Joto schreef:Nou die zeggen dus glashard, zolang die niet gewond is red je er maar mee.. Dus we gaan net zolang bellen tot ze flauw van ons zijn..
Ongeloofelijk...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joto schreef:Nou die zeggen dus glashard, zolang die niet gewond is red je er maar mee.. Dus we gaan net zolang bellen tot ze flauw van ons zijn..
Tiffany schreef:Als wij dienst hebben gaan we voor dit soort gevallen (ook op zondag!) gewoon ons bed uit. Als ze de dierenambulance belt zullen ze waarschijnlijk vragen of de hond een nachtje kan blijven. Maar dat kan niet ivm de kat en dan komen ze hem gewoon halen hoor? Misschien dat het per regio verschilt
haflingertje schreef:Joto schreef:Nou die zeggen dus glashard, zolang die niet gewond is red je er maar mee.. Dus we gaan net zolang bellen tot ze flauw van ons zijn..
Ongeloofelijk...
ikenindi schreef:Evelijn schreef:nee, dierenambulance zijn ook maar vrijwilligers dus als hond het voor de rest goed heeft zullen die niet hun bed uitkomen en terecht trouwens. Hond gewoon ergens opsluiten in huis waar de katten niet bij kunnen met een bak water en morgenochtend naar het asiel of evt. de dierenarts.
onzin, ze werken (hier iig) met nachtteams en dagteams. dus die weten dat ze hun bed uit kunnen worde gebeld.
Joto schreef:Net rondje gelopen, en herenigd met zijn eigenaren! Dus hier mag slotje, dank jullie wel!
Nouks schreef:Tiffany schreef:de politie belt de plaatselijke dierenambulance die de hond kan komen ophalen. Als er een chip in zit kan de hond meteen naar huis en anders blijft die en nachtje bij de ambulance.
Reken er maar niet op dat ze altijd zo behulpzaam zijn hoor... Helemaal op zondagavond moet je van de politie niet al te veel verwachten, maar van de dierenambulance vaak al helemaal niet.
Nouks schreef:Ja lekker, scheer alle ambumedewerkers even over één kam zeg.ikenindi schreef:waarom niet? waar denk je dat die mensen voor zijn?
Ja, daar zijn ze voor inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze zich ook altijd geroepen voelen om op te komen draven...
Kheb laatst eens gehad: reetje langs de snelweg. Helemaal in paniek, levensgevaarlijk dus. Gewoon overdag, maar op zondagmiddag.
Politie gemeente A gebeld: "ja nee dat valt onder gemeente B"
Politie gemeente B gebeld, "ja nee daarvoor moet u de dierenambulance hebben"
Dierenambulande gebeld van gemeente B: "nee sorry, daar zijn wij niet voor, dat doet de politie en daarnaast valt dat onder gemeente A"
Dierenambulande gebeld van gemeente A: "nee sorry, wij zijn er niet om panische reeën van de weg te plukken, probeer de politie eens"
Nijn schreef:Even iets wat ik me afvraag, en ja ik weet dat het offtopic is
Als er een groot tekort is aan vrijwilligers bij de dierenambulance, waarom vind ik daar dan niets over op de website? (http://www.dierenambulance.nl)
Sowieso vind ik het een erg onprofessionele website, vrijwel zonder informatie?
Nijn schreef:Wuis je kunt nu wel gaan afgeven op mensen dat ze er niets van af weten, maar hoe kunnen mensen er iets van weten als het allemaal zo ontzettend onduidelijk is?
Waar is dan wel juiste informatie te vinden?
Wuis schreef:[***] schreef:Ja lekker, scheer alle ambumedewerkers even over één kam zeg.
Ja, daar zijn ze voor inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat ze zich ook altijd geroepen voelen om op te komen draven...
Kheb laatst eens gehad: reetje langs de snelweg. Helemaal in paniek, levensgevaarlijk dus. Gewoon overdag, maar op zondagmiddag.
Politie gemeente A gebeld: "ja nee dat valt onder gemeente B"
Politie gemeente B gebeld, "ja nee daarvoor moet u de dierenambulance hebben"
Dierenambulande gebeld van gemeente B: "nee sorry, daar zijn wij niet voor, dat doet de politie en daarnaast valt dat onder gemeente A"
Dierenambulande gebeld van gemeente A: "nee sorry, wij zijn er niet om panische reeën van de weg te plukken, probeer de politie eens"
Besef je wel dat de dierenambulance niet één grote organisatie is, maar allemaal verschillende?
WIJ komen wel voor dit soort dingen.
Alleen voor gezonde dieren die gevonden zijn komen wij niet meer na 22.00 uur. De volgende dag vanaf 8.00 is er weer een dag om gezonde dieren op te halen.
Is het dier ziek of gewond, dan is het een andere zaak, daar staan we dag en nacht voor klaar.
Ik kan me altijd dood ergeren aan mensen met hun grote mond die precies denken te werken hoe 'DE DIERENAMBULANCE' te werk gaat, terwijl het overal anders is, want het is niet één organisatie. Maar nee hoor wij worden even lekker weer zwart gemaakt. Rijden de hele dagen af en aan zonder pauzes, soms duurt het gewoon een uur of langer voordat we ergens kunnen zijn, vanwege de grote drukte en zorg voor gewonde dieren! Maar begrip? Nee, nooit!! Het enige wat je krijgt is schelden.
Stank voor dank is het. Maar we doen het graag. Niet voor de mensen, maar voor de DIEREN.
[***] schreef:Tiffany schreef:Als wij dienst hebben gaan we voor dit soort gevallen (ook op zondag!) gewoon ons bed uit. Als ze de dierenambulance belt zullen ze waarschijnlijk vragen of de hond een nachtje kan blijven. Maar dat kan niet ivm de kat en dan komen ze hem gewoon halen hoor? Misschien dat het per regio verschilt
Ze zijn gewoon niet in iedere gemeente even behulpzaam, das wel duidelijk nu.
Wuis schreef:Tja sorry maar ik lees dus zó vaak zulke berichten hier op bokt, altijd niets dan negatiefs over ''dé dierenambulance''. En ja, dan voel ik mij persoonlijk aangevallen.
Maar persoonlijk zou ik dus zulke mensen die nergens voor willen komen het liefst een knap voor hun kop geven. Wat dóe je dan bij zo'n organisatie vraag ik me dan af. Geef je dan uberhaupt iets om dieren? In mijn ogen niet!
Maar het is gewoon zó vaak dat alles over een kam wordt geschoren, dit was voor mij dus even de druppel...
Sjolvir schreef:Oke..
amivedi bellen.. zijn vrijwilligers.. dus ook wel eens niet thuis..
dierenasiels kun je bellen.. maar op dit tijdstip.. is daar ook niemand...
dierenambulance is een optie..
Echter bedenk dat die in vele regio's wordt gereden door vrijwilligers..
En dat daar vaak ook een groot tekort aan is!!!
Hier in de buurt in ieder geval wel!!!
Dus komt het er soms op neer dat iemand weken 's nachts dienst heeft..
Die overdag een gewone baan heeft!!!
Dat wordt nog wel eens vergeten..
Dus afhankelijk van de bezetting... is er wel of niet iemand die de hond
komt halen.. en hem dan overigens.. vaak via speciale sleutel.. in het
asiel dropt.. enige wat handig is, dat die ambulance mensen doorgaans
een chipreader bij zich hebben... Dus dan via de computer kunnen
achter halen van wie de hond is..
klein probleempje.. niet alle databanken zijn via het internet af te lezen..
sommige chips.. moet je voor bellen in kantoor uren... oeps...
Hoop voor de hond dat eigenaar zich vandaag of morgen meld bij amivedi..
jij de hond daar hebt gemeld.. en men herenigd kan worden...
Als je telefonisch dit alles geprobeert hebt zou ik zeggen ....
prop in schuur waar ie niets kan slopen..
water bak erbij..
plak brood morgenochtend als ontbijt.. (als je geen hondevoer hebt)
en welterusten...