. Een kat die het gewend is buiten kan idd niet meer binnen, maar als je een kitten van kleins af niet naar buiten laat weten ze niet wat ze missen, zijn ze doodgelukkig. en naar het asiel brengen gestoord? ik vind het gestoord dat mensen een dier aanschaffen en het vervolgens maar buiten gooien zonder te weten of anderen er last van hebben. Als je nou buitenaf woont is het nog een ander verhaal, in het veld zijn ze niemand tot last, maar in een woonwijk?
En dat het geaccepteerd wordt, vaak is het ook maar ergernis inslikken tegen wil en dank ben ik bang (of ontzettende mazzel hebben met een katten-buurt
). Ik heb niets tegen een gezellige kat in mijn tuin, maar op het moment dat het overlast gaat veroorzaken zoals bij de ts, dat is gewoon heel vervelend. Maar je weet meestal niet welke kat bij welke eigenaar hoort, dus iemand erop aanspreken is ook moeilijk. En dan kom ik weer terug bij mijn eerste punt, jouw beest, jouw verantwoording, en zolang je hem maar in de wilde weg laat rondlopen neem je dus heel bewust het risico dat het diertje vergiftigd, aangereden of naar t asiel gebracht wordt. Ik wil dat mijn dieren (en mijn omgeving) niet aandoen en neem de verantwoording voor mijn dieren, die blijven dus op eigen terrein. het zijn niet voor niets HUISdieren
Ja ik snap dat dat heeel vervelend is maar gooi maar een emmer water over haar heen daar heb ik geen moeite mee..
Die blijft ook netjes in z'n eigen wei en eigen stalletje.
op welk punt is het volgens jou dan 'natuurlijk' onzin?
En spreek je de eigenaar erop aan krijg je nog een grote bek ook. Had je je vogels maar niet buiten moeten zetten... Is dat nou niet de omgekeerde wereld? Zeg nou zelf, daarop antwoord iedereen toch volmondig JA?! Honden zijn ook jagers van nature, maar die lopen ook niet los door de wijk om zomaar even iedereens tuin binnen te komen