Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Patty schreef:Als die op het aanrecht zit. Oppakken en kop onder de kraan. Suc6 gegarandeerd. Zo heeft die het van ons ook geleerd
hestejente schreef:ellepel schreef:ander poes mag wel op het aanrecht?
dan mag deze het ook.
ik ben al es verhuisd en in het nieuwe huis mochten de katten er niet op en dat hadden ze in 1 dag geleerd, gewoon even keihard van het aanrecht afvegen![]()
niet slaan,maar met een mega schreeuw"he wat is dat potverdrie!!!!:"en echt er af vegen met je arm zodat ze er wat raar van af vallen ( niet lief maar werkt wel)
wel daarna na 10 tellen flink knuffelen zodat ze weten dat je hen nog wel lief vind![]()
in en nieuw huis gelden andere regels en poezen hebben dat echt snel door hoor....
maar wel de keukendeur dichtdoen als je er niet bent anders springen ze er op een gegeven moment toch echt wel weer een keertje op..en als je er dan niet bent om te corrigeren begint je hele probleem opnieuw.
dus laat het nu maar zo want als die andere het wel mag is niet helemaal eerlijk
Hier ga ik volledig in mee, op het knuffelen na dan. Toen mijn eerste kat hier in huis kwam had ze vrij gauw door dat ze niet op het aanrecht mocht en deed dat ook niet (aanrecht is bruin, pootjes van de kattenbak worden wit en pootjes van de kookplaat zwart, aanrecht was NOOIT vies) Het werd pas vies toen katje 2 kwam, wat een zooi maakte hij van mijn aanrechtSlaan heeft hem alleen maar angstig gemaakt terwijl hij nog steeds op het aanrecht klimt. Ik heb de hoop nu opgegeven, hij kijkt gezellig mee in de pannen als ik kook en hij "helpt" met afwassen, het is een heel leuk kattenmanneke en het is knus als hij even komt kijken, hij slaapt ook wel eens in de gootsteen
En even met een doekje over het blad heen en het is weer schoon. Als je er niet tegen kunt dat katten nou eenmaal eigenzinnige dieren zijn moet je ze niet in huis nemen
Ook al zijn ze heel goed te trainen, zoals poes ook al zegt. Mijn katten zijn mijn vriendjes en van je vrienden heb je sommige onhebbelijkheden nou eenmaal te pikken.
De ene kat wel op het aanrecht laten en de andere niet is absoluut niet eerlijk! Wil jij dan soms dat jouw kitten je als partijdige tiran ziet? Nou dan.
sunshine schreef:Nou dat vind ik een beetje onzin...
Dus je moet een kat maar alles toelaten?
Bandida schreef:sunshine schreef:Nou dat vind ik een beetje onzin...
Dus je moet een kat maar alles toelaten?
Nee uiteraard niet, maar je bespaart jezelf een hoop frustratie als je je er bij neer legt dat het een diersoort is die je geen gehoorzaamheid kan afdwingen als je niet in het gezichts -of gehoorsveld bent![]()
Mijn katten zijn prima gehoorzaam en gedragen zich voortreffelijk, zo lang ze het idee hebben dat er iemand in de buurt is. Denken ze alleen te zijn, gerust dat ze niet onverhoeds betrapt gaan worden, dan gaan gewoon alle regels over boord. En dat is normaal voor een kat, niets aan te doen
sunshine schreef:Hoho eventjes !!
Ik laat mijn kat heus wel zijn gangetje gaan, maar er zijn gewoon grenzen, klaar !
Ik heb al eerder aangegeven dat ik er dan in het nieuwe huis wel mee aan de slag ga.
Vind het een beetje vreemd dat er geroepen wordt " dan moet je maar geen kat nemen " .. nou ik weet niet hoor maar vind het niet echt leuk om te horen !
Ik geef veel om Bailey, ze krijgt alles wat ze nodig heeft, komt overal in huis, dat is het enige wat ik niet wil!
Slaag geef ik ze niet, dat doe ik niet met mijn dieren![]()
Bedankt voor de tips die er gegeven zijn !
hestejente schreef:sunshine schreef:Hoho eventjes !!
Ik laat mijn kat heus wel zijn gangetje gaan, maar er zijn gewoon grenzen, klaar !
Ik heb al eerder aangegeven dat ik er dan in het nieuwe huis wel mee aan de slag ga.
Vind het een beetje vreemd dat er geroepen wordt " dan moet je maar geen kat nemen " .. nou ik weet niet hoor maar vind het niet echt leuk om te horen !
Ik geef veel om Bailey, ze krijgt alles wat ze nodig heeft, komt overal in huis, dat is het enige wat ik niet wil!
En ik vind het niet leuk om te horen dat jij kennelijk niet het wezen van je kat begrijpt. Verdiep je eens in kattengedrag, kan je een hoop ellende besparen. Je katje is nou eenmaal geen hond, een hond is de slaaf van zijn baas, een kat heeft personeel. Vraag je bijvoorbeeld eens af wat je kat allemaal van jou moet accepteren, eten en onderdak is allemaal heel mooi maar geen enkele kat die bij zijn verstand is zou uit zichzelf een territorium uitzoeken dat zo klein is als een huis, al dan niet met tuin. Helemaal nergens lees ik dat je begrijpt wat de behoeftes zijn van je kitten.
hestejente schreef:En ik vind het niet leuk om te horen dat jij kennelijk niet het wezen van je kat begrijpt.
hestejente schreef:sunshine schreef:Hoho eventjes !!
En ik vind het niet leuk om te horen dat jij kennelijk niet het wezen van je kat begrijpt. Verdiep je eens in kattengedrag, kan je een hoop ellende besparen. Je katje is nou eenmaal geen hond, een hond is de slaaf van zijn baas, een kat heeft personeel. Vraag je bijvoorbeeld eens af wat je kat allemaal van jou moet accepteren, eten en onderdak is allemaal heel mooi maar geen enkele kat die bij zijn verstand is zou uit zichzelf een territorium uitzoeken dat zo klein is als een huis, al dan niet met tuin. Helemaal nergens lees ik dat je begrijpt wat de behoeftes zijn van je kitten.
kjoetie schreef:je kunt t haar alleen afleren als je zelf thuis bent, dus ik vrees dat het toch gewoon iedere avond ff aanrecht afnemen wordt, voor je gaat koken/snijden (maargoed, lijkt me dat je dat sowieso doet, dus ik zie het probleem ook niet zo, maar dat terzijde).
ik heb het mijn kitten afgeleerd door een supersoaker waterpistool aan te schaffen (zo'n megawaterpistool waar best een krachtige straal aan zit), en hem daarmee van het aanrecht te schietenDie van mij was namelijk zo slim om te maken dattie wegkwam als ik opstond van de bank
en er daarna weer net zo leuk op te klimmen
Werkte prima, na 2 keer was t over.
hestejente schreef:Ehm, ze mogen helemaal niet alles, hoe kom je daar nou bij. Ze weten heel goed wat mijn regels zijn maar ik kan de humor er wel van inzien als ze door pure volharding zelf ook iets toevoegen aan de huisetiquette
poes schreef:Zolang je kat niet doorheeft dat jij degene bent die de beperking oplegt, zal hij het gedrag ook niet vertonen als je weg bent.