Hond lag op sterven, gered?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Youko

Re: Hond lag op sterven, gered?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:26

Het was in regio Rotterdam, tegen Schiedam aan. Had toen zo'n chagrijnige man aan de lijn. Hij was zo 'vriendelijk' erbij te vermelden dat ik meer in de richting van een vogelstichting moest gaan zoeken. Scheer overigens niet alle dierenambulances over 1 kam Knipoog.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:30

Ehh waarom is de politie eigenlijk aso in dit verhaal Verward

Ik snap het van de dierenambu wel, want het is vaak sneller om zelf zo'n dier te verplaatsen (hoefde immers niet gevangen te worden), dan dat zij het op kwamen halen. Kostbare tijd ben je dan kwijt! Vooral als het maar om 2 km gaat! Nee groot gelijk van de Dierenambu!
Doen ze hier ook Lachen Kun je het zelf vervoeren, dan willen ze dat ook graag Lachen
(helemaal als er een verzorger bij is, die is toch zelf verantwoordelijk voor het dier?)

Wel sneu voor die hond zeg! hopen dat alles goed is gekomen!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:34

ok daar hebben ze wel meer bussen als hier in den bosch en vnd het erg appart dat ze daar niet op vogels uitrijden .

bij ons in den bosch is het ook niet veel op het moment we hebben wel een bus maar veel te weinig vrijwilligers .
en ik kan echt niet elke dag rijden .

we hebben er in totaal 7 en daar moet je 7 dagen mee bezetten dus we zijn er meer niet als wel .
en als je er dan bent krijg je alleen commentaar dus ben intussen al wel wat gewend .
vind het alleen jammer dat dierenambulance en ook dierenbescherming continu in kwaad daglicht gezet worden .
Maar aan ons ligt het zeker niet altijd van de regering mogen we ook gewoon niks en dat is nederland helaas .

Gelukkig is ts met hond zelf naar da gegaan en red de hond het mischien .
petje af voor ts .
Zoek je nog leuk baantje bij dierenambulance we kunnen nog mensen gebruiken . Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:38

hoe zou het met de hond zijn ,kun je de eigenaar bereiken?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:42

karina1977 schreef:
ok daar hebben ze wel meer bussen als hier in den bosch en vnd het erg appart dat ze daar niet op vogels uitrijden .

bij ons in den bosch is het ook niet veel op het moment we hebben wel een bus maar veel te weinig vrijwilligers .
en ik kan echt niet elke dag rijden .

we hebben er in totaal 7 en daar moet je 7 dagen mee bezetten dus we zijn er meer niet als wel .
en als je er dan bent krijg je alleen commentaar dus ben intussen al wel wat gewend .
vind het alleen jammer dat dierenambulance en ook dierenbescherming continu in kwaad daglicht gezet worden .
Maar aan ons ligt het zeker niet altijd van de regering mogen we ook gewoon niks en dat is nederland helaas .

Gelukkig is ts met hond zelf naar da gegaan en red de hond het mischien .
petje af voor ts .
Zoek je nog leuk baantje bij dierenambulance we kunnen nog mensen gebruiken . Knipoog

jullie hebben ook maar regels dat snap ik Knipoog
wat ik dan wel zou doen is vriendelijk blijven en de reden vermelden waarom jullie niet kunnen komen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:43

Ik begrijp dat je zonder eigen auto dus "nergens" bent, als je een acuut zieke hond moet vervoeren... Verdrietig

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:46

tja daar heb je een punt en zoals ze tegen ts zeiden we zijn geen taxi dienst dat zou bij mij nooit over mijn lippen komen hoor .
ik zou het iig uitleggen waarom ts beter zelf kon gaan .

Zoolgangster schreef:
Ik begrijp dat je zonder eigen auto dus "nergens" bent, als je een acuut zieke hond moet vervoeren... Verdrietig

dat hoeft niet zo te zijn als er geen optie is om hond zelf te brengen zou ik er iig alles aan gedaan hebben om voor de hond op tijd te komen .
dan maar een bekeuring Bloos

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:51

dat zijn nou de echte dierenliefhebbers Haha!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:54

sexy_back schreef:
jep ik snap je punt en ben het volledig met je eens... maar ja wat doe je er aan...
moet je eens goed opletten de meeste ambulance diensten voor dieren werken van 9.00 tot 17.00
ook van die rare tijden maar ja.. ze mogen het zelf beslissen dus je kunt er niks aan doen.

Nou nou niet allemaal zo negatief over de dierenambulance. Ze kunnen gewoon niet altijd accuut komen. Laten we ze maar waarderen voor het goede werk dat ze wel doen Lachen

Ze hebben hier een x een egel opgehaald om 11u 's avonds. Beestje was in de behangplak gelopen en helemaal aan elkaar geplakt aan de onderkant, omdat ie in elkaar was gedoken Scheve mond

Ze zijn ook al een paar x na normale werktijden een dode kat wezen halen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:30

Tuurlijk is niet iedere dierenambulance, en ook niet elke medewerker hetzelfde..Gelukkig maar! En er zijn nog mensen die uit idealisme ook op rare tijden eropuit gaan. OK dan!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:54

Ik had pas 's nacts een dode kat gevonden op straat Huilen . Ik heb 's morgens de dierenambulance gebeld en ze kwam er meteen aan. Toen ze was aangekomen kreeg ik van een overduidelijk vermoeide medewerker te horen dat ze net terug was van een klus toen ik belde en dat ze de hele nacht in touw was geweest. Ze moest nog de hele dag alleen door voor de hele regio. En ik kreeg ook nog te horen dat ik ook voor een dood dier 's nachts kon bellen.
Ik neem mijn petje af voor dit soort echte dierenliefhebbers Afgod , en kan me ook voorstellen dat als ze alleen zijn ze niet altijd meteen kunnen komen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 01:51

Hoop dat het goed afgelopen is met de hond! Goed van jullie dat jullie toch zelf naar de kliniek zijn gereden.
De Dierenambulance zou wel een goede reden gehad hebben waarom ze niet konden komen!

Hier in de omgeving komen ze zelfs rond 4u s'nachts. Had namelijk paar maandjes terug de Dierenambulance gebeld voor een loslopende hond die ik bijna had aangereden, omdat hij over de weg liep, en ik zag geen eigenaar in de buurt.
Dierenambulance gebeld, had die arme man wakker gebeld! Maar hij ging zich gelijk aankleden.
Maar kon kwartier later weer bellen omdat hij niet meer hoefde te komen, eigenaren kwamen toen tevoorschijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:39

[LZP] > [BB]

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:06

Omgeving Rotterdam heb je verschillende dierenambu's, het loont de moeite om rond te bellen mocht je eens een spoedgeval hebben. Het ligt er maar net aan wat voor een vrijwilligers ze op dat moment hebben, en wie je treft, er zitten echt een paar halve zolen tussen maar er zijn ook mensen die wel rijden willen op gekke tijden. Ik had altijd goede ervaringen met dierenambulance REO, er was er nog eentje maar dat waren een beetje rare figuren. REO heb ik meerdere malen midden in de nacht in de dienst op de stoep gehad, die reden dan dus wel.
Ben benieuwd hoe het nu met de hond is trouwens!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:25

Heb je nog iets gehoord hoe het gaat met de hond??

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:31

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de hond is afgelopen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:33

Wat goed van je dat je gelijk in actie bent gekomen!! heeft wss z'n leven gered.

Wel banketstaaf dat de dierenambulance niet wou komen.
Wij rijden altijd!! ook al is het maar voor 2 km.
En onze ambu staat 24 uur!!!!! per dag klaar voor de mensen, en dit allemaal door vrijwilligers.

Ben benieuwd hoe het nu met de hond gaat.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 17:03

UPDATE:

Zag de brommer van de vrouw staan, ben ook naar binnen gelopen en ze zat daar nog. Ik vragen hoe het was gegaan, en op dat moment werd hij ingeslapen.
Hij had 2 uur aan de zuurstof gezeten maar kon niet baten, zijn toestand was nog hetzelfde... het kon weer 'goed' gaan maar dan heeft hij nog letsel. Ze hebben hem dus maar ingeslapen.. Heel zielig Verdrietig ..

Citaat:
Ik begrijp dat je zonder eigen auto dus "nergens" bent, als je een acuut zieke hond moet vervoeren...

Inderdaad, die mensen hadden ook geen auto en ze wisten echt niet hoe ze dat moesten doen, ze bedankten ons dan ook hartelijk voor wat we hebben gedaan voor die onbekende mensen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:05

wat sneu!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:16

Ah wat sneu dat het nog zo moet aflopen.
Maar meer dan dit kunnen jullie niet doen.
Hij was in goede handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:30

Wat jammer dat er toch instanties zijn die zo reageren. Als het aan mij lag kinden die dus direct bij zo'n organisatie ophoepelen. Dit zijn geen mensen die om dieren geven. Ik zou het mezelf NOOIT vergeven om voor zoiets niet te komen! Dan slaap je toch gewoon niet lekker meer!?

Als wij zo'n telefoontje krijgen komen we direct!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:49

Maar wat had die hond nou?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:29

waarschijnlijk oververhitting, het zal misschien een amerikaanse bull of bullmastiff met korte neus zijn geweest? (boxer of zoiets van 50 kilo zoals je zei.)

Broertje van mijn hond is bijna dezelfde manier doodgegaan, wij houden er altijd ernstig rekening mee, op dagen zoals deze gaan we helemaal niets doen buiten het normale rondje, je moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:53

griebels schreef:
Maar wat had die hond nou?

Weet niemand precies, kan inderdaad door overhitting maar kan ook dat hij (eerder) een herseninfarct had gehad. Maargoed, het is echt hardstikke zielig voor het beestje, ik zit er gewoon nogsteeds mee.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:21

Trouwens het was niet eens het hondje van hun maar van de dochter die nu op vakantie is.. lekker dan.