verhuizen, aquarium moet dus ook mee, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: verhuizen, aquarium moet dus ook mee, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:50

Ik heb ze al wel gezien, hier in het grote reptielen en amfibien boek. Ik wilde ze ook in de tijd dat ik nog salamanders en kikkers had. Ik kon er toen alleen niet aankomen.... En nu ik dat terrarium de deur uit heb gedaan, duurt het nog wel even voor ik weer aan salamanders en andere amfibien begin Clown

Edit, we gaan nu wel erg offtopic....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:32

Ik hoop dat de TS iets met de gegeven antwoorden kan!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:19

GamblersCup schreef:
Mijn Black Molly's zouden het ook wel overleven (robuuste beginners vissen Haha! ) maar ik heb inmiddels ook een amfibie erin zitten bijvoorbeeld (weet de Nederlandse naam niet) en die is best gevoelig voor de kwaliteit van het water.

Jup, maar de kwaliteit van het water wordt behoorlijk slecht als al die troep die in de bodem zit naar boven komt

Gewoon een nieuwe start maken maakt in principe niet uit, als je maar alert blijft en je visbestand niet al te groot is

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:23

Pikeur schreef:
Gewoon een nieuwe start maken maakt in principe niet uit, als je maar alert blijft en je visbestand niet al te groot is

Dat maakt dus wel uit, want ik kan niet alle vissen direct in een compleet schoon, met kraanwater gevuld aquarium gooien.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:26

GamblersCup schreef:
Pikeur schreef:

Dat maakt dus wel uit, want ik kan niet alle vissen direct in een compleet schoon, met kraanwater gevuld aquarium gooien.

Het lijkt mij dat de pieken problemen op gaan leveren, dan is het een kwestie van op tijd opmerken en ingrijpen
Of tenminste, op deze manier is het bij mij altijd goed gegaan

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:53

Zo, ik heb in iedergeval behoorlijk wat reacties, wat ik iegenlijk niet had verwacht! Lachen

Hier kan ik zeker wat mee.
Ga dus vissen vangen, en de koelbox doen, en hopen dat we nog schone jerrycannen hebben staan, zodat ik nog 75 tot 100 liter water mee kan nemen.

Bedankt allemaal!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 22:05

Pikeur schreef:

Dat maakt wel uit, bepaalde vissen kunnen gewoon niet tegen nitriet.
Voor geen enkele vis is het prettig alleen voor sommige kan het dus funest zijn.
Neem nu bijv. garnalen, 0.01mg nitriet en ze kunnen al dood zijn, wees dus aub zeer voorzichtig met dit soort uitspraken Lachen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:37

Nijn schreef:
Pikeur schreef:

Dat maakt wel uit, bepaalde vissen kunnen gewoon niet tegen nitriet.
Voor geen enkele vis is het prettig alleen voor sommige kan het dus funest zijn.
Neem nu bijv. garnalen, 0.01mg nitriet en ze kunnen al dood zijn, wees dus aub zeer voorzichtig met dit soort uitspraken Lachen

Pikeur schreef:
GamblersCup schreef:

Het lijkt mij dat de pieken problemen op gaan leveren, dan is het een kwestie van op tijd opmerken en ingrijpen
Of tenminste, op deze manier is het bij mij altijd goed gegaan

Mja, verhuizen is sowiso slecht. Op elke manier is iets aan te merken, maar ik geloof gewoon niet dat er wel genoeg bacterieen in water zitten, mij is altijd verteld dat bacterien sowiso niet in het water leven omdat ze geen licht aankunnen.

Maargoed, wyko, oud water meenemen kan natuurlijk geen kwaad..
al verwacht ik eigenlijk wel dat die ammoniak- en nitrietpiek sowiso gaan komen..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:24

waarom zou een ammoniak en nitrietpiek komen als je de filter goed verhuist en al het water mee neemt? In principe is er niks veranderd dan.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:43

Joyckuh schreef:
waarom zou een ammoniak en nitrietpiek komen als je de filter goed verhuist en al het water mee neemt? In principe is er niks veranderd dan.

Als ik mijn filter een paar uur uit laat staan heb ik al gezeik... iets in me zegt dat dat bij verhuizen dan niet anders zal zijn.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 17:58

Ik zit nu te denken om misschien gelijk een nieuw aquarium te kopen. Nog wat groter en komt ook goed uit met verhuizing.
Alleen zit ik te twijfelen tussen de Rio 240 of de Rio 300.
240: 120 x 40 x 55
300: 121 x 51 x 62

Wat zouden jullie nemen en waarom?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:01

Ik zou zeker voor de Rio 300 gaan, de hoogte en breedte zijn voor sommige vissen belangrijker en zo hou je het voor jezelf breed qua soorten die dan passen.

Zelf heb ik een 120 bak gehad welke 1.20 x 40 x 40 gehad en dan ben je alsnog redelijk beperkt in je keuze qua vissen.