Kattenbak, ieuwie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Kattenbak, ieuwie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:27

Ik gebruik ook biokat, verschillende geprobeerd en ik vind het de beste. Heb in het begin ook houtkorrels gehad ruikt idd lekker fris maar als de kat geplast heeft dan is dit bijna niet weg te scheppen, het verpulvert helemaal. Bij biokat krijg je mooie klonten die je zo uit kunt scheppen en het ruikt en stuift nauwelijks (lijkt wel reclame dit). Daardoor is het heel zuinig in gebruik.
Maar wat is eigenlijk je reden om de kattenbak in de woonkamer te hebben? Lijkt mij ongeacht wat voor vulling er in de bak zit niet zo fris. Ik heb de kattenbakken op zolder maakt niet uit als er gekliederd wordt of het tijdelijk iets minder fris ruikt.
Je geeft verder aan dat je jeukende ogen hebt en een wattig hoofd hebt. Wil je niet verontrusten maar dat kan uiteraard ook door de kat zelf komen en niet door de kattenbakvulling. Je hoort namelijk bijna nooit dat mensen daar allergisch op reageren. Kattenallergie komt daarentegen veel vaker voor. Maar ik zou idd eerst andere vullingen testen en de kattenbak verplaatsen en van daaruit bekijken hoie het dan gaat. Succes!

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:04

Catsan Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:07

Ik heb die van Pura, die is echt heel goed Ja

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:13

De blauwe (geparfumeerd) schep en schoon van de Appie bevalt mij erg goed.
Maakt klontjes en je hebt absoluut geen kattenbaklucht in je huis.
Ik doe met 1 doos (makkelijk mee te nemen bij het boodschappen- doen, ook n voordeel) met 2 katten ruim 3 weken. Kost ongeveer 5 euro.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:02

Ik het van het merk Oko, de Cat's Best en daar zweer ik weer bij Haha!

Zo heeft iedereen een andere favoriet denk ik Knipoog
Kwestie van uitproberen Ja

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:01

Zolang ik maar niks ruik...hihi

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:51

Er bestaat ook geur verfrisser voor de kattenbak. En anders andere kattenbak vulling nemen. Vraag het anders bij de dierenwinkel wat niet stinkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:52

En je kat enkel droogvoer voeren!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:40

SusanH schreef:
Maar wat is eigenlijk je reden om de kattenbak in de woonkamer te hebben? Lijkt mij ongeacht wat voor vulling er in de bak zit niet zo fris. Ik heb de kattenbakken op zolder maakt niet uit als er gekliederd wordt of het tijdelijk iets minder fris ruikt.

Ik heb niet zo'n groot huis. Haha! Het enige dat ik buiten 'woonruimte' heb is een hal (waar hij in de weg zou staan) of een overloop, maar ik heb in de winter mijn deur naar de hal/bovenverdieping eigenlijk altijd dicht omdat ik daar geen verwarming aan heb. Ik heb niet zo veel zin om daar te moeten gaan stoken, dus dan blijven de keuken en kamer over.

Citaat:
Je geeft verder aan dat je jeukende ogen hebt en een wattig hoofd hebt. Wil je niet verontrusten maar dat kan uiteraard ook door de kat zelf komen en niet door de kattenbakvulling. Je

Zou inderdaad kunnen, maar gelukkig weet ik dat het dat niet is. Bij mijn ouders had ik namelijk ook een kat en daar reageerde ik ook niet op. Bovendien heb ik een paar maanden terug een allergietest gedaan waar ook op hond en kat getest werd en daar kwam uit dat ik daar niet allergisch voor ben, gelukkig. Lachen

Het is misschien ook niet zozeer een allergische reactie, misschien meer gewone gevoeligheid. Door mijn medicate heb ik erg gevoelige ogen en neusslijmvliezen: rook, uitlaatgassen, lucht uit de verwarming van de auto, ik reageer er als een gek op. Vorig jaar had mijn moeder gestofzuigd met van die geurzakjes in de stofzuiger, kom ik twee dagen later in huis en begin ik spontaan te janken. Sigaar Ik heb ook altijd veel last als ik bijvoorbeeld langs iemand loop die aan een muur aan het werken is en er stuift van dat zand/grindspul van de stenen af.

Citaat:
En je kat enkel droogvoer voeren!

Poes, wat maakt dat voor verschil? Het is niet de poep die je ruikt, het is echt de geur van het grint (geloof me, echt, dat ruik ik). Als ik de bak net helemaal verfrist heb en uitgespoeld enzo, en ik doe er nieuw grind in, ruik ik het ook - een beetje zo'n stoffig cementerig luchtje.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:49

Catsan is super!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:32

O wel als het echt enkel het grind is, maakt het niet uit.
Er zijn heel wat kattenbakvullingen die je zelden nog volledig moet vervangen, maar of het dan minder stuift/ruikt?

Ik geef sowieso geen natvoer omdat ik het brol vind.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:07

Ik gebruik Biokat fresh, vormt mooie klonten die je er makkelijk uit kunt scheppen en het ruikt ook fris als de kat op de bak is geweest.