Illegale hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HHD_Foto

Re: Illegale hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:42

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:43

Tsja, als je in het dorp woont en je hond uitlaat in het park/nieuwbouw snap ik wel deglijk waarom je hondenbelasting moet betalen.

Alleen wij hebben thuis een hond die nooit van ons eigen erf/land/bos afkomt, en daar betalen wij ook geld voor. Dat vind ik dan weer echt belachelijk.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:43

is die er niet om de troep die de honden maken op te ruimen? en de uitlaatplaatsen te onderhouden. In Heteren rijd er regelmatig een hondenpoepstofzuiger rond...dus ik gok dat het geld daarnaartoe gaat

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:45

Diablo schreef:
Ukkiee schreef:
Die hondenbelasting is er niet voor niets

Waarom is die hondenbelasting er dan?

Het zal vast nuttig zijn voor de overheid, anders hadden ze het afgeschaft. Dat je het zelf niet nuttig vindt, betekent niet dat je niet hoeft te betalen. Dan kan je ook gewoon dingen stelen, want ja, ergens voor betalen is toch niet nuttig?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:46

Weet je wat Aso is.
Dit achterlijke Land waar je voor de gekste dingen moet betalen.
En er geen reet voor terug krijg.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:49

Hondenbelasting is over het algemeen een leuk reservepotje van de gemeente. De gemeentes die geen hondenbelasting meer innen hebben gewoon hun gemeentebelasting omhoog gegooid waardoor de hele gemeenschap betaald. In 9 van de 10 gemeentes laat het onderhoud van hondenuitlaatvelden te wensen over. Als je dit stuk leest zul je snappen dat hondenbelasting een weinig zinnige vorm van belasting heffen is:

Craignethan schreef:

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 17:49

Tjee wat een brave burgers allemaal zeg....

Als je eerlijk voor je laffe daad uitkomt lijkt iedereen opeens heel voorbeeldig...

Verder woon ik in een grote gemeente dus lijkt me stug dat ze naar aanleiding van dit topic erachter komen...

Daarnaast zijn er bij ons in de gemeente helemaal niet veel hondenvoorzieningen, er wordt alleen maar geklaagd over de honden enz. Al heb ik daar geen last van omdat mn hond gewoon lekker op eigen grond kan rennen, spelen enz. Maar voor die 70 euro mogen ze dan wel eens wat meer voorzieningen treffen... dan vind ik het wel terecht dat je moet betalen. Maar nu is het volgens mij gewoon lekker melkkoetje voor de gemeente hier.

In mijn gemeente worden honden niet in beslag genomen, je krijgt gewoon een hoge boete bovenop de belasting (die hier overigens 70,- euro is). Mijn hond loopt altijd op eigen terrein, en tja weet ook wel dat het niet netjes is Bloos

Ach begrijp wel dat ik weinig symphatie opwek met mn topic, maar ach ik kom er liever eerlijk voor uit Bloos dat ik niet eerlijk ben Bloos en en als ik die boete krijg betaal ik die ook wel zonder gemor hoor Sigaar

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:00

Ben er trouwens ook niet trots op, dat is ook niet de reden waarom ik dit plaats.

Vind gewoon dat de gemeente te weinig doet voor het geld. Heb daar overigens wel over gecorrespondeerd met de gemeente, maar krijg dan alleen een bevestigingsbrief dat mijn reactie binnengekomen is, en verder hoor je niets meer.... Dus gewoon principekwestie!

En dat het asociaal is... ja dat is wel zo. Maar iedereen doet toch wel eens dingen die niet zo sociaal zijn... (al weet ik ook wel een betere wereld begint bij jezelf... maar dan doe ik liever andere sociale dingen dat keurig netjes mn hondenbelasting betalen Knipoog

En een beetje relativeren kan ook geen kwaad toch... ik bedoel het is heus niet zo dat ik nu een grote fraudeur ben hoor!

Betaal netjes al mn belastingen, steel nooit, enz. Eigenlijk een hele brave burger dus Knipoog Dus schrik er wel beetje van dat ik nu als asociale fraudeur te worden bestempeld....

Nou ja, gaan mn hondje maar even uit laten rennen, op eigen grond, want stel je voor dat ik de controleur tegen kom Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:02

Ukkiee schreef:
Het zal vast nuttig zijn voor de overheid, anders hadden ze het afgeschaft.

*Grin*

Denk je dat nou echt? De overheid zal blij zijn dat er extra geld binnenstroomt en zolang mensen betalen, waarom zouden ze het dan afschaffen?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:04

Ik denk ook niet dat wij hondenbelasting betalen, onze hond is een 12-jarige Golden Retriever en slaapt toch de hele dag Knipoog heb je geen last meer van.

TS; slimme hond seg Lachen

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:07

Ilzjuh schreef:
Ukkiee schreef:
Het zal vast nuttig zijn voor de overheid, anders hadden ze het afgeschaft.

*Grin*

Denk je dat nou echt? De overheid zal blij zijn dat er extra geld binnenstroomt en zolang mensen betalen, waarom zouden ze het dan afschaffen?

Iid!

En over het in beslag nemen, als je de aanslag niet betaald, krijg je gewoon de deurwaarder op je dak... En nu vind ik mn hond heel waardevol... maar denk dat de deurwaarder liever iets financieel meer waardevol in beslag neemt dan mn hondje hoor...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:08

Tja mijn oude buren hadden 8 honden( woonden ook nog in een benedenhuis)
3 rottweilers,2 bouviers en drie kruisingen.
Ze hadden er maar 2 bij de belasting opgegeven.
Beide buren zaten in een electrische rolstoel en bonden daar altijd de honden aan vast om mee te gaan wandelen.
Op een dag ziet een journalist die mensen zo rijden en vraagt of ie een stukje over ze mag schrijven in de krant.
Dat vonden die mensen heel erg leuk en er werd meteen een mooie foto van het koppel genomen.
Afijn stukje werd in het dagblad geplaatst en nog geen 2 dagen later stond de hondenbelasting voor de deur.
Voor 6 honden aangeslagen en een flinke boete eroverheen Knipoog

En ik kan het niet eens zielig vinden.
Betaal ik mijn wegenbelasting niet of te laat dan verkopen ze mn auto onder mn hol vandaan.
En dit zou dan onzin zijn?
Weleens bedacht waar hondenuitlaatstroken e.d van betaald worden?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:09

Ik betaal wel hondenbelasting, maar heb er geen moeite mee als andere mensen dat niet doen.
Hondenbelasting vind ik de grootste onzin ever.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:11

Wij hebben onze hond ook nog niet opgegeven, waarom?
Omdat wij hem nog "op proef" hebben...

23 mei hebben wij hem gekregen en als het niet zou gaan, mocht hij altijd terug. We hebben dus besloten het een maandje aan te kijken. Chip is ook nog niet omgezet en paspoort staat ook nog niet op mijn naam. Aankomende vrijdag (na mn tentamens) ga ik dat dus allemaal regelen... want hij blijft!!! Haha!
Aangifteformulier ligt al uitgeprint op de kast.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:12

joozz schreef:
Betaal netjes al mn belastingen, steel nooit, enz. Eigenlijk een hele brave burger dus Knipoog Dus schrik er wel

Fraude = diefstal Knipoog het probleem is niet alleen dat jij die 70 euro boete moet ophoesten maar dat je ook als fraudeur/wanbetaler te boek gaat en dat kan veel problemen geven bv met het kopen van een auto, huis of het nemen van een lening. Als het nou alleen die 70 euro was zouden veel meerl mensen denken 'ach dikke vinger!" maar tis alles wat er verder bij komt te kijken.

Heb trouwens gekkere gedragen gezien voor hondenbelasting, zit je moet die 70 euro per jaar helemaal niet zo gek dat moet toch wel te doen zijn lijkt me? das nog geen 6 euro per maand..... das emm.. ff denken.. 3 cola minder per maand op een terrasje 1 shirtje van de zeeman per maand minder... boeiend toch?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:21

Huh... hondenbelasting???
Moet je dat altijd betalen of is dat per gemeente verschillend ?
Hoe weet je nu of je wel of niet moet betalen? Staat dat op internet ergens ?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:22

Is per gemeente verschillend.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:23

Ukkiee schreef:
Sorry hoor, maar ik vind dit ontzettend asociaal! Die hondenbelasting is er niet voor niets en het is zeker oneerlijk tegenover de mensen die wel altijd braaf betalen! Wat jij nu doet is eigenlijk gewoon fraude! Dus wees er maar niet trots op en hopen voor je dat nu je het op internet hebt gezet ze er niet achterkomen en je hond niet in beslag nemen.

Nee, die belangsting is er niet voor niets..?
En waarvoor is hij er dan wel?

Ik vind het nergens op slaan, dat je belasting moet gaan betalen voor een hond.. Verward

Vind zowiso al die belastingen veel te hoog.. Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:24

even een tip over de hondenbelasting:
als je niet wilt betalen en je moet met je dier toch eens naar een dierenarts...
zoek er dan een uit waar je een vals adres aangeeft..
misschien mag ik het hier niet zeggen maar diverse dierenartsen geven hun klantenbestand door aan de gemeente..en zo weten ze je dus wel te vinden.

het is maar even dat je het weet Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:32

Tsjah heel eerlijk gezegt.. Ik heb nooit hondenbelasting betaald.. heb ook nooit iemand aan de deur gehad en weet uberhaupt niet of het moet in deze gemeente..

Vind het heel eerlijk de grootste onzin die er bestaat.. echt waar..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:34

ellepel schreef:
even een tip over de hondenbelasting:
als je niet wilt betalen en je moet met je dier toch eens naar een dierenarts...
zoek er dan een uit waar je een vals adres aangeeft..
misschien mag ik het hier niet zeggen maar diverse dierenartsen geven hun klantenbestand door aan de gemeente..en zo weten ze je dus wel te vinden.

het is maar even dat je het weet Knipoog

Ja, ik ben ermee naar een DA geweest, maar zolang er nog niets op mijn naam staat en de vorige eigenaar gebeld kan worden ter bevestiging wanneer ze hem heeft gebracht, maak ik me niet druk. Bovendien wordt hij vrijdag aangemeld, dus....

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:36

De hondenvoorzieningen in mijn gemeente zijn gewoon belabberd, dus denk niet dat het geld daar ook voor gebruikt wordt hoor... (als wel, vind ik het overigens volkomen terecht...)

Daarnaast betalen we al belasting voor onze grond en loopt de hond dus op eigen terrein dus zo schandalig is het toch ook weer niet.

Daarnaast ben ik ook wel zo sportief om de eventuele boete gewoon meteen te betalen. Das dan ook het risico van het fraudeurswezen he Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:41

Hondenbelasting valt onder algemene middelen en dan kan de gemeente er mee doen wat ie wil. Is van oorsprong om de hondsdolheid te bestrijden, die amper meer bestaat. Soort kwartje van Kok dus. Overigens betaal je in Den Haag als je 3 honden hebt bijna 500 euro per jaar!!!
Ik vind het gewoon oplichterij. In mijn buurt geen enkele voorziening en mijn honden komen vrijwel nooit van het terrein af.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:43

Vindt dat ook grootste onzin wat er is, hondebelasting.
Als ze nu iets nuttig deden met het geld oke dan kan ik me er wat bij voorstellen. Hier in het dorp mogen de honden dus nergens hun behoefte doen. Zijn geen uitlaat veldjes. Ziet iedereen met zakjes lopen, dus waarom betaal je dan hondebelasting.
Wat ik niet snap ik waarom geen kattebelasting(nee ben geen kattenhater) vindt dat gewoon krom honden aangeleind katten lopen overal los en doen maar overal hun behoefte.
Heb zelf jaren een kat gehad dus weet waar ik over praat.
Laatst bijgewerkt door koda op 24-06-08 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:43

dowie schreef:
voor die 40 euro in een jaar ga ik me niet druk maken althans dat is wat ik betaal voor mijn hond !!!

Tja voor dat bedrag zou ik het ook doen. In nieuwegein betaalde ik bijna 70 euro en wat krijgen we ervoor een hondenstrook naast de snelweg JIPPIEE.... In IJsselstein is het maar 47 euro.
Ga me toch dat verschil afvragen??.