Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lia_ schreef:Volgens mij is het aan jou om te zorgen dat je hond niet in de supermarkt komt en is het niet de taak van het supermarktpersoneel eigenaren van loslopende honden te zoeken.
Vind het dus volledig onterecht dat je woest wordt, jij laat je hond in een niet afgesloten auto en bent dus de enige die wat te verwijten valt.
Valt me heel erg op dat mensen totaal geen verantwoording meer willen nemen voor de gevolgen van hun eigen gedrag maar gelijk kwaad worden op degene die er mee geconfronteerd worden en vervolgens niet zo reageren als zij willen.
Miss_Montana schreef:Als mij dit zou zijn overkomen zou ik meer dan alleen kwaad zijn. Denk dat ik op geweld over zou zijn gegaan, wil dan echt niet instaan voor mijn acties
Desondanks vind ik het ook van jouw kant niet goed dat je de auto niet op slot doet. Wat als de hond gejat wordt? Of erger, auto met hond erin? Dan is je hond in iemand anders z'n handen en god weet wat ze met hem doen. Ook had hij dodelijk kunnen verongelukken, het arme dier. Voortaan zou ik hem dus thuis laten, ook al vind hij dat niet zo leuk. Een uurtje moet iedere hond aankunnen. Zelf nam ik onze hond ook altijd en overal mee naartoe maar als het niet kon en we waren niet langer dan een uur weg moest hij echt even thuis blijven. Het is alsnog beter als dat je hem kwijt bent... Of je gaat voor de simpelste oplossing en laat een slot op je auto zetten, weet dat dat in Frankrijk een stuk goedkoper is dan in NL. (heb trouwens niet onthouden of het een hij of zij is dus excuses als het een zij is)
avaluna schreef:Mmm, ik zou idd ook boos zijn, maar ik vind verder dat je wel erg laconiek reageert op dingen die aangedragen worden die jij als liefhebbende hondeneigenaar zelf kunt veranderen...
Netje schreef:Ik heb er zelf 4 jaar gewoond: tuurlijk is er een groep die op die manier met honden omgaat, maar het merendeel kijkt toch echt anders tegen honden aan als hier in Nederland (ga er overigens vanuit dat je niet in een grote stad woont, want daar is het inderdaad precies omgekeerd). Begrijp me goed: ik veroordeel het schoppen ook en zou ook kwaad worden, maar heb het toen ik er woonde vaak genoeg meegemaakt dat een hond op die manier verjaagd werd.
Overigens is iédere afdeling bij een super of hyper-markt (zoals deze veel bestaan in Frankrijk) uitgebreider dan in Nederland
luxx schreef:ik rijd al haar hele leven zo met haar rond, nog nooit heeft iemand de deur opengemaakt.
vind dat ook heel raar, en ik ga er persoonlijk vanuit dat dit ook niet meer voor zal komen.
Citaat:Volgens mij is het aan jou om te zorgen dat je hond niet in de supermarkt komt en is het niet de taak van het supermarktpersoneel eigenaren van loslopende honden te zoeken.
Vind het dus volledig onterecht dat je woest wordt, jij laat je hond in een niet afgesloten auto en bent dus de enige die wat te verwijten valt.
HBVisser schreef:Daarom woon ik niet in Frankrijk
poes schreef:HBVisser schreef:Daarom woon ik niet in Frankrijk
Wat een idiote, kortzichtige opmerking....
TS: ik vind je verhaal nogal onduidelijk? Wie laat een hond nu uit een auto? En als ze 2 keer aangereden is, lijkt me toch dat er meer commotie zou ontstaan zijn?
De reactie van het personeel was mss niet netjes, maar wij weten ook niet hoe jouw hond reageerde. Bovendien blijft ze jouw verantwoordelijkheid.... Ze liep los en dat komt toch doordat jij ergens niet genoeg voorzorgen neemt, lijkt me...