Babymuisje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorieeen

Re: Babymuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:20

Iris82 schreef:
dorieeen schreef:
Gewoon koeienmelk, maar wij hebben zelf koeien dus gewoon rechtstreeks uit de koe Knipoog
daar zit wat meer vet in,,

Dat klopt maar in koemelk daar zit Lactose in. Dat is een soort melksuiker. In je darmen heb je een enzym dat Lactase heet en dat zorgt dat lactose afgebroken wordt in verteerbare stukjes. Maar die knagers die hebben dat enzym niet. Gevolg is dat ze hier heel ziek van kunnen worden.

Dus daarom is speciale melk veel beter.

Oo,, ok Knipoog
Hmm ik ben wel geslaagd voor mijn biologie examen, maar dit wist ik niet! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:22

Tja, ik zeg ook. Mocht je het als huisdier willen (in hoeverre dat kan) ok. Maar wie heeft er wat aan als zo'n beest wordt grootgebracht en dan wordt uitgezet?
Je kan wel heel leuk gaan doen, maar zoals ik zeg het is ongedierte. Het vreet alles kapot wat ze maar te pakken krijgen........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:24

nielsd schreef:
Tja, ik zeg ook. Mocht je het als huisdier willen (in hoeverre dat kan) ok. Maar wie heeft er wat aan als zo'n beest wordt grootgebracht en dan wordt uitgezet?
Je kan wel heel leuk gaan doen, maar zoals ik zeg het is ongedierte. Het vreet alles kapot wat ze maar te pakken krijgen........

Jij vindt het ongedierte, wil nog niet zeggen dat het dat ook is. Ik vind muizen en ratten geweldig, ook de wilde versies. Ze hebben ook net zoveel recht om te leven als mensen, wij eigenen ons deze wereld wel helemaal toe, maar we zijn hier niet alleen hoor.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:27

nielsd schreef:

Wat hebben wij allemaal al wel niet kapot gemaakt? Lachen

Ik vind het goed dat je het beestje probeert op te voeden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:27

Ja, en wat voor een dieren bestrijdt de ongediertebestrijding Knipoog
Woon jij toevallig op een plaats waar muizen zitten? Boerderijen oid?
Zoja, moet je eens kijken hoeveel schade je op jaarbasis hebt aan muizen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:28

Niels, jij moet maar niet bij de dierenambulance gaan werken. Moet je de hele dag jonge duiven ophalen. Al die vliegende ratten, je zou er gek van worden. Haha!

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:29

De natuur is hard het is eten en gegete worden.
Maar zo'n klein muisje heeft helemaal geen eerlijke kans, en als je hem/haar dan een goeie start kunt geven zodat die zich wat makkelijker kan redden zie ik er niks verkeerds aan.
Denk eerlijk gezegt ook niet als TS besluit om het muisje later vrij te laten(als ze dat van plan is) omdat in een woonwijk of bij een boerderij te doen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:30

nielsd schreef:
Ja, en wat voor een dieren bestrijdt de ongediertebestrijding Knipoog
Woon jij toevallig op een plaats waar muizen zitten? Boerderijen oid?
Zoja, moet je eens kijken hoeveel schade je op jaarbasis hebt aan muizen.

Ik woon wel waar veel muizen zijn. Heb natuurlijk muizen vangers. En als ik er veel last van zou krijgen zou ik mss ook wel een val zetten. Maar ik zou een jong hulpeloos dier nooit aan zijn lot overlaten. Of het nu een muis is of een jonge hond.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 22:39

het arme diertje is net gestorven. Jh ik gaf het suikerwater omdat ik weet dat koeienmelk niet goed was en ik niks anders bij de hand had. Ik dacht ook omdat het beestje zijn oogjes al bijna open waren ze ook al aan vast voedsel zouden knage( me hamsters deden dit ook). Maarja het is wel jammer want mijn zusje verzorgde het beestje en ze is er het hart van in. Ik vind het ook wel jammer maarja we hebben het geprobeerd.
Ik kreeg het niet over mijn hart het beestje op de mesthoop te gooien toen ik het vond. Het is en blijft een baby en baby's gooi je toch niet weg?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:00

jammer... had je hem wel onder een wamtelamp?

ze moeten lamenlijk goed warm blijven..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:07

op suikerwater kan niemand leven...ook t kleine muisje helaas niet Boos! bambix is lekker...maar zit niks in en kan dus ook niet op geleeft worden... Ik zou CS gegeven hebben (alleen verkrijgbaar bij Dierenarts) en idd een warmte lamp...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:18

Het is zielig om hem gevangen te houden, ik hoop dat je als die aangesterkt is, dat je hem vrijlaat in de natuur. Verder raad ik je dit forum aan: www.mouat.nl is een muizenforum, hier zijn een hoop mensen die je raad kunnen geven over wilde muizen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:23

mensen lezen weer niet... hij is overleden..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:27

Jammer, Peelie. Maar TS heeft het tenminste geprobeerd! Ach gut
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 18-06-08 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:28

Jammer dat ie overleden is.

Ik had hetzelfde gereageerd als de Ts maar ik zou wel van te voren ff uitzoeken hoe ik hem groot kan brengen en letwel als je een beestje of ongedierte volgens nielsd opvoedt met de hand, kan ie nooit zomaar terug de vrije natuur in

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:30

met wilde muizen dus wel...

ik heb ze ook gewoon vrij gelaten... af en toe zie ik nog een geleurde meis door de tuin geen schieten...

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:04

jammer, maar je hebt hetteminster geprobeert

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:07

heb ook tegen mijn zusje gezegt dat we het hebben geprobeerd. Ze heeft haar best gedaan. Het beestje kon zichzelf redelijk goed warm houden. We legden het wel in een warme kamer. Maar kou had ie zeker niet. Ja met dat eten ik wist wel dat hij niet op suikerwater kon overleven. Daarom dat ik dit topic geopend had. Wist trouwens niet hoe ik hem aan vast voedsel kon wennen. Omdat zijn oogjes al open waren en ze meestal ook al wat meeknagen met de mama dan.

mithras1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:29

geef ze een beetje soya melk met een heel klein beetje brinta er doorheen dat vinden ze lekker en daar sterken ze snel van aan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:15

Ik vind je idee goed, maar ga toch mee met Nielsd.

Als ik een jong muis had gevonden had ik hem waarschijnlijk stuk gegooid tegen de muur of grond. Was he meteen over geweest. Ik heb zelf tamme muizen in huis en had er niet aan moeten denken om een wilde muis in huis te hebben.

Ik heb zelf vallen in mijn kast op stal staan, ze vreten werkelijk alles kapot. Moet je je maar eens indenken dat ze een nest jongen in je dure cap of tussen je mooie dekjes leggen, je kunt je spullen gewoon weggooien.

Nee, een jong muisje had bij mij nog ongeveer 10 seconden geleefd, maar ik was hem niet met speciale verzorging gaan redden Knipoog

Maar ach, ieder het zijne. Ergens is het misschien goed dat de muis het niet heeft gered. Ach gut

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:59

Je onderschrift komt aardig overeen Tong uitsteken tjah ik weet niet wat ik er mee zou doen... lekker laten liggen denk ik... of de prullenbak in... Dan gaan ze door van onderkoeling...

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:05

bah ik vind et maar ongedierte.. later maken ze alles kapot, ze zijn ''wild''.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:32

Gadver wat een reacties hier....
Omdat ze je spulletjes kapot vreten moeten ze maar dood ? Kom op zeg
Bij mijn moeder thuis zitten een aantal ratten in het hok, lekker laten zitten zou ik zeggen.

Sorry hoor, maar wij maken ook alles van die beestjes kapot, misschien moet je daar eens over nadenken NielsD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:35

Ratten zijn nog erger, die moeten helemaal dood. Die hebben nog ziekte's ook.
Survival of the fittest noem ik het liever Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:35

Hahaha jij bent echt grappig. *LOL*