Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daan_O schreef:Wat naar om te lezen hoe veel misverstanden er zijn over het houden van schildpadden en dat mensen (met goede bedoelingen, dat begrijp ik!) zo'n dier in hun vijver houden
Schildpadden zijn NIET geschikt voor het Nederlandse klimaat. Wat Birdie al schrijft, het gaat jaren goed maar langzaam zwakken ze steeds verder af tot ze uiteindelijk sterven. Bloedarmoede, schildrot, vermageren etc.
Schildpadden houden een winterslaap omdat het klimaat hier te koud is, dit zouden ze in hun eigen leefomgeving niet doen.
Ik probeer met mijn tante regelmatig schildpadden te vangen die in het wild zijn uitgezet door mensen die ze hebben losgelaten omdat ze het houden van zo'n dier waarschijnlijk onderschat hebben. Nog nooit een gezonde schildpad uit het water gevist...
Denk dus alsjeblieft heel goed na over de aanschaf en houd ze zeker niet buiten!!
Kabayo schreef:Daan_O schreef:Wat naar om te lezen hoe veel misverstanden er zijn over het houden van schildpadden en dat mensen (met goede bedoelingen, dat begrijp ik!) zo'n dier in hun vijver houden
Schildpadden zijn NIET geschikt voor het Nederlandse klimaat. Wat Birdie al schrijft, het gaat jaren goed maar langzaam zwakken ze steeds verder af tot ze uiteindelijk sterven. Bloedarmoede, schildrot, vermageren etc.
Schildpadden houden een winterslaap omdat het klimaat hier te koud is, dit zouden ze in hun eigen leefomgeving niet doen.
Ik probeer met mijn tante regelmatig schildpadden te vangen die in het wild zijn uitgezet door mensen die ze hebben losgelaten omdat ze het houden van zo'n dier waarschijnlijk onderschat hebben. Nog nooit een gezonde schildpad uit het water gevist...
Denk dus alsjeblieft heel goed na over de aanschaf en houd ze zeker niet buiten!!
Daarom vraag ik het eerst hier voordat ik iets doe.
Maar ik begrijp dat ze in warme zomermaanden buiten kunnen en vanaf september naar binnen moeten? En met een verwarmingselement? Kunnen ze dan ook niet buiten blijven als je het water warm houdt?
Dan zet ik die kleine vijver binnen neer. Mijn plan was om hem in een vijver met koi karpers re doen. Maar ik begrijp dat dit dus niet haalbaar is.
dierenfan schreef:Hoe wil je in de winter buiten water warm houden met een verwarmingselement? Dat lukt toch niet makkelijk denk ik? Ik zou sowieso geen schildpad bij koi karpers zetten. Ik vrees dat je schildpad ze wel lust....
Kabayo schreef:dierenfan schreef:Hoe wil je in de winter buiten water warm houden met een verwarmingselement? Dat lukt toch niet makkelijk denk ik? Ik zou sowieso geen schildpad bij koi karpers zetten. Ik vrees dat je schildpad ze wel lust....
Grote koi karpers he. Geen kleine. Vele succes verhalen gehoord. Ken ook iemand met een grote vijver, 15 grote koi karpers en 3 schildpadden. Gehele jaar buiten. Vandaar dat ik dacht dat dat wel kon
Maar blijkbaar moet je ook al een vergunning hebben om een schilpad te houden, dus vrees dat ik hem weg moet doen...