word ik oma?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: word ik oma?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:15

zo, wat een buik! Heb je Royal canin Queen meegekregen voor dr? En nou maar aftellen, spannend hoor! je houdt ons op de hoogte zeker?

nog een tip voor de bevalling, haal een paar van die onderleggers bij de apotheek voor zwangere of incontinenten, werkt prima absorberend!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 23:34

Ja onderlegger heb ik bij mijn ouders liggen, die moet ik nog even installeren. Nu liggen er handdoeken in, en ze ligt meer in het kistje dan in haar mandje nu. Ze krijgt pro-plan, is dat vergelijkbaar met royal canin? Hij had ook iets duurs uit Canada maar daar kreeg mijn andere poes bloederige diaree van dus dat wilde ik per sé niet.

Nog even een kleine vraag: Het kistje staat op de gang tegenover de kattenbak, kan ik hem daar laten staan als de kittens er zijn? De klep is namelijk uit de bak omdat ze er anders niet opgaat en als ze dan haar uitwerpselen ingraaft komt er ook een deel naar buiten, daarom staat 'ie onder de trap. De deur naar de gang is altijd open en we wonen heel klein, maar is het belangrijk dat die kittens in de huiskamer opgroeien of staat het kistje daar goed?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:19

Zoo, die is zeker duidelijk zwanger! Spannend hoor.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:24

Nou de eerste paar weken is het heel belangrijk dat ze rustig liggen. Dus niet op een plek waar iedereen langs loopt.
Je hebt anders kans dat de moeder, zeker als het een eerste nest is met de kittens gaat slepen.

Een plekje onder in een kast doet het altijd goed, of een plekje in een hoek onder een bijzettafel of zoiets.

Ik geloof niet dat het erg is als er een kattebak tegenover staat.
Mooi in de buurt zou ik denken, dan kan ze haar kroost goed in de gaten houden.

In het begin is voor het nest rust het belangrijkste. Dus hoe schattig het ook is, niet iedereen laten kijken. Lekker met rust laten.

Succes met de aankomende kroost.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 23:19

Even weer een vraag, ik wil niet continue mijn DA lastigvallen Tong uitsteken

Elvis ligt nu steeds op onze koude tafel, of onze badkamervloer. Ze wilt nog wel op schoot, maar niet meer op de bank liggen. Is dit normaal? Heeft ze last van de warmte, of ligt ze liever op iets hards dan op iets zachts? Moet ik het bevallingskistje aanpassen zodat ze niet op de handdoeken ligt? Ik voel me zo schuldig dat ik 'r niet heb laten helpen Boos!

Voor de rest gaat het goed met haar, ze wilt alleen niet meer alleen zijn. Gelukkig heb ik nu vakantie dus ben ik er bijna de hele dag.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:12

Eh, ik denk dat ze vanwege haar niet geringe buik misschien een beetje moeilijk op en af de bank komt.
Ach en verder weet je het met die bezwangerde tienermoeders nooit.
Ze geeft vanzelf wel aan waar ze wil bevallen als het zover is. Dan kan je er gewoon een onderlegger onderschuiven.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 08:39

zwangere katten nemen de raarste posities aan, en gaan op de gekste plekken liggen. In ons oude huis hadden wij een geluidsbox(1 meter hoog) naast onze kast staan. Onze kat ging met de voorpoten in de kast liggen en de achterpoten op de box, en de enorme buik bungelde ertussen. Wij hadden ook een hele mooie werpmand, uiteindelijk is ze in de veel te kleine broodmand onder de bar bevallen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 08:43

Lekker fris die broodmand ROFL

Ik ben haar echt aan het instralen dat ze in haar kistje bevalt Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 14:13

Nog even een update foto, ik denk zelf dat ze óf eerder bevalt dan 3 juli, of heel veel kittens draagt. Haar moeder werpt ook altijd flinke nesten.

Afbeelding

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:35

Ik denk dat er ongeveer 4 in zitten. Of het zijn er 3 en ze zijn lekker groot.
Ik ben benieuwd hoor.....laat je ons het wel even weten als het zover is?
Oh ja en de bevalling mag maximaal vanaf het eerste jong 2 uur duren. Anders zit er teveel tijd tussen en is ze te uitgeput om een nog eventueel achterblijfertje eruit te persen.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:52

Zo die heeft een flinke buik!
Zie je maar weer hoe snel ze zwanger kunnen raken..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:24

_Charlotte schreef:
Zo die heeft een flinke buik!
Zie je maar weer hoe snel ze zwanger kunnen raken..

Veeeeel te snel...

@ HBVisser, ik heb een lijstje van mijn DA meegekregen, daar staan alle ins en outs van de bevalling, waar ik op letten en wanneer ik moet bellen. Dat ben ik nu uit mijn hoofd aan het leren Haha!.

Ik was vandaag even de stad in met mijn vriendje en toen kwamen we thuis, hij doet de voordeur open en zegt: 'We hebben kittens'... En ik ook nog geloven...

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:49

Whaaaaaaa spannend!!!!
Paar jaar terug ook een nestje gehad, poes kwam ons s'nachts allemaal wakker maken om samen te bevallen Haha!
Suc6
Wij hebben nu weer een poes en stiekum hoop ik ook dat ze zwanger is Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:53

Je hoopt het??? Ik vind het veeeel te spannend, ik ben echt op van de zenuwen... Ze is pas 3 juli uitgerekend en ik wil er niet aan denken hoe mijn zenuwen er rond die tijd aan toe zijn... Ik ben echt niet geschikt om als fokster door het leven te gaan... Ik hoop ook dat Elvis me laat weten als ze moet, ik denk het wel. Ze is nu zo lief en aanhankelijk...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:33

Conny67 schreef:
Whaaaaaaa spannend!!!!
Paar jaar terug ook een nestje gehad, poes kwam ons s'nachts allemaal wakker maken om samen te bevallen Haha!
Suc6
Wij hebben nu weer een poes en stiekum hoop ik ook dat ze zwanger is Bloos

Dat begrijp ik dus echt niet. ik weet dat het totaal off topic is, maar er zoveel poezen zonder baasje, verwilderd en alles jongt maar aan.
De jongen die jij voor jouw poes moet plaatsen, daarvoor komt hetzelfde aantal weer in het asiel of ze worden op straat gegooid.
Kijk, een ongelukje kan gebeuren maar dat je hoopt dat ze zwanger is, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Weet je wel hoeveel het van een moederpoes vergt?
Er zijn al zoveel katten, laat haar alsjeblieft helpen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:40

Lieveli wat spannend! Het komt nu echt in de buurt!! ben echt enorm benieuwd naar de foto's! Haha! Ons kleine mormel wordt nu alweer groot, die is nu 13 weken!

( evrder stiekum wel eens met HBvisser...)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:48

Ben nu ook wel benieuwd naar de kleintjes. Haha!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:02

@HBVisser:
mijn poes heeft meer dan 24 uur over de bevalling gedaan. De eerste kitten is om 10 uur ´s avonds geboren, ´s nachts kwam er nog 1 en de volgende nacht om 12 uur kwam de laatste. Het schijnt vrij normaal te zijn dat er erg veel tijd tussen de geboorte van de verschillende kittens zit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:08

lieveli, wat een spannende tijden zeg!
Heel veel succes en ik hoop dat alles goed gaat. Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 00:17

zóó dat is een lekkere dikkie dik zeg Pling
Wie weet heb ik een baasje voor je dus je hebt pb Knipoog

Leuke poes dus ik ben ook benieuwd naar de baby's. Maar ik denk dat je haar hierna wel meteen laat steriliseren of niet?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:58

Mies7 schreef:
@HBVisser:
mijn poes heeft meer dan 24 uur over de bevalling gedaan. De eerste kitten is om 10 uur ´s avonds geboren, ´s nachts kwam er nog 1 en de volgende nacht om 12 uur kwam de laatste. Het schijnt vrij normaal te zijn dat er erg veel tijd tussen de geboorte van de verschillende kittens zit.

Mijn dierenarts vind van niet. Tja wat is wijsheid? Ik zou het er niet op wagen, de kans dat een achterblijvertje sterft is reeel omdat de moeder geen kracht meer heeft door de lange bevalling om deze eruit te persen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:05

ZO lekker buikje hoor die stiekumerd Haha!

Maar alle kittens zijn geplaatst als ik het goed begrijp

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:27

er is ook een leuk boekje over katten fokken van esther verhoef, daarin staan ook een hoop tips over de zwangerschap en geboorte etc. Ik had al eerder gemeld dat je ook kun je op http://www.kattenplaza.nl of http://www.kattenpraat.nl een hoop ervaringen kunt lezen van kattenliefhebbers.
uiteraard willen wij wel op de hoogte gehouden worden van de vorderingen hier )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 13:03

Ja ik zal alle info up te date houden, maar het is echt niet leuk dat steeds als ik thuiskom mijn vriendje schreeuwt 'Ze zijn er!' maar dan zijn ze er niet Verdrietig. Ze is ook pas op 3 juli uitgerekend maar ze is zo dik dat ik nu twijfel of ik wel de goeie datum in mijn hoofd heb van de dag dat ze van het balkon afsprong...

En in principe zijn alle kittens geplaatst, tenzij het er meer dan 3 worden.

Wel hele leuke reacties allemaal Haha!, THNX!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:10

Leuk allemaal zeg!
Ik hou het in de gaten ben benieuwd naar de foto's!