Hond, welk ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Re: Hond, welk ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:57

_Veronique_ schreef:
@ paafke: hele goede tip! ik ga eens op zoek naar iets in de buurt.

@ JoCo: onze laatste hond was echt zo'n druk ding, ging nooit eens uit zichzelf liggen. Dus dat hele drukke zijn we toch wel een beetje zat Tong uitsteken
Ik kan wel wat met je tip!

Laatst was er op de 'hondenfluisteraar' ook een gezin wat quasi dezelfde 'eisen' had als jij voor hun nieuwe hond. Ze zijn verschillende rassen gaan bezoeken, en zagen liefst de border collie (wat dus compleet het tegenovergestelde is van wat ze zochten v karakter).
Eén van de tips voor deze mensen was dus ook het Cavalierke, en ik kon haar perfect begrijpen, want een makkelijker hondje vind je echt niet!
Is altijd content, ook als ie enkele uren alleen moet blijven (wel binnen, is geen hondenren-buiten-type).
Wel goede fokker kiezen om gezondheidsproblemen te vermijden!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 23:28

Misschien kun je eens een kijkje nemen op onze site, www.hondenzondertoekomst.nl Knipoog
We hebben van allerlei leuke hondjes die al in Nederland zijn, die zijn ook al geent, gechipt en hebben een gezondheidsverklaring!
En doe je meteen een goede daad!! Haha!

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:35

Als je wilt weten waar de shows zijn, kan je het beste in een boekhandel het tijdschrift "Onze Hond" kopen, daar staan alle shows in vermeld...

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:57

Cairn terrier OK dan! Dat is een grote hond in een kleine verpakking.

Wij hebben 2 cairn terriers. Ze zijn niet groot maar toch heel stoer. Binnenshuis zijn ze gewoon rustig ( wel waaks) slapen gewoon veel. Ze hoeven niet iedere dag veel beweging te hebben maar zijn toch onvermoeibaar bij lange wandelingen. Dat vinden ze geweldig. Ze verharen niet. Kunnen goed alleen zijn maar dat moet je ze natuurlijk net als iedere hond leren. Wij hebben ook katten en ze zijn geweldig met kleine kinderen want ze zijn niet kleinzerig en spelen graag.
Het zijn leuke stoere hondjes met pit en veel energie( en niet van die slome zoals veel labradors en cavaliers enz) maar je kunt ze gewoon op een flat houden.
Het is een sterk ras en hebben niet veel last van erfelijke aandoening zoals HD, eczeem, oogafwijkingen hartkwalen(king charles). enz. Daarom worden ze over het algemeen ook vrij oud 15+. En het zijn ook totaal niet eenkennig. Teefjes zijn iets rustiger, reutjes kunen wat dominant zijn want ze voelen zich echt als een duitse dog en zijn niet graag onderdanig. Maar het zijn geen vechtersbazen zoals bijvoorbeeld vaak wel bij de jack russel terrier.
En het zijn echte clowns Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:45

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:49

Wij krijgen een Markiesje (persoonlijk klinken ze mij iets te perfect, maar weet niet). Geweldige, niet al te grote hondjes, passen zich gemakkelijk aan, houden van veel wandelen maar kunnen ook met wat minder toe, kan een tijdje alleen blijven (met een beetje training natuurlijk Vork). Enz. Enz. De verhalen die ik tot nu toe over deze hondjes heb gehoord zijn ook heel positief. Het is een klein hondje met toch wel een 'hondenvorm'. Eigenlijk is het een beetje een miniatuurstabij. Clown Er zit wel een redelijk lange wachtlijst aan vast en het is ook niet zo'n bekend ras. Ook nog niet héél lang erkend, en alleen in Nederland is het een erkend ras.

Als je even googled op 'Het Markiesje' kom je al een heel end, dan vind je ook wel de site van de vereniging. Haha!

[edit]
Heb er overigens zelf geen ervaring mee, wij staan nog op de wachtlijst.
Laatst bijgewerkt door HorseGurl13 op 24-06-08 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:50

Labrador Retrevier! Super lieve aanhankelijke en grappige honden. Wij hebben ze al vanaf mijn 12e en elke keer komen er nieuwe bij. Ze kunnen goed alleen blijven en met een consequente opvoeding luiteren ze prima en kunnen ze los lopen. Met kleine kinderen gaat prima, al blijft het altijd opletten.

Als wij de ruimte hebben voor een hond straks, en dan bedoel ik met ruimte tijd dan komt er hier ook zeker weten een Labbekop in huis.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:52

Wesseltje schreef:
Ik vind je laatste paar punten voornamelijk van de opvoeding afhangen Knipoog alleen thuis blijven, goed luisteren, los lopen Knipoog

Tuurlijk! Clown Wel eens een Engelse Basset gehad?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:58

Een labrador Ja

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:59

labrador Haha!