kat elastiekje om poot -> helemaal opgezwollen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: kat elastiekje om poot -> helemaal opgezwollen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:41

wel wat minder kreupel toen hij er net af was, en hoe het nu is weet ik niet want ze ligt te slapen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:42

Heb je ook een foto van de onderkant van de kussentjes? Zijn die mooi roze net als de andere pootjes of hebben die een andere kleur?

MyHorseGirl

Oee car, dat ziet er niet zo goed uit. Idd niet slim van je broertje, maar goed dat hij z'n fout inziet. Ik zou als het morgen niet over is, of minder is ff naar de DA gedaan, gewoon ter controle Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:42

ze heeft wel gevoel in haar poot.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:42

Thats_Me schreef:
Heb je ook een foto van de onderkant van de kussentjes? Zijn die mooi roze net als de andere pootjes of hebben die een andere kleur?

gewoon zelfde kleur als normaal Knipoog

ImkeTarek

heeft ie er nog wel gevoel in.. en werken zijn teentjes/nageltjes nog (qua beweging etc.)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:43

ImkeTarek schreef:
heeft ie er nog wel gevoel in.. en werken zijn teentjes/nageltjes nog (qua beweging etc.)

ja voorzover ik weet wel Lachen

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:44

dat is mooi!
waarschijnlijk is het alleen opgezet door te weinig bloeddoorvoer. waarschijnijk niks om je zorgen over te maken. masseren is altijd goed.
verder goed in de gaten houden en als het na een paar dagen niet over is even je da bellen(en overleggen/langskomen)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:45

dan zal het denk ik nog wel meevallen.
er is gevoel, kussentjes zijn een goede kleur (teken van (voldoende) doorbloeding), werking van de peesjes en spiertjes en hij kan het belasten (weliswaar kreupelend, maar t werkt)

ik zou het goed in de gaten houden en eventueel morgen voor de zekerheid een DA bellen. maar ik denk dat het nog wel redelijk meevalt..

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:45

kijk het een kwartiertje aan, beetje maseren om de boel weer op gang te helpen. Met een beetje geluk trekt het vlug weg. Als het binnen een kwartiertje nog even gezwollen zit, toch maar even naar de dierenarts.

Hoelang heeft het elastiekje om de poot gezeten? en zat het heel strak?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:46

het is nu trouwens al wel weer wat minder dan zostraks, ik update morgen ook nog wel even weer Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:46

Ashkerlon schreef:
kijk het een kwartiertje aan, beetje maseren om de boel weer op gang te helpen. Met een beetje geluk trekt het vlug weg. Als het binnen een kwartiertje nog even gezwollen zit, toch maar even naar de dierenarts.

Hoelang heeft het elastiekje om de poot gezeten? en zat het heel strak?

een paar uur hooguit, en het zat vrij strak ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:48

Zo te horen valt het allemaal mee. Dier zal niet gaan slapen als hij veel pijn heeft. Daarbij is de kleur goed, dus de doorbloeding ook. Poot ziet er niet echt opgezet uit en de werking is er ook nog.

Nog wel even in de gaten houden. Maak haar desnoods straks even wakker en laat haar een stukje lopen maar maak je maar niet teveel zorgen het ziet er goed uit en er zijn geen directe symptomen wat wijzen op een poot die niet meer naar behoren werkt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:48

Ach dat komt wel goed als ik het zo zie.
Ik vnd het juist rot voor je broertje, die voelt zich nu klote, doet ie vast nooit meer zoiets.
Niemand hier ooit iets stoms gedaan als kind?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:49

Beaux schreef:
Ach dat komt wel goed als ik het zo zie.
Ik vnd het juist rot voor je broertje, die voelt zich nu klote, doet ie vast nooit meer zoiets.
Niemand hier ooit iets stoms gedaan als kind?

hij voelt zich echt heel erg, en hier blijft hij weken last van hebben (zo is mijn broertje).

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:50

Thats_Me schreef:
Zo te horen valt het allemaal mee. Dier zal niet gaan slapen als hij veel pijn heeft. Daarbij is de kleur goed, dus de doorbloeding ook. Poot ziet er niet echt opgezet uit en de werking is er ook nog.

Nog wel even in de gaten houden. Maak haar desnoods straks even wakker en laat haar een stukje lopen maar maak je maar niet teveel zorgen het ziet er goed uit en er zijn geen directe symptomen wat wijzen op een poot die niet meer naar behoren werkt.

ze ligt idd net zo lekker te slapen als anders, ik zal over een uurtje wel even bij dr gaan kijken Knipoog

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:50

Ik weet dat katten niet van water houden, maar koelen met koud water of met een coldpack (wel doek eromheen) kan nooit kwaad. Zo neemt de zwelling af en raakt pootje weer beter doorbloed

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:51

voel even of het pootje kouder is dan de andere. is het zelfde temp i het goed als het kou dis is het afgestorven. verder masseren voor de doorbloeding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 21:51

gewoon zeflde temperatuur gelukkig Lachen
en bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:59

Scheve mond Ik vraag me toch altijd af waarom mensen de tijd nemen om een topic op een forum te openen en foto's te maken over hoe bezorgd ze wel niet zijn maar ondertussen niet even voor de zekerheid de DA bellen om hem/haar wat tips te laten geven. Even opzoeken welke DA zondagsdienst heeft en dan geeft hij/zij je wel bruikbare tips of mss krijg je te horen dat jullie even langs moeten komen. Niet specifiek tegen TS bedoeld maar in het algemeen maar het valt me gewoon erg veel op van de laatste tijd. Vind het raar dat mensen de voorkeur geven aan de mening van een totale vreemde achter een beeldscherm dan dat je de mening wilt van iemand die jou en je dier kent en precies weet hoe te handelen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:03

Ik wacht het tot morgenvroeg af, en als het dan nog zo is, dan bellen we de dierenarts, het pootje is nu alweer beter dan een halfuur geleden, dat is toch alleen maar positief? en ze heeft er gevoel in en de kussens hebben en normale kleur, de temperatuur is ook niet anders. We wachten gewoon af en dit is mijn mening, en jou mening is nou eenmaal anders, jammer dan Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:05

Miss_Montana schreef:
Scheve mond Ik vraag me toch altijd af waarom mensen de tijd nemen om een topic op een forum te openen en foto's te maken over hoe bezorgd ze wel niet zijn maar ondertussen niet even voor de zekerheid de DA bellen om hem/haar wat tips te laten geven. Even opzoeken welke DA zondagsdienst heeft en dan geeft hij/zij je wel bruikbare tips of mss krijg je te horen dat jullie even langs moeten komen. Niet specifiek tegen TS bedoeld maar in het algemeen maar het valt me gewoon erg veel op van de laatste tijd. Vind het raar dat mensen de voorkeur geven aan de mening van een totale vreemde achter een beeldscherm dan dat je de mening wilt van iemand die jou en je dier kent en precies weet hoe te handelen.

In dit geval snap ik heel goed dat internet even wordt geraadpleegd. Ze heeft binnen paar minuten al antwoord terug terwijl als je op zondag een dierenarts moet bellen je toch waarschijnlijk ook langs moet komen en het dan nog langer duurd voordat je een deskundige spreekt die in dit geval (zeer waarschijnlijk) hetzelfde zou concluderen als dat hier wordt gedaan omdat er geen symptomen zijn van ernstig blijvend letsel. Die laat het je dan ook aankijken en ben je sowieso zondag consult kwijt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:08

Als het anders was geweest had ik hier nu zeker niet gezeten inderdaad.
Ik geef ontzettend veel om al mijn dieren, en als er ook maar 1 symptoom van afsterven of wat dan ook was geweest, waren we nu in volle vaart naar de DA gereden, echt waar.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:09

Ach hier is helemaal geen dierenarts voor nodig hoor, die kat gaat heus niet lekker liggen slapen op bed als zijn pootje zo zeer doet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:10

Dat is waar, en ze ligt echt heeerlijk te pitten Lachen net zoals altijd.