Wat is de natuur soms toch wreed!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Violaaa

Re: Wat is de natuur soms toch wreed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:46

Hap slik, voor niets 9 maanden (?) mee gelopen, arme mama Ach gut

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:56

It's the circle of life....

Ik vind het ingenieus en boeiend. Het is hard...maar ik vind het niet zielig. Zo gaan dingen in de natuur.
Wat ik zielig vindt is mensen die om nutteloze redenen, bijv. uiting geven aan overtollig testosteron, dieren misbruiken voor allerlei zaken, als hondengevechten, hanengevechten....dansende beren en noem maar op. Dat heeft niks meer met the circle of life te maken....dat is ook niet hard...dat is vooral wreed....

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:59

Tja, zo is de natuur eenmaal! Het is goed dat beesten natuurlijke vijanden hebben zo komt er geen overdosis zoals de konijnen bijvoorbeeld in Australië Knipoog

Maar waar ik dan zo'n verdomde hekel aan heb zijn die vieze gore stinkkatten die arme kleine eendjes en andere beesten vermoorden maar ze vervolgens niet opvreten opdat ze geen honger hebben Boos! Tzal dan wel instinct zijn maar ik vind katten echt de ergsten Vork

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 23:05

ik weet precies hoe jullie je voelen Haha!

Wij hadden ook altijd jonge vogeltjes in de tuin. Onze katten moesten altijd verplicht binnenblijven als de vogeltjes uit gingen vliegen Ja . Overigens hebben wij ooit een dood jonkie in de tuin gevonden met een te dikke worm in zijn bekkie... worm was te dik voor het vogeltje en bleef hangen.. agossie!

Het is de natuur.. ik weet, maar het is toch wel zielig Ja

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 13:07

Daarnet zat de vlaamse gaai er weer Zij zijn groot en ik is klein! Wonder boven wonder zijn onse winterkoninkjes allemaal wel veilig uit het nest gekomen. Vlak voor het keukenraam heeft een paartje een nestje gemaakt in de klimop, we zaten er echt met onse neus bovenop Tong uitsteken . Gisteren waren de kinders luid kwetterend buiten. Ik vindt dat nog steeds een raar gezicht, voor het oog zijn de 4 koters volwassen, maar ze worden nog steeds op hun wenken bediend door de ouders Koe

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:42

Pluizebolpum schreef:
Wat dat betreft zal ik heel eerlijk zijn en direct toegeven dat ik op dat punt idd een beetje hypocriet ben... Bloos
Kleine meesjes zijn nu eenmaal idd behoorlijk schattig en dus héél zielig als er een grote vogel hun nestje leeg plukt. Aan de andere kant zou ik het ook geen leuk gezicht vinden om een gillende gaai in de poten van een sperwer te zien. Dan roep ik net zo hard agossie...(ik ben nu eenmaal een vreselijk sentimenteel watje)
Neemt niet weg dat ik op zich het hele geheel van natuur en kringlopen enzo wel machtig interessant vind, alleen die momenten waarop een dier het slachtoffer wordt van een ander dier zijn wat minder om naar te kijken, maar dat zei ik al, ik ben een vreselijk sentimenteel watje...
Neemt overigens ook niet weg dat ik het niet in mijn hoofd zal halen om zoiets te verstoren, het hoort idd bij de natuur en daar moet je je niet teveel mee willen bemoeien, vind ik.

Idd.

Ik vind het ook zielig als de kat van stal weer eens blij aankomt zetten met een levend muisje.(we hebben er wel eens eentje uit zijn lijden verlost hoor)
Afgelopen week kwam ie zelfs thuis met een jong konijn(dood).

Maar het is wel super om te zien hoe die katten hun prooi vangen.

Een aantal jaar geleden heb ik eens gezien hoe een kauw (zwarte vogel) een jonge haas te pakken kreeg. En ik wist toen nog niet dat hazen verschrikkelijk kunnen schreeuwen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:50

Cowgirl schreef:
Pluizebolpum schreef:

Een aantal jaar geleden heb ik eens gezien hoe een kauw (zwarte vogel) een jonge haas te pakken kreeg. En ik wist toen nog niet dat hazen verschrikkelijk kunnen schreeuwen.

Jazeker en hoe! Wat Ik dan weer niet wist is dat kikkers ook kunnen schreeuwen Koe ja echt waar. Wij hebben een vijver in onse tuin en daar zitten altijd (groene) kikkers in. Ze hoppen leuk heen en weer van onse vijver naar die van de buren en weer terug. Ik was op een zonnige dag een krantje aan het lezen buiten, hoor ik op eens een raar hoog gepiep/gegil van achter de schutting. Komt er ineens een kikker onderdoor gekropen, en hops, hops in twee grote sprongen, plons in de vijver Koe . Nog geen seconde later komt er doodleuk een merel in hunting-mood achter de kikker aan, en kijkt vervolgens diep teleurgesteld de vijver in Clown Haha! . Mis Ach gut