Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: Mijn kat neemt de titel jager wel erg serieus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:58

We hebben hier een kat en die komt af en toe nog met duiven aangelopen..

Vind het altijd verschrikkelijk als ze iets gevangen hebben en dan ergens bij je in de buurt dat gaan opeten..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:59

Vreselijk, katten. Een vriendin van mij krijgt ook regelmatig muizen op haar bed gebracht.

Ben ik even blij dat ik geen kat heb, heb ik een ezel die kippen vangt Rolleyes

Huilen van het lachen

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:01

Dennis schreef:
zelfs een keer een reiger (maar die paste niet door het katteluik)

OMG, deze is echt hilarisch, zie die kat al sleuren door dat katteluik! Haha! Haha! Haha!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:03

Die van mij komt wel eens naar huis met duiven en ratten. Ratten vind ik vooral minder prettig, heb altijd het idee dat die beesten toch aan vergif ergens gezeten kunnen hebben en kat is al eens gebeten geweest waaraan hij bijna dood was. Hij komt wel altijd binnen voor de nacht, en tot nu toe heeft hij op 1 muis na nog niets meegebracht. Hij begint lui te worden. Nagelbijten / Gniffelen

Waar hij zich trouwens even hard mee amuseert als een muis is zo'n mouche speelgoedballetje, dat vliegt ook alle kanten op en daar houdt hij zich wel mee bezig. Gisterenavond werd zowat heel het huis erdoor geterroriseerd, maar dan jaagt hij tenminste niet op levende dingen. Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:05

We hebben wel gevochten om grote vangsten. Als we ze binnen hoorde komen en we merkte dat ze wat mee hadden wilde wij dat buiten houden. Het is meer dan eens gebeurd dat de twee tijgers (het waren volgens mij geen poesjes meer Tong uitsteken) binnen aan een fazant of haas stonden te scheuren en een van ons buiten er aan stond te trekken.

Het kattenluik zat op ong 1m hoogte met maar een heel klein platto'tje er voor, dus ik vind het knap Knipoog.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:07

Whaha een reiger is wel erg groot! Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:08

Mijn vader zat 's ochtends eens de krant te lezen toen ie iets zag vanuit zijn ooghoek. Hij keek eens goed en zag een muis naar het etensbakje van hun kat scharrelen. Beestje gaat op zijn achterpootjes staan en begint zo te eten.

Spooky nam al vaker muizen mee naar binnen die hij na een tijdje niet meer interessant vond, maar dit sloeg alles. Vanaf die tijd staat het kattenluikje van mijn ouders constant op standje naar buiten, en niet meer naar binnen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:08

Gelukkig brengt die van mij zoiets nóóit mee naar binnen, moet er niet aan denken! Maar wij hebben ook geen kattenluik. Lachen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:09

De katten bij mij op stal komen de laatste tijd ook met van alles weer thuis. Vorig jaar waren het nog muizen nu hebben we al 2x een duif gehad en vorig week een konijntje. Deze vangen ze bij het meertje waar mensen denken hun huisdier een beter leven te geven(dump) Boos! .

We pakken de beesten wel af...niet zo fris . Als het zo doorgaat mogen we wel een speciale kadaver bak aanschaffen.
1 poes heeft een nestje (vonden ze zo leuk Boos! ) en die zal een dezer dagen ook wel weer op jacht gaan voor d'r kindertjes.

Mijn eigen kat vangt niks hooguit een vlieg of spinnetje in de huiskamer want hij komt bijna niet buiten.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:12

Ik vraag me ook nog steeds af hoe onze Soep een volwassen konijn door het kattenluik gesleurd kreeg.... Nagelbijten / Gniffelen

Ook een leuke manier van wakker worden. Met je blote voeten 's ochtends naar de WC lopen en dan op de (totaal schone, zonder enige spoor van de voormalige eigenaar) staart van een rat gaan staan.... En Soep maar tevreden liggen snurken...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:14

wat smeeeeeeeeeeeeeeeerig Nagelbijten / Gniffelen

Onze kat ging wel eens vissen.... en half verteerde ratten brengen... maar wij zijn toen een keer zo boos geworden dat hij niet meer durft te jagen Haha!

Onze andere kat heeft iets met vlinders...

Overigens jagen onze kippen wel op muizen Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:25

Whahaahah, wat een geweldige verhalen Nagelbijten / Gniffelen

Mijn vriendin heeft een kat gehad en die nam een gewonde en nog niet dode spreeuw mee naar huis en lag hem op haar bed... dat ding ging vliegen en fladderen, dus mijn vriendin d'r hele slaapkamer onder het bloed Misselijk

Ik heb ook 2 jagers maar kunnen in dit huis niet echt naar buiten (zitten in een ren), maar in mijn volgende huis mogen ze de tuin e.d. in.. ik hou mijn hart vast Clown

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:27

Nou wat een lol hier zeg!
ongelovelijk dat jullie toestaan hoeveel dieren jullie katten buiten wel niet uitmoorden hou je katten toch binnen!
laat mijn hond toch ook niet buiten jullie katten uitmoorden?

ik werk bij een vogelopvang moet je zien hoeveel daar half aangevreten enz gebracht wordt snap niet dat sommige niet zoiets hebben ik hou mn kat wel binnen.. van mij mogen alle loslopende katten wel opgepakt worden

Geen gevoel? als jullie pony wordt aangevallen door een hond zijn het poedersuiker en klote eigenaren en wat zijn jullie dan wel met jullie moordende katten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:30

Het is de natuur Knipoog

Ik zie liever een kat buiten waar die hoort dan noodgedwongen binnen om de beestjes te beschermen. Een hond mag alleen loslopen als het staat aangegeven en dan alleen als het onder appél is. Dus dat is al geen vergelijk...

Om maar te zwijgen over al die motorvoertuigen die het gevogelte aanrijden. Of de valken... of de vossen... of de ... Knipoog

Gelukkig vallen katten onder natuurlijke vijanden die de populatie van o.a vogels in stand houden. Anders heb je teveel vogels en te weinig eten waardoor wij nu in de stad een duivenoverschot hebben.

Nee je hebt gelijk, de natuur is wreed maar wel eerlijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-05-08 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:31

SecretLIN schreef:
Nou wat een lol hier zeg!
ongelovelijk dat jullie toestaan hoeveel dieren jullie katten buiten wel niet uitmoorden hou je katten toch binnen!
laat mijn hond toch ook niet buiten jullie katten uitmoorden?

ik werk bij een vogelopvang moet je zien hoeveel daar half aangevreten enz gebracht wordt snap niet dat sommige niet zoiets hebben ik hou mn kat wel binnen.. van mij mogen alle loslopende katten wel opgepakt worden

Geen gevoel? als jullie pony wordt aangevallen door een hond zijn het poedersuiker en stinkmodder eigenaren en wat zijn jullie dan wel met jullie moordende katten

Ik vond het al lang duren voor zo'n opmerking langskwam. Was er al een beetje op aant wachten (ons kent Bokt) Maar kijk, hier is ie dan toch. Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:35

Wild wat hier niet gevangen word door katten word geschoten door jagers om alles een beetje in evenwicht te houden.
Ik zie het probleem niet, of een beest nu door een kat of een jager gepakt word. (volgens mij ga ik hier ook commentaar op krijgen Knipoog )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:36

Beest gaat hoe dan ook dood, al zijn katten wat minder lief want die spelen met de prooi Nagelbijten / Gniffelen

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:38

En voordat je dit als tegenargument gaat gebruiken: Een hond is GEEN natuurlijke vijand van een kat dus die vergelijking gaat hier niet op....

Vind je het fijner als de muizen en ratten dood gaan in een val of aan vergif???

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:39

Plus ze halen er alleen de zwakkere dieren tussen uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 13:43

Maanling schreef:
Mijn vader zat 's ochtends eens de krant te lezen toen ie iets zag vanuit zijn ooghoek. Hij keek eens goed en zag een muis naar het etensbakje van hun kat scharrelen. Beestje gaat op zijn achterpootjes staan en begint zo te eten.

Spooky nam al vaker muizen mee naar binnen die hij na een tijdje niet meer interessant vond, maar dit sloeg alles.

ROFL
Speciaal voor je vader:
http://www.garfield.com/comics/comics_a ... 8-ga080228

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 13:54

Ja en dan word je soms "gedwongen" om met mooi weer je deuren dicht te houden. Mijn zus is ook bang voor muizen en zij heeft 2 broertjes die samen op jacht gaan. Dan begint ze te schreeuwen waardoor op hun beurt de katten het rit aannemen en dan het liefst naar boven, het resultaat is dan een vogel onder haar bed. Dan gaat ze naar haar vader toe, die 10 mtr. bij haar vandaan woont en dan moet die man op zijn oude dag (86 jr.!) al die ongenode gasten uit haar huis verwijderen. Ook heeft haar zoon haar een keer aangetroffen op straat omdat ze het huis niet meer in durfde, had één van de katten een dikke muis losgelaten en die zat toen in een hoekje in haar keuken, die moest zoonlief toen maar verwijderen. Er is er één die komt vaak met grote veren naar huis waar de rest van het gevogelte is gebleven? Joost mag het weten, maar met de Pasen werd het wel komisch. Ook toen werden de veren aangeleverd maar bij nader onderzoek zagen we dat deze veer getooid was met een kraaltje, als sier er op gemaakt, hoe kon dat nou? Het bleef niet bij deze ene en we hebben ons toen bedacht dat de kat ergens een Paasstukje moet hebben ontdekt dat versierd was met veren of zo, we konden ons er niets anders bij voorstellen.
[img]Afbeelding[/img]

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:16

@ wiki moderator: ik vind hem erg grappig en ga hem doormailen naar vader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 14:20

Hmmm, ik had eerder een hond die ook nogal moordlustig was. Die greep geregeld vogels uit de lucht... Nagelbijten / Gniffelen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:02

een kat hoort ook niet los het is geen wild dier meer maar een huisdier die hoor je thuis te houden en niet los te laten en tja valken en andere roofdieren ja die horen te jagen maar katten niet kan dan ook wel zeggen hond stamt van de wolf af dus hoort ook te jagen prima toch dan laten we alle huisdieren weer lekker vrij..nee mensen over hun lieve katten mag je niets dan goeds zeggen he bah hypocriete mensen zeg!
ik hoop dat je er rekening mee houd dat je kat een keer wordt doodgeplet door een auto of wordt vergiftigt ik snap mensen goed die last hebben van de loslopende katten..

heb geen hekel aan ze heb zelf ook 4 zwevers in huis gehaald en dat zijn prima huiskatten komen ook alleen in hun ren buiten..

en katten pakken niet de zwaktste dieren maar alles watze kunnen pakken om er lekker mee te spelen..
Van mij mogen ze alle loslopende katten wegruimen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 19:05

Onze katten (2) vangen vooral muisjes en vogeltjes, maar laatst lag er een eekhoorntje...De kat van mijn zus heeft een voorliefde voor kikkers Clown

Maar onze oudste kat spant de kroon: die is al een keer heel trots thuis gekomen met het pindanetje wat hij had gevangen Haha! Haha! En vorige week kwam ie trots thuis met een rieten krans Tong uitsteken