Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:20

Brrr ik vind het ook vreselijk om te doen

Een big pak je aan de achterpoten, en slaat m met de kop op de grond of muur..
Brr vind dat vreselijk om te doen .. maar is beter voor het beestje.

Een kitten doe je op dezelfde wijze, alleen heb ik daar nog meer moeite mee :'(
De nek omdraaien moet idd hard gebeuren, hard en snel ..

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:22

Verdrinken schijnt ook heel mooi te zijn..

Ik zou er nog een (aantal) keer overheen rijden en beestje opruimen, klinkt wat bruut maar dan is het zeker snel gedaan..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:26

ik heb mijn emoe samen met met mijn toenmalie vriend de nek afgehakt......... ook geen pretje.......... maargoed het onderbeen stond naast het bovenbeen, wat moet je dan

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:28

KiWiKo schreef:
ik heb mijn emoe samen met met mijn toenmalie vriend de nek afgehakt......... ook geen pretje.......... maargoed het onderbeen stond naast het bovenbeen, wat moet je dan

heb k je vaker horen vertellen idd.. lijkt me ook vreselijk!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:29

De dierenarts gaf het ook als tip aan een meisje waarvan haar ratjes erg ziek waren. Ze wilde ze niet in laten slapen omdat ze bang waren dat ze er tegen gingen vechten. Toen stelde de dierenarts voor ze in de vriezer te leggen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 15:31

Ik leg liever geen half dode vogels in mijn vriezer Nagelbijten / Gniffelen Zal mama niet zo blij mee zijn...

Nek omdraaien doe ik niet, de dierenarts wist gelukkig wel hoe dat goed gedaan moet worden.

Is met een steen erop slaan niet heel bloederig? hoor je het ook?

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:32

Ik zou er gewoon over heen rijden met de auto dan is ie (denk ik:P) meteen dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:35

eempiej schreef:
De dierenarts gaf het ook als tip aan een meisje waarvan haar ratjes erg ziek waren. Ze wilde ze niet in laten slapen omdat ze bang waren dat ze er tegen gingen vechten. Toen stelde de dierenarts voor ze in de vriezer te leggen.

Oh man, voordat ik mijn lieve ratten in de vriezer zou stoppen... Verdrietig
Of het nou werkt of niet, ik moet er niet aan denken om dat deurtje dicht te doen en te weten dat mijn lieve dier daar achter zit, een dier dat sowieso niet graag opgesloten zit.

Mijn eigen dieren kan ik niet doden, als ik een heel zieke rat heb doet mijn vader dat meestal voor me. Geloof dat hij ze de nek breekt.

Een wild dier sla ik meestal met een hard voorwerp de kop in.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:17

Ik zou het absoluut niet kunnen, doodmaken van wat dan ook omdat ik verschrikkelijk bang ben voor bloed en alle dieren die dood zijn. Nagelbijten / Gniffelen Maar als het echt moet er dan maar iets opgooien en als je auto rijdt er nog en keertje overheen.

Maar in de diepvries? Ziek Bah, lekker tussen de ijsjes en patat enz.. Moet er niet aan denken dat dat hier zou gebeuren, denk je even snel iets uit de vriezer te halen en dan ligt er zoiets..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:23

Ik heb dit ook een keer gehad. Vogel aangereden met de auto en die zat kapot te wezen in de berm. Ik heb hem voor de band van de auto neergelegd en mijn vriend heeft heel hard gas gegeven. Er zat alleen nog een grote streep vogel op het wegdek. Die heeft er niets van gevoeld hoor!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:35

ik sla ze altijd met de kop tegen de muur of tegen een steen. Ben je het snelste klaar, en het wordt ook geen bloedbad. Wat je wel krijgt als je er iets op laat vallen.

Vanochtend heb ik een duif aangereden. Hij lag op de weg en leefde nog. Ben terug gereden en er nog een keertje overheen gereden. Vind het sneu om hem te laten spartelen op de weg.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:06

Ik zou het helemaal niet doen !!
Ik kan dat gewoon niet, een dier doden... nee bah

Laten liggen zou ik ook niet doen hoor...maar zelf doden zou ik dus niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:09

Man wat een verhalen lees je hier... Brr, krijg er de rillingen van. Ik zou het helemaal niet doen, zou de dichtstbijzijnde DA opzoeken of naar een opvang gaan ermee waar ze hem uit z'n lijden kunnen verlossen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:10

Nou, ik denk dat het fijner voor zo'n beestje is om er dan nog een keer overheen te rijden dan hem in de auto te zetten en mee te nemen naar een DA die misschien nog een halfuur rijden is. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:11

Mango_ schreef:
Nou, ik denk dat het fijner voor zo'n beestje is om er dan nog een keer overheen te rijden dan hem in de auto te zetten en mee te nemen naar een DA die misschien nog een halfuur rijden is. Clown

Dat is ook zo. Maar ík zou het gewoon niet kunnen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:12

Een dier doden dat lijdt gaf mij een goed gevoel, ik had mij echt waardeloos gevoeld als ik gewoon was doorgelopen met: ach die leeft niet lang meer...

Maar als er geen dierenarts weer toevallig langsrijd zal ik toch maar iets zwaars erop laten vallen... (want ik durf dat ding niet vast te pakken Nagelbijten / Gniffelen) of er nogmaals overheen te rijden tot het dood is.

Dierenarts draait toch alleen zijn nek om, bovendien moet je dan het dier verplaatsen en dat is niet prettig voor een zwaargewond dier....

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:13

Miss_Montana schreef:
Mango_ schreef:

Dat is ook zo. Maar ík zou het gewoon niet kunnen

Ik ook echt niet hoor. Nagelbijten / Gniffelen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:16

ik dacht dat ik het nooit zou kunnen... totdat ik zelf voor de keus stond en ik een knopje om kon zetten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:18

Weet je hoe moeilijk dit is? Ik zou het echt niet weten... Ik denk er iets op gooien dan...
Als er een sloot is eventueel verzuipen...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:21

Kiwiko: onderkoeling en verdrinken zijn de mooiste manieren om dood te gaan..........

Vertel Kiwiko, wat is er met jou gebeurd in je vorige leven?.. Ach gut Knipoog

Bizarre vraag. Vind de vriezer ook wel optie, alleen past er geen reiger of buizerd in.. Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:21

(overigens kan ik mijn eigen dieren niet ombrengen Nagelbijten / Gniffelen)

Maar ik durf een gewond dier sowieso niet vast te pakken om het eigenhandig om te brengen.
Dus blijft alleen nog maar een zwaar voorwerp of overrijden over Nagelbijten / Gniffelen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:22

Hmm.. ik vraag me af of ik nu niet half bokt over mij heenkrijg.
Maar ons konijn was al een behoorlijke tijd ziek. Hij had een flink gezwel onder z'n buik en het begon te bloeden en te pussen en de dierenarts zei dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen was. Op een gegeven moment at hij ook nauwelijks meer. Omdat mijn vader het zonde van het geld vond om het konijn te laten in slapen heeft hij hem met een schop een flinke klap in de nek gegeven en hij was in een klap dood. (Nu klinkt mijn vader vast als een gruwelijke man maar dat is hij niet hoor Lovers )
Laatst bijgewerkt door Eefske op 16-06-08 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:23

Overrijden geeft zoveel troep en het "gdunkkloinksplet"effect ljikt me zo akelig... Verdrietig

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:23

Eefske schreef:
Maar ons konijn was al een behoorlijke tijd ziek. Hij had een flink gezwel onder z'n buik en het begon te bloeden en te pussen en de dierenarts zei dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen viel. Op een gegeven moment at hij ook nauwelijks meer. Omdat mijn vader het zonde van het geld vond om het konijn te laten in slapen heeft hij hem met een schop een flinke klap in de nek gegeven en hij was in een klap dood. (Nu klinkt mijn vader vast als een gruwelijke man maar dat is hij niet hoor Lovers )

Klinkt als een nuchtere praktische man, die pa van jou. Ik zou dat niet kunnen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:24

Eefske schreef:
Maar ons konijn was al een behoorlijke tijd ziek. Hij had een flink gezwel onder z'n buik en het begon te bloeden en te pussen en de dierenarts zei dat er eigenlijk niet zo veel aan te doen was. Op een gegeven moment at hij ook nauwelijks meer. Omdat mijn vader het zonde van het geld vond om het konijn te laten in slapen heeft hij hem met een schop een flinke klap in de nek gegeven en hij was in een klap dood. (Nu klinkt mijn vader vast als een gruwelijke man maar dat is hij niet hoor Lovers )

Klinkt eigenlijk gewoon goed...

Of zoveel van een beest houden dat je het juist wel op kan brengen 'm te doden...