Hond in de auto, raampjes dicht. Kan dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

babbii_lief

Re: Hond in de auto, raampjes dicht. Kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:17

als het koud is is een auto nog kouder dus
en met warmer weer is de auto nog warmer

dus het is nooit goed .
Vind het echt heel erg dat er mensen zijn
die de hond in de auto laten.
laat hem lekker thuis en regel iemand die hem uitlaat
en verzorgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:08

babbii_lief schreef:

Klopt niet, als je een stukje hebt gereden dan is je auto wel warm in de winter. Dat blijft ie ook wel een uurtje Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 16:16

Mijn hond zit best wel eens alleen in de auto en gaat dan heerlijk lui liggen pitten. Met warm weer laat ik hem alleen maar in de auto in een parkeergarage. Maar wel altijd een of twee ramen een stukje open. Dus een half uur (of meer) met dichte ramen zou ik sowieso niet doen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:04

Miss_Montana schreef:
babbii_lief schreef:

Klopt niet, als je een stukje hebt gereden dan is je auto wel warm in de winter. Dat blijft ie ook wel een uurtje Knipoog

Dat laatste klopt dus niet.
Heb zelf een keer in de kou met een auto gestaan, had een half uur gereden dus de auto was warm.
Binnen een half uur was het echt koud.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:07

het is geen winter nu..

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:51

Een hond gaat echt niet dood alssie een half uurtje in de auto blijft...
zelf moet je toch ook wel eens wachten in de auto soms ook wel een half uur of langer, en zo erg is dat toch niet.

als de auto een redelijke temperatuur heeft en raampjes open kan die best een tijd in de auto. tot 2 uurtjes vind ik echt niet zielig. vooral niet voor een klein hondje die veel bewegingsruimte heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:53

Nooit zou ik het doen je weet maar nooit,kom je terug is je hond weg ja je hoort de raarste dingen tegenwoordig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:54

magda_90 schreef:
Persoonlijk vind ik het niks Ook al is het voor eventjes.

Laat hem dan liever thuis of neem hem mee.

Dat vind ik ook en bovenstaand is dan wel het beste voor je hond.
En het echt moet dan niet te lang en zeker een raampje openzetten, maar nooit je hond in de auto laten als het heel warm is, dan overleefd ie het echt niet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:19

pinuts schreef:
huh, wat reageren mensen hier vreemd. Ts zegt: een half uurtje, op een niet warme dag. Veel mensen reageren met een paar uur?? in de hitte?? onacceptabel! Nou een halg uurtje in een auto met een normale temp. (kamertemp.) Kan best hoor

Bericht is aangepast. Voordat het aangepast was, ging het over aantal uren in de auto met warm weer (dacht ik).
En dan is het naar mijn idee niet acceptabel!
Nee, ik vind het gewoon niet kunnen. Niet zonder raam open, want daar ging het in eerste instantie over!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:20

mijn honden zaten wel een 6 uur in de auto Haha! Haha! Haha! raampjes open en dan lagen ze heerlijk te slapen Knipoog

Vonden het helemaal prima Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:26

Die van mij gaan graag mee met de auto en als ik ze er een tijd in laat liggen ze heerlijk te slapen. In de zomer niet want dan is het al snel te warm. Vooral mijn Basset met verlatingsangst is erg onrustig als hij thuis moet blijven en vindt het prima om in de auto te zitten. Dus dan maar mee en wel even in de auto blijven zitten (of liever gezegd liggen slapen)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:29

Als ik even snel een boodschap moet halen blijft Isa wel in de auto wachten, maar niet op een warme dag en ik doe altijd de raampjes open. Bang dat mn hond dan weggehaald wordt (zoals hier ergens werd geopperd) ben ik niet. Een vreemde hoeft niet zomaar bij de auto te komen, dan wordt ze al helemaal gek, en ze is ontzettend wantrouwig. Knappe vent die 40 kg niet-bang-om-te-bijten-indien-nodig Boerboel mee krijgt Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:30

Ellebel schreef:
Als ik even snel een boodschap moet halen blijft Isa wel in de auto wachten, maar niet op een warme dag en ik doe altijd de raampjes open. Bang dat mn hond dan weggehaald wordt (zoals hier ergens werd geopperd) ben ik niet. Een vreemde hoeft niet zomaar bij de auto te komen, dan wordt ze al helemaal gek, en ze is ontzettend wantrouwig. Knappe vent die 40 kg niet-bang-om-te-bijten-indien-nodig Boerboel mee krijgt Haha!

Een hele knappe vent ja Haha!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:12

SanneTilburg schreef:
Ik lees dat het niet om je eigen hond gaat, maar ik hoop toch echt dat andere mensen niet zo stom zijn om een hond dit aan te doen.

Ja, wel dus.. Geen kennis van mij maar een wildvreemde, hond in afgesloten auto en zelf andere bezigheden. Met het excuus: "Dat redt hij prima." Dierenambulance kwam niet. Daarom kwam ik op het idee van dit topic! Ik heb inmiddels ook de dierenbescherming gemaild om te vragen hoe het eigenlijk zit wat betreft regels en die zeggen ook dat het kan binnen een bepaalde temperatuur en tijd enzo. Als het wel erg warm of juist koud is of de hond is buiten westen, dan de politie bellen (die mag het raam inslaan) en de dierenambulance (om de hond te reanimeren). De dierenambulance 'mocht' dus ook niet komen omdat zij helemaal niks mogen doen, pas als het dier eruit is en er is iets mis mee dan mogen ze wel.