Wat te doen met gevonden vogel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

Re: Wat te doen met gevonden vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:48

dit is geen ekster maar een kouw... familie van de kraai.
wat ik niet snap is dat jij deze vogel mee na huis hebt genomen. waarschijnlijk is hij uit het nest gevlogen en zijn de ouders aan het zoeken waar hij nu is.....
in de zomer worden er tientallen jonge vogels 'gered' nou niet dus. ze zijn gewoon uitgevlogen en kunnen nog niet goed vliegen maar de ouders blijven ze nog gewoon voeren.... dus laat deze beestjes toch met rust of je moet zeker weten dat de ouders niet meer komen!!!

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:10

xxxmarexxx schreef:
wat ik niet snap is dat jij deze vogel mee na huis hebt genomen. waarschijnlijk is hij uit het nest gevlogen en zijn de ouders aan het zoeken waar hij nu is.....
in de zomer worden er tientallen jonge vogels 'gered' nou niet dus. ze zijn gewoon uitgevlogen en kunnen nog niet goed vliegen maar de ouders blijven ze nog gewoon voeren.... dus laat deze beestjes toch met rust of je moet zeker weten dat de ouders niet meer komen!!!

Sorry hoor, maar als je duidelijk ziet dat er iets mis is met zijn poot dan neem je dat dier toch mee? Ik kon het niet aan zijn lot overlaten! Anders zou hij ondertussen al dood zijn.

Edit: Hij lag trouwens aan een drukke baan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:15

xxxmarexxx schreef:

Dit is niet echt een heel vriendelijke reactie. In de openingszin wordt gezegd dat het diertje gewond is, dus dan is er wel degelijk een reden hem mee te nemen.

Flashke, als hij zelf ook niet pikt naar de kattenbrokjes die je hem (opgeweekt in water!!) aanbiedt, zal je hem de eerste paar keer toch met lichte dwamg een hapje in zijn snavel moeten stoppen, tot hij snapt dat jij nu degene bent die hem eten geeft.
Ik hoop alleen van harte dat je hier geen tamme vogel van maakt. Volwassen en vrij zijn deze dieren namelijk als ze tam zijn echt een plaag. Ze gaan mensen terroriseren om daar eten van te krijgen omdat ze niet weten hoe ze anders aan eten moeten komen...

Waar in Belgie woon je? Vrienden van mij komen zaterdag uit Brugge naar me toe. Er zou misschien iets te regelen kunnen zijn dat hij dan in de opvang van mn moeder kan komen en als wilde vogel uitgezet kan worden.
Al moet je hem dan wel tot dan in leven kunnen houden...

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 19:06

We hebben naar de dierenarts gebeld en die heeft een nummer van een opvangcentrum gegeven. We brengen de vogel er morgen naartoe. De vogel zit nu in een doos met voldoende luchtgaten en voedsel in de garage, dit was op aanraden van de dierenarts.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:57

Goedzo! Netjes hoor, ik hoop dat het kauwtje een goede behandeling en doorstart kan krijgen in het opvangcentrum. Probeer je hem af en toe nog wat te voeren (zie de post van Nickeltje)? Het is goed mogelijk dat hij nog niet zelfstandig kan eten Lachen

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 20:04

Zwartwitje schreef:
Goedzo! Netjes hoor, ik hoop dat het kauwtje een goede behandeling en doorstart kan krijgen in het opvangcentrum. Probeer je hem af en toe nog wat te voeren (zie de post van Nickeltje)? Het is goed mogelijk dat hij nog niet zelfstandig kan eten Lachen

Vanavond gaat mijn vader hem nog eens proberen te voeren. En morgenmiddag ga ik er nog wat proberen in te steken. Bij ons in de buurt is een dierenwinkel waar ze ook voer verkopen, dus ik ga daar na mijn examen waarschijnlijk even informeren wat ik nog allemaal kan doen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:07

Prima, dan kun je het beste gewoon goedkope droge kattenbrokjes halen en die dus een tijdje laten weken in een kom water. Is voor één nachtje/dagje wel prima. Zelf zou ik, als dat lukt, hem vanavond nog minstens twee keer voeren (mits hij zich laat voeren en nog niet zelf eet) en morgenochtend als je opstaat meteen weer. Kauwen zijn doorgaans hongerige beesten Haha!