WOEST op supermarktpersoneel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: WOEST op supermarktpersoneel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:16

Een hond mag niet getrapt worden en had minimaal even vastgehouden kunnen worden en even zoeken naar de baas.
Maar ik vind dat een hond niet in een auto achter hoeft te blijven.
Laat je hond lekker thuis voor dat even dat je gaat winkelen, ook een hond buiten de supermarkt vastbinden vind ik helemaal niet kunnen.
Er zal maar een lolbroek zijn die je hond wat voert of een trap verkoopt.

Verder hoop ik dat alles oke is met je hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:18

Als mij dit zou zijn overkomen zou ik meer dan alleen kwaad zijn. Denk dat ik op geweld over zou zijn gegaan, wil dan echt niet instaan voor mijn acties Nagelbijten / Gniffelen

Desondanks vind ik het ook van jouw kant niet goed dat je de auto niet op slot doet. Wat als de hond gejat wordt? Of erger, auto met hond erin? Dan is je hond in iemand anders z'n handen en god weet wat ze met hem doen. Ook had hij dodelijk kunnen verongelukken, het arme dier. Voortaan zou ik hem dus thuis laten, ook al vind hij dat niet zo leuk. Een uurtje moet iedere hond aankunnen. Zelf nam ik onze hond ook altijd en overal mee naartoe maar als het niet kon en we waren niet langer dan een uur weg moest hij echt even thuis blijven. Het is alsnog beter als dat je hem kwijt bent... Of je gaat voor de simpelste oplossing en laat een slot op je auto zetten, weet dat dat in Frankrijk een stuk goedkoper is dan in NL. (heb trouwens niet onthouden of het een hij of zij is dus excuses als het een zij is Knipoog)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 23:35

Lia_ schreef:
Volgens mij is het aan jou om te zorgen dat je hond niet in de supermarkt komt en is het niet de taak van het supermarktpersoneel eigenaren van loslopende honden te zoeken.
Vind het dus volledig onterecht dat je woest wordt, jij laat je hond in een niet afgesloten auto en bent dus de enige die wat te verwijten valt.
Valt me heel erg op dat mensen totaal geen verantwoording meer willen nemen voor de gevolgen van hun eigen gedrag maar gelijk kwaad worden op degene die er mee geconfronteerd worden en vervolgens niet zo reageren als zij willen.

je hebt gelijk, het is niet hun taak, maar hoe vaak zal zoiets voorkomen, lijkt me geen dagelijkse kost.
waar je ook gelijk in hebt is dat het mijn verantwoordelijkheid is dat mijn hond in een niet afgesloten auto zit.
ik vind alleen niet dat ik de enige ben die iets te verwijten valt.
ik bevind mij in een commercieel bedrijf, ze willen graag dat ik daar kom om mijn centjes uit te geven, maar even de moeite nemen om om te roepen dat er een hond losloopt die naar binnen wil is teveel moeite?
toen ik pas in de horeca ging werken ben ik begonnen bij een bruin café, op een middag kwam daar een vrouw met drie jonge kinderen binnen.
ik keek wat vreemd op, was ook geen terrasweer ofzo, maargoed, ze besteld drie sinas en een biertje.
nou was het echt een kroeg en bepaald niet op kinderen ingesteld dus wij hadden geen plastic bekers en nieteens rietjes dus ik schonk de sinas in longdrinkglazen.
één van de kinderen, zal een jaar of 5 geweest zijn, beet een stuk uit het glas.
verder niets aan de hand ofzo, maar natuurlijk was de dame wel erg geschrokken.
wiens schuld was dit?
volgens mij niet de mijne, kroeg is niet echt een plek voor kleine kinderen, maar ik heb mijn excuus aangeboden, niet gezegd eigen schuld moet je maar niet.
ik was nog maar net begonnen in de horeca en nog erg jong, maar mijn instinct zei mij dat dit de juiste manier van reageren was.
en dat is dus iets wat ik erg jammer vind, ze [de bedrijven] willen allemaal oh zo graag dat we onze centjes bij hun komen brengen, maar een beetje service is er niet bij, of ze zijn gewoon niet in staat om personeel met een voldoende EQ aan te stellen om dat beetje extra te geven.
staan je een beetje schaapachtig aan te lachen, terwijl er ook wel even een 'sorry' of 'goh daar hadden we niet bij stilgestaan' afgekunt had, denk dat ik dan ook stukken minder kwaad geweest was.
vind dat het daar ook ernstig aan schort in deze wereld, had er daar laatst nog met mijn vriendin over die businessclass hierheen was komen vliegen.
toen ze haar kaartje liet zien in het vliegtuig was de dame ineens van gewoon vriendelijk naar supersuperlief vriendelijk.
ik werk in de horeca, al jaren, van mij krijgt iedereen 1e klas service, waarom krijg ik dat niet van iedereen terug?
waarom geeft niet iedereen dat altijd?
kost niets extra, en het is zó veel meer plezier.
en we pikken het ook nog met z'n allen, vinden het onderhand heel gewoon dat je afgesnauwd wordt door de klantenservice van je internetprovider om vervolgens naar je eigen baan in de supermarkt te gaan waar je ook niet meer dat beetje extra geeft maar lacherig over een klant doet die overstuur is.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 23:47

Miss_Montana schreef:
Als mij dit zou zijn overkomen zou ik meer dan alleen kwaad zijn. Denk dat ik op geweld over zou zijn gegaan, wil dan echt niet instaan voor mijn acties Nagelbijten / Gniffelen

Desondanks vind ik het ook van jouw kant niet goed dat je de auto niet op slot doet. Wat als de hond gejat wordt? Of erger, auto met hond erin? Dan is je hond in iemand anders z'n handen en god weet wat ze met hem doen. Ook had hij dodelijk kunnen verongelukken, het arme dier. Voortaan zou ik hem dus thuis laten, ook al vind hij dat niet zo leuk. Een uurtje moet iedere hond aankunnen. Zelf nam ik onze hond ook altijd en overal mee naartoe maar als het niet kon en we waren niet langer dan een uur weg moest hij echt even thuis blijven. Het is alsnog beter als dat je hem kwijt bent... Of je gaat voor de simpelste oplossing en laat een slot op je auto zetten, weet dat dat in Frankrijk een stuk goedkoper is dan in NL. (heb trouwens niet onthouden of het een hij of zij is dus excuses als het een zij is Knipoog)

het is inderdaad een dame Tong uitsteken
vervelende is dat ik nogal ver [10 km] bij de winkels vandaan woon, en ik als ik boodschappen ga doen ik dat 9 van de 10 keer combineer met bij iemand langsgaan [waar zij mee naartoe mag], en het dus veel langer dan een uurtje zou zijn.
dat met dat slot is ook lastiger als het klinkt, ik rijd in een 2cv, deux chevaux, ookwel bekend als lelijk eendje en hier als deuxdeuch.
en laat je daar nou hoewel je je geen fransere auto kunt bedenken in de wijde omtrek geen onderdelen voor kunnen vinden.
grappig, in nederland zitten meerdere eendjesgarage's, zal mijn oude eens mailen, kijken of hij iets op kan sturen.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:55

Ik vind je reactie een beetje overtrokken... Je weet als je in Frankrijk woont dat men daar (veelal) heel anders tegen honden aankijkt als in Nederland, waar we al bijna een psychiater inschakelen als ons schatje 'niet lekker in z'n vel zit' (ik chargeer).

De meeste honden worden daar buiten gehouden en zeker niet als troeteldier beschouwd, maar veelal als waakhond of terreinhond. Ten eerste weet het personeel niet of je hond te vertrouwen is, ten tweede (hoe stom het ook is), zo wordt daar vaak met honden omgegaan. Dat moet je toch weten als je daar woont, lijkt me. Net zo normaal als jij het vindt (en zij daar ook) dat je je auto niet op slot kunt doen, vinden zij het normaal om een hond de winkel uit te zetten (in dit geval schoppen) als er eentje zomaar binnen komt. Als je dit soort situaties wilt voorkomen is er maar één oplossing: de hond gewoon thuislaten. Ik denk dat als je dat een paar keer doet er niets meer aan de hand is (wij projecteren onze ideeën heel vaak op onze beesten). Als je goed wilt zijn voor je hond, is dat de beste oplossing.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:01

Maar schoppen??? Een onschuldig dier?? Het spijt me zeer maar ik vind dat een reactie die niet nodig is. Het getuigd maar weer van hoe weinig respect sommige mensen voor een ander soort levend wezen hebben.

Jaag hem dan weg. Je hoeft je hondje echt niet elke avond in te stoppen en een verhaaltje voor te lezen. Maar een beetje normaal omgaan met andere levende wezens lijkt me geen overbodige luxe voor een maatschappij.

Ze moesten het bij mijn honden niet flikken dan krijgen ze een staaltje zinvol geweld terug! Wat U niet wilt dat U geschied, doe dat ook een ander niet.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 00:04

mijn hond kán heel goed alleen thuis zijn hoor, dat is geen enkel probleem, ik heb haar gewoon ook graag bij me.
denk dat je je wat frankrijk betreft ook enigzinds vergist, de hondentroetelspulletjesafdeling is groter dan die in nederland, het is frankrijk, niet libanon of zimbabwe ofzo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:06

Mmm, ik zou idd ook boos zijn, maar ik vind verder dat je wel erg laconiek reageert op dingen die aangedragen worden die jij als liefhebbende hondeneigenaar zelf kunt veranderen...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:07

Ik heb er zelf 4 jaar gewoond: tuurlijk is er een groep die op die manier met honden omgaat, maar het merendeel kijkt toch echt anders tegen honden aan als hier in Nederland (ga er overigens vanuit dat je niet in een grote stad woont, want daar is het inderdaad precies omgekeerd). Begrijp me goed: ik veroordeel het schoppen ook en zou ook kwaad worden, maar heb het toen ik er woonde vaak genoeg meegemaakt dat een hond op die manier verjaagd werd.

Overigens is iédere afdeling bij een super of hyper-markt (zoals deze veel bestaan in Frankrijk) uitgebreider dan in Nederland Haha!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 00:22

avaluna schreef:
Mmm, ik zou idd ook boos zijn, maar ik vind verder dat je wel erg laconiek reageert op dingen die aangedragen worden die jij als liefhebbende hondeneigenaar zelf kunt veranderen...

zoals haar thuislaten? nee, dat ga ik inderdaad niet doen.
dat mijn auto niet op slot kan? daar ga ik iets aan proberen te doen.
aanbinden in de auto? dat ga ik niet doen, ben bang dat ze zich ophangt.

en daarbij, dit is een uitzonderlijke situatie, ik rijd al haar hele leven zo met haar rond, nog nooit heeft iemand de deur opengemaakt.
vind dat ook heel raar, en ik ga er persoonlijk vanuit dat dit ook niet meer voor zal komen.
ik vind het feit dat iedereen mee wil denken in het in het vervolg voorkomen van het gebeuren heel erg schattig, en ik wil ook best een stukje mee, maar dat was niet het doel van mijn topic, ik heb niet de vraag gesteld 'hoe kan ik dit voorkomen' [dat kan ik zelf ook wel bedenken] ik vroeg 'hoe zou jij reageren'.

heb nog overwogen om maar naar een andere supermarkt te gaan, maar dat is niet slim, mócht het nogmaals gebeuren [wat ik sterk betwijfel] denk ik dat ze gelijk naar de omroepmicrofoon grijpen, er stonden een hoop personeelsleden bij en dit zullen ze niet licht vergeten vermoed ik Haha!.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 00:31

Netje schreef:
Ik heb er zelf 4 jaar gewoond: tuurlijk is er een groep die op die manier met honden omgaat, maar het merendeel kijkt toch echt anders tegen honden aan als hier in Nederland (ga er overigens vanuit dat je niet in een grote stad woont, want daar is het inderdaad precies omgekeerd). Begrijp me goed: ik veroordeel het schoppen ook en zou ook kwaad worden, maar heb het toen ik er woonde vaak genoeg meegemaakt dat een hond op die manier verjaagd werd.

Overigens is iédere afdeling bij een super of hyper-markt (zoals deze veel bestaan in Frankrijk) uitgebreider dan in Nederland Haha!

weet niet hoelang dat geleden is maar ik vermoed dat er wel het een en ander veranderd is intussen.
ik ken 1 buiten/waakhond [bordercollie Verward], een aantal mensen met jachthonden die in een troep in een kennel verblijven, voor de rest alleen maar tuttel/binnenhonden.
ik woon niet in de grote stad, maar 30km onder st etienne en 30 boven le puy en velay.
van boerenbedrijven is niet veel meer over, er zijn er natuurlijk nog wel wat, maar in de meeste oude boerderijen wonen gewoon mensen.

even in je profiel gespiekt, mooi paard heb je, leuke combi met je dochter ook

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:37

Ik heb alleen de beginpost even gelezen en wilde dit even zeggen:

Hoe moet het winkelpersoneel weten dat die hond van iemand is die op dat moment in de winkel is? Voor hetzelfde geld is het een zwerfhond die afkomt op de lekkere vleesluchtjes Vingers aflikken Ik vind het zeer terecht dat het winkelpersoneel de hond buiten de deur probeert te houden, het is namelijk niet voor niets verboden een hond de winkel in mee te nemen (hulphonden uitgezonderd). Aangezien ik hier alleen jouw versie van buiten de deur houden heb (schoppen; kan mijns inziens ook wegduwen met been zijn geweest), ga ik daar verder niet op in. Echt trappen keur ik namelijk ook niet goed

Misschien ben ik spuit 11 geweest... *gaat verder lezen*

*edit: was overduidelijk spuit 11 Haha! Maar ik blijf bij mijn mening Lachen Jij als eigenaar hebt er maar voor te zorgen dat de hond de winkel niet binnen kan. Kun je dat niet? Dan hond niet meer mee, zo simpel is dat Lachen Het winkelpersoneel heeft namelijk de plicht om dieren buiten de deur te houden.

Het komt op mij over dat je allerlei redenen aanvoert om het winkelpersoneel maar de schuld te kunnen geven. Tussen de regels door lees ik een grote frustratie op de klantvriendelijkheid in het algemeen Knipoog

Nogmaals, ik keur het absoluut niet goed dat ze je hond schoppen en ook niet dat 'ze' je hond blijkbaar uit te auto gelaten hebben (maar wie weet was dat iemand die het sielugh vond dat je hond in de auto zat *LOL* ). Aan jou de taak dat je hond veilig blijft Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:05

luxx schreef:
ik rijd al haar hele leven zo met haar rond, nog nooit heeft iemand de deur opengemaakt.
vind dat ook heel raar, en ik ga er persoonlijk vanuit dat dit ook niet meer voor zal komen.

Er is bij mij ook nog nooit ingebroken, maar daarom laat ik nog niet de deuren open 's nachts, ervan uitgaande dat het wel nooit zal gebeuren.....

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:41

Heb je er trouwens ook wel eens bij nagedacht dat die mensen schrik konden hebben van je hond? Ik liep een paar jaar geleden over straat, komt er een grote labrador naar me toe. Begon hij tegen me op te springen, maar niet op de ik-wil-geaaid-worden manier. Hij deed het echt om te tonen dat hij dominant was.

Daardoor heb ik nu echt wel schrik van honden die ik niet ken. En ik moet zeggen, nadat ik een tijdje dood van de schrik had gestapt met die hond en ik mijn vader was tegengekomen (was in de straat waar ik woon) die hem er ook heeft afgeschopt hoor. Hond was aan het grommen en doen. Misschien hadden die mensen wel schrik, of dachten ze dat de klanten schrik gingen hebben.

Ik snap trouwens niet waarom jij er zo zeker van bent dat je hond er niet zelf uit is geraakt :/ Je beschuldigt mensen ervan dat zij je hond eruit hebben gehaald, maar je hond zat los in een auto die niet op slot was. Die beesten zijn heel vindingrijk hoor.

Mensen mogen honden niet schoppen, maar ook niet onbewaakt achterlaten op een plek waar ze zo meegenomen kunnen worden, ontsnappen en daardoor onder een auto lopen en een ongeluk veroorzaken. Ik bedoel, het winkelpersoneel zijn niet de enige mensen die er schuld aan hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:36

Citaat:
Volgens mij is het aan jou om te zorgen dat je hond niet in de supermarkt komt en is het niet de taak van het supermarktpersoneel eigenaren van loslopende honden te zoeken.
Vind het dus volledig onterecht dat je woest wordt, jij laat je hond in een niet afgesloten auto en bent dus de enige die wat te verwijten valt.

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Jij hebt toch de verantwoordelijkheid voor je eigen hond? Breng of je hond thuis of zorg dat de auto op slot is als je er niet bij bent.
Een hond hoort niet in een supermarkt waar etenswaren verkocht worden en ongetwijfeld ook mensen (met kinderen) lopen die het helemaal niet op honden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 07:58

Leuk verhaal Luxx, maar als jij compleet uit je plaat gaat zou je van mij ook geen super aardige reactie krijgen, klant of geen klant....
Sterker nog als jij je niet kan gedragen in mijn winkel en mijn personeel zo zou uitfoeteren omdat ze hun werk doen (JOUW uitgebroken hond uit de winkel houden) kreeg je eerder een winkelverbod voor een paar maanden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:01

hmz, is jou hond zo gevaarlijk dat ze hem niet normaal naar buiten kunnen laten???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:25

Hoe ik zou reageren ?

Ik zou me rot schrikken , hond redden van die schoppende hufter , van schrik en woede even een stevige opmerking maken dat die kerel even normaal moet doen , en daarna meteen denken : sjips dit is mijn schuld , ik heb hem zelf in een niet-afgesloten auto achtergelaten , het is logisch dat ze de hond buiten de deur willen houden en als hij zich niet verbaal weg laat sturen dan is het niet zo raar dat het personeel het op een andere manier aan gaat pakken. Moet die hond maar luisteren. Je mag niet van iedereen verwachten dat ze een vreemde hond die nogal hierperdepiep is , dood gaan knuffelen. Alleen al het feit dat ernaar getrapt werd geeft al aan in welke staat de hond was , anders ga je niet trappen : veels te vermoeiend Knipoog

Maar ik zou ook wel even een opmerking plaatsen bij de service-balie dat het wel zo handig zou zijn geweest als ze even om zouden hebben geroepen of die hond van iemand was. Daarin hebben ze wel gefaald vind ik.

Ze HOEVEN het niet te doen , maar het is wel logisch nadenken om het wel te doen en daar mag je best iets over zeggen. Zodat ze dat "de volgende keer" zelf ook bedenken Knipoog

En zelf zou ik ervoor zorgen dat dit absoluut niet meer kan gebeuren.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 08:28

Ik snap dat je je rot geschrokken bent en boos bent dat je hond getrapt is, maaaaaar...... hoe kun je in godsnaam een hond in een auto achterlaten die ook nog eens niet afgesloten kan worden? Dat snap ik ook werkelijk niet.
Die vent had niet hoeven trappen, maar dan had jij er absoluut voor moeten zorgen dat je hond niet uit de auto kan(sowieso vind ik dat een hond niet in een auto hoort te zitten als het baasje lekker aan het shoppen is)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:08

HBVisser schreef:
Daarom woon ik niet in Frankrijk Haha!

Wat een idiote, kortzichtige opmerking....

TS: ik vind je verhaal nogal onduidelijk? Wie laat een hond nu uit een auto? En als ze 2 keer aangereden is, lijkt me toch dat er meer commotie zou ontstaan zijn?

De reactie van het personeel was mss niet netjes, maar wij weten ook niet hoe jouw hond reageerde. Bovendien blijft ze jouw verantwoordelijkheid.... Ze liep los en dat komt toch doordat jij ergens niet genoeg voorzorgen neemt, lijkt me...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:13

Tegen ophangen kun je haar toch ook een tuigje omdoen?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:16

Inderdaad poes, bedacht ik me ook.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:38

poes schreef:
HBVisser schreef:
Daarom woon ik niet in Frankrijk Haha!

Wat een idiote, kortzichtige opmerking....

TS: ik vind je verhaal nogal onduidelijk? Wie laat een hond nu uit een auto? En als ze 2 keer aangereden is, lijkt me toch dat er meer commotie zou ontstaan zijn?

De reactie van het personeel was mss niet netjes, maar wij weten ook niet hoe jouw hond reageerde. Bovendien blijft ze jouw verantwoordelijkheid.... Ze liep los en dat komt toch doordat jij ergens niet genoeg voorzorgen neemt, lijkt me...

Wat kortzichtig om iemand meteen voor idioot uit te maken. Zie de smiley er niet achter???
Het valt me gewoon op dat ze in Frankrijk, zeker in de kleinere dorpen anders met dieren om gaan.
Dit is voor mij persoonlijk een reden om daar niet naar toe te gaan.

En voordat je denkt dat ik een uit de klei getrokken sufferd ben, ik heb wel wat van de wereld gezien en een jaar in Singapore gewoond.

En nu weer on topic.... Bij mijn honden hadden ze het niet moeten doen. Ik was meer dan boos geworden. Even vasthouden en omroepen was fatsoenlijker geweest. Een hond schoppen hoor je gewoon niet te doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:39

Ik noem niemand idioot. De opmerking wel.

Ik ben blij dat je de wereld gezien hebt Ja Ik vind gewoon dat je een idiote opmerking maakte.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 15:47

Misschien dat je het na toelichting begrijpt. Ik wil niet ergens wonen waar het geaccepteerd wordt dat mensen zo met dieren om gaan.
Zoiets had in nederland moeten gebeuren, dan had het in de kranten gestaan en had de beveilingsmedewerker zelf een schop onder zijn achterste gehad.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 13-06-08 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt