Voor de hondenbezitters onder ons

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Voor de hondenbezitters onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:53

Citaat:
Dus NL loopt gewoon wat achter.

Tja, of Nl is gewoon wat realistischer en beseft dat een dier een dier is Knipoog
Usa heeft natuurlijk toch al zo zijn eigenaardigheden en die van honden aankleden zal vast goed in dat rijtje aansluiten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 08:58

Goof schreef:
Citaat:

Tja, of Nl is gewoon wat realistischer en beseft dat een dier een dier is Knipoog
Usa heeft natuurlijk toch al zo zijn eigenaardigheden en die van honden aankleden zal vast goed in dat rijtje aansluiten.

Dat wou ik ook zeggen. Wij lopen niet achter, Amerika is gewoon raar. En die site....vreselijk....
Ik heb hier 5 honden, waaronder ook Dobermanns en een Jack Russel, maar die hebben echt nog nooit kleren aan gehad hoor. Ook geen dekentje, midden in de winter. Ze kunnen zich prima warm houden.
En ja, mijn Dober blijft ook liever binnen als het regent, maar ze is bij ons nog steeds de baas niet in huis en dus gáát ze gewoon, of ze wil of niet.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:06

Citaat:
Verder hadden paarden vroeger ook geen deken aan? En kom niet dat dat anders is. Dat was vroeger ook niet anders.

Tuurlijk is dat wel anders Clown. Waarom leggen we paarden een deken op of scheren we ze in de winter? Omdat ze anders te hard zweten met die dikke haren in de winter, en het gigantisch lang duurt voordat ze dan weer droog zijn. Een deken lost dat gewoon op. Een hond zweet niet door zijn huid, waardoor het voor de meeste honden gewoon niet nodig is (ik zeg inderdaad de meeste. Er zitten altijd wel wat kouschijters bij die aan het bibberen gaan in de winter, dan kan ik het nog begrijpen)

Citaat:
Mijn broer woont in new york en daar mogen de hondjes in de winter zonder jas NIET mee met de uitlaatservice. Als je lid wordt van de uitlaatservice krijg je een pakket mee met allemaal informatie waar je de beste kleding kan kopen.

Mensen schelden hem uit als het winter is en zijn hondje heeft geen jas aan.

Imagine that Haha!. En wat als je dan bv een Leonberger hebt? Of een Berner Sennen? Of... Moeten die ook per sé een jas aan?
Zulke uitlaatservicen zijn volgens mij ook alleen maar de wereld ingeroepen om aan de ideeen van een hoopje rijkeluismensen die er niks van kennen te voldoen, waarna ze natuurlijk hopen geld binnenhalen (van de rijkeluismensen enerzijds, van de percent op de verkochte hondenkleding in de hondenkleding zaak die zij aanraden in hun informatiepakketje anderzijds).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:09

mijn hondje heeft 1 jasje die waterdicht is voor in de winter, en een leren 'jasje' (met klitteband) omdat hij anders niet naar buiten wil, en dan alleen maar loopt te trillen, ook hadden we voor Dribbel een waterdicht jasje, omdat zij uit Spanje komt, en het echt niet te doen was met regen en kou..
maar jurkjes e.d nee daar beginnen we niet aan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-08 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:10

Marjo_Wystan schreef:
Mijn hond wil niet eens naar buiten in de regen... Als het regent en hij moet plassen, moet ik mijn paraplu boven hem houden, anders doet hij niets. Dus heb ook een dekentje...En ja, het is een dobermann. Die mij serieus naar binnen trekt als hij geen zin heeft.

Vorige keer regende het keihard en ik parkeerde ongeveer een km van mijn huis af omdat er geen plekje was. De regen zag er niet uit alsof het ging stoppen dus ik dacht, ik ga rennen... Ik sta al buiten, maar die hond wil niet uit de auto komen. En dan kan ik trekken wat ik wil, hij gaat NIET

Kwestie van rangorde tussen jou en je hond...
Blijkbaar is jouw hond jou dus de baas.

Citaat:
Verder hadden paarden vroeger ook geen deken aan? En kom niet dat dat anders is. Dat was vroeger ook niet anders. En dat dat komt omdat ze nu geschoren zijn oid, een hond had vroeger ook een dikkere vacht hoor, toen ze nog niet bij de mensen aan tafel aten en in hun bedden sliepen Knipoog

Een paard HOEFT ook geen deken op, alleen is het voor ons makkelijker omdat ze anders na iedere keer rijden kletsnat zijn, wat trouwens ook ten koste gaat van het paard.
Onzinvergelijking dus.

Citaat:
Mijn broer woont in new york en daar mogen de hondjes in de winter zonder jas NIET mee met de uitlaatservice. Als je lid wordt van de uitlaatservice krijg je een pakket mee met allemaal informatie waar je de beste kleding kan kopen.

OMG! Hoe ziek! Typisch Amerikaans.... Verschrikkelijke mentaliteit hebben die mensen. Laat een hond toch lekker hond zijn!

Citaat:

Omdat ze honden vermenselijken. Wat totaal verkeerd is.

Citaat:

Alleen het feit dat jij dit denkt zegt mij al genoeg....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-08 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:10

whahah, In de USA zijn ze sowieso maf!
Mijn paard heeft trouwens ook geen deken op, vind ik voor haar nergens voor nodig!

Dat verhaal van de Dobermann vind ik gewoon een opvoedingsding. Ik zou em met een schop onder zn kont naar buiten 'begeleiden', in de regen, zonder jas.
Vooral met een Dobermann, zijn hele lieve honden, MITS opgevoed Haha!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:15

Mijn Dobers haten regen, maar moeten soms toch er door. Op het achtererf gooi ik gewoon een bal naar buiten, dan "bestaat de rgen ineens niet meer" en rennen er twee idioten achter dat ding aan!
Ik heb trouwens zelf recent "Miro" uit asiel Winschoten opgenomen, via een topic gestart door "Wuis", voor de geinteresseerden.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 17:41

Haha, jullie weten in ieder geval mij wel mooi te plaatsen he?

Ik heb toch helemaal niet gezegd wat ik daarna heb gedaan? Ik zeg gewoon dat ik een dekentje opdoe, soms als het regent, want dat vind ik makkelijker, net zoals het makkelijker is voor de mens om een paard een deken op te doen.

Amerikanen voor raar uitmaken.

Mijn broer ook dus bijvoorbeeld: mijn broer voor raar uitmaken EN ook voor rijkeluis die niets van ken (?)

En dan ook nog zeggen dat er iets mis is met mijn opvoeding van mijn hond.

Liever iets mis met de opvoeding van mijn hond als met mijn eigen opvoeding, is het niet? Ik geef mijn mening en vertel dit verhaal, dan mag je best ook je mening geven... maar kom aub niet met een mening als "het feit dat jij dit denkt zegt mij genoeg" "amerikanen zijn maf" "hoe ziek, verschrikkelijke mentaliteit hebben die mensen toch"

Vraag me toch of wie DIE MENSEN zijn...

prima dat je er op tegen bent hoor, maar beetje respect tonen mag!

edit; Trouwens Wuis, even in je profiel gekeken... ik zie daar een hondje met een truitje aan? Clown Haha! Maar nee, ik ben achterlijk en voor reclame doeleinden mag het wel hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:48

Marjo_Wystan schreef:
edit; Trouwens Wuis, even in je profiel gekeken... ik zie daar een hondje met een truitje aan? Clown Haha! Maar nee, ik ben achterlijk en voor reclame doeleinden mag het wel hoor Knipoog

Dat jij jezelf achterlijk wil noemen moet je geheel zelf weten. *LOL*
Ik noemde je in ieder geval niet zo. Knipoog

Ik zat er al op te wachten dat je en reactie plaatste over mijn profiel... Geweldig! ROFL

Jammer alleen dat jij het verschil tussen 1 seconde aanhebben voor GOEDE reclame VOOR dieren, en dagelijks uren rondsjouwen met deze troep niet inziet. Knipoog Haha!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:51

Marjo_Wystan, dat die Amerikanen hun honden zó behandelen als ze daar doen, vind ik inderdaad raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:52

Diablo schreef:
Marjo_Wystan, dat die Amerikanen hun honden zó behandelen als ze daar doen, vind ik inderdaad raar.

Nee joh, ze zijn vestandig en lopen ver op ons voor, snap dat nou... Huilen van het lachen

*proest

Ik ga maar eens truitjes breien voor de hondjes in het asiel. Die arme stumpers lopen altijd naakt rond, dat kán toch niet! *LOL*

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:27

Waarom probeer je mij belachelijk te maken? Omdat ik een andere mening heb? Het gaat mij niet om een verhaal vertellen zodat jij je hond ook een jasje aan doet hoor, dat was niet mijn verwachting en ook niet mijn bedoeling.

Verder vind ik de reclame niet goed. Het heeft ook geen meerwaarde dat hij een truitje aan heeft. De tekst kan ook ergens anders geplaatst worden... Oh oeps, het staat er ook nog eens boven! Maar goed, die trui doet het m wel ja Ja

Maar goed, als je het zo wil, prima!

nog even een toevoeging: Hier bij het asiel hebben ze ook schoenen te koop en voor kleine hondjes ook truitjes, scheelt weer wat breiwerk Knipoog

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:57

Onze paarden hebben midden in de winter echt geen dekens op alleen als we de dag erna gaan rijden etc.
en onze hond misbruikt het bibberen echt heel erg Huilen van het lachen als we kijken gaat ze bibberen en dan doen we alsof we weg kijken stopt ze weer haha Tong uitsteken

maar ik vindt kleding voor welk die dan ook overbodig maar als er een goede rede voor is vindt ik het ook echt niet erg!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:11

Marjo_Wystan schreef:
Citaat:
Ik vind die halsbanden best cool maar die jurkjes enzo, kom op zeg.
Ik heb zelf geen hond, maar wel verzorg ik opvang honden bij iemand. Ik zie die gekke turken nog niet met jurken aan lopen. T zijn ook wel beetje grote honden, dus lijkt me geen gezicht.

ik ga ervan uit dat het Turkse honden zijn oid? Haha!

Ja klopt, ex-zwerfhonden.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:49

rockwitch schreef:
Citaat:
Ik vind die halsbanden best cool maar die jurkjes enzo, kom op zeg.
Ik heb zelf geen hond, maar wel verzorg ik opvang honden bij iemand. Ik zie die gekke turken nog niet met jurken aan lopen. T zijn ook wel beetje grote honden, dus lijkt me geen gezicht.

Ja klopt, ex-zwerfhonden.

hihi, gelukkig maar Knipoog dacht eerst dat je het over mensen had hahahhaha. Gelukkig niet en ben ik de blonde hier Koe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:12

Onze hond komt ook uit Turkije en noemen we altijd Turk (als we hem niet bij zijn naam roepen) dus ik begreep Rockwitch meteen, grappig.

Als ex-zwerfhond heeft hij volgens mij geen behoefte aan een high fashion outfit, hij zou denk ik niet weten wat hem overkwam. Ik vind het wel erg dat het in Nederland ook deze kant op gaat. Vorige week op de hondenclub ook iemand die heel trots was op z'n burberry halsband. Ik vind, het moet functioneel zijn en dan heb ik het liefst gewoon egaal leer dat blijft altijd goed en raakt niet uit de mode.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:41

Jeetje wat een ophef over een site!!!:? Snap dat niet helemaal en TS geloof ik ook niet!.

Ik vind het juist wel een grappige site, leuk om een beetje in rond te snuffelen. Niet dat ik direct ene truitje of een jurkje zou aanschaffen voor een hond maar toch, gewoon grappig.

Overigens snap ik de ophef al helemaal niet wat betreft het aankleden van je dier..... Hoeveel paarden eigenaren zijn er niet die hun paard volledig in het roze of weet ik veel wat voor kleur optutten, is dat niet gewoon hetzelfde? Knalroze dekens, bandages, halsters, je kan het zo gek nog niet bedenken! Dan nog niet te spreken over alle bling bling spullen! Anderzijds, ieder zijn ding, ik zal er nooit iemand op veroordelen, als iemand dat nou geweldig vindt, wie ben ik dan om daar over te oordelen?!

Wuis schreef:
Marjo_Wystan schreef:
Mijn hond wil niet eens naar buiten in de regen... Als het regent en hij moet plassen, moet ik mijn paraplu boven hem houden, anders doet hij niets. Dus heb ook een dekentje...En ja, het is een dobermann. Die mij serieus naar binnen trekt als hij geen zin heeft.

Vorige keer regende het keihard en ik parkeerde ongeveer een km van mijn huis af omdat er geen plekje was. De regen zag er niet uit alsof het ging stoppen dus ik dacht, ik ga rennen... Ik sta al buiten, maar die hond wil niet uit de auto komen. En dan kan ik trekken wat ik wil, hij gaat NIET

Kwestie van rangorde tussen jou en je hond...
Blijkbaar is jouw hond jou dus de baas. ....

Er zijn genoeg honden die niet van regen houden, ben niet helemaal met je eens dat dat een kwestie van de baas zijn is...... Als je kind niet van water houd sleur je hem toch ook niet het water in? Of toch wel, want anders ben je niet de baas over je kind!

Mijn Engelse Cocker Spaniel had bij Guur weer of bij forse regen of sneeuw buien ook een dekje op, puur omdat ze s'avonds anders zo kletsnat was dat ze niet kon opdrogen gedurende de eerste uren van de nacht. Zij werd daar erg stijf van en heeft er diverse keren medische klachten aan overgehouden, dus gewoon een dekje op.

Wuis schreef:
Citaat:

Omdat ze honden vermenselijken. Wat totaal verkeerd is.....

Vermenselijken van dieren zit in de meeste mensen. Waarom word een paard onder een deken gezet? Omdat hij het anders koud krijgt? Nee omdat het gemakzucht van de mens is. Waarom mogen paarden niet in de wei staan als er omweer dreigt, omdat het zielig is en hij anders bang word? nee omdat wij denken dat een paard zich dan niet fijn voelt..........(of erger dat hij dan getroffen word door de bliksem; als hij op stal staat en de bliksem slaat in hefet ie minder kans op overleving dan in de wei) Waarom geven we ze allerlei snoepjes en lekkere hapjes, omdat wij denken dat ze dat nodig hebben en lekker vinden, terwijl een paard net zo tevreden is als hij gewoon een appel krijgt.

Kortom, de meeste diereneigenaren kennen hun dieren menselijke trekjes toe, da's heel normaal. En ga mij niet zeggen dat jij alleen maar oude meuk voor je dieren hebt?!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 22:57

napoleon schreef:
Er zijn genoeg honden die niet van regen houden, ben niet helemaal met je eens dat dat een kwestie van de baas zijn is...... Als je kind niet van water houd sleur je hem toch ook niet het water in? Of toch wel, want anders ben je niet de baas over je kind!

Mijn Engelse Cocker Spaniel had bij Guur weer of bij forse regen of sneeuw buien ook een dekje op, puur omdat ze s'avonds anders zo kletsnat was dat ze niet kon opdrogen gedurende de eerste uren van de nacht. Zij werd daar erg stijf van en heeft er diverse keren medische klachten aan overgehouden, dus gewoon een dekje op.

Mijn hond houd ook niet van regen, maar hij gaat wel degelijk mee naar buiten als we gaan wandelen,
en dan wel zonder dekje of ander prullaria op.
En over een hond die na een regenwandeling nat is,
wij drogen hem dan gewoon af met een handdoek, vind hij nog fijn ook Knipoog
En nee het is geen hondje van 20 cm waar je een keer overheen strijkt.

Paarden dekjes en bling bling dingen omdoen vind ik wat anders dan dekjes op hond,
omdat dekjes en frontriemen of whatever nog een functie hebben.
Dekjes op een hond hebben totaal geen functie omdat een hond niet zomaar zo'n vacht heeft Clown
En idd een paard hoort ook geen deken op te hebben.

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:35

xXVeronaXx schreef:
napoleon schreef:

Mijn hond houd ook niet van regen, maar hij gaat wel degelijk mee naar buiten als we gaan wandelen,
en dan wel zonder dekje of ander prullaria op.
En over een hond die na een regenwandeling nat is,
wij drogen hem dan gewoon af met een handdoek, vind hij nog fijn ook Knipoog
En nee het is geen hondje van 20 cm waar je een keer overheen strijkt.

Zoals je kan lezen had onze hond er veel last van als ze koud en nat haar mand is moest. Zij had veel beharing en droogde bijna niet op........

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:41

mijn chronisch zieke hondje saartje heeft ook een jasje aan,maar niet omdat ik het leuk vind om een hond aan te kleden maar zuiver om het feit dat ze het altijd koud heeft.
ze voelt zich veel beter als ze het warm heeft,het is een gewoon jasje met fleece gevoerd geen bling bling erop,gewoon functioneel.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:42

Ik vind medische redenen (bv artrose) een andere zaak.
Dan is het inderdaad functioneel.

Verder vind ik het gewoon erg dat het (in mijn ogen) veel te ver gaat, ook voor paarden. Ik heb voor mijn paard best eens een leuk dekje, maar bling bling is niet echt aan mij besteed. Mijn paard heeft zoals gezegd ook geen deken op.

Ik moet ook in de regen naar mn werk fietsen. Met idd een regenjas aan, maar een hond heeft die regenjas al van zichzelf, zn vacht.
Die site is idd best leuk, gewoon om je te verbazen wat voor gekke mensen er bestaan die dit leuk vinden.
Als het daar bij bleef voor iedereen, dan vind ik het prima. Maar het ergste is dus nog dat er echt mensen zijn die dit hun honden aandoen. Met dat in mn achterhoofd vind ik die site opeens een heel stuk minder...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:46

ik vind dat mensen die het leuk vinden hun hond aan te kleden (zonder medische redenen)beter een paar barbie's kunnen aanschaffen om hun lusten op te kunnen botvieren