Kan de dierenarts dit niet voor je nakijken? Je zou toch haast denken dat dit kan. Onze hond komt uit spanje maar was niet gesteriliseerd, ze was ook veel te jong.
Ja, hier een verhaal waarbij de teef niet bleek te zijn geholpen terwijl dat wél zo moest zijn! Teef loops geworden, daar daarna geholpen, niet goed hygiënisch gebeurd, gevolg; zweren en pusbulten over haar hele buik.
wij hebben ook net een nieuwe hond die uit spanje komt, via een duitste stichting. een duitse reu 6jaar en van tevoren hebben ze gevraagt of we hem gecasteerd wouden hebben. En hij is wel echt gecastreerd want in het begin had die daar veel kriebel enzo..
Nogmaals ik ga hier niet publiekelijk de naam van de stichting noemen, want het is niet mijn bedoeling om ze zwart te maken. Ik was gewoon benieuwd of dit voorkomt ja of nee. Als het inderdaad blijkt dat ze niet geholpen is en er evt. dracht is ben ik wel van plan om contact met ze op te nemen. Want dan zal het inderdaad kosten met zich meebrengen waarvoor ik in feite al betaald had. Ik heb net het contract er even bijgezocht en daar staat ook dat ze gecastreerd is tenzij ze op dat moment pups had, en dat was niet het geval. Op haar oude spaanse da boekje staat voorop castrada, maar in het boekje zelf is daar geen info over te vinden. In haar nieuwe spaanse boekje (ik kreeg er 2 mee) staat er niets vermeld.
Een collega van me merkte op dat het ook heel goed mogelijk is dat honden per ongeluk zijn verwisseld.......
Heb al contact gehad met meerdere DA's en die vertellen allemaal hetzelfde, dat je een litteken moet zien onder de navel. En dat schijnzwangerschap niet mogelijk is bij gesteriliseerde honden. Als dit blijft aanhouden ga ik volgende week even langs en kunnen zij 1; even kijken of zij wel een litteken vinden/voelen 2; bij geen bewijs van sterilisatie even scannen.
Hoe leuk ik pups ook vind, ik hoop dat ze niet drachtig is. Ik zou ze dan het liefst zelf houden (wat niet mogelijk is) en ik ga over een week verhuizen/klussen. Dus niet bepaald een goede timing. Maar ja we zien het wel, ze zijn hoe dan ook welkom.
@ Willawander; ik weet niet hoe ze geholpen is. Ik weet ook niet wat voor die stichtingen normaal/gebruikelijk was in het Spanje van een aantal jaar geleden. Als ze alleen de eileiders hebben doorgeknipt wat voor littekens zou ik dan kunnen vinden? Dezelfde als dat ze ook de baarmoeder hebben weggehaald?
Als alleen de eileiders zijn doorgeknipt zou ik niet eens zo heel verbaasd zijn als die inderdaad weer zijn aangegroeid. Misschien niet van toepassing maar haar vacht is de afgelopen maand ook eindelijk goed gaan groeien (ze had al die tijd een kale staart en kale plekjes over dr hele lijf, de afgelopen weken is dat plotseling helemaal mooi geworden. En dat terwijl er niets veranderd is qua voeding, verzorging o.i.d.) Ze zit gewoon veel beter in haar velletje, de afgelopen maanden was al duidelijk verbetering te zien. Maar de afgelopen weken zijn eigenlijk verbazingwekkend, zo duidelijk en snel zien we haar vooruit gaan.
Ninette
Geplaatst: 09-04-15 13:20
erg late reactie, maar ik vroeg me af hoe het is afgelopen? Was ze nu wel of niet gesteriliseerd? Ik loop tegen hetzelfde aan en was aan info aan het zoeken en kwam dit topic tegen. Misschien heb ik eroverheen gelezen?