Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.
Net als met paarden, liever 1x goed corrigeren dan 20 x halfzacht
Jeanine84 schreef:Billy schreef:Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.
En ik hoef mijn hond niet op die manier te corrigeren want die is dusdanig opgevoed dat ze niet bijt maar alleen haar ongenoegen laat blijken door een grom
Runn_love_ schreef:ik ben het ergens wel met billy eens, al haalt het bij mijn hond niets uit, kan je zeggen je sloeg niet hard genoeg maar harder is niet meer reëel. mijn hond is ook bang (voor de gladde voer, durft niet naar binnen, en de da werd boos) ik ga dan mijn hond niet straffen omdat hij uit angt gaat grommen, zeker niet bij een fout van dieren arts. met straffen bedoel ik een tik, ik corrigeer met stem
auk schreef:Wij hebben 2 katten, de ene is echt een allemansvriendje, zodra die geknuffelt wordt is het goedTuurlijk, als hij een inenting krijgt dan loopt ie wat achteruit (ik hou ook niet van prikken). Echter onze andere poes is een ander verhaal. De eerste keer dat we daar waren is ze omgedoopt tot terrorkat
uithalen met haar pootjes vanuit de vervoersbox etc. Maar zodra het deurtje openging gaf ze geen krimp meer. Helemaal achterin de box en geen beweging in te krijgen. Toen kregen we de tip van de DA om de vervoersbox gewoon in de huiskamer neer te zetten zodat ze zonder problemen erin gaat etc. Dit gaat nu ook veel beter, ze gaat zonder problemen de vervoersbox in, je mag nog net het deurtje opendoen, het liefste zou ze door het deurtje heen de box inrennen
Maar eruit bij de DA wil ze nog altijd niet. Denk dat dat ook altijd een gevecht zal blijven
Billy schreef:Over die knal, die had hij dik verdiend hij was gewaarschuwd en hing alsnog de da bijna in zn vingers. Dan pak ik liever een keer goed door dan te blijven trutten. Daarbij denk ik dat de da ook liever niet de ziektewet in wil met een paar rotte vingers.
Billy schreef:Wees er maar trots op...
Mijn honden doen normaal bij de da, staan te kwispelen als ze geprikt worden, niks aan de hand....
Gewoon een kwestie van goed opvoeden......