Waarom de keuze voor een bepaald knaagdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimDai

Re: Waarom de keuze voor een bepaald knaagdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 08:23

Ik heb konijnen. Gewoon leuke vrolijke beestjes... ik heb niet zoveel met Cavia's. Vind ze minder knuffelbaar.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:03

Ik heb een hamster. het beestje werd hier zielig binnen gebracht. Hij was door de andere hamsters waar hij mee samen zat in de winkel aangevallen. Mijn neef heeft hem toen meegenomen, die werkte daar. Mijn tante vond dat mijn neef er niet goed voor kon zorgen en heeft hem hierheen gebracht. Hij is hier goed opgeknapt en mijn moeder wilde hem weg doen, ik zei dat ik wel iemand wist die hem wilde hebben ( ik Schijnheilig ) En zodoende heb ik een hamster! Maar eerlijk is eerlijk, als deze geleeft heeft hoef ik geen nieuwe. Een hamster is super leuk! En hij is echt heel lief Lovers maar ik heb al teveel beesten. (maar goed, dat zeg ik nu, maar die hamsters zijn zo lief Lovers )

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:08

Ik heb ook ratten. Waarom: Ze zijn slim, aanhankelijk, grappig, eigenwijs, knuffelig, en lekker actief.
Ze rennen en klimmen elke dag m'n hele kamer door en dat is gewoon zo leuk om te zien.

Met het feit dat ze snel stinken ben ik het niet mee eens. Ligt er net aan wat voor
bodembedekking je gebruikt en wat voor materiaal van de plateau's in de kooi en
hoe je de kooi schoonmaakt. Cool

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:13

Wij hebben cavia's omdat ik er ooit eentje heb gekregen op mijn 6e verjaardag en mijn broertje ook eentje, als er eentje doodgaat dan komt er telkens weer een andere omdat er anders eentje eenzaam is. Verder zijn het natuurlijk super gezellig diertjes om te houden!

xpasalx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:28

konijn : ik vind de andere ook super lief maar ik heb het konijn op een beurs gekregen Bloos dus ik ben er super blij mee:D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:34

ik heb 2 chinchilla's. ben er zo'n 10 jaar geleden voor gevallen. ze zijn erg mooi om te zien en erg fascinerend.
Maar t is totaal geen knuffeldier

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:40

Ik heb al heeeeel lang hamsters. Goudhamsters dan.
Waarom? Ik vind het mooie beestjes, zijn lekker speels, worden makkelijk tam, stinken niet, nemen weinig ruimte in beslag en zijn zo ontzettend schattig en lief Haha!

Ook hebben wij al een tijd lang konijnen. In de winter vind ik er niks aan. Ze zitten buiten en omdat het koud is en regent ga ik toch minder snel even met ze knuffelen. In de zomer zijn ze wel leuk en ook aanhankelijker omdat ze dan in de ren zitten. Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:44

Wij hebben sinds kort twee geweldige konijnen (heb ze vroeger ook veel gehad Knipoog ). Ze zijn lekker knuffelbaar en lopen dagelijks lang in de tuin rond. Cavia's piepen mij wat te vaak, ratten/muizen, niet mijn ding en hamsters, haha, die ken ik nog van vroeger, maar die sliepen mij teveel overdag. Clown

Bovendien heb ik een 3-jarige dochter en die hele kleine beestjes vind ik ook nog even geen goede combi met haar. Ze gaat super met onze dieren (katten, konijnen, paard) om, maar ik ben er nog steeds wel altijd bij, want onbehouwenheid zit in een klein hoekje. Haha!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:46

Veel mensen zeggen dat hamsters teveel slapen overdag maar dat heb je zelf in de hand. Wanneer je de hamster altijd om dezelfde tijd wakker maakt, wordt hij later uit zichzelf op die tijd wakker. Mijne is om half 8 's avonds wakker en meestal 's ochtends rond 7/8 uur ook nog even Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:47

Miriam91 schreef:
Veel mensen zeggen dat hamsters teveel slapen overdag maar dat heb je zelf in de hand. Wanneer je de hamster altijd om dezelfde tijd wakker maakt, wordt hij later uit zichzelf op die tijd wakker. Mijne is om half 8 's avonds wakker en meestal 's ochtends rond 7/8 uur ook nog even Lachen

Tja, ik wil die beestjes niet storen, want het zijn nou eenmaal avond- en nachtdieren. Als mijn konijnen languit liggen, stoor ik ze ook niet. Knipoog

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:53

Ik heb nu een dwerghamster, ontzettend lief beestje maar heel jammer dat ze overdag slapen, maak hem overdag ook niet wakker want dat is niet goed voor hem.

Ik zit erover te denken om 2 ratten aan te schaffen, zijn ontzettend leuke beesten een heel intelligent. Ook iets meer knuffelgehalte en je kan ze ook vanalles leren, heerlijk. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:14

Nadya schreef:
Miriam91 schreef:

Tja, ik wil die beestjes niet storen, want het zijn nou eenmaal avond- en nachtdieren. Als mijn konijnen languit liggen, stoor ik ze ook niet. Knipoog

Precies. Het is ontzettend slecht om hamsters wakkeer te maken, onderzoek heeft zelfs aangetoond dat ze hierdoor eerder overlijden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:16

Wuis schreef:
Nadya schreef:

Precies. Het is ontzettend slecht om hamsters wakkeer te maken, onderzoek heeft zelfs aangetoond dat ze hierdoor eerder overlijden.

Echt waar, joh? Dat wist ik helemaal niet, weer wat geleerd.
Ik vind het niet meer als normaal dat je zo'n dier gewoon niet wakker maakt. Heb ik zelf ook een hekel aan. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:19

Ik ook. Ja

Als je een dier wilt die vroeg of overdag wakker is, moet je gewoon geen hamster nemen (in ieder geval geen syr, russen zie je overdag nog wel eens, verschilt wel per individu).

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:25

Wuis schreef:
Nadya schreef:

Je moet de hamster ook niet overdag wakker maken omdat het avond en nachtdieren zijn. half 8 vind ik 's avonds en dus tijd om wakker te worden. Ik wordt zelf ook elke ochtend om 7 uur gewekt door mijn wekker Clown En ik merk vanzelf wanneer mijn hamster geen zin heeft, dan blijft ze in haar huisje liggen en stoor ik haar ook verder niet. Maar meestal zit ze half 8 gepoetst en wel op me te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:27

Verschil is dat jij zelf beslist dat jij je wekker wilt zetten, je hamster vraagt daar niet om.

Ik maak die van mij NOOIT wakker (alleen als ze naar de DA oid moeten, dus voor ene uitzondering). Twee zijn er om 21.00 wakker en de ander om 22.00 uur.

Eerdere hamsters van mij waren soms rond 19.00 wakker, maar sommige juist ook pas heel laat (na 23.00).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:32

Mijn vroegere hamsters (toen was ik zelf nog een kind, dus 100 jaar geleden Knipoog ) werden na etenstijd vanzelf wakker, hoor. Heb ze nog nooit wakker gemaakt, hooguit, als ik het hok moest verschonen. Tja, dan moest je soms wat, maar verder maak ik onze knaagdieren (konijnen nu) echt nooit wakker. Zelfs mijn paard mag uit zichzelf opstaan, als ik hem op kom halen uit het land en hij ligt. Dan ga ik lekker bij hem liggen.... Haha!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:33

Tsja, ik maak mijn hamsters altijd wakker en ze zijn allemaal oud geworden Knipoog
Verschil van mening Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:42

Miriam91 schreef:
Tsja, ik maak mijn hamsters altijd wakker en ze zijn allemaal oud geworden Knipoog

Nee, geen verschil van mening, aangezien het wetenschapplijk is aangetoond. Huilen van het lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:44

Ik heb ze gewoon allemaal Haha! 7 konijnen, 1 cavia en 3 hamsters! Hartstikke gezellig hoor Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:42

Ik heb een hamster. Wilde op mijn studentenkamer graag een beestje en een hamster kan ook goed een weekend alleen zijn en hij neemt niet al te veel ruimte in beslag

Mijn Rusje is geregeld overdag wakker, soms alleen voor een hapje, slokje en plas maar soms zit ie ook naar buiten te koekeloeren en haal ik hem er ook wel even uit dan.
Ook 's avonds is het verschillend, hij is net al wakker geweest maar ik heb ook dagen dat hij, als ik ga slapen, ook nog aan het slapen is.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:44

Ik ga voor een konijn omdat je ermee kan kroelen, cavia's zijn altijd veel bang, heb nog nooit echt tamme gezien en ik heb het zowiezo er niet zo op.
En tja als die dingen zoals ratten vind ik gewoon echt niks Tong uitsteken

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:29

Wuis schreef:
Miriam91 schreef:

Nee, geen verschil van mening, aangezien het wetenschapplijk is aangetoond. Huilen van het lachen

Gezien mijn hamsters allemaal oud zijn geworden, en ik ze ook allemaal heb wakkergemaakt 's avonds geld het kennelijk niet voor alle hamsters. En bij hamsters kan er zoveel mis gaan (qua ziektes) dat het eerder overlijden waarschijnlijk niet komt door het wakker maken.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:56

karinFTbing schreef:
Ik ga voor een konijn omdat je ermee kan kroelen, cavia's zijn altijd veel bang, heb nog nooit echt tamme gezien en ik heb het zowiezo er niet zo op.

Niet alle cavia's over één kam scheren he. De cavia's die ik heb gehad waren stuk voor stuk hartstikke tam en absoluut niet bang. Natuurlijk zijn er ook die wel schrikachtig zijn, maar dat heb je bij alle diersoorten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:58

Ik denk ook dat je er wel wat tijd in moet investeren om ALLE knaagdieren tam te maken. Knipoog