Leuk hondenras

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Re: Leuk hondenras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:32

Ow, sorry, ja dat heb je als je op een paardenforum zit Vork

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:36

Een vriendin van mij heeft een Tervurense Herder. Nu weet ik niet veel over dat ras, maar ik weet wel dat dat een superlief, braaf en goed luisterende hond is. Tevens haar eerste hond. Maarja, ook díe zijn langharig. Clown

Dalmatiërs zijn ook leuke dieren. Stronteigenwijs alleen, en de kans op gebreken is vrij groot bij die dieren. Ze zijn wel kortharig, en groot. Clown

Ik zou je ook nog de Golden Retriever willen aanraden, maar die zijn ook langharig. Clown

Of een grote Koningspoedel. Zijn ook niet echt langharig met hun krulletjes. Ben er zelf niet weg van, maar moet eerlijk zeggen dat ze wel meevallen als ze niet zo afschuwelijk in bolletjes getrimd zijn. En ze luisteren super.

Op de manege hebben we een Hollandse Herder rondlopen, een kortharige. Die is ook súperlief en luistert ook redelijk goed. Ja En erg sociaal! Je hebt overigens ook kortharige Schotse Collies (de grotere versie van mijn hond maar dan met korte haren, vind ze zelf niet zo mooi, maar ze zijn vast erg lief Clown ).

Rhodesian Ridgebacks hebben ook een kortharige vacht, en zijn groot. Weet alleen niks van het karakter.

Of een kortharige Sint Bernard? Tong uitsteken

Ik ben opgegroeid met New Foundlanders, súpermooie en lieve honden. Maar wél langharig. Clown

Voor de rest weet ik zo even niks.

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:40

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:40

Maar die zijn niet groot, toch? Tong uitsteken

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:41

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:54

Hoi, oh sorry de meeste mensen vinden hem erg groot namelijk

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:14

Waarom geef je niet een kansarme hond een fijn huisje en tweede kans??
Neem eens kijkje op onze site, wij hebben allerlei soorten honden, ras, rasloos, kruising, groot, klein, dik, dun, jong, oud, noem het maar op Haha!
En allemaal zoeken zij nog een fijn baasje waar zij de rest van hun leven kunnen wonen.
En dankbaar dat ze zijn.... Vriendjes zijn?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:15

bnb schreef:
Neem eens kijkje op onze site, wij hebben allerlei soorten honden, ras, rasloos, kruising, groot, klein, dik, dun, jong, oud, noem het maar op Haha!
En allemaal zoeken zij nog een fijn baasje waar zij de rest van hun leven kunnen wonen.

Hou op, zometeen hebben wij drie honden door jouw meelijwekkende post. Clown (Op mijn aandringen hebben wij al een hondje uit Griekenland gered, echt superdankbare hondjes! We hebben er nog steeds geen spijt van Lachen ).

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:19

bnb schreef:

Verdrietig van dit lappie tekst he. hou ik het nooit droog...
Op de vorige pagina gaf ik dit ook aan Lachen Die beessie's verdienen het Ja *gaat kijken op de site*

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:22

Groot, kortharig en een fijn karakter.
Dan vallen er toch echt wel een hoop van de hier genoemde honden af!
Een Husky is bijvoorbeeld verre van kortharig en heeft toch meestal een standvastige baas nodig die heel veel met hem onderneemt.

Ik sta achter de volgende genoemde honden: Labrador, Appenzeller Sennenhond, Boxer en Rhodesian Ridgeback

Bekijk eens wat hondenrassen-boeken of verzamel info op internet over de genoemde honden. Een ras kies je ook op gevoel. Maar blijf wel trouw aan de voorwaarden die je in eerste instantie genoemd hebt. Er is genoeg keuze bij die voorwaarden!

Succes ermee!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:24

EmEm schreef:
Een Husky is bijvoorbeeld verre van kortharig en heeft toch meestal een standvastige baas nodig die heel veel met hem onderneemt.

Ik sta achter de volgende genoemde honden: Labrador, Appenzeller Sennenhond, Boxer en Rhodesian Ridgeback

Bekijk eens wat hondenrassen-boeken of verzamel info op internet over de genoemde honden. Een ras kies je ook op gevoel. Maar blijf wel trouw aan de voorwaarden die je in eerste instantie genoemd hebt. Er is genoeg keuze bij die voorwaarden!

Succes ermee!

de rhodesian ridgeback heeft ook een strenge hand nodig hoor.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:25

O jongens toch....ik wilde julie echt niet aan het huilen maken hoor Haha!
Maar ja het is wel realiteit, deze schatjes verdienen ook allemaal een fijn leventje toch??
Ik heb nu zelf 7! honden waarvan er 5!!! uit Gran Canaria, en ze zijn zo verschrikkelijk lief!!!!!!!!
Dus als jullie iemand weten die een hondje zoekt......... Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:28

bnb schreef:
O jongens toch....ik wilde julie echt niet aan het huilen maken hoor Haha!
Maar ja het is wel realiteit, deze schatjes verdienen ook allemaal een fijn leventje toch??
Ik heb nu zelf 7! honden waarvan er 5!!! uit Gran Canaria, en ze zijn zo verschrikkelijk lief!!!!!!!!
Dus als jullie iemand weten die een hondje zoekt......... Knipoog

Als wij de ruimte hadden gehad had ik m'n moeder wel overgehaald om Loca te adopteren, die spreekt me zo vanaf de site gezien echt aan! Maarja, die ruimte hebben we niet. *Traanoogt* Maar ik zou ze het liefst állemaal willen redden. Lovers

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:29

EmEm schreef:

Succes ermee!

Verre van kortharig? Niet om een discussie te openen hoor maar zulk langhaar hebben ze nou ook weer niet.. Daarbij heb je ook nog verschillen in vacht.. Die hier achter wonen lijken namelijk sprekend Malamute's omdat ze ook lange haren hebben en wat breeder lijken maar het zijn echt Husky's .. Sacha valt bijvoorbeeld best heel erg mee qua lengte van d'r haren.. Lachen
Daarbij zei ze al dat ze een concenquente hand wel kan geven

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:30

Een herder is leuk. Heb er niet veel verstand van herdershonden. Maar je hebt lang harige en kort harige. Je hebt ook witte (die vind ik persoonlijk erg stoer!). Maar die zie je niet zo vaak Knipoog.

Ikzelf heb een hovawart, erg leuke honden. Alleen zijn ze langharig. Zijn honden rond de 70 cm en waakhonden. Ze houden niet van ruzie's in huis (Dus als jij ruzie hebt met je ouders, dan raken ze down Knipoog). Zijn dus erg stemmingsgevoelige honden. Als iemand mij zou slaan, zou mijn hond er tussen springen en diegene bij me weg houden. Dit is iets wat wij hem nooit geleert hebben maar wat rastypisch gedrag is. Ze redden je ook graag uit het water. Als er gevaar dreigt zullen ze je proberen weg te halen bij dit gevaar. (Dit kan echter ook betekenen, dat als de hond een voorbijwaaiend stuk zijl als groot gevaar ziet, jou meesleept naar de veiligheid terwijl het eigenlijk niet gevaarlijk is Knipoog).
Iig voor mij is dit de perfecte hond!

We hebben al jaren honden, maar vroeger hadden we basseten. Dat zijn een soort bloedhonden op korte pootjes Tong uitsteken. Dus daar heb je ook niets aan Knipoog. (Leuk bijkomend feit is dat ze soms over hun eigen oren struikelen Ach gut). Overigens zijn deze stront eigenwijs en zullen ze nooit luisteren. Ze noemen het dan ook de katten tussen de honden. Clown

Wat je ook kan doen is naar het Asiel gaan, daar zitten heel veel leuke honden, op zoek naar een nieuw baasje Knipoog.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:31

DarkDreamer schreef:
Je hebt ook witte (die vind ik persoonlijk erg stoer!). Maar die zie je niet zo vaak Knipoog.

Witte Herders zijn prachtige dieren! Later als ik het huis uit ben wil ik weer een maatje voor mijn hondje (die dan met mij mee moet) en dan komt er of een Husky, of een Witte Herder. Maar vergis je niet, Witte Herders zijn geen makkelijke honden. Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:34

witte herder is de canadese herder
Ik heb sinds gisteren een staffordshire bullterrier erbij.
echt een gouden karakter, maar je moet ze wel goed in het gareel houden

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:34

suusiejj schreef:
Verre van kortharig? Niet om een discussie te openen hoor maar zulk langhaar hebben ze nou ook weer niet.. Daarbij heb je ook nog verschillen in vacht.. Die hier achter wonen lijken namelijk sprekend Malamute's omdat ze ook lange haren hebben en wat breeder lijken maar het zijn echt Husky's .. Sacha valt bijvoorbeeld best heel erg mee qua lengte van d'r haren.. Lachen
Daarbij zei ze al dat ze een concenquente hand wel kan geven

Een Husky heeft een flinke ondervacht. Ik neem aan dat ze een kortharige hond wil omdat ze dan minder verharen. En ik denk dat een Husky aardig verhaart Haha!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:35

[/quote]
Hou op, zometeen hebben wij drie honden door jouw meelijwekkende post. Clown (Op mijn aandringen hebben wij al een hondje uit Griekenland gered, echt superdankbare hondjes! We hebben er nog steeds geen spijt van Lachen ).[/quote]

OK dan!
Goed gedaan!!!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:35

Ilzjuh schreef:
DarkDreamer schreef:
Je hebt ook witte (die vind ik persoonlijk erg stoer!). Maar die zie je niet zo vaak Knipoog.

Witte Herders zijn prachtige dieren! Later als ik het huis uit ben wil ik weer een maatje voor mijn hondje (die dan met mij mee moet) en dan komt er of een Husky, of een Witte Herder. Maar vergis je niet, Witte Herders zijn geen makkelijke honden. Lachen

Haha ooh Djaga werd in het begin zoooooooooooo vaak witte herder genoemt he..
Er was toen eens iemand die me niet wilde geloven.. Ik werd er echt helemaal simpel van dus ben met me chagerijnige kop zijn papieren gaan ophalen , ik kan daar echt niet tegen tegen mensen die beter denken te weten wat voor dier ik heb dan ik zelf Vork

Husks zijn ook niet makkelijk dus opzich of je nou een Husk neemt of een Witteherder eigenwijs zijn ze allebei Clown wat soms ook wel enorm veel lol opleverd hahaha sacha die kan je bijvoorbeeld enorm bitchy aankijken Vork

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:36

Een bullterrier is ook een lieve kortharige hond. Mooie middelmaat. Grote terriers vallen verder af omdat ze meestal ruwharig zijn. Een kortharige Hollandse herder kan ook, heb ik ook gehad. Super dier. Beauceron is ook heel leuk (Franse kortharige herder) met black&tan kleur. Rottweiler, dobermann, enfin er zijn nogal wat kortharige rassen. Pak de Toepoel er eens bij of een ander goed hondenboek. Ga googlen en lees je in. Denk eraan dat sommige rassen behoorlijk dominant zijn en dat kortharige rassen meer verharen dan langharige. Ik weet er alles van. De Hollandse herder uitgesloten.
Mechelaar zou ik niet nemen tenzij je er sport mee gaat beoefenen. Is tegenwoordig erg scherp gefokt.
Kortharige collie is trouwens ook heel leuk. Of een Greyhound maar die mag weer niet los in de bossen en hei vanwege jachtinstinct.
Succes met je keuze.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:37

nicci88 schreef:
de rhodesian ridgeback heeft ook een strenge hand nodig hoor.

Klopt, maar vooral consequent zijn is belangrijk (eigenlijk wel bij elke hond natuurlijk).
Ze zijn een beetje eigenzinnig, maar het is verder geen heel ingewikkeld ras. Ik ken er een aantal en dat zijn fijne honden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:38

EmEm schreef:
Een Husky heeft een flinke ondervacht. Ik neem aan dat ze een kortharige hond wil omdat ze dan minder verharen. En ik denk dat een Husky aardig verhaart Haha!

Oke daar heb je een punt.. Maar een wolkam doet wonderen Knipoog Overigens kun je natuurlijk ook een beetje kijken naar het vacht.. Djaga verhaart niet heel lang.. ik borstel hem dan elke of om de dag 2/3weken .. maar voor een ander kan dat natuurlijk wel lang zijn.. Sacha overigens is pas begonnen met verharen (dacht dat het nooit kwam Vork )

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:38

nicci88 schreef:
witte herder is de canadese herder

Dat is inderdaad hetzelfde hondenras ja. Kon alleen even niet op het woord Canadese komen. Vraag me niet waarom, laten we het erop houden dat hoe later het wordt, hoe meer ik ga lijden aan tijdelijk geheugenverlies. Ofzo. Knipoog

suusiejj schreef:
Haha ooh Djaga werd in het begin zoooooooooooo vaak witte herder genoemt he..
Er was toen eens iemand die me niet wilde geloven.. Ik werd er echt helemaal simpel van dus ben met me chagerijnige kop zijn papieren gaan ophalen , ik kan daar echt niet tegen tegen mensen die beter denken te weten wat voor dier ik heb dan ik zelf Vork

Husks zijn ook niet makkelijk dus opzich of je nou een Husk neemt of een Witteherder eigenwijs zijn ze allebei Clown wat soms ook wel enorm veel lol opleverd hahaha sacha die kan je bijvoorbeeld enorm bitchy aankijken Vork

Ik vind het allebei prachtige hondenrassen, haha. Misschien neem ik er later van allebei wel eentje. En dan moet er natuurlijk ook nog een vierde hond bij want anders is die Sheltie van mij weer zo alleen. Hmmm. Hele kennel beginnen dan maar? Huilen van het lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:40

Ik zweer het bij Old English bulldog, ook zijn deze gezonder als de engelse bulldog, ze worden wat groter dus middelmaat, super trouw.
Voor foto pm me maar.