Stille tocht voor dieren in China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Stille tocht voor dieren in China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:52

Dieren recht mag ook wat mij betreft veel hoger op de lijst van de europese unie.

Het is ook jammer dat er bij de olympische spelen alleen gedemonstreerd wordt voor de mensen rechten en dat men de dieren vergeet(in de grote media dan, geloof best dat er achter de hard aan gewerkt wordt.)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 17:54

Cowgirl schreef:
Dieren recht mag ook wat mij betreft veel hoger op de lijst van de europese unie.

Het is ook jammer dat er bij de olympische spelen alleen gedemonstreerd wordt voor de mensen rechten en dat men de dieren vergeet(in de grote media dan, geloof best dat er achter de hard aan gewerkt wordt.)

Dat is de trieste waarheid dat veel mensen het geen hol interesseert Huilen
Ook weten mensen ontzettend veel dingen niet, het is dus goed dat vele organisaties proberen misstanden aan het licht te brengen!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:13

Cowgirl schreef:

Je kunt ook geen 2 dingen te gelijk veranderen.
Je denkt toch niet dat zolang zo'n land der eigen inwoners zo behandeld er ook maar 1 iemand daar in de regering ook maar iets voor die beesten doet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:20

sporter schreef:
Cowgirl schreef:

Je kunt ook geen 2 dingen te gelijk veranderen.
Je denkt toch niet dat zolang zo'n land der eigen inwoners zo behandeld er ook maar 1 iemand daar in de regering ook maar iets voor die beesten doet.

Nee, dat valt ook niet te verwachten.... maar om dan maar op je kont te blijven zitten is ook geen optie.
Ik las eens de volgende zin: 'de beschaving van een land leest men af aan de wijze waarop men omgaat met zijn dieren en kinderen'. Daar valt wat voor te zeggen.
Nu heb ik wat chinese vrienden, en zij hebben geen goed woord over over hun eigen volk; lomp, grof, koudhartig, egoistisch.... de waarheid zal ergens in het midden liggen. Maar afgaande op hun verhalen over china is barmhartigheid, grootmoedigheid en liefde voor alles dat leeft erg ver te zoeken.

Ze zouden eerst die Olympische Spelen een rotschop moeten verkopen. Ik vind het onbegrijpelijk dat dat event nog door gaat.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:28

Ben ik met eens ben alleen niet van mening dat ze het nu nog stop moeten zetten.
Ze hadden china nooit uit moeten kiezen om het te organiseren

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:01

sporter schreef:
Ben ik met eens ben alleen niet van mening dat ze het nu nog stop moeten zetten.

Tja, het zou een enorme chaos veroorzaken wanneer nu de stekker eruit ging.
China had nooit, maar dan ook nooit de Spelen mogen hosten....

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 20:41

Ben ik zeker helemaal met je eens!
Het had nooit zover mogen komen, als je ziet wat zij daar in Tibet al jaren doen met de bevolking!!
Het is gewoon een dictatuur en je moet de wereld eens horen over andere dictaturen maar ja met hen zijn de economische belangen niet zo groot!!!
Maar goed daar wordt mondiaal al genoeg aandacht voor gevraagd, onze eerste prioriteit is aandacht vragen voor de onmenselijk wrede manier hoe men daar met dieren omgaat!!
Ik weet niet wie er hier weleens van die ellendige filmpjes heeft gezien?
Als je er nog nooit een hebt gezien kun je echt niet oordelen, het is hemeltergend hoe dieren daar worden gemarteld!!!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:39

\
Ninx schreef:
sporter schreef:

Tja, het zou een enorme chaos veroorzaken wanneer nu de stekker eruit ging.
China had nooit, maar dan ook nooit de Spelen mogen hosten....

Idd... ik heb ook de volle respect voor de olympische sporters die niet gaan om deze redenen.
Want zoals ik al eerder zei, zijn behalve de dieren ook de mensen rechten daar om te huilen.
Vreselijk wat er met die dieren daar gebeurt... ik snap sowieso nog steeds niet dat er wat meer wordt gedaan voor de dierenrechten. Ook in Nederland, als je enkel kijkt naar wat een lichte straffen er staan op dierenmishandeling Misselijk
En dan niet te spreken van de gevallen waar men helemaal niets of veel te laat ingrijpt
Thuis hebben we ook altijd een soort van mini-dierenopvang Huilen van het lachen
Van mishandelde konijnen, een geplukte kraai, een mishandeld hondje tot verwaarloosde schildpadden ROFL Die ik humpy-dumpy noemde ivm haar gebarsten schild Ach gut
Sowieso zijn alle huisdieren die m''n ouders hebben altijd erfenissen en afdankertjes geweest Haha!

Oh bnb... zou je ons hier op het bokt op de hoogte willen houden van acties e.d.?
Ik denk dat er veel bereid zijn zich ervoor in te zetten als we het op tijd weten e.d. Jij zit meer in dat wereldje dan de doorsnee bokker dus bent daar denk ik eerder van op de hoogte Lachen

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:00

Ja hoor ik wil alles en iedereen altijd op de hoogte houden en stimuleren zijn stem te laten horen, raak alleen soms een beetje teleurgesteld in sommige reakties Knipoog
En weet je als je zoveel dierenleed hebt gezien dan heb je niet zoveel zin en energie meer om mensen te discusseren! Je raakt je geduld en tact ook wel een beetje kwijt! Haha!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:13

Zoals ik eerder al zei, begreep ik je reactie wel en was ik het 100% eens met je doel... alleen probeerde ik te zeggen dat het op een andere manier makkelijker praten en mensen werven is Clown

Zit trouwens net de site in je onderschrift te bekijken.
In griekenland doet het appartementen complex waar mijn ouders al jaren heen gaan een beetje hetzelfde voor zwerfkatten uit de buurt. Hij vangt ze op, laat ze steriliseren of castreren en geeft ze een goed tehuis bij het complex of vrienden. Sommigen worden ook door mensen mee naar hun thuisland genomen. Je ziet daar ook altijd katten lopen met 3 poten e.d. Vorige keer dat we daar waren had hij een mooie rode kater opgevangen die in de brand was gestoken... hij heeft het maar net overleefd, maar (ondanks zijn verfrommelde oren, kale plekken e.d.) was het een hele mooie kater om te zien. En hij liep de hele dag achter de appartementen eigenaar aan. Clown
Die hem Marco's had genoemd Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:19

Hoi Betty,
helaas zie ik dit topic nu pas Lachen
Als je nog eens zo iets hebt, laat het me weten Knipoog

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:20

Ja joh in dit soort landen is het ook huilen met de pet op Huilen
Maar ja er zijn gelukkig heel veel mensen en stichtingen die heel veel dieren redden en ze een goed plekje berzorgen Haha!
Tja, Honden zonder toekomst is mijn "kindje"
Ik heb de stichting samen met twee hele goede vrienden opgericht en we hebben al zoveel hondjes een goed huisje kunnen bezorgen!
Dus als je ooit iemand weet die een hondje wil.... Knipoog

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:24

Als jullie op Hyves zitten kun je lid worden van de anti dierenleed-hyves, daar worden alle akties van te voren aangekondigd!
En doe je ook weer wat goeds Knipoog
Je kunt daar petities tekenen en meedoen aan alle demonstraties en tochten, dus....... doen!!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:27

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:30

Heee Carolina!! Hoe is het?? Tuurlijk zal ik je even toevoegen Haha!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:32

het gaat hier super, ik ga ff hyves aanslingeren dan

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:36

bnb schreef:
Oooooooo 'mijn' witte meisje!!!! Haha!
Ach wat leuk om jou hiet te vinden, hoe is het met haar?? En met Roos??
Die foto's die je me hebt gestuurd van het strand!!!!!!
Zij heeft toch zo'n slecht leven gehad en ik ben zo intens blij voor haar dat zij nu lekker, vrij op het strand kan spelen! Haha!
Geef haar maar een dikke knuffel van mij, dat snapt ze wel! *LOL*

Heb het witte meisje gisteravond een nachtkus gegeven en gezegd dat ie van betty was, vond ze wel lekker Haha!
Het gaar goed met haar, maar ze is 2 weken geleden geopeerd
stuur je wel even een PB met nadere uitleg