SusanH schreef:Maar wat is eigenlijk je reden om de kattenbak in de woonkamer te hebben? Lijkt mij ongeacht wat voor vulling er in de bak zit niet zo fris. Ik heb de kattenbakken op zolder maakt niet uit als er gekliederd wordt of het tijdelijk iets minder fris ruikt.
Ik heb niet zo'n groot huis.
Het enige dat ik buiten 'woonruimte' heb is een hal (waar hij in de weg zou staan) of een overloop, maar ik heb in de winter mijn deur naar de hal/bovenverdieping eigenlijk altijd dicht omdat ik daar geen verwarming aan heb. Ik heb niet zo veel zin om daar te moeten gaan stoken, dus dan blijven de keuken en kamer over.
Citaat:
Je geeft verder aan dat je jeukende ogen hebt en een wattig hoofd hebt. Wil je niet verontrusten maar dat kan uiteraard ook door de kat zelf komen en niet door de kattenbakvulling. Je
Zou inderdaad kunnen, maar gelukkig weet ik dat het dat niet is. Bij mijn ouders had ik namelijk ook een kat en daar reageerde ik ook niet op. Bovendien heb ik een paar maanden terug een allergietest gedaan waar ook op hond en kat getest werd en daar kwam uit dat ik daar niet allergisch voor ben, gelukkig. 
Het is misschien ook niet zozeer een allergische reactie, misschien meer gewone gevoeligheid. Door mijn medicate heb ik erg gevoelige ogen en neusslijmvliezen: rook, uitlaatgassen, lucht uit de verwarming van de auto, ik reageer er als een gek op. Vorig jaar had mijn moeder gestofzuigd met van die geurzakjes in de stofzuiger, kom ik twee dagen later in huis en begin ik spontaan te janken.
Ik heb ook altijd veel last als ik bijvoorbeeld langs iemand loop die aan een muur aan het werken is en er stuift van dat zand/grindspul van de stenen af.
Citaat:
En je kat enkel droogvoer voeren!
Poes, wat maakt dat voor verschil? Het is niet de poep die je ruikt, het is echt de geur van het grint (geloof me, echt, dat ruik ik). Als ik de bak net helemaal verfrist heb en uitgespoeld enzo, en ik doe er nieuw grind in, ruik ik het ook - een beetje zo'n stoffig cementerig luchtje.