SPOED!!! Hond gevonden!! Drenthe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Re: SPOED!!! Hond gevonden!! Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:40

Joto schreef:
Nou die zeggen dus glashard, zolang die niet gewond is red je er maar mee.. Dus we gaan net zolang bellen tot ze flauw van ons zijn..

Ongeloofelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:40

Tiffany schreef:
Als wij dienst hebben gaan we voor dit soort gevallen (ook op zondag!) gewoon ons bed uit. Als ze de dierenambulance belt zullen ze waarschijnlijk vragen of de hond een nachtje kan blijven. Maar dat kan niet ivm de kat en dan komen ze hem gewoon halen hoor? Misschien dat het per regio verschilt

Ze zijn gewoon niet in iedere gemeente even behulpzaam, das wel duidelijk nu.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 23:40

Het enigste waar we hem op kunnen sluiten is de badkamer, of slaapkamer van me zusje, ook niet echt lekker, We zullen hem zo voor de goeie orde maar even uitlaten, wie weet loopt hij ergens heen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:43

Nou badkamer lijkt me prima, weinig sloop gevoelig Knipoog Beetje water en dan komt het wel goed met dat beestje. Morgen naar de DA of het asiel, daar vind het baasje hem wel weer terug. Succes ermee!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:44

haflingertje schreef:
Joto schreef:
Nou die zeggen dus glashard, zolang die niet gewond is red je er maar mee.. Dus we gaan net zolang bellen tot ze flauw van ons zijn..

Ongeloofelijk...

Inderdaad... begrijp nu wel dat sommige mensen verbaast kijken als we om 3 uur snachts nog komen voor een gewonde vogel Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:45

Mja of morgen even bij die 3 campings een printje afleveren bij de receptie "hond gevonden", ik neem aan dat campingbezoekers het direct melden bij de receptie als ze hun hond kwijt zijn en anders kunnen ze d'r even het blaadje voor je ophangen ofzo Lachen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 23:46

ikenindi schreef:
Evelijn schreef:
nee, dierenambulance zijn ook maar vrijwilligers dus als hond het voor de rest goed heeft zullen die niet hun bed uitkomen en terecht trouwens. Hond gewoon ergens opsluiten in huis waar de katten niet bij kunnen met een bak water en morgenochtend naar het asiel of evt. de dierenarts.

onzin, ze werken (hier iig) met nachtteams en dagteams. dus die weten dat ze hun bed uit kunnen worde gebeld.

Oke..
amivedi bellen.. zijn vrijwilligers.. dus ook wel eens niet thuis..
dierenasiels kun je bellen.. maar op dit tijdstip.. is daar ook niemand...
dierenambulance is een optie..
Echter bedenk dat die in vele regio's wordt gereden door vrijwilligers..
En dat daar vaak ook een groot tekort aan is!!!
Hier in de buurt in ieder geval wel!!!
Dus komt het er soms op neer dat iemand weken 's nachts dienst heeft..
Die overdag een gewone baan heeft!!!
Dat wordt nog wel eens vergeten..
Dus afhankelijk van de bezetting... is er wel of niet iemand die de hond
komt halen.. en hem dan overigens.. vaak via speciale sleutel.. in het
asiel dropt.. enige wat handig is, dat die ambulance mensen doorgaans
een chipreader bij zich hebben... Dus dan via de computer kunnen
achter halen van wie de hond is..
klein probleempje.. niet alle databanken zijn via het internet af te lezen..
sommige chips.. moet je voor bellen in kantoor uren... oeps...

Hoop voor de hond dat eigenaar zich vandaag of morgen meld bij amivedi..
jij de hond daar hebt gemeld.. en men herenigd kan worden...

Als je telefonisch dit alles geprobeert hebt zou ik zeggen ....
prop in schuur waar ie niets kan slopen..
water bak erbij..
plak brood morgenochtend als ontbijt.. (als je geen hondevoer hebt)
en welterusten...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 00:00

Alles heeft voicemail aan.. Campings zijn dicht Boos!.. die heb ik gemaild, ik loop straks nog wel rondje met hond, waar hij ons gevonden heeft kijken of daar iemand is.. Dierenbescherming belde net wel, die kunnen hoogstens morgen vroeg komen, dus hij mag op de overloop, badkamer en zusje's kamer, traplopen durft hij niet.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 00:42

Net rondje gelopen, en herenigd met zijn eigenaren! Dus hier mag slotje, dank jullie wel!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 00:49

Joto schreef:
Net rondje gelopen, en herenigd met zijn eigenaren! Dus hier mag slotje, dank jullie wel!

Oh wat goed zeg!! Fijn voor baas en hond, en voor jou natuurlijk!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 02:06

Gelukkig hebben jullie het baasje gevonden! Good job!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 05:27

Nouks schreef:
Tiffany schreef:
de politie belt de plaatselijke dierenambulance die de hond kan komen ophalen. Als er een chip in zit kan de hond meteen naar huis en anders blijft die en nachtje bij de ambulance.

Reken er maar niet op dat ze altijd zo behulpzaam zijn hoor... Helemaal op zondagavond moet je van de politie niet al te veel verwachten, maar van de dierenambulance vaak al helemaal niet.

De politie doet echt helemaal niks!!!! heb hier wel ervaring mee,ze bellen het niet eens door.
En de mensen maar kwaad op ons!!
En bij ons kwam de dierenambulance ALTIJD !!!!

Super dat hij weer bij z'n baas is!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 06:49

gelukkig baasje gevonden Lachen
geen hond op de overloop dus Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:57

[LZP] > [BB]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:05

Nouks schreef:
ikenindi schreef:
waarom niet? waar denk je dat die mensen voor zijn?

Ja, daar zijn ze voor inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze zich ook altijd geroepen voelen om op te komen draven...

Kheb laatst eens gehad: reetje langs de snelweg. Helemaal in paniek, levensgevaarlijk dus. Gewoon overdag, maar op zondagmiddag.

Politie gemeente A gebeld: "ja nee dat valt onder gemeente B"
Politie gemeente B gebeld, "ja nee daarvoor moet u de dierenambulance hebben"
Dierenambulande gebeld van gemeente B: "nee sorry, daar zijn wij niet voor, dat doet de politie en daarnaast valt dat onder gemeente A"
Dierenambulande gebeld van gemeente A: "nee sorry, wij zijn er niet om panische reeën van de weg te plukken, probeer de politie eens"

Rolleyes
Ja lekker, scheer alle ambumedewerkers even over één kam zeg. Boos!

Besef je wel dat de dierenambulance niet één grote organisatie is, maar allemaal verschillende?

WIJ komen wel voor dit soort dingen.

Alleen voor gezonde dieren die gevonden zijn komen wij niet meer na 22.00 uur. De volgende dag vanaf 8.00 is er weer een dag om gezonde dieren op te halen.
Is het dier ziek of gewond, dan is het een andere zaak, daar staan we dag en nacht voor klaar.

Ik kan me altijd dood ergeren aan mensen met hun grote mond die precies denken te werken hoe 'DE DIERENAMBULANCE' te werk gaat, terwijl het overal anders is, want het is niet één organisatie. Maar nee hoor wij worden even lekker weer zwart gemaakt. Rijden de hele dagen af en aan zonder pauzes, soms duurt het gewoon een uur of langer voordat we ergens kunnen zijn, vanwege de grote drukte en zorg voor gewonde dieren! Maar begrip? Nee, nooit!! Het enige wat je krijgt is schelden.
Stank voor dank is het. Maar we doen het graag. Niet voor de mensen, maar voor de DIEREN.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-08 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:08

Even iets wat ik me afvraag, en ja ik weet dat het offtopic is Knipoog
Als er een groot tekort is aan vrijwilligers bij de dierenambulance, waarom vind ik daar dan niets over op de website? (http://www.dierenambulance.nl)

Sowieso vind ik het een erg onprofessionele website, vrijwel zonder informatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:09

Nijn schreef:
Even iets wat ik me afvraag, en ja ik weet dat het offtopic is Knipoog
Als er een groot tekort is aan vrijwilligers bij de dierenambulance, waarom vind ik daar dan niets over op de website? (http://www.dierenambulance.nl)

Sowieso vind ik het een erg onprofessionele website, vrijwel zonder informatie?

Kijk dat is dus al weer geen organisatie waar wij bij zitten. Zoals ik al zei zijn er ik weet niet hoeveel instanties met dierenambulances. Helaas zijn het altijd de mensen die nergens wat vanaf weten die hun mondje alweer klaar hebben, omdat ze met één organisatie geen goede ervaringen hebben. Koe

En wij hebben dus ook helemaal geen personeel tekort.
Er kunnen per dag maar 2/3 mensen op de bus rijden (zitten drie stoelen voorin).

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:14

Wuis je kunt nu wel gaan afgeven op mensen dat ze er niets van af weten, maar hoe kunnen mensen er iets van weten als het allemaal zo ontzettend onduidelijk is?

Waar is dan wel juiste informatie te vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:19

Nijn schreef:
Wuis je kunt nu wel gaan afgeven op mensen dat ze er niets van af weten, maar hoe kunnen mensen er iets van weten als het allemaal zo ontzettend onduidelijk is?
Waar is dan wel juiste informatie te vinden?

Dat weet ik niet, dat moet je dus bij je locale ambuteam opvragen (dus even bellen ofzo).

Wij zijn bijvoorbeeld aangesloten bij de dierenbescherming (ons asiel ook). Maar er zijn ik-weet-niet-hoeveel asiels en ambulances die dat niet zijn.

En dat zijn ook de asiels die ongesteriliseerde poezen e.d. de deur uit doen (tot mijn grote ergernis). Maarja, ze hebben simpelweg geen geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:20

Fijn dat jullie z'n baasje hebben gevonden! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:24

Wuis schreef:
[***] schreef:

Ja, daar zijn ze voor inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze zich ook altijd geroepen voelen om op te komen draven...

Kheb laatst eens gehad: reetje langs de snelweg. Helemaal in paniek, levensgevaarlijk dus. Gewoon overdag, maar op zondagmiddag.

Politie gemeente A gebeld: "ja nee dat valt onder gemeente B"
Politie gemeente B gebeld, "ja nee daarvoor moet u de dierenambulance hebben"
Dierenambulande gebeld van gemeente B: "nee sorry, daar zijn wij niet voor, dat doet de politie en daarnaast valt dat onder gemeente A"
Dierenambulande gebeld van gemeente A: "nee sorry, wij zijn er niet om panische reeën van de weg te plukken, probeer de politie eens"

Rolleyes
Ja lekker, scheer alle ambumedewerkers even over één kam zeg. Boos!

Besef je wel dat de dierenambulance niet één grote organisatie is, maar allemaal verschillende?

WIJ komen wel voor dit soort dingen.

Alleen voor gezonde dieren die gevonden zijn komen wij niet meer na 22.00 uur. De volgende dag vanaf 8.00 is er weer een dag om gezonde dieren op te halen.
Is het dier ziek of gewond, dan is het een andere zaak, daar staan we dag en nacht voor klaar.

Ik kan me altijd dood ergeren aan mensen met hun grote mond die precies denken te werken hoe 'DE DIERENAMBULANCE' te werk gaat, terwijl het overal anders is, want het is niet één organisatie. Maar nee hoor wij worden even lekker weer zwart gemaakt. Rijden de hele dagen af en aan zonder pauzes, soms duurt het gewoon een uur of langer voordat we ergens kunnen zijn, vanwege de grote drukte en zorg voor gewonde dieren! Maar begrip? Nee, nooit!! Het enige wat je krijgt is schelden.
Stank voor dank is het. Maar we doen het graag. Niet voor de mensen, maar voor de DIEREN.

Hallooooohooooo ik val je toch niet persoonlijk aan ofzo? En ik snap toch ook dat het niet overal hetzelfde is! Alleen wordt hier door sommige mensen ook gezegd "dierenambulance bellen want daar zijn ze voor en dan komen ze wel", het is dus helemaal niet gezegd dat ze overal en altijd komen, niet in iedere gemeente zijn ze even meewerkend en in de gemeente [***] en Hengelo dus duidelijk NIET.

En dat is me al meerdere malen opgevallen ([***] dan), dit is niet het enige voorbeeld waar ik zowel de politie als de dierenambulande wel kon schieten. Ontstaan levensgevaarlijke situaties als zo'n beest naast de snelweg in paniek raakt!

Overigens zeg ik ook NERGENS dat het overal hetzelfde verhaal is, ik zeg alleen dat "ze zich niet altijd geroepen voelen om ook op te komen draven, hoewel ze daar wel voor zijn". Ik geef enkel een voorbeeld van hulpdiensten (zowel politie als dierenambulance) die allebei geen zin hebben om 't op te knappen.

Nog een voorbeeld dan? Laatst op straat een gewond katje gevonden, rond 20.00-21:00 toen ik met de hond uit ging. Hond kan niet met katten, desondanks kat daarna opgehaald, hond mocht in de tuin spelen, kat in een doos met een deken, dierenambulance gebeld... "ja nee sorry maar zo laat op de avond werken wij niet meer"

Boos!

[***] schreef:
Tiffany schreef:
Als wij dienst hebben gaan we voor dit soort gevallen (ook op zondag!) gewoon ons bed uit. Als ze de dierenambulance belt zullen ze waarschijnlijk vragen of de hond een nachtje kan blijven. Maar dat kan niet ivm de kat en dan komen ze hem gewoon halen hoor? Misschien dat het per regio verschilt

Ze zijn gewoon niet in iedere gemeente even behulpzaam, das wel duidelijk nu.

...Hoezo allemaal over één kam scheren?

Ik maak alleen duidelijk dat het niet heel vanzelfsprekend is dat de dierenambulance ook daadwerkelijk komt. En in het geval van de TS was het inderdaad ook zo dat ze zich niet zo geroepen voelden, dus schijnbaar heb ik d'r niet helemaal voor niets gewaarschuwd dat de dierenambulance ook niet altijd zin heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:29

Tja sorry maar ik lees dus zó vaak zulke berichten hier op bokt, altijd niets dan negatiefs over ''dé dierenambulance''. En ja, dan voel ik mij persoonlijk aangevallen.

Maar persoonlijk zou ik dus zulke mensen die nergens voor willen komen het liefst een knap voor hun kop geven. Wat dóe je dan bij zo'n organisatie vraag ik me dan af. Geef je dan uberhaupt iets om dieren? In mijn ogen niet!

Maar het is gewoon zó vaak dat alles over een kam wordt geschoren, dit was voor mij dus even de druppel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:36

Maar ik scheer helemaal niet over één kam! Ik geef alleen aan dat het niet overal zo goed geregeld is dat ze vooral 's avonds en in 't weekend ook gewoon op komen draven!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:05

Wuis schreef:
Tja sorry maar ik lees dus zó vaak zulke berichten hier op bokt, altijd niets dan negatiefs over ''dé dierenambulance''. En ja, dan voel ik mij persoonlijk aangevallen.

Maar persoonlijk zou ik dus zulke mensen die nergens voor willen komen het liefst een knap voor hun kop geven. Wat dóe je dan bij zo'n organisatie vraag ik me dan af. Geef je dan uberhaupt iets om dieren? In mijn ogen niet!

Maar het is gewoon zó vaak dat alles over een kam wordt geschoren, dit was voor mij dus even de druppel...

he!!! ik had toch keurig geprobeert het uit te leggen.. Knipoog

Goede nieuws is!! Hondje is terug bij zijn baasje!!!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:21

Sjolvir schreef:
Oke..
amivedi bellen.. zijn vrijwilligers.. dus ook wel eens niet thuis..
dierenasiels kun je bellen.. maar op dit tijdstip.. is daar ook niemand...
dierenambulance is een optie..
Echter bedenk dat die in vele regio's wordt gereden door vrijwilligers..
En dat daar vaak ook een groot tekort aan is!!!
Hier in de buurt in ieder geval wel!!!
Dus komt het er soms op neer dat iemand weken 's nachts dienst heeft..
Die overdag een gewone baan heeft!!!
Dat wordt nog wel eens vergeten..
Dus afhankelijk van de bezetting... is er wel of niet iemand die de hond
komt halen.. en hem dan overigens.. vaak via speciale sleutel.. in het
asiel dropt.. enige wat handig is, dat die ambulance mensen doorgaans
een chipreader bij zich hebben... Dus dan via de computer kunnen
achter halen van wie de hond is..
klein probleempje.. niet alle databanken zijn via het internet af te lezen..
sommige chips.. moet je voor bellen in kantoor uren... oeps...

Hoop voor de hond dat eigenaar zich vandaag of morgen meld bij amivedi..
jij de hond daar hebt gemeld.. en men herenigd kan worden...

Als je telefonisch dit alles geprobeert hebt zou ik zeggen ....
prop in schuur waar ie niets kan slopen..
water bak erbij..
plak brood morgenochtend als ontbijt.. (als je geen hondevoer hebt)
en welterusten...

bij ons is het zo dat amivedi contact heeft met de db, en de db is altijd bereikbaar... de telefoon is een mobieltje en kan overal mee naar toe. als je niet op kan nemen moet je binnen een uur terug bellen als meldkamer zijnde. of dat nu de db zelf is of de meldkamer van de ambu...