Grote mond bij de dierenarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzjuh

Re: Grote mond bij de dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:20

Mijn Sheltie heeft er een hekel aan. Neemt de koekjes niet aan en loopt op hoge poten arrogant weer de kamer uit als ze klaar is. *Grin* Hond met karakter inderdaad.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:20

Citaat:
Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.
Net als met paarden, liever 1x goed corrigeren dan 20 x halfzacht

Ik had het alweer verwijderd, aangezien het geen relevantie had voor dit topic. Maar goed, ik begrijp 't wel, maar 't is mijn manier niet. Hier hebben ze ook zeker wel eens een stevige correctie gehad, maar tegen het hoofd slaan is mijn manier niet....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:21

Jeanine84 schreef:
Billy schreef:
Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.

En ik hoef mijn hond niet op die manier te corrigeren want die is dusdanig opgevoed dat ze niet bijt maar alleen haar ongenoegen laat blijken door een grom

klopt, maar mijn hondje heeft 1x geprobeerd te bijten en die van jou zal blijven grommen.....
Was trouwens ook een herplaatser die ik ouder gekregen had. Geen excuus, ik weet het, maar feit is wel dat alle honden die van pup af aan bij mij gekomen zijn kwispelend de spreekkamer ingaan en ook nog staan te kwispelen tijdens de behandeling...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:24

Die van mij gromt ook weleens naar mensen, knal geven? Werkt niet bij haar, ze heeft ook weleens in de enkel van een vriend van mij gehangen (omdat ze mij wilde "beschermen" weliswaar maar dat praat het beslist niet goed), kun je d'r wel de kamer door slaan maar ook dat werkt niet. Ik heb een zeer gevoelig hondje en die kun je niet op die manier aanpakken. Wil niet zeggen dat je niet mag corrigeren, maar als je er bij deze geweld voor gebruikt heb je binnen de kortste keren een bange hond.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:25

Dit hondje was absoluut niet gevoelig maar hondsbrutaal Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:28

Ik denk dat het een kwestie is van je eigen hond in kunnen schatten. Lachen Als iemand anders denkt dat het bij zijn of haar hond kan (zoals jij dus Billy) dan zul je mij daar nooit over horen, diegene zal het immers beter weten dan ik, 't is niet mijn hond. Ik weet alleen dat het bij de mijne bijvoorbeeld niet kan. En het verschil tussen hondsbrutaal en gevoelig is natuurlijk heel groot. Een hond zoals die zal er niet veel van hebben. Die van mij reageert er al op als je je stem verheft.
Hoewel ik wel even heb laten merken dat ik niet accepteerde dat mijn hond in zijn enkels hing natuurlijk, maar eerlijk gezegd te laat. Ik stond eerst met een bek open van; "wát ís dít?" Nagelbijten / Gniffelen

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:35

Ben het grotendeels met billy eens. En als mijn hond zou wagen om in de vingers of welke plek dan ook van een ander te bijten zal ie 1x genadelijk op zn plek worden gezet. Eens maar dat nooit meer.
Een mauw als die spuit in zn nek gaat tot daar aan toe. Maar grommen oid als er iemand aan hem zit ook absoluut niet.
Ik zeg dat het gebeurt en dan heeft ie zich daar aan te houden. Aan de andere kant gat het voor mij ook grotendeels om opvoeden, je hond van zodra je m hebt aanleren dat je overal komt. En dat als jij m op zn rug legt dat ie daar lekker blijft liggen. Doe ik met al mn dieren, ook mijn cavias kan ik op hun rug leggen en overal aaien en dat begint nu ook bij anderen te komen (zijn nog jong) en ik vraag bewust mensen (mensen die dan wel ok en rustig zijn...geen kinderen of lompe mensen) om als ze mn cavia, of ander dier, vast hebben ook even overal te aaien en zelfs even op hun kont te zetten.
Dan wel niet dagelijks maar zodra de DA t moet doen is er geen probleem.

Aan de andere kant, lompe dierenarts zou het 1x mogen doen en dan zou ik eerlijk maar vriendelijk vertellen dat ik het absoluut niet gediend ben dat er zo met mijn dieren om word gegaan.
De 2x kan ie fluiten naar zn geld en dan ben ik weg, genoeg andere DA;s en dan maar een stukje rijden.

Een hond met 3 assistenten tegen de tafel aandrukken voor een spuit vind ik ronduit asociaal (van de da en assistenten ) dat kan anders
En dan geef je natuurlijk je beestje niet op zn sodemeknater als ie wat laat merken...dat is gewoon niet ok,.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:55

ik ben het ergens wel met billy eens, al haalt het bij mijn hond niets uit, kan je zeggen je sloeg niet hard genoeg maar harder is niet meer reëel. mijn hond is ook bang (voor de gladde voer, durft niet naar binnen, en de da werd boos) ik ga dan mijn hond niet straffen omdat hij uit angt gaat grommen, zeker niet bij een fout van dieren arts. met straffen bedoel ik een tik, ik corrigeer met stem

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:17

Runn_love_ schreef:
ik ben het ergens wel met billy eens, al haalt het bij mijn hond niets uit, kan je zeggen je sloeg niet hard genoeg maar harder is niet meer reëel. mijn hond is ook bang (voor de gladde voer, durft niet naar binnen, en de da werd boos) ik ga dan mijn hond niet straffen omdat hij uit angt gaat grommen, zeker niet bij een fout van dieren arts. met straffen bedoel ik een tik, ik corrigeer met stem

Maar dan ga je dus ook uit van een fout bij de dierenarts, als mijn dieren arts boos word omdat mn hond slitp over die gladde vloer kan ie mooi achter zn tafel gaan staan en wachten tot ik mn hond binnenheb.
Een hond die gewoon angstig is dat is niet gek en dat ie dan mauwt ook niet.
Als ie een pijnlijke spuit in zn donder krijgt onthoud ie dat wel en dan is angst niet meer dan gezond.

Specefiek grommen en agressie tonen naar een persoon of een da die lomp / aggresief is is een ander verhaal.
(of agressie naar aanleiding van lompe da)
En een goede da snapt dat honden angstig kunnen zijn en zullen ook niet boos worden op een slippende hodn op de vloer, of een die wat langer nodig heeft en ga zo maar door.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:10

Wij hebben 2 katten, de ene is echt een allemansvriendje, zodra die geknuffelt wordt is het goed Haha! Tuurlijk, als hij een inenting krijgt dan loopt ie wat achteruit (ik hou ook niet van prikken). Echter onze andere poes is een ander verhaal. De eerste keer dat we daar waren is ze omgedoopt tot terrorkat Haha! uithalen met haar pootjes vanuit de vervoersbox etc. Maar zodra het deurtje openging gaf ze geen krimp meer. Helemaal achterin de box en geen beweging in te krijgen. Toen kregen we de tip van de DA om de vervoersbox gewoon in de huiskamer neer te zetten zodat ze zonder problemen erin gaat etc. Dit gaat nu ook veel beter, ze gaat zonder problemen de vervoersbox in, je mag nog net het deurtje opendoen, het liefste zou ze door het deurtje heen de box inrennen Haha! Maar eruit bij de DA wil ze nog altijd niet. Denk dat dat ook altijd een gevecht zal blijven Haha!

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:06

auk schreef:
Wij hebben 2 katten, de ene is echt een allemansvriendje, zodra die geknuffelt wordt is het goed Haha! Tuurlijk, als hij een inenting krijgt dan loopt ie wat achteruit (ik hou ook niet van prikken). Echter onze andere poes is een ander verhaal. De eerste keer dat we daar waren is ze omgedoopt tot terrorkat Haha! uithalen met haar pootjes vanuit de vervoersbox etc. Maar zodra het deurtje openging gaf ze geen krimp meer. Helemaal achterin de box en geen beweging in te krijgen. Toen kregen we de tip van de DA om de vervoersbox gewoon in de huiskamer neer te zetten zodat ze zonder problemen erin gaat etc. Dit gaat nu ook veel beter, ze gaat zonder problemen de vervoersbox in, je mag nog net het deurtje opendoen, het liefste zou ze door het deurtje heen de box inrennen Haha! Maar eruit bij de DA wil ze nog altijd niet. Denk dat dat ook altijd een gevecht zal blijven Haha!

Wat voor n reismandje heb je?

Als je zo'n standaard ding hebt kan je de bovenkant gewoon losklippen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:47

Billy schreef:

maar als mijn hond van zich af bijt uit angst (ja wij hebben dus ook een zakkenwasser als da gehad) en ik geef der een mep..
dan wordt het helemaal een circus..
dan wordt ze nog veel banger...en verliest ze bovendien ook het vertrouwen in mij..( denk ik ).

vorige keer begon het circus al in de wachtkamer..alleen dan een ander soort circus..
der zat een mevrouw met een hondje naast ons en dat hondje was toen al zo doodsbang dat het compleet aan t hyperventileren en ontzettend hard aan t trillen was..
ja dat vinden die 2 nieuwsgierige dames van ons natuurlijk machtig intressant..
alleen al het feit dat die 2 van ons zo nieuwsgierig aan t kijken waren (moesten uiteraard bij ons blijven ..anders was het hondje denk ik flauw gevallen van de spanning Tong uitsteken) was al genoeg voor dat hondje, hij probeerde constant bij zn baas in de nek te kruipen.
toen hebben we die van ons maar constant af zitten leiden met brokjes en snoepjes..
dat arme hondje ging echt helemaal over de rooie..alleen in die wachtkamer al..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:49

Zoals ik al eerder zei, dit hondje was absoluut niet bang maar hondsbrutaal (letterlijk dus Haha!)
Als j goed gelezen had, had je ook kunnen weten hoe ik met mijn angstige hondje omging, dat pak ik nl heel anders aan. Bij het ene dier moet je straffen, bij het andere dier juist paaien en vertrouwen geven.
Elke hond heeft een ander karakter en vereist dus een verschillende aanpak.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:57

Ik kan alleen maar meepraten over katten, maar die van mij zijn net andersom...
Bij de DA superbraaf, zelfs al wordt er in je kop gepeurd met een spuit zalf omdat er een abces zit, maar thuis krijg ik er met pijn en moeite een pil in (bij eentje ging het wel, die was zo verzot op leverworst dat het hapje al op was voordat ie doorhad dat er wat inzat).
Het lukt wel, zonder bloedvergieten enzo, maar bij de DA zijn ze een stuk hanteerbaarder. Kán liggen aan het feit dat 'we' dan met meer zijn...
Meest grappige is dat ik ze (heb het met drie, totaal verschillende katten, gehad) als ze klaar zijn, gewoon kan loslaten. De 'afgeragde' stumpertjes kruipen dan zelf netjes hun mandje weer in en wachten daar tot we weg gaan.
Bij Muts zelfs eens meegemaakt dat dat koppie er weer uit kwam alsof ie wilde zeggen 'he miep, moet die klep niet eens dicht?'

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:00

Mijn bouvier teefje moet ik altijd zelf goed bij de kop vasthouden Haha! Die wilt ook graag stukje Da proeven geloof ik.
Dit is trouwens een beetje uit angst ( niet voor de Da persoonlijk, meerdere mensen heeft ze daar last van )

Ons bouvier mannetje boeit het allemaal niet zo geloof ik en ons Jack reutje van 15 weken vind de Da wel leuk.
Inenten, tanden nakijken en chippen maakt hem allemaal niks uit, stoer ventje Cool

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:06

Van mijn konijn snapte ik eigenlijk nooit iets. Huilen van het lachen

De eerste keer had ze zoiets van:"Hmm, wat is dit, en wat moet ik hiermee? En moet die spuit in mijn mooie kont? Nors opkijken Nee toch? Tong uitsteken Oh nee die vent meent het! No Cheer Auw! Blauw oog Nou dan ren ik nu mijn hok weer in, denk maar niet dat ik er nog uitkom stelletje dierenbeulen! Zij zijn groot en ik is klein! "

2e keer: "Hmm, ik ken dit ergenst van geloof ik? Blond Hmm... Nou pfff vind het veels te warm, ze doen maar... Dromen "
Plingierenarts geeft prik, konijn geeft totaal géén reactie.*
Daarna gaven we even een zetje, dat ze in het reismandje moest, en toen ging ze vrolijk kijken hoe haar behoorlijk fellere zusje de dierenarts enkele doodsbedreigingen naar zijn kop slingerde. Huilen van het lachen

De 3e keer: "Hé wacht, ik vind dit toch niet leuk... Boos! Aaaaanvvaaalluhhhhhh!!!!!!

Niet normaal dat beesie. Huilen van het lachen
Helaas is ze nu ingeslapen, maar ik kan nog steeds om haar malle fratsen lachen. Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 17:39

Zowel hond als kat gaan met plezier naar de DA Haha! Nog nooit problemen mee gehad.
De hond van mijn ouders moet altijd gemuilkorft worden anders is het niet veilig, maar ze heeft geen leuk verleden...

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:08

hihi je zal het niet geloven maar een van mijn konijnen die altijd lief is en nog nooit gebeten heeft, heeft de dierenarts zo hard gebeten dat zijn vinger ervan bloedde, ik snapte het echt niet normaal was ze zo lief, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:48

Billy schreef:
Wees er maar trots op...
Mijn honden doen normaal bij de da, staan te kwispelen als ze geprikt worden, niks aan de hand....
Gewoon een kwestie van goed opvoeden......

als ik erbij ben is er niets aan de hand, onze dierenarts begroet eerst de hondjes, en dan ons, ze zijn ook gek met de dierenarts, maar worden ze wakker in een hokje, naast andere beestjes, in een vreemde omgeving, zonder iemand die ze kennen, dan vind ik het niet zo raar dat ze beginnen te piepen..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:43

Onze labradorpup kan alleen maar kwispelen. Maar de laatste keer moesten ze troep in dr oren spuiten, en toen schreeuwde ze het uit, denk dat ze de volgende keer dus niet meer zo zal kwispelen..

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:19

Ik heb een Jack Russel (black and ten), die vind de DA persoonlijk heel lief maar zodra hij iets te voorschein haalt is het haar grootste vijhand. Vork Ze moet nu meestal een muilkorfje om als we daar naar binnen gaan Tong uitsteken