heb ook al erg mooie tri's gezien.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:34

wat een sgatje!!! Vingers aflikken
zou ook heel graag een hondje willen maar heb er jammer genoeg geen tijd voor

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:37

Tis echt een heerrlijke pup Stefanie!
Het lijkt mij een erg fijn ras, maar zo'n "werkhond" is helaas niets voor mij, met een voltijdse baan en een paard zie ik niet in hoe ik dat ooit voor elkaar krijg...