Welke hond past perfect?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Re: Welke hond past perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:40

Miss_Montana schreef:
Jeanine84 schreef:
Wij hebben een middelgrote kees gehad en mijn broertje kwam na de hond, ze heeft nooit iets verkeerd gedaan en was altijd heel voorzichtig met kinderen! Dus niet alle keeshonden over 1 kam scheren Knipoog

Idd, een labrador kan net zo goed uitvallen en hard ook. Heb het zelf meegemaakt. Net als dat mensen zeggen dat Jack Russels druk zijn. Het is geheel aan jezelf en hoe je met de hond omgaat, wij hebben 13 jaar een Jack gehad en hij is nooit zo hyper geweest als wat mensen altijd zeggen van ze

Bij een vriend van mij kwam laatst de politie langs omdat een van hun honden de hond van een ander had doodgebeten. Liepen RECHT op de rottweiler van ze af 'zal deze hond wel wezen?' Nou nee dus, ze moesten ze vriendelijk naar de andere kant van de kamer wijzen, waar hun labrador zat.. Clown

En Jackrussels zijn niet druk, maar het wordt onderschat qua hoeveel beweging ze nodig hebben. Het zijn echte boerderij honden, daar zijn ze op gefokt. Veel beweging is een vereiste, maar veel mensen denken dat een klein hondje geen beweging nodig heeft. Gevolg ze worden hyper, bijterig, dominant kijk maar is naar de asiels, misschien wel 40% is jackrussel puur omdat ze dus niet begrepen worden..

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:42

Neem eens een kijkje op onze site: http://www.hondenzondertoekomst.nl!
Wij hebben altijd geweldige hondjes, rassen en rasloze, en misschien zit jouw schatje er wel tussen! Knipoog
Groetjes Betty.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:01

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:23

Belangrijkste en eerste vraag die je jezelf moet stellen: Wat wil je met je hond gaan doen? Maw, hoe gaat zijn dag eruit zien. Zal hij elke dag gaan wandelen? Hoelang zal hij binnenzitten? Ga je er mee de sport in (gehoorzaamheid, agility, flyball, doggydance, pakwerk,...)? Verder: hoeveel ervaring hebben jullie met honden? Wat weet je over basisopvoeding? Wat weet je over het natuurlijk gedrag van honden? Wat weet je van basisgehoorzaamheid?

Met een duitse dog zal je voorzichtig moeten zijn met de trappen. Door zijn gigantisch grootte duurt het ook lang voordat hij volledig uitgegroeit is (duitse dog kan makkelijk 1,5 zijn voordat hij volledig is uitgegroeit). Daardoor is het skelet van een opgroeiende duits heel gevoel en kwetsbaar voor overbelasting. Probleem is ook dat je een Duitse dog niet zomaar elke keer de trap op en af kan heffen Clown.

Een [***] in de ruimte die jullie hebben KAN, mits je er zeker een paar keer in de week écht mentaal mee bezig kan zijn (ideaal is één of andere hondensport). Een border zonder mentale bezigheid wordt hyper en gestoord, een border met mentale bezigheid (al is het maar een paar keer in de week) kan gerust een prima huishond zijn. Als je voor een border gaat raad ik je wel aan om een border uit een showlijn te kopen, niet uit een werklijn (tenzij je écht de sport inwilt). De showlijnen zijn gefokt op schoonheid, het échte werkkarakter zit daar minder in, waardoor ze bijgevolg ook minder 'heftig' zijn.

RR vind ik zelf een pracht van een hond, maar daar moet je volgens mij toch al deftig wat ervaring met honden voor hebben. 't zijn slimme, zelfstandige honden met een eigen karakter, wat het niet makkelijk maakt voor op te voeden.

Wat eventueel nog... Doberman? Heeft ook zijn dagelijkse beweging nodig, maar is een goede familiehond, kortharig, middelgroot, niet héél moeilijk in opvoeding, waakt goed,...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:46

tantjeuh schreef:
Met een duitse dog zal je voorzichtig moeten zijn met de trappen. Door zijn gigantisch grootte duurt het ook lang voordat hij volledig uitgegroeit is (duitse dog kan makkelijk 1,5 zijn voordat hij volledig is uitgegroeit). Daardoor is het skelet van een opgroeiende duits heel gevoel en kwetsbaar voor overbelasting. Probleem is ook dat je een Duitse dog niet zomaar elke keer de trap op en af kan heffen Clown.

Dit wou ik dus ook zeggen Tong uitsteken
Heb zelf een Duitse Dog van nu 18 maanden, en toevallig van de week nog kreupel door groeipijntjes...
Zijn wel super honden! gouden karakter, zo groot en lomp als ze zijn... zo lief zijn ze ook! erg familie gericht, hij "werkt" voor mij maar ook voor mijn vriend. met kleine kinderen gaat prima en andere honden ook.. waaks is ie wel... hoort aan de manier van openen van de schutting of het voor hem een bekende is, zo ja.. dan gaat ie ze begroeten... zo nee, dan gaat ie blaffen Tong uitsteken

Maar goeg... daarom vroeg ik al wat ik me moest voorstellen bij een loft.. als de hond een trap op/af moet zou ik een DD zeker afraden! dat is funest voor zo'n hond. en wat tantjeuh al zegt, je kan hem niet tillen Nagelbijten / Gniffelen

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 20:54

Idd. is een Duc tolling retriever (nova scottia ductolling retrier) best kunnen (mijn vriendinnetje heeft er ook heen) ze zijn waaks en die hond luisterd ook goed, is wel langharig, maar kan ook goed met kinderen overweg, met andere honden wel wat minder. & zoals ze al zeggen: in het asiel, wij hebben er ook gekeken en soms hebben ze nestjes enzo. Of een NogNooitGezien (eigenlijk gewoon een vuilnisbakje) Tong uitsteken Haha die hebben wij. Lief voor kinderen, kortharig, luisterd goed, kkan goed met kinderen overweg, met trappen moet je wel wat oppassen, kan goed alleen enz. (kruising ruwharige teckel/snauzer)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:15

tantjeuh schreef:
RR vind ik zelf een pracht van een hond, maar daar moet je volgens mij toch al deftig wat ervaring met honden voor hebben. 't zijn slimme, zelfstandige honden met een eigen karakter, wat het niet makkelijk maakt voor op te voeden.

TS laat al weten in de beginpost dat beide thuis zijn opgeroeit met grote honden:

tenemieken schreef:
Vriendje heeft thuis altijd duitse herders gehad,ik heb nu thuis een shar-pei.

Anders had ik nooit een RR aangeraden. Overigens ervaar ik het zeker niet als honden waar je heel veel ervaring mee moet hebben, ze hebben enkel een goede basis opvoeding nodig, omdat ze nogal omstuinig kunnen zijn vooral vanwege hun grootte.. Echter zit er geen kwaad in die honden ze zijn niet voor niets zo geliefd!

tantjeuh schreef:
Wat eventueel nog... Doberman? Heeft ook zijn dagelijkse beweging nodig, maar is een goede familiehond, kortharig, middelgroot, niet héél moeilijk in opvoeding, waakt goed,...

Deze ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind het GEWELDIGE honden maar door de huidige doorfok zijn deze honden toch echt niet 100% te vertrouwen. Ja, er zitten geweldig honden tussen. Maar de dobberman staat ook op nummer 1 van honden die hun eigen baas bijten, en zeker met het oog op kinderen zou ik dus toch niet voor deze hond gaan. Wat ik al zei, neem dan een rottweiler.

En TS vermeld ook dat de hond beneden, dus op de begaande grond leeft. In mijn ogen altijd het beste voor de hond, maar zeker bij grote honden een echte must!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 14:34

een dobermann is uitgesloten,dat ras zegt me echt niets

een RR vind ik wel tof,had er nog nooit van gehoord hiervoor.

een Duc tolling retriever : mijn vriendin heeft er net zo een gekocht,maar ik wil echt een kortharige hond

de hond gaat vooral gezelschaps hond zijn,die mee mag gaan wandelen enzo. zeker niet voor de sport ofzo.

een duitse dog blijft mijn favoriet natuurlijk.

samojee: mooie hond,maar helaas te lang haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:43

Negeer mijn schotse herder korthaar merle maar weer. Verdrietig

Tong uitsteken

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:29

tenemieken schreef:

Daar kan ik je geen ongelijk in geven Knipoog

Maar als ie trappen moet lopen kan dat echt niet!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:11

Daar sluit ik me ook bij aan. Ik zou in ieder geval geen hond uit het buitenland halen. We hebben hier zelf al genoeg ellende zonder daar die van andere landen nog bij te moeten hebben.
Wil je voor jezelf eens kijken wat geschikt zou kunnen zijn, dan zou je kunnen kijken op http://www.hondenras.com/, daar staat een testje op welke hond voor welke leefomgeving geschikt is.

Misschien een gekke gedachte, maar is een sint bernard niet wat?
Of een Dalmatiër? Voldoet ook aan de eisen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:40

fjordnina schreef:
Wil je voor jezelf eens kijken wat geschikt zou kunnen zijn, dan zou je kunnen kijken op http://www.hondenras.com/, daar staat een testje op welke hond voor welke leefomgeving geschikt is.

Die site is niet bepaald een aanrader Haha!. Heb zelf die test al regelmatig ingevuld, telkens andere dingen aangegeven, krijg altijd de meest idiote rassen voorgeschoteld.

Een sint bernard is niet bepaald kortharig Clown. Persoonlijk ben ik niet zo gesteld op Dalmatiers omwille van hun nogal "eigenzinnige" karaktertje (regelmatige eens oost-indisch doof)... Maar dat is inderdaad ook een mogelijkheid om eens te bekijken.

Bubsj schreef:
tantjeuh schreef:

TS laat al weten in de beginpost dat beide thuis zijn opgeroeit met grote honden:

Dat zegt natuurlijk nog altijd niks. Ik ken genoeg mensen die opgegroeid zijn met een hond, maar gewoon geen hol afweten van honden. 'Een hond hebben' en 'een hond deftig kunnen opvoeden' is nog een groot verschil. Daarom vraag ik ook duidelijk wat ze afweet van basisopvoeding, basisgehoorzaamheid. Zoals ik al zei: ik vind RR's geweldig honden (gegarandeerd dat ik er mij ooit één aanschaf), maar als je geen hol afweet van basisopvoeding moet je aan een ridgeback niet beginnen. (Net zoals je dan bijvoorbeeld niet aan een [***] moet beginnen. Zijn super honden, maar leren even snel slechte gewoonten als goede gewoonten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:47

tantjeuh schreef:
Een sint bernard is niet bepaald kortharig Clown.

Oh nee? Je hebt ze ander ook in kortharige versie hoor. Knipoog

Afbeelding

Zelf zou ik echter nooit kiezen voor zo'n groot, log, kwijlend beest... Bloos

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:49

Op die site staan gewoon erg veel rassen verzameld. Niet alles is altijd voor ons als nederlander bruikbaar, maar er zitten zeker goede opties tussen!

En sint bernard niet kortharig? Waarom noemen ze een kortharige sint bernard dan kortharig?

Met dalmatiërs moet je inderdaad wel met honden om kunnen gaan, maar wat ik bij de duitse doggen aantref is dat ze ook regelmatig oost indisch doof kunnen zijn.
Toch is het ook een kwestie van opvoeding en overwicht hebben. Daarnaast denk ik dat je van ieder ras wel een negatief punt op kunt noemen.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:50

Ga ik weer, cane corso,dogachtig in gedrag wel waaks supervriendelijk,ik zweer erbij,
www.canecorso.nl

Opvoeding maakt de hond natuurlijk altijd Haha! succes

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:51

Wuis schreef:
tantjeuh schreef:

TS heeft er denk ik wat minder moeite mee, duitse dog is ook niet bepaald klein en houdt je kleding ook niet altijd even schoon. Log is een DD dan weer minder, die is wel wat sierlijker van bouw.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:51

DenK4ever schreef:
tenemieken schreef:

Daar kan ik je geen ongelijk in geven Knipoog

Maar als ie trappen moet lopen kan dat echt niet!

ik geloof je hoor,heb het ookal gelezen. later als we in een huis met tuin wonen,schaf ik er me toch één aan Tong uitsteken maar je hebt wel gelijk dat het nu misschien niet te doen is.

fjordnina schreef:
Daar sluit ik me ook bij aan. Ik zou in ieder geval geen hond uit het buitenland halen. We hebben hier zelf al genoeg ellende zonder daar die van andere landen nog bij te moeten hebben.

een sint bernard is niet kortharig en een dalmatier is niets voor mij,ik vind ze ook nogal eigenzinnig
de site gaat trouwens niet

[quote="Wuis"]
Negeer mijn schotse herder korthaar merle maar weer. Verdrietig

sorry hoor was niet de bedoeling... vind ik ook wel toffe honden,maar vriendje weer niet Tong uitsteken

het is echt niet simpel eigenlijk...

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 17:54

brendalevita schreef:
Ga ik weer, cane corso,dogachtig in gedrag wel waaks supervriendelijk,ik zweer erbij,
http://www.canecorso.nl

Opvoeding maakt de hond natuurlijk altijd Haha! succes

van dit ras had ik dus ook nog nooit gehoord

Wuis schreef:
tantjeuh schreef:

Afbeelding

mmm dat is echt mijn ding niet

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:56

Sint bernard bestaat dus ook in kortharige vorm...
Er staat een komma in de link, als je die eruit haalt zou hij het moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:02

Ik zie de foto anders gewoon. Haha!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:03

oeps

dat is echt geen hond voor mij... veel te lomp. hij mag groot zijn,maar niet te lomp Tong uitsteken

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:04

cane corso is een luxe dog soort zeg maar kleiner compacter hun stelsel is steviger omdat ze minder groot zijn,karakter lees de site maar eens,wij hebben er 2 helaas 1 moeten laten inslapen,maar nooit geen ander ras weer!!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:07

Wuis schreef:
tantjeuh schreef:

Ik ben ze gewoon gigantisch door elkaar aan het halen! Ik had de benner senner voor, die zijn dus wél langharig. Benner senner/sint bernard.. Het lijkt op elkaar Clown

tenemieken schreef:
het is echt niet simpel eigenlijk...

Oke, de oorspronkelijke keuzes zijn afgevallen (Duits en border), eens kijken wat nog...
- Appenzeller? (zelf geen favoriet van mij, maargoed, je weet maar nooit)
- Australian Cattledog?
- Tosa Inu?
- kortharige Vizlsa?
- kortharige Weimaraner?

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 18:10

Oke, de oorspronkelijke keuzes zijn afgevallen (Duits en border), eens kijken wat nog...
- Appenzeller? (zelf geen favoriet van mij, maargoed, je weet maar nooit)
- Australian Cattledog?
- Tosa Inu?
- kortharige Vizlsa?
- kortharige Weimaraner?[/quote]

een weimaraner heeft wel heel veel beweging nodig hé
die cattledog vind ik echt niet mooi,sorry
de andere zijn mss wel iets,ga eens opzoeken

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:15

wij hebben sinds kort een duitse pinscher, middelslag hond, kort haar, lief voor kinderen en wel waaks!