Cayenne schreef:Desnoods een beetje water met druivensuiker aanbieden, maar niet dwingen.
Idd, daar knappen ze ook van op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Desnoods een beetje water met druivensuiker aanbieden, maar niet dwingen.
Cayenne schreef:Druivensuiker zit ook in oa roosvicee.
Ze krijgen er vaak een oppepper van.
Elise88 schreef:oppakken, kop onder de kraan
Zwartwitje schreef:Pas je wel op dat het bakje niet zo groot is dat hij erin kan belanden?
Nickeltje schreef:Elise88 schreef:oppakken, kop onder de kraan
Wil je hem verzuipen ofzo??
Zwartwitje schreef:Elise, ik bedoelde niet dat ik jou ouderwets vindik schrok alleen van je eerste post, ik dacht dat je een grapje maakte. Nogmaals, ik zou het zelf niet aandurven (ik heb jarenlang op een vogelasiel gewerkt en dit was geen gangbare methode bij ons) maar als het bij jou werkt, prima. (Zang) vogels zijn nogal stressgevoelig en kunnen zich letterlijk doodschrikken. Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat een vogeltje het ene moment op een stokje zat en het andere moment op zijn rug lag. Wat wij altijd deden was een doekje voor het kooitje hangen, zodat het vogeltje in het donker zat en op zijn gemakje kon bijkomen
Jemawi, goed hoor
Chiqa schreef:Als hier ongelukjes gebeuren met vogeltjes breng ik ze altidj naar de plaatselijke DA zou dr niet zelf voor gaan zorgen hoe goed het ook bedoeld is.
De DA heeft er wat meer kijk op hoe hij dit het beste aan kan pakken.
Chiqa schreef:Als hier ongelukjes gebeuren met vogeltjes breng ik ze altidj naar de plaatselijke DA zou dr niet zelf voor gaan zorgen hoe goed het ook bedoeld is.
De DA heeft er wat meer kijk op hoe hij dit het beste aan kan pakken.
Elise88 schreef:Zo kwam je eerste post inderdaad over ('oppakken, kop onder de kraan').ik heb nu inmiddels wel door dat jullie er anders over denken, maar ik heb nu eenmaal gezien dat 't effectief is. En misschien heb ik er ook wel 'n heel ander beeld bij, heb 't idee dat jullie denken dat ik 'm zo onder de keihard stromende koude kraan duw ofzo ..