Zielige rittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Zielige rittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 00:42

Jenkins schreef:
Ken ook een vrouw en die deed de rittens na de geboorte in de vriezer! om ze vervolgens te voeren aan haar schildpad.

ik mag er maar 1 hebben en de rest gaat naar haar broer, die dus een nest met slangen heeft.

Doe ik ook....alleen nu nog met muisjes... ze schijnen dan in een soort slaap te vallen en vervolgens rustig te sterven (vind ze ook nooit in stress houdingen ofzo). Ik vind het wel belangrijk om het lijden zoveel mogelijk te beperken, mijn muisjes hebben een hele mooie bak met allerlei huisjes, wieltjes e.d. en vermaken zich prima tot "de dag des oordeels". En dan is het trouwens ook erg snel gebeurd hoor, zo'n muis is in een paar sec overleden. En tja, een slang moet toch ook eten? Ik ga alleen niet staan lachen als die muis bang is (zijn ze zelden trouwens) maar wil juist dat ie snel gepakt word. Wel fascinerend hoe de natuur werkt met zo'n slang, prachtig die manier van eten! (die discussie over "wilde dieren" (in hoeverre is nakweek nog wild?) in een kooitje ga ik niet eens op in...denk maar eens even na over een paard in een stal of een hond in huis...die zijn ooit ook gedomesticeerd... verder wil ik hier geen woorden aan kwijt)
Ik ga wel mee met de mensen wat betreft de luizen, ik weet zo uit mn hoofd niet of luizen van ratten ook overgaan op mensen en slangen maar ik zou persoonlijk geen risico willen lopen en deze dieren behandelen voordat ze de slang in gaan.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 03:10

Je hebt gelijk over t feit dat ze geen pijn lijden als ze in de vriezer worden gestopt. Dit was geloof ik gelijk aan het inslapen maar dan zonder spuitje,
maar schrok wel even toen ze het liet zien haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:25

Nou daar wil ik nog wel wat over zeggen: de enige keer dat je muizen of ratten levend in kan vriezen, is als ze NET geboren zijn. Je doet ze dan in een ijsklontjesbakje zodat ze allemaal apart liggen en elkaar niet aan kunnen raken.

Doe je het als ze ouder zijn, dan hebben de dieren echt gruwelijk te lijden en sterven ze een hele nare dood. Dat vind ik echt heel gruwelijk. Boos!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:27

TS, als je vriendin zich wil bedenken, ik wil de ratjes graag overnemen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:34

Het valt me op dat je over de moeder in verleden tijd praat...
Is zij toevallig al gevoerd...?
En hoe oud zijn de rittens nu?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:37

En ratten zijn geen wilde dieren? Net zo wild als slangen etc. lijkt mij. Clown
Ik heb echt ontiegelijk veel ratten gehad (altijd boven de 15 tegelijk) en heb ook reptielen gehad, en in een dierenwinkel gewerkt waar ze slangen hadden. Naja, er was 1 keer een rat die binnen werd gebracht, en die was te oud om nog verkocht te worden, dus die moest naar de slang. Maar ik vond haar zó lief.. Bloos Heb de hele dag met haar op mn schouder rondgelopen, en toen moest ik weer naar huis, dus ratje in de kooi gezet met het idee dat ie zometeen naar de slang ging.. Ik bijna de deur uit, zet de eigenaar van de dierenwinkel dat ratje snel nog op mn schouder. Lovers
Ik heb er geen problemen mee dat ratten of muizen als slangenvoer dienen, maar ik wil het liever niet zien, en helemaal het ratje van te voren niet. Maar slangen moeten ook eten, en dat is gewoon zo.
Deze rittens zien er niet zo lekker uit nee.. Het zijn idd husky's, en dan denk ik zelf champagne of iets in die richting? Wel hele mooie!
Helaas heb ik geen ratjes meer, als mn moeder op vakantie is wil ik eigenlijk weer een hok aanschaffen met 2 ratjes. Schijnheilig

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:14

Invriezen kun je doen totdat de jonge dieren haar hebben dan niet meer.
Ik doen dit zelf ook als ik er teveel heb.
En als ik mijn slang voer kijk ik er ook naar ik vind het een mooi gezicht,das mijn mening.
En ik zie geen tekenen van angst als ik een muis bij mn slang gooi.

Gr Gemma

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 15:38

net even naar de dierenwinkel geweest,
Ze hebben daar pippetjes voor luizen en die mogen pas gebruikt worden als de ratjes 50gram of meer wegen.
Ze moet de kleintjes dus eerst even wegen.
Zowiezo wil ik t kleintje niet eerder hier in huis hebben dan dat ze bevrijd zijn van de luizen, anders heb ik kans dat me andere schatten ze ook krijgen.
T word iig niet goedkoop om de 6 rittens + de moeder te behandelen..

@Ylana: nee de moeder leeft nog, die zorgt nu voor de kindjes.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:28

Meestal zijn ze bij 4 á 5 weken 50 gram, en dan mogen ze ook van de moeder weg. Als ik jouw was zou ik dus als jouw uitgekozen ratje 50 gram weegt, het gaan behandelen, en de rest zo snel mogelijk naar de slang laten gaan..

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:49

absque_dubio schreef:
Meestal zijn ze bij 4 á 5 weken 50 gram, en dan mogen ze ook van de moeder weg. Als ik jouw was zou ik dus als jouw uitgekozen ratje 50 gram weegt, het gaan behandelen, en de rest zo snel mogelijk naar de slang laten gaan..

Als ze slim zijn behandelen ze de andere ook....
Ziek voer is zieke dieren,mijn slamgen hier krijgen ook geen muizen die onder de vlooien of doorgefokt zijn,hier heb ik gelukkig geen last van.
Asl er hir ongelukkigen geboren worden sla ik ze met hun kop op de rand van de tafel,klinnkt zielig maar wel beter.

Gr Gemma

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:15

Van slangen en hun voer heb ik verder geen verstand, dus daar zal je idd dan wel gelijk in hebben. Knipoog
Dat met de kop op de rand van de tafel ben ik bekend mee. En vind het ook een goede oplossing. Is niks zieligs aan, het gaat juist dan alleen maar snel. Maar ik moet er zelf niet aan denken om het te doen, dat kan ik dan weer niet. Bloos

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 01:13

nou heb haar weer gesproken vandaag, maar ze werkt niet echt mee.
ze wilt de ratjes niet behandelen want er is haar wijs gemaakt dat het vanzelf weg gaat als ze gewoon de kooi schoon houd.

zelf beweerd ze dat de moeder niet onder zit, maar dit lijkt mij nogal onmogelijk.. hoe moeten anders de kleintjes het gekregen hebben?
ook wilt ze niet geloven dat het huskys zijn... dus t schiet niet echt op.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:50

Wat maakt het dan voor haar uit welke kleur ze zijn? Aangezien ze toch naar de slang gaan? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:59

He, wat vreselijk Verdrietig

Als de kleintjes luizen hebben heeft of krijgt de moeder het zeker ook. En luizen gaan niet vanzelf weg. Mijn ratten hebben een tijdje geleden luizen gehad, behandeld met Stronghold Rose en het was vrijwel meteen over. Was wel prijzig dus je vriendin wil dat vast niet betalen

Bah, als je dan dieren hebt om te voeren aan slangen zorg dan tenminste dat ze goede verzorging krijgen en niet lijden. Invriezen klinkt vreselijk trouwens, of de kleintjes het nou wel of niet merken, wat denk je van de moeder? Die jonkies worden gewoon weggehaald!

Ik kan er zelf helaas echt geen ratten meer bij nemen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:06

absque_dubio schreef:
Wat maakt het dan voor haar uit welke kleur ze zijn? Aangezien ze toch naar de slang gaan? Lachen

nou ik wil geen husky omdat ik die al heb.
maar ze wilt niet geloven dat de kleintjes huskys zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:08

Zou je zo'n kleintje laten zitten alleen omdat die niet de goede kleur/tekening heeft? Nors opkijken

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:17

Nou dan geef je door dat je dr geen hoeft. Dan houd het op. Clown

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:35

Misschien enigszins offtopic maar waarom is het zo slecht om muizen/ratten met luizen te voeren aan een slang? Ik ga er toch van uit dat muizen/ratten die in het wild opgevreten worden door een slang vast niet allemaal luisvrij zijn Verward

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:23

pretletter17 schreef:
Misschien enigszins offtopic maar waarom is het zo slecht om muizen/ratten met luizen te voeren aan een slang? Ik ga er toch van uit dat muizen/ratten die in het wild opgevreten worden door een slang vast niet allemaal luisvrij zijn Verward

Slecht voer veroorzaakt slechte slangen om het zo te zeggen.
En sja in het wild worden honden en paarden ook niet geeent en ontwormt.
Eem slang mag nog wel erg dicht bij de natuur staan maar dat betekent niet dat hij niet gezond gehouden moet worden.
Gr Gemma

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:40

RedPassion schreef:
Zou je zo'n kleintje laten zitten alleen omdat die niet de goede kleur/tekening heeft? Nors opkijken

Dat vind ik ook raar. Je kiest ervoor om die dieren te helpen/redden en alleen omdat ze niet de goede kleur/tekening hebben hoef je ze niet?

Maar goed, als je er iemand anders blij mee kan maken moet je dat zeker doen, maar ik zou ze niet alsnog aan de slang geven.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:42

Ze zijn wel erg schattig moet ik zeggen....
Maar helaas heb ik er al 6 rondlopen hier...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:36

LiNdA1986 schreef:
RedPassion schreef:

Dat vind ik ook raar. Je kiest ervoor om die dieren te helpen/redden en alleen omdat ze niet de goede kleur/tekening hebben hoef je ze niet?

Maar goed, als je er iemand anders blij mee kan maken moet je dat zeker doen, maar ik zou ze niet alsnog aan de slang geven.

En anderen dan wel? Of moet die slang maar vegetarisch worden? Ik vind dit een beetje rare gedachtegang...als het deze ratjes niet zijn worden het wel andere...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:41

Inderdaad. En net alsof we die ene koe maar niet moeten opeten, maar die andere wel. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:45

Zwerte schreef:
En anderen dan wel? Of moet die slang maar vegetarisch worden? Ik vind dit een beetje rare gedachtegang...als het deze ratjes niet zijn worden het wel andere...

Ik vind dat altijd heel moeilijk. Natuurlijk moet een slang ook eten. Ik zou zelf nooit zo'n dier aanschaffen omdat ik het niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen om ratten te voeren. En ik vind het echt not done om levende dieren te voeren, die paniek bij zo'n ratje Verdrietig
Nee, dan maar eerst snel en pijnloos doodmaken, als het dan toch ' moet' . (En ja, zo'n slang doet het ook snel, maar dan is die rat wel eerst in paniek)

Ik vind het voor alle ratten zielig, net zoals ik het ook voor alle koeien zielig vind en ik dus ook geen vlees eet. Maar dat terzijde, ik reageerde namelijk op de opmerking van de TS over de kleur van de ratjes. Ik vind het namelijk raar om ze wel te willen redden als ze een leuke kleur hebben maar dat niet te doen als de kleur haar niet aanstaat.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 16:37

ik kan de ratjes niet allemaal redden, zoals ik al eerder heb vermeld mag ik er 1 hebben. de rest gaat hoe dan ook naar de slangen.
Ikzelf zou er ook moeite mee hebben een rat aan een slang te voeren, maar een slang moet nou eenmaal ook eten.