Katers sproeien tegen raam, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Katers sproeien tegen raam, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:48

Waarom niet?

Ik ben op en top kattenliefhebber, maar heb een grote hekel aan loslopende katten.
Ze komen ook wel eens hier in de tuin, bah ik zit niet te wachten op vlooien en ziektes van die katten

En zo zitten andere mensen niet op de kattenpis, kattenschijt en kattengejank in hun tuin te wachten..

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:51

crossmonster schreef:
Waarom niet?

Ik ben op en top kattenliefhebber, maar heb een grote hekel aan loslopende katten.
Ze komen ook wel eens hier in de tuin, bah ik zit niet te wachten op vlooien en ziektes van die katten

En zo zitten andere mensen niet op de kattenpis, kattenschijt en kattengejank in hun tuin te wachten..

Over wat voor een katten praat je Gestoord ?
Ik bedoel, mijn katten krijgen vlooienspul en hebben absoluut geen ziektes!

Bovendien heb ik er nog nooit van gehoord, katten die pissen tegen het raam Verward maar dat ligt dan aan mij.

Mijn katten zijn daarbij vergeleken dan wel heeeeel netjes, ze graven een kuiltje, doen hun behoefte en graven hem weer dicht!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:53

Tegen de lucht kan je ook kattenbak-fris kopen..
Eerst met water schoonmaken, daarna kattenbak-fris erop en voila... geen nare luchtjes meer..
En misschien ben je dan ook wel gelijk van dat sproeien af..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:55

Silfre schreef:
Citaat:

Die ziet er wel aardig uit!

Helpt misschien ook nog wel tegen onze terror-duck. Dat is de 'huiseend' die op m'n terras komt zitten (voor het raam) en gerust een kwartiertje keihard kwaakt dat ie honger heeft. En als je een deur open laat staan, komt ie naar binnen. En als je hem wegjaagt, komt ie met z'n grote broer terug. Clown

Je woont toch zeker niet in Boskoop he?
Dan heb je mijn oude huiseend... Die kon niet mee naar de flat!!

Oh probeer anders Dettol ofzo wil ook wel helpen!!
EN anders een hond zijn behoefte in je tuin laten doen...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:58

Eejj schreef:
Ga eens naar een winkel waar ze tuin/vijfer spullen verkopen. Wij hebben daar een tuinslang met een radar gekocht. Als hij iets ziet bijvoorbeeld een kat. (wij hebben hem voor de reiger) dan spuit hij 30 seconde lang achter het bewegende object aan Nagelbijten / Gniffelen Nou dan moet je de katten eens zien rennen hoor Ja Geen last meer van gehad.

*LOL* En als daar toevallig dan een mens loopt ???

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:42

Ik ben ook gek op katten, maar ik waardeer het niet dat ze in m'n tuin schijten. Ook niet als ze netjes een kuiltje graven. Ten eerste ploegen ze dan wel je border om. Ten tweede vind ik het geen lekker idee als ik daar in de tuin aan het werk ben en dat soort 'verborgen schatten' kan tegenkomen.

Sorry hoor, maar ik vind het niet sociaal om je kat de hele dag of zelfs nacht buiten te laten.

Ze pisten eerst tegen de muur, daar hebben we nu lavendel tegenaan gezet en ze zijn gewoon een stukje opgeschoven naar het raam.

Ik vind het belachelijk dat ik mijn eigen tuin moet barricaderen tegen andermans katten! Er zijn genoeg middelen in de handel, maar van de meeste dingen heb je zelf ook last. En tijdelijk gebruiken is ook geen optie weet ik uit ervaring, want dan begint het na een paar weken gewoon weer.

Zo werd bij mijn vorige huis mijn vijvertje leeggeroofd. Die kat heb ik betrapt. Ik heb keihard op het raam gebonkt, het beest schrok zich rot, sprong een meter de lucht in, landde midden in de vijver, raakte verstrikt in de waterplanten, probeerde er aan alle kanten uit te krabbelen, ook recht tegen het muurtje op. Vervolgens was ie uit de vijver, wilde ie erover heen springen, sprong mis (tegen het muurtje) en lag er weer in, kwam er weer uit, sprong in hevige paniek tegen het dubbelglazen raam aan, stuiterde terug en wist vervolgens dwars door een bamboestruik de tuin te verlaten. Ik zou durven zeggen dat dat beest de schrik van z'n leven heeft gehad, maar een paar maanden later zat ie doodleuk weer bij mijn vijver!?!!?
En ja, die mensen heb ik erop aangesproken, maar kreeg doodleuk te horen 'dat je katten nou eenmaal niet binnen kunt houden' en dat het huisje te klein was daardoor. Misschien hadden ze daar eerder over na moeten denken, voordat ze 3 katten en een hond namen in een appartementje van 75m2... Koe
Laatst bijgewerkt door Butsmuts op 12-06-08 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:44

Sharon_Jims schreef:
Je woont toch zeker niet in Boskoop he?
Dan heb je mijn oude huiseend... Die kon niet mee naar de flat!!

Nee, Utrecht. Deze heeft een aftekening van een wit "halsbandje". Het is overigens een zij, en haar broer heeft dezelfde aftekening. Clown

Hondepoep in m'n tuin vind ik ook niet zo'n succes trouwens. Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:46

LZP -> BB

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 20:15

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 10:20

Je kunt ook Felliway spray gebruiken. Dit is verktijgbaar bij de dierenarts. Hier zitten feromonen in, ze schijnen dan op die plekken niet meer te plassen.(heb het zelf nog nooit geprobeerd)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:15

sunshine schreef:
Eejj schreef:
Ga eens naar een winkel waar ze tuin/vijfer spullen verkopen. Wij hebben daar een tuinslang met een radar gekocht. Als hij iets ziet bijvoorbeeld een kat. (wij hebben hem voor de reiger) dan spuit hij 30 seconde lang achter het bewegende object aan Nagelbijten / Gniffelen Nou dan moet je de katten eens zien rennen hoor Ja Geen last meer van gehad.

*LOL* En als daar toevallig dan een mens loopt ???

Die leren snel genoeg af dat ze niet in onze tuin moeten lopen Duivel
Nee grapje , je kunt hem met een knopje uitzetten voordat je naar buiten gaat. Dus dan heb je er geen last van.
Als je vissen gaat voeren , ding uit. Als je weer naar binnen gaat zet je hem weer aan. Sinds dat systeem missen wij geen dure vissen meer ! Haha!