Katten zeuren niet om eten met andere brokjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Katten zeuren niet om eten met andere brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:09

onze poes heeft een paar jaar lang alleen op de brokken van Hills geleefd. Ze at geen blikvoer en op de Hills deed ze het prima. tot twee jaar geleden, toen moest ze een nierdieet hebben. Ook de brokjes van RC via de DA. Ging ook goed. tot vorig jaar poes heel veel last kreeg van haar gebit. Begin dit jaar heeft de DA haar kiesjes getrokken en nu krijgt ze Rodi lamshart en brokjes en ze eet nu ook rauwe lamshart. ik kan wel merken dat haar poep niet stinkt en van onze andere poes stinkt het ook niet. je ruikt niet als ze op de bak zijn geweest. We hebben nu ook opvang-kittens in huis en die krijgen gewoon blikvoer en die stinken echt erg! Als er eentje gepoept heeft, ruik je dat gelijk door de hele kamer. Ik krijg dat voer van het asiel, want als ik al dat voer zelf moest gaan betalen, kost dat handen vol geld. ik voer ze vaak al extraatjes zoals vis of gekookte kip of lamshart.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:13

sjee.. wie zegt dat die dure kattebrokjes veel beter zijn?? Ik heb laatst nog een x ergens gehoord dat in overal bijna hetzelfde zit. Alleen de 1 heeft dure verpakking, reclame enz. Mijn kat deed het 18 jaar goed op aldivoer, miss deed ie t wel langer op duurder voer, mjah.. Katten worden ook wel vaker aangereden he.. Ik denk dat je gewoon je kat moet voeren wat werkt. Er zijn ook katten die dat dure spul niet willen eten. Je kan nooit echt bepalen wat nou echt goed is, of je moet er onderzoek naar doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:18

Met duur voer bedoelen ze dan eerder whiskas of zo tegenover aldivoer...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:26

Mijn katten krijgen allebei Royal Canin. Heb laatst zo'n actie-zak van 12 kg voor 60 euro gekocht. Ze doen er nu al ruim 3 maanden mee. En denk dat ze nog wel 3 maanden door kunnen. (10 euro per maand voor 2 katten.) Dus uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit. Maar inderdaad, ze zijn beide veel rustiger. (Die ene wordt echt hyper als ie blikvoer krijgt.. Clown) Ze zeuren eigenlijk nooit meer rond etenstijd.

Ze zeuren alleen wanneer die brokjes op zijn, dus moet wel zorgen dat er voldoende staat.. want ze maken me echt wakker 's nachts..

Ik ben die brokjes gaan voeren omdat de oudste kat last had van zijn blaas (plaste soms in huis, blaasontstekingen gehad enz.) en hij gaf bijna dagelijks over. Ook dit is helemaal weg. Terwijl dit nog de 'standaardbrok' is. Ik moest eigenlijk de speciale mature-zooi, maar mijn andere kat is net 2 en ik kan ze gewoon niet gescheiden eten geven.

Ben er vrijwel geheel van overtuigd dat ik voor dat beetje meer wat ik betaal ook wel echt betere kwaliteit krijg.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:32

hier een leuke vergelijkingstabel voor de liefhebbers: http://home.versatel.nl/Elfquest/kwalit ... rokken.htm

ik heb geleerd dat je naar de 1e 5 ingredienten moet kijken van levensmiddelen (dus ook kattenvoer), de eerst vernoemde zit het meest van in. Als er dus op de verpakking van vleesvoer eerst met granen begonnen wordt en dan op plaats 3 of 4 pas vlees wordt genoemd weet je genoeg...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:02

die van ons eet brokken van pro plus (purina).
super merk, zeurt nooit om eten
wel krijgt hij als traktatie soms een kwart kuipje natvoer
als hij echt snoep wil, vb kattensnoepstaafje moet hij eerst zijn VD oefeningen doen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:23

_Nelleke_ schreef:
Mijn katten krijgen allebei Royal Canin. Heb laatst zo'n actie-zak van 12 kg voor 60 euro gekocht. Ze doen er nu al ruim 3 maanden mee. En denk dat ze nog wel 3 maanden door kunnen. (10 euro per maand voor 2 katten.) Dus uiteindelijk misschien nog wel goedkoper uit. Maar inderdaad, ze zijn beide veel rustiger. (Die ene wordt echt hyper als ie blikvoer krijgt.. Clown) Ze zeuren eigenlijk nooit meer rond etenstijd.

Ze zeuren alleen wanneer die brokjes op zijn, dus moet wel zorgen dat er voldoende staat.. want ze maken me echt wakker 's nachts..

Ik ben die brokjes gaan voeren omdat de oudste kat last had van zijn blaas (plaste soms in huis, blaasontstekingen gehad enz.) en hij gaf bijna dagelijks over. Ook dit is helemaal weg. Terwijl dit nog de 'standaardbrok' is. Ik moest eigenlijk de speciale mature-zooi, maar mijn andere kat is net 2 en ik kan ze gewoon niet gescheiden eten geven.

Ben er vrijwel geheel van overtuigd dat ik voor dat beetje meer wat ik betaal ook wel echt betere kwaliteit krijg.

Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om een voordele verpakking te kopen, maar ben altijd bang dat die brokjes oudbakken worden (ondanks de versverpakkingen). Ik geef die van mij top Fokker en koop dan altijd een zak van 4 kg, maar bv 6 of 8 kg is altijd voordeliger.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:49

Bedankt voor jullie reacties. Er zijn inderdaad verschillende ervaringen met kattenvoer.

Ik hoor onder andere dat katten minder poepen en minder stinken van RC. Maar dat is bij onze katten (nog) niet het geval hoor! Hun vacht heeft er altijd al goed uitgezien, dus daar is ook niet veel aan veranderd.

Mijn katten krijgen naast het blikvoer ook regelmatig wat gekookte witvis (diepvries) en soms ook stukjes kip. Dat is 100% vlees (/vis) natuurlijk en dat lijkt me dus ook wel een gezonde afwisseling. We maken deze zak RC gewoon lekker op en dan kijken we even of we ermee verder gaan. Misschien wel, want het is toch wel beter voor ze denk ik.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:14

Letizia schreef:
_Nelleke_ schreef:

Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om een voordele verpakking te kopen, maar ben altijd bang dat die brokjes oudbakken worden (ondanks de versverpakkingen). Ik geef die van mij top Fokker en koop dan altijd een zak van 4 kg, maar bv 6 of 8 kg is altijd voordeliger.

Ik heb een grote, luchtdichte 'krat' waarin de hele zak in kan. Heb nog een kleiner blik die in het keukenkastje staat waar ze dagelijks uit gevoerd krijgen. Blijft goed vers. Zolang het luchtdicht is. Haha!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:17

@ sigrid: dat denk ik ook wel ja. Aan die oude kat van mij merk ik zoo veel verschil. Hij zit met dat nieuwe voer zo veel beter in z'n vel. Braakt alleen af en toe nog een haarballetje terwijl ie vroeger echt dagelijks al zijn eten eruit gooide. Ook nooit meer blaasproblemen gehad. De basisbrok die ik heb is ook niet zo duur als de 'specialere' soorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 22:23

wij hadden altijd goedkope brokken maar sinds kort voer van de da omdat die goedkope niet goed waren voor ze

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:37

Ik steek de grote zak gewoon weg (niet echt luchtdicht maar er kan geen licht aan) en ik heb zo'n mooi groot blik gratis gekregen van RC die je kunt opvullen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:13

Hmm toch het overwegen waard dus, mijn brokken staan altijd in een kast en zit RC ook in een vers verpakking, ja toch? Kheb het wel eens gevoerd, maar weet het niet meer zeker.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:19

Royal Canin zit ook in een versverpakking ja *LOL*

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:35

Het blik dat ik bij RC kreeg trouwens:

Afbeelding

De 10kilo zak heeft helaas geen zo'n hersluitbaar systeem maar ik plooi hem gewoon wat dicht, gaat prima.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 22:07

Ow zo'n soort blik heb ik ook, alleen die zat bij de kat Tong uitsteken

Daar voer ik ze dus dagelijks uit. Alleen het bovenste knopje is er nu af Clown

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:22

Mijn kat (nu 2,5 jaar) leeft op Whiskasbrokken, Aldi blikvoer (De paté, niet de brokken) en door hem zelf gevangen vlees Vork Vingers aflikken . Ik heb meerdere malen gehoord dat ie er goed uitziet (ook van DA). Ontlasting weet ik eerlijk gezegd niet: ik woon aan de rand van 't dorp en aan de achterkant van 't huis liggen hectares akkers waar hij kennelijk liever zit dan op een bak.