Edit, we gaan nu wel erg offtopic....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GamblersCup schreef:Mijn Black Molly's zouden het ook wel overleven (robuuste beginners vissen) maar ik heb inmiddels ook een amfibie erin zitten bijvoorbeeld (weet de Nederlandse naam niet) en die is best gevoelig voor de kwaliteit van het water.
Pikeur schreef:Gewoon een nieuwe start maken maakt in principe niet uit, als je maar alert blijft en je visbestand niet al te groot is
GamblersCup schreef:Pikeur schreef:Gewoon een nieuwe start maken maakt in principe niet uit, als je maar alert blijft en je visbestand niet al te groot is
Dat maakt dus wel uit, want ik kan niet alle vissen direct in een compleet schoon, met kraanwater gevuld aquarium gooien.
Pikeur schreef:Gewoon een nieuwe start maken maakt in principe niet uit, als je maar alert blijft en je visbestand niet al te groot is
Nijn schreef:Pikeur schreef:Gewoon een nieuwe start maken maakt in principe niet uit, als je maar alert blijft en je visbestand niet al te groot is
Dat maakt wel uit, bepaalde vissen kunnen gewoon niet tegen nitriet.
Voor geen enkele vis is het prettig alleen voor sommige kan het dus funest zijn.
Neem nu bijv. garnalen, 0.01mg nitriet en ze kunnen al dood zijn, wees dus aub zeer voorzichtig met dit soort uitspraken
Pikeur schreef:GamblersCup schreef:
Dat maakt dus wel uit, want ik kan niet alle vissen direct in een compleet schoon, met kraanwater gevuld aquarium gooien.
Het lijkt mij dat de pieken problemen op gaan leveren, dan is het een kwestie van op tijd opmerken en ingrijpen
Of tenminste, op deze manier is het bij mij altijd goed gegaan
Joyckuh schreef:waarom zou een ammoniak en nitrietpiek komen als je de filter goed verhuist en al het water mee neemt? In principe is er niks veranderd dan.