Ik zou er voor zorgen dat je poezenbeest in ieder geval een plekje apart heeft voor als er mensen zijn die bezwaar hebben voor een dier in de salon. Verder zou het mij weinig uitmaken, over het algemeen zijn de meeste katten niet direct verschrikkelijk opdringerig en zijn ze dit wel dan kan je dat ook afleren dat ze alleen mogen komen als jij haar roept.
Wat betreft het reizen, gelijk als kitten af en toe ergens mee naar toe nemen. Mijn kitten is nu 9 maanden en zodra hij zijn reismand ziet zit ie er al in, hij is gek op uitjes
Ik neem hem dan ook regelmatig mee naar o.a. mijn ouders en dat gaat prima. Ook is hij gewend om aan een tuigje te lopen (ook van begin af aan gedaan en vooral volgehouden want in eerste instantie kroop hij met dat ding om over de vloer) en ik heb hem vanaf het begin af aan gewassen, hij staat nu regelmatig zelf onder de douche en vind het niet vervelend.
Je schrijft dat je een pers kitten hebt, als ik je 1 raad mag geven, leer haar van meet af aan dat kammen, borstelen, fohnen en wassen erbij hoort. Doe dit ook regelmatig bij haar zodat je veel ellende voor de toekomst voorkomt. Ik heb tijdens mijn baan bij een dierenarts zo vaak persen moeten scheren omdat ze slecht onderhouden werden dat was echt sneu.... Ik was mijn heilige birmaan regelmatig, hij is het gewend net als dat hij daarna gefohnt word, ook borstel en kam ik hem zo'n 2 x in de week.