Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:22

hond op de foto is toch nog niet dood? ja misschien een hele gekke vraag hoor, maar anders is deze houding namelijk niet mogelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:23

Ik was ook in verwarring door de houding van de hond op de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:25

faye schreef:
Ik was ook in verwarring door de houding van de hond op de foto's.

misschien was hij nog niet stijf, en is hij in deze houding gelegd, als hij dan opstijfd, blijft hij wel zo liggen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:26

Wat een walgelijk verhaal! En al helemaal dat de politie geen Pv wil opmaken. Arme hond, arme eigenaars, arm kind! Boos! Boos! Boos!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:27

dan moet hij dmv een touw of iets zo gehouden worden, anders zakt hij weer terug? dus lijkt me vrij appart eigelijk..

en daarbij komt, ookal wil de politie geen proces verbaal, hebben de eigenaren hier wel recht op! dus kan de politie dat neit willen, maar dan komt het er wel Ja

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:29

Ik denk dat er ook een andere kant aan dit verhaal zit. Ben ook benieuwd naar de verklaring van de politie.

Echter, als het zo is zoals het geplaatst is, dan vind ik dat de betreffende agenten een zelfde dood als straf mogen hebben. Eerst een (niet doodelijk)schot door de kop, en daarna nog even pijnlijden om vervolgens dood te gaan aan het 2e schot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:30

smurffie schreef:
dan moet hij dmv een touw of iets zo gehouden worden, anders zakt hij weer terug? dus lijkt me vrij appart eigelijk..

en daarbij komt, ookal wil de politie geen proces verbaal, hebben de eigenaren hier wel recht op! dus kan de politie dat neit willen, maar dan komt het er wel Ja

miss is hij ergens tegen aan gelegd? tegen die bank ofzo? dan blijft hij wel liggen, ze blijven dan ook zo liggen als ze slapen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:32

Had je er niet even bij kunnen zetten dat de foto schokkend zou kunnen zijn Bloos Ik had hem liever niet gezien Bloos

Zou iemand voor mij het bericht van de link hierheen willen kopieren zodat ik niet iets sufs zeg wat in het bericht staat Bloos ?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:34

POLITIE ASSE KNALT SLAPENDE HOND NEER
Dochtertje van hondeneigenaar in shock na zien van haar vermoorde viervoeter
24 mei 2008 Nieuwsbericht © BLID

Verontwaardiging, afschuw en ongeloof – het zijn woorden die het afgrijzen en het verdriet van een familie uit Asse onvoldoende omschrijven. Op vrijdagochtend schoot de politie van Asse zonder enige aanleiding in koelen bloede de in een zetel slapende hond Jul neer. De politie weigerde een PV op te stellen. Dit werd zaterdag aan BLID gemeld.

De American Stafford Jul van een familie uit Asse stond in de buurt algemeen bekend als een lieve en kindvriendelijke hond. Nooit waren er enige klachten over geblaf, lawaai, agressiviteit of enige andere vorm van overlast. Overdag speelde Jul met het dochtertje van het gezin, ’s avonds sliep hij in een bench, die op het terras aan de woning staat.

“Rond 1 uur ’s nachts gingen we donderdagavond slapen,” verklaart de eigenares van de hond. “Zoals gewoonlijk lieten we Jul bij het slapengaan in zijn bench. Om de een of andere reden is Jul uit zijn bench gekropen. Hij heeft zich op zijn gemak in de zetel genesteld, die op 2 meter van ons terras staat. Die zetel staat niet op de openbare weg en staat ook niet bij een buurman. Volgens de politie zou iemand hen opgeroepen hebben met de mededeling dat er een hond los liep.”

2 combi’s met 4 agenten, 1 vrouw en 3 mannen, kwamen rond 5.30 uur ter plaatse. Zij stapten niet uit hun combi’s, maar reden op het gras tot vlak bij de zetel en vuurden zonder enige aarzeling vanuit hun combi’s een schot af, recht door het hoofd van de slapende hond. De kogel ging dwars door het hoofd van Jul en dwars door de zetel.

De zwaargewonde hond kon nog uit de zetel krabbelen en probeerde weg te lopen van de agenten. Hierop schoten de agenten nogmaals op de zieltogende hond, recht door het hart. “Onze Jul had geen schijn van kans. Hij had nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Hij lag rustig te slapen in zijn zetel !!! Waarom moest hij op zo’n vreselijke manier afgemaakt worden?” aldus nog de onthutste eigenares.

Gealarmeerd door de schoten, is het gezin opgestaan. Zowel de eigenaar en de eigenares van de hond als het jonge dochtertje, zagen de bebloede hond op straat liggen. Het kind is in shock. De agenten stelden zich arrogant op en weigerden een PV op te stellen. Ze weigerden ook om hun identiteit bekend te maken.

Toen de eigenares zich daags nadien aanmeldde bij het politiebureau om uitleg te vragen, kon niemand haar een reden geven voor de koelbloedige moord op haar hond. Er werd faliekant geweigerd om een PV op te stellen. Opnieuw weigerde men de namen van de agenten vrij te geven.

“De pijn van dit gezin is ondraaglijk,” zegt Dirk Blanchart. “Ze zijn door het barbaars gedrag van deze agenten hun beste vriend op onmenselijke manier kwijtgeraakt. Het dochtertje is volledig getraumatiseerd. Krijg dat maar eens uitgelegd aan een kind, dat de ‘politie uw vriend’ uw huisdier komt afknallen midden in de nacht! Dit kan niet door de beugel. De agenten hebben niet eens de moeite genomen om de eigenaars wakker te maken en om hen te vragen om de hond in zijn bench te plaatsen. Het dier vertoonde geen enkel teken van agressiviteit – het lag nota bene rustig te slapen in zijn zetel!!! Waar gaat dit naartoe in dit land, als de politie zomaar slapende huisdieren kan komen afknallen?? Als hier geen sancties voor komen, moeten binnenkort alle hondeneigenaars oppassen. Aangezien de politie, zelfs daags nadien, weigerde om een PV op te stellen, is het blijkbaar normaal en aanvaardbaar dat de politie huisdieren komt afschieten?? Zijn hier dan geen voorschriften voor?? Zijn we hier in een beschaafd land, waar regels inzake dierenbescherming gelden, of gaan we de Chinese toer op waar het ook normaal is dat weerloze dieren op straat afgeslacht worden?? Ik ben werkelijk BESCHAAMD over het gedrag van de politie. Er is zo veel dierenleed in ons land, zo veel verborgen dierenleed, zo veel dierenleed waar we machteloos tegenover staan – maar dit, dit slaat werkelijk alles. Dit is onnodige wreedheid. Deze agenten verdienen het niet om met een wapen rond te lopen. Welke hond wordt de volgende?? Gaan we nu iedere loslopende hond afknallen in België?? Is dat waar we naartoe gaan? Is dat de taak van de politie? Is dat waarvoor we belastingen betalen? Is dat het nieuwe veiligheidsbeleid? Beschaamd, echt beschaamd ben ik vandaag om Belg te zijn.”

BLID gaat nu klacht indienen bij het Comité P en volgt de zaak verder op.

Foto's: BLID

Hebt u een reactie voor ons, laat het ons weten: info@blid.be

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:34

hoe kan iemand dit nou doen, het is al schandalig als iemand dat zou doen. Maar als de POLITIE DIT DOEN!!! kan ik het niet uitstaan, Wie gaat er nou een onschuldige hond neer schieten! Het diertje is met heel veel pijn dood gegaan, het meisje is getraumatiseerd en ze komen nog niet EENS srry zeggen. Te gek voor worden waar wil de wereld naar toe.
En als nog dat hij agresief werd hebben ze nog niet het recht om hem dood te schieten! Dan bellen ze versterking en vangen ze het dier! En bel dan bij het huis aan.

vreselijk Huilen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:35

Alsjeblieft marjo.

Ik vind het echt vreselijk. Vraag me af wat de politie hierop gaat geven als reactie.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:36

Had deze link van vriendin van mij gekregen.
Maar gewoon ziekelijk!! Toen ik het las, kwam zo'n woede aanval in mij op!! Gewoon niet te geloven! En die politiemannetjes schamen zich nu natuurlijk rot denk ik, aangezien ze niet bekend willen worden Lachen

Maar dat paar domme mensen dit hebben gedaan, betekend niet gelijk dat elke agent zo is!
Dit zijn juist rotte appels die ertussen zitten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:38

smurffie schreef:
hond op de foto is toch nog niet dood? ja misschien een hele gekke vraag hoor, maar anders is deze houding namelijk niet mogelijk!

jep houding is wel mogelijk, leg deze hond net dood neer in een stoel (gezien zn positie, opgerold in een lekkere stoel) en wacht een paar uur en dan heb je dus dit...

een hond die dood is maar toch zo ligt.

walgelijk dat er daar zo lekker de handjes boven de hoofdjes wordt gehouden... wat is het volgende... kinderen neerschieten omdat ze iets te wild spelen....

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 20:39

ma_rie_tje schreef:
Ik denk dat er ook een andere kant aan dit verhaal zit. Ben ook benieuwd naar de verklaring van de politie.

Dan nog heeft níemand het recht om dergelijke daad te ondernemen!!! Zelfs al was er een héle andere kant aan het verhaal...

Je gaat niet midden in de nacht, zónder de eigenaar of ook maar iemand te waarschuwen, een hond meedogenloos afschieten!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:40

Na het zien van die tweede foto heb ik echt zitten janken. Verdrietig
Hoop hoop, echt ik hoop dat deze zaak nog een staartje krijgt en dat die zieke mensen een straf in die mate krijgen dat ze er nog lange nachten wakker van liggen! Echt dat hoop ik!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:42

ik vind dit zo erg he... niet alleen voor de familie die hun huisdier kwijt zijn maar ook omdat een paar eikels de politie weer eens in een slecht daglicht zetten. mijn man is zelf agent ( in ned! ) en vind dit ook ronduit belachelijk!!! Boos! dus ja.... vreselijk dat dit ( in belgie) kan maar geloof mij niet elke politieagent is een L*L

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:49

Bedankt Laura ! Lachen

Ik vind het echt asociaal dat ze dit kunnen doen! Hoe haal je het in je hoofd!
Ze hebben nooit het recht die hond neer te schieten! Voor zover ik weet is de Stafford wel een van die honden die verboden zijn zonder papier (Tenminste hier in Nederland) maar misschien hadden die mensen de papieren wel gewoon binnen liggen?

Hoe kun je nou zonder enige waarschuwing of wat dan ook midden in de nacht een slapende hond neerknallen :S
En ook nog een proces verbaal weigeren! Ik vind het echt schandalig !
En alles alleen omdat er een melding was gemaakt van een loslopende hond Verward Wat als een of andere poedel besluit midden in de nacht te ontsnappen.. Word die dan ook zo neergeknald!
Pff.. Ik hoop echt dat hier behoorlijke sancties voor komen, want als dit al kan gaat het hard achteruit!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:50

sexy_back schreef:
smurffie schreef:

jep houding is wel mogelijk, leg deze hond net dood neer in een stoel (gezien zn positie, opgerold in een lekkere stoel) en wacht een paar uur en dan heb je dus dit...

een hond die dood is maar toch zo ligt.

walgelijk dat er daar zo lekker de handjes boven de hoofdjes wordt gehouden... wat is het volgende... kinderen neerschieten omdat ze iets te wild spelen....

dat bedacht ik me, tot ik dit las :
De zwaargewonde hond kon nog uit de zetel krabbelen en probeerde weg te lopen van de agenten. Hierop schoten de agenten nogmaals op de zieltogende hond, recht door het hart. “Onze Jul had geen schijn van kans. Hij had nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Hij lag rustig te slapen in zijn zetel !!! Waarom moest hij op zo’n vreselijke manier afgemaakt worden?” aldus nog de onthutste eigenares.

hij lag dus niet meer in de stoel?!
en gezien de eigenaren niet wakker gemaakt zijn lag de hond gewoon op straat..?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 20:57

Marjo_x schreef:
Bedankt Laura ! Lachen

Ze hebben nooit het recht die hond neer te schieten! Voor zover ik weet is de Stafford wel een van die honden die verboden zijn zonder papier (Tenminste hier in Nederland) maar misschien hadden die mensen de papieren wel gewoon binnen liggen?

Hier in BE mogen dergelijke honden wel gehouden worden, ook al hebben ze geen papier.
Sorry, wil niet cru zijn, maar de regeling over honden mogen houden omdat ze een papier hebben vind ik echt k*t. Een hond blijft een hond, met een papier kan je niet knuffelen of geen vriendschap van hebben.
Mijn inziens: er bestaan geen slechte honden, enkel slechte baasjes! Alleen zijn sommige honden iets ontvankelijker voor agressief gedrag, maar je kan van een Malthezer net zo goed een vechtmachine maken. Het is maar hoe je ze opvoedt, hoor Rolleyes

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:59

LimaMambo schreef:
ik heb dit bericht even op andere fora geplaatst.. zodat iedereen kan zien dat de politie NIET je beste vriend is!!

Nou ja, wat er gebeurd is is heel erg en had ( misschien ) niet hoeven gebeuren ( ik ken de andere kant van het verhaal niet) maar om nu meteen te gaan zeggen dat álle agenten slecht werk leveren of zoals jij zegt niet je beste vriend zijn ... dat vind ik wel een beetje overdreven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:00

smurffie schreef:
dat bedacht ik me, tot ik dit las :

hij lag dus niet meer in de stoel?!
en gezien de eigenaren niet wakker gemaakt zijn lag de hond gewoon op straat..?

Wat ik dus dacht is: hoe weten ze zeker dat de hond de hele nacht op de stoel heeft gelegen? Misschien lag hij er pas net?

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:01

BAH BAH BAH Huilen

heb er gewoon geen woorden voor Huilen

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:01

Amigo_tje schreef:
Marjo_x schreef:
Bedankt Laura ! Lachen

Hier in BE mogen dergelijke honden wel gehouden worden, ook al hebben ze geen papier.
Sorry, wil niet cru zijn, maar de regeling over honden mogen houden omdat ze een papier hebben vind ik echt k*t. Een hond blijft een hond, met een papier kan je niet knuffelen of geen vriendschap van hebben.
Mijn inziens: er bestaan geen slechte honden, enkel slechte baasjes! Alleen zijn sommige honden iets ontvankelijker voor agressief gedrag, maar je kan van een Malthezer net zo goed een vechtmachine maken. Het is maar hoe je ze opvoedt, hoor Rolleyes

Oke! Dat wist ik dus niet Knipoog Ben het met je eens hoor over de papieren!
Maar goed.. Dat maakt het dus helemaal belachelijk!

@ Uthrick : Jij bent agente of niet Ach gut

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 21:03

Uthrick schreef:
LimaMambo schreef:
ik heb dit bericht even op andere fora geplaatst.. zodat iedereen kan zien dat de politie NIET je beste vriend is!!

Nou ja, wat er gebeurd is is heel erg en had ( misschien ) niet hoeven gebeuren ( ik ken de andere kant van het verhaal niet) maar om nu meteen te gaan zeggen dat álle agenten slecht werk leveren of zoals jij zegt niet je beste vriend zijn ... dat vind ik wel een beetje overdreven.

Er zijn héééél wat andere zaken die prioriteit hebben! En een weerloze hond afknallen juist en alleen omdat ze de middelen hebben, nee, sorry. Er is geen enkel woord die dit gedrag kan goedpraten! En het had helemaaaaal niet hoeven gebeuren.
Zelfs al had de hond nog agressief gedrag (wat me ergens zou verwonderen), dan nóg had de politie de eigenaren moet waarschuwen om de de hond tot kalmte te brengen!

Ik zeg niet dat alle agenten slecht zijn, zéker niet, maar er zitten toch een héleboel corrupte gasten tussen, hoor!

Afbeelding
Ik liep al niet hoog met de politie op, nu nog minder!
Laatst bijgewerkt door Amigo_tje op 24-05-08 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:04

Jemig wat schandalig Waarschijnlijk d8 de politie dat het een inbreker was maar die zou je toch ook niet zomar neerknallen )
en als ie weg loopt zie je tog ook dat het een hond is JJJJEEEEEMMMMIIIGGGGG