Vreemde kat slaat mijn poes. wat te doen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Vreemde kat slaat mijn poes. wat te doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:19

marleen_usar schreef:
Lijkt onze JK wel das ook een langharig monster,maar die mag van mij gewoon nat gegooid worden hoor.Het werkt bij hem dus wel dat water.

Dat vind ik nou fair Lachen Als je weet dat ej niet de meest lieve kat hebt, en dat dan toegeven...Respect Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:09

Adil18 schreef:
Vraagje: Zou je bij twee paarden ook ingrijpen als de rangorde wordt bepaald?

De Pers is nieuw (?), even geduld hebben, dit soort zaakjes zijn meestal snel geklaard...

Wel als er een vreemde knol het lef heeft om in de wei van mijn vriendje te springen en mijn vriendje kreupel mept. Pff, het komt zo vaak terug in topics hier; een ander zn kat veroorzaakt overlast in jou eigen tuin, jou dieren zijn de dupe, en jij moeten maar laten gebeuren??? Adil, wat zou je doen als jou eigen beestje in eigen tuin door een dier van een ander geterroriseerd wordt?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 19:32

Juut schreef:
Wel als er een vreemde knol het lef heeft om in de wei van mijn vriendje te springen en mijn vriendje kreupel mept. Pff, het komt zo vaak terug in topics hier; een ander zn kat veroorzaakt overlast in jou eigen tuin, jou dieren zijn de dupe, en jij moeten maar laten gebeuren??? Adil, wat zou je doen als jou eigen beestje in eigen tuin door een dier van een ander geterroriseerd wordt?

Bruno heeft ooit een gevecht gehad met een mechelaar...niet in onze tuin, maar heb ze laten vechten (en een paar keer tegen de kop van de Mechelaar aangeschopt... Bloos ).

En verder is het niet heel erg waarschijnlijk dat een hond makkelijk in een afgezette tuin komt...

En heb het niet over vreemde paarden, maar paarden die altijd bij elkaar op de wei staan. Onze Rano staat ook met een Friese hengst van 2 op de wei die ook af en toe de rangorde onder druk zet. Laat ze dat maar uitzoeken, dat regelen ze zelf wel. Uiteraard zijn er extreme gevallen waarin de paarden uit elkaar gehaald moeten worden, maar over het algemeen regelen ze dat zelf...

Dito met honden en katten...

sja, ik kan er niet veel aan doen, zoals je leest zijn kattenliefhebbers er van overtuigd dat katten vrij moeten rondlopen. Bij hondenbaasjes is dat anders...

Ach, en de katten hier bij mijn verloofde...Dat zijn allebei 11 kilo katers....om hen maak ik me geen zorgen Knipoog

Ik snap echt wel dat het niet leuk is, snap je reactie echt volkomen...maar wat wil je er aan doen?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:46

Maar dan ben je het dus zelf die besluit 2 vreemde dieren bij elkaar te zetten...dit gaat over een vreemde kat die kar van TS in eigen tuin komt pesten, is even iets anders als wanneer ts zelf had besloten een pers er bij te nemen Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:47

Juut schreef:
Maar dan ben je het dus zelf die besluit 2 vreemde dieren bij elkaar te zetten...dit gaat over een vreemde kat die kar van TS in eigen tuin komt pesten, is even iets anders als wanneer ts zelf had besloten een pers er bij te nemen Knipoog

Paarden klimmen zo slecht over schutiingen...dus Knipoog

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:53

Oeh wat een hoop reacties in een keer..
We spreken hier van littekens en wonden...
We weten pas sinds een paar weken dat het de pers is die het doet. Eerder kwam ze elke keer thuis met een kapot kopje of een kras of snee op de lijfje. Het is trouwens ook maar een hele kleine poes. Heel smal gebouwd. Dus ze legt het dik af tegen de kater. Maar nou komt de kater dus naar ons en nou weten we dus van wie ze al eerder klappen kreeg.

En tja kan moeilijk mijn poezen binnen houden, terwijl we 3 echte buitenkatten hebben, die eigenlijk altijd in onze tuin zijn. Heel zelden zitten ze voor in de tuin en dan moeten ze dus omlopen via andere tuinen of door een pad.

Dit is ook niet echt rangorde, aangezien hij is onze tuin komt en dus territorium van de onze poezen betreed. Onze oudste was vroeger echt een beschermengel, maar dies te oud en die slaapt alleen maar. En onze 2 jarige is wel heel groot maar ook erg bang voor hem.

Nat spuiten werkt niet zo goed, wij hebben een katten gedeelte in tuin aanlaten leggen, met bomen met planken erin en struiken en vaste planten waarin ze kunnen spelen en verstoppen. Dus daar komt hij elke keer, op het gras of in de rest van de tuin zul je hem niet zien. Dus dan heb ik hem makkelijker met een emmer Vork

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 21:26

ik zou ze gewoon laten gaan, het blijven terretorium dieren, ze redden meestal zichzelf wel hoor!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 22:09

Dat is ook wel zo, maar ben nu al 3x met haar na de dierarts geweest omdat hij haar ook overal doorheen jaagt waardoor ze zich dus vaak openhaald, met als gevolg hechtingen. Kost ook wat snap je..

En eigenlijk maken me de kosten geen hol uit, maar wel dat hij zo terroriseert in de tuin, dadelijk jaagt hij haar een keer echt ergens vast in! Dat ze niet meer terug kan.

Mocht ze nu dus nog een keer thuis komen en ze moet na de veearts. Dan hang ik dus aan zn bandje, die heeft ie om. Of de eigenaar hem thuis wil houden omdat hij andere katten aanvalt zoniet. Ga ik hardere manieren aanpakken en dat is dus wel de stroomstok.. Niet zachtleers dan hardleers hoor. En dat ding staat echt op maar heel weinig volt.. Mijn broer heeft het wel is op mn arm gezet. Je schrikt maar het doet geen pijn. ( Hij is dus ook niet bang van mij he... )