Katje wil niet eten, overleden -> update pag 4: Yamcha terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Katje is erg verdrietig, wil niet eten.... wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:43

Vertel hem gewoon eens op je gemak hoe het allemaal zit.

Dat zijn vriendje in een andere wereld is, en dat er na de verhuizing een nieuw vriendje komt.

Dieren begrijpen meer dan wij denken Lachen

Inslapen zou ik nog wel ff mee wachten hoor, een rouwperiode kan even duren, maar zodra hij afleiding vind zal het wellicht beter gaan.

Inenten is prima, alleen kun je helaas maar voor een aantal niesziektes enten, en er zijn meer dan 100 soorten..
En buiten zitten katten met fip,fiv,felv etc..
Daar doelde ik op, ik fok met raskatten , voor ik hieraan begon heb ik me erin verdiept, in het fokken en in de ziektes... ik schrok me wild..

(als je veel katten hebt is de infectiedruk hoger ,daar krijg je wel een beetje smetvrees van wat zwerfkatten betrefd Knipoog

Maareh, praat gewoon met m alsof het een mens is. Er is zeker een kans dat ie je begrijpt en weer zal gaan eten
En ja kan me weinig schelen als mensen me nu voor gek gaan verklaren, dat hoeft niet, daarvan was ik mezelf al bewust Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:49

Jij snapt het iig thanks Lovers
Ik zal hem het idd eens allemaal vertellen... ik hoop dat ie het snapt joh... ach, hij zal iig snappen dat ik (en anderen) erg veel van hem houden.
En misschien snapt hij ook wel dat zijn vriendje nou nooit meer bang hoeft te zijn, en nooit meer pijn heeft Ach gut
En dat Yamcha hém ook mist, maar dat hij niet terug kan komen. En dat dat ook niet goed zou zijn...

Ik geloof je CM, ik heb al eerder wonderlijke dingen met katten meegemaakt...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:54

katten zijn erg wonderlijke beesten inderdaad!
Ik hoop voor je dat het na een rouwperiode gewoon weer goed gaat! Heb het zelf ook wel eens meegemaakt met onze katten.
Feliway kan erg goed werken, heb het zelf gebruikt toen ik een erg angstige kat in huis nam, ik merkte gewoon aan haar wanneer het spul op was! Ook heb ik me voor een keuzevak eens verdiept in dat spul (studeer diergeneeskunde) en er zijn best goede wetenschappelijke bewijzen dat het ook echt werkt! Dus wie weet krijg je in een paar daagjes je oude kat wel weer terug! (super hoe serieus je ermee om gaat trouwens! Sommige mensen zouden zo'n kat en een rouwperiode niet serieus nemen en zoveel moeite doen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:58

Dank je wel Lovers

Wat lief wat je zegt Lachen
Ik ben blij dat jij er ook positieve ervaringen mee hebt, met Feliway Ja Als het maar werkt joh... dan ben ik heus blij Ja

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:03

graag gedaan, vind het zelf erg fijn om te zien dat er nog veel mensen zijn die goed voor hun beestjes zorgen!
Mijn ervaringen met feliway zijn echt geweldig, met een angstige kat dus maar ook met een sproeiende kat. Het werkt tegen van alles omdat het rustgevend is. Het werkt trouwens niet altijd jammergenoeg (maarja das met alle middelen wel zo)
Met rouwende katten is mijn ervaring dat het na een tijdje wel weggaat. Gewoon lekker veel aandacht blijven geven en tijd heelt alle wonden, ook bij dieren (uitzonderingen daargelaten natuurlijk) Dit waren trouwens geen katten die niet meer wilden eten dus de jouwe is wel iets erger maar ik vermoed dat het wel goed gaat komen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:13

Ontzettend sneu zeg.... hier ben ik ook altijd bang voor, want mijn twee monsters hangen ook zo aan elkaar (al zou je het niet altijd denken als je ze ziet vechten....)
De ene heeft een paar jaar terug een ongeluk gehad, heeft 5 dagen bij de DA gezeten. De andere vond het eerst wel lekker rustig in zijn eentje, maar na 2 dagen werd het hem ook een beetje te stil.
Een andere keer was de andere kat foetsie, en dat was helemaal een drama. Lidian heeft hier door het huis lopen bléren, bleef constant bij mij, tot zelfs het punt dat ik hem bij mij op bed heb laten slapen. Hij was zo eenzaam en verdrietig..... Ik zit hier gewoon met tranen in de ogen als ik er aan terug denk, en als ik dan denk dat jouw poes zijn maatje nooit terug krijgt.....

Wat ik voor mijn katten in zo'n situatie deed was kijken wat ze wel willen. Feli-way werkte bij mij goed, dus dat is zeker wel een aanrader. En verder maar alles geven wat hij hebben wil, of hij dat normaal nou wel of niet krijgt..... Die tonijn was wel een goede, al zijn die van mij juist doller op die in olie (geef mijn kat een emmer slaolie en hij is gelukkig....... Gestoord ). Verder geef ik ze heel af en toe koolvis. Gewoon, vrij goedkoop te halen bij de supermarkt in het vriesvak. Even ontdooien, en dan kijken wat je kat fijner vind,. De ene van mij heeft het liever zo, de ander wil dat ik het eerst warm maak en dan af laat koelen.... Verse vis van de visboer doet het ook altijd goed.
Plakjes ham doen het hier ook altijd, net als boterhamworst. Een ander soort (merk) voer helpt soms ook.

Verder zou ik niet te veel aan hem gaan lopen trekken. Zet het eten neer op zijn vertrouwde plek of desnoods recht voor hem, en laat hem verder de ruimte om het op zijn manier te verwerken. Wees er voor hem, maar laat het aan hem over wat hij wil.

Verder wens ik je heel veel sterkte, en je poes natuurlijk ook. Ik hoop (en verwacht) dat hij er wel weer bovenop komt, zeker met alle goede zorgen van jou!!!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:15

Ik heb geen tips maar wil even mijn bewondering uitspreken voor je zorg en ik wil je sterkte wensen.. Laat je katje niet zo snel al inslapen, ook bij mensen is een rouwperiode bij de één langer dan bij de ander en ik ben ervan overtuigd (gevoel..) dat het allemaal goedkomt, met veel geduld en liefde kom je een heel eind...
Wanneer ga je verhuizen?

Groetjes,

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:20

Heel veel sterkte met je katje en geef hem de kans. Bel desnoods eens een andere dierenarts voor een second opinion. Ik kan me de reactie voorstellen maar als het zo lang duurt moeten ze toch iets kunnen doen. En let goed op of ie drinkt, eten kunnen ze even zonder maar water is het belangrijkste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:22

Ik ga gewoon keihard voor hem knokken....
Hij ligt nu op mijn winterjas (die vindt hij fijn, want daar zitten geurtjes aan) en heeft kattenmelk, en stukjes vlees, en water...
Ik was zo blij dat hij een stukje had opgegeten, maar helaas... ik vond het weer Verdrietig
Ik knuffel hem, en hou hem veel vast... en ik praat tegen hem, zoals CM zei, praten vindt hij ook fijn. Ik hoop dat hij het redt...

edit: ik had dus een heel verhaal, maak ik zo even af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:40

Ladidan: jouw katten ook, joh? Ook zo aan elkaar gehecht?
Ik heb nog vis, zal het eens ontdooien.... Cool
Eens kijken of hij dat blieft.
Morgen haal ik echt die Feliway op, ben aardig overtuigd nu Ja Het kittie móet het toch redden nu, of niet?

@ Nicole: Mijn DA is echt heel goed, second opinion vind ik niet zo nodig Lachen
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ze heeft al zoveel dieren weer beter gemaakt, en de hond vindt haar zelfs lief... ik vertrouw haar blind, echt Lachen ze is zó goed, weet zo goed wat ze doet, en heeft zoveel gevoel voor dieren...

@ Nikitah: senks voor je lieve berichtje... ben blij dat je een goed gevoel over het kleine ding hebt, ik krijg ook weer wat hoop... maar ik ben voorzichtig....
Ik ga volgende maand verhuizen Lachen Het is echt een heel tof huis, met veel groen, en een heel rustige wijk.... perfect voor katjes iig Lachen

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:48

Yamcha schreef:
@ Nicole: Mijn DA is echt heel goed, second opinion vind ik niet zo nodig Lachen
Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ze heeft al zoveel dieren weer beter gemaakt, en de hond vindt haar zelfs lief... ik vertrouw haar blind, echt Lachen ze is zó goed, weet zo goed wat ze doet, en heeft zoveel gevoel voor dieren...

Ik bedoel ook niet dat ik je dierenarts niet vertrouw Bloos maar onze kat was afgelopen week heel erg verzwakt, woog maar 2,6kg, en na drie zakjes infuus, een injectie en twee dagen is ze weer bijna de oude (letterlijk en figuurlijk, ze is 18 Haha! ) eetlust kwam de zelfde al dag weer terug. Nogmaals geen kritiek op je dierenarts en bij mijn kat was de oorzaak anders, maar die drie zakjes vocht hebben het beestje zoveel goed gedaan. Ik ga voor je duimen dat je katje snel weer gaat eten, veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 05:44

Lieverds... bedankt voor alle lieve berichtjes.

Sanka's hartje heeft het vannacht opgegeven Verdrietig
Ik ben kapot van verdriet...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-08 06:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:11

ach jee...ik heb het hele verhaal gelezen maar kon je geen advies geven.
wat ontzettend sneu zeg.....

Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:18

Dank je.
Ik ga hem straks wegbrengen naar de DA... weet het anders ook niet.... Ik heb hem gister nog heel lang vastgehouden, en tegen hem gepraat, maar hij wilde niet meer zonder Yamcha... Verdrietig

Er was niks meer wat ik kon doen...
oh wat moet ik nu? Wat had ik nog kunnen doen, ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd... kon hem dwingen om te eten, maar niet om gelukkig te zijn.... Verdrietig

Ik moet zo erg huilen.... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-08 06:21, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:19

ah wat sneu.. maar je moet ook bedenken dat je er alles aan gedaan hebt en ze is nu bij Yamcha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:24

Ik ben zo bang, quera, dat ik er straks achter kom dat ik nog wél wat had kunnen doen... en dat ik me dan voor altijd schuldig voel...

Ik had vandaag Feliway willen halen, maar het hoeft niet meer... wat als ik dat nou gister gedaan had...... wat dan..... misschien had hij het dan wel gered.... Verdrietig

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:11

He bah wat naar meid!!

Voel jezelf niet schuldig , een hartje stopt er niet zomaar mee, wss had ie gewoon een zwak hart, was ie daarom ook altijd zo mager. En het verdriet heeft zijn hart verzwakt en gestopt.

Ik kan je niet meer zeggen dan dat ik aan je denk en je heel veel sterkte wens.

Heel erg om je 2 katten in zo'n korte tijd te verliezen....

Toch hoor je het vaker, een vriendin van me ook, de ene kat stierf, en nog geen week later stierf haar maatje...

sterkte ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:20

Dank je, lieve CM Verdrietig
Hij was idd altijd al mager... ik heb hem zoveel gevoerd als ik kon.... maar hij kwam er nooit van aan....
Nu zijn ze voor altijd samen....

Vind het zo lief dat jullie eerst de positieve verhalen vertellen, van de katjes die het wel hebben gered.... maar blijkbaar toch niet altijd Verdrietig

Ik denk dat hij het leven zat was, ik denk dat hij gewoon niet meer alleen verder wilde... Verdrietig Hij hield zó van Yamcha, en ook van ons, maar het allermeest van Yamcha....

Nog een uur en 3 kwartier, dan is de praktijk van de DA open, en kan ik hem wegbrengen.... Zal ik het spul wat ik voor hem gekocht heb, maar aan de hond geven? Kan kattenvoer voor honden?

En ik moet alle spullen van de katten opruimen.... OMG....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:24

Jeetjemina zeg, wat een verdriet!!
Meid, je hebt echt alles gedaan wat je kon doen, vertrouw daar maar op. Soms kan een dier gewoon niet verder, zeker na zo'n lange periode samen te zijn geweest. Zoals gezegd ben ik altijd bang dat dit met die van mij ook gebeurt als er een dood gaat.......

Je hebt meer dan je uiterste best gedaan, hebt alle mogelijkheden geprobeert en zelfs nog hier om tips en adviezen gevraagd, wat in vredesnaam had je meer kunnen doen? Niks toch?

Wacht anders nog even met opruimen, laat de spulletjes nog maar even voor wat het is, dan heb jíj ook even de tijd om het te verwerken. Afgelopen dagen ben je alleen met Sanka bezig geweest, maar jij bent er zelf ook nog.

Heel veel sterkte de komende tijd, want wat een verdriet, beide poezen zo vlak na elkaar verliezen........

Anoniem

Re: Katje wil niet eten -> update pag. 2, helaas overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:34

Weet dat ik jullie steun zó waardeer, ik weet alleen niks te zeggen nu Verdrietig

Heb hem net in zijn kattenmandje gelegd, straks breng ik hem weg.... Het lijfje begint al stijf te worden... zijn ogen zijn groot en zwart, ik kan ze niet dichtdoen.... en hij is zo koud....
Had ik maar een warme kruik bij hem gelegd gister, maar ik heb er niet aan gedacht... ik denk dat ik alles heb gedaan....

ik kan hem niet dwingen om te willen leven.... Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:39

Ga nu eerst een heel lange wandeling maken met de hond... die heeft troost nodig nu...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:41

Zorg je ook een beetje voor je eigen troost???? Hoewel wandelen met de hond misschien net zo goed troost voor jou als voor hem oplevert.

Citaat:
Weet dat ik jullie steun zó waardeer, ik weet alleen niks te zeggen nu

Geeft niks joh, ik denk dat we het allemaal wel begrijpen. Schrijf het hier maar van je af als je daar behoefte aan hebt, maar als dat niet fijn voelt, gewoon naar jezelf luisteren. We leven ontzettend met je mee, maar je bent aan ons niks verplicht hoor!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:45

wat ontzettend triest meid,2 van je lieve vrienden in zo'n korte tijd.
ik geloof zeker dat jij alles voor ze over had,en ook hebt gevochten om hem toch te laten eten.
verdriet kan een hoop stuk maken,ook bij een katje.

daar kan jij niets aan doen,je hebt je best gedaan.

heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 07:57

Lalidan: het is voor mij ook troost om met hem te wandelen... hij is zo lief joh.... dat kan ik niet eens onder woorden brengen... Lovers Gelukkig heb ik iig hem nog...

@ Snoevie: dank je.
Ja, ik heb alles geprobeerd, maar hij spuugde alles weer uit... gistermiddag heeft hij nog wat worst gegeten, maar gisteravnd wilde hij niks meer.... spuugde alles uit... hij dronk nog wat kattenmelk (gaf ik hem op mijn vinger), maar hij wilde gewoon niet meer....

Ik hou van jullie!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:00

O jee, wat erg Verdrietig
Je moet je echt niet schuldig voelen. Je hebt er alles aan gedaan Ach gut
Als hij niet meer wilde, dan houdt het op een gegeven op.
Heel veel sterkte.