Extreem bange kat - update: helaas overleden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaapje

Re: Extreem bange kat meenemen in reismand, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:20

ja dat snap ik

en veel stress ook al was hij wat dizzie kan ook heel veet betekenen hoor

jij hebt gedaan wat gedaan moest
een ontsteking had hij anders misschien wel gehad aan zijn bekkie

denk maar zo hij heeft het goed gehad bij je
(ik heb pas mijn hond in laten slapen ik weet hoe veel pijn het doet)

nou als je nog wat kwijt wilt ofzo me pb staat open
en huil maar lekker en krop het niet op

sterkte Ach gut

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:21

Jeetje, wat vreselijk voor je dat het zo gelopen is. Maar je kon niet anders, hij moest naar de dierenarts. Het kan echt niet aan dat pilletje liggen, maak je daar maar niet druk om. Heel veel sterkte.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:22

Wat ontzettend rot.... Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, je kunt niet alles weten van tevoren en jij hebt hem zo goed mogelijk geprobeerd te helpen. Dergelijke pilletjes zijn o.h.a. vrij licht en geven alleen problemen bij hele zware hartklachten. In ieder geval is jouw katje dan een lijdensweg bespaard gebleven, al had je het natuurlijk liever anders gezien....
Heel veel sterkte en maak jezelf geen verwijten hoor!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:37

ooooooooh meid dit is niet het bericht dat ik verwachte te lezen. Zo erg voor je ! Ach gut

Veel sterkte, je kon onmogelijk weten dat ie zo zou reageren op de verdoving en de stress. Dikke knuffel !

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:41

Dank jullie wel, doet me goed om even van die lieve berichtjes te lezen.
Ik heb mijn kleine kat daar gelaten, ik had ook de keuze om hem te laten begraven of om hem zelf te begraven. Maar ik zie zijn lijfje als een omhulsel die nu leeg is. Het is wel jammer, aan het einde van het jaar verhuizen mijn vriend en ik naar een eensgezinswoning met een tuin, ik had hem zo vreselijk graag eens in de tuin willen zien rondlopen... Hopelijk loopt hij nu al in een grote groene tuin in het rond en is hij nooit meer bang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:15

Agossie wat rot... Heel veel sterkte...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:22

Wat vreselijk. Heel veel sterkte.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:31

Je hebt dat beestje gered uit een asiel. Misschien was hij zonder jou wel nooit levend het asiel uitgekomen. Nu heeft hij nog schitterende jaren gehad en is hij rustig in jouw armen ingeslapen.

Heel veel sterkte met dit verlies, vergeet nietdat je goed hebt gehandeld!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:42

Ik ben het helemaal met Lizz eens.
Hij heeft tenminste een mooie tijd achter de rug met mensen die om hem gaven.
Je hebt er op zich goed aan gedaan om met hem naar de dierenarts te gaan. Je beestje had immers pijn.
Dat zijn hartje slecht was, kon je niet weten. Jij wilde hem van de pijn in zijn bekkie afhelpen.

Ik wens je heel veel sterkte. Ach gut En je hoeft je niet schuldig te voelen. Je hebt alles voor hem gedaan wat in je kunnen lag. Ach gut

LiNdA1986

Re: Extreem bange kat - update: helaas overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:04

Oh wat erg!
Ik weet even niks meer te zeggen, behalve sterkte!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:11

Je zal hem heus erg missen maar laat je schuldgevoel niet toe!
Door jou heeft hij toch nog liefde en aandacht gekend.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:18

Meis, jij moet geen schuldgevoel hebben, hoe zou dat moeten? Jij hebt je lieverdje alles gegeven dat een katje zou willen wensen! Liefde, aandacht, en vooral - je hebt hem een fijn leven gegund en hem in zijn waarde gelaten! Niet gedwongen hem op schoot te nemen, maar gewoon hem gelaten en laten zijn zoals hij was - angstig en bang, maar altijd welkom.

Dat jouw lieve schat in jouw armen is gekropen.... zie het maar als een "dankjewel voor alle mooie jaren" en een teken van liefde voor alles wat je voor hem hebt gedaan.

Je had het niet beter kunnen doen dan dit Ach gut

Veel sterkte de komende tijd.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:18

Bah, wat rot! Je hoeft jezelf echt niet schuldig te voelen hoor. Je hebt hem 8 jaar lang een goed plekje gegeven.
Sterkte de komende tijd!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:25

jeetje wat rot voor je zeg.
wij hebben ook zoon bange kat thuis (is een wilde geweest) en nog een beetje hoor.
maar die kan je helemaal niet aaien alleen als je plat op bed ligt, en als hij eten krijgt kan je soms het puntje van ze staart aanraken.

maar die moet binnenkort vlooienspul hebben nou dat word een drama.

maar heel veel sterkte met het verlies.
edit:typfout

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:28

Jeetje wat droevig. Kan me voorstellen dat je het er erg moeilijk mee hebt.
Sterkte.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 13:58

Bedankt voor de lieve berichtjes,

Barmat, zoals jij het schreef kwamen de tranen weer, het is precies zoals je het schreef, hij was gelukkig omdat ik hem met rust liet, hij kwam als hij wilde en hij ging als hij wilde, niks moest en alles mocht. Op het laatst volgde hij me overal, hij sliep naast mijn bed in een mandje (op bed durfde hij niet te slapen, maar zo was hij toch bij me), kroop naast me op de stoel als ik op internet was, en volgde me zelfs naar het toilet. En juist omdat ik hem zo vrij liet, vertrouwde hij me zo.

Ik ga over 2 weken gelukkig op vakantie. Ik heb de oppas voor Lucky afgezegt. En ik heb besloten om na mijn vakantie wederom naar het asiel te gaan en te zeggen 'geef mij maar afdankertje, want ik weet zeker dat hij of zij bij mij een geweldig leven gaat krijgen!'

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:28

Storm76 schreef:
En ik heb besloten om na mijn vakantie wederom naar het asiel te gaan en te zeggen 'geef mij maar afdankertje, want ik weet zeker dat hij of zij bij mij een geweldig leven gaat krijgen!'

Afgod

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:42

Storm76, ik vind het heel moedig dat je dit weer wilt doen.
En ik weet zeker dat het diertje wat je dan mee naar huis neemt je net zo dankbaar gaat zijn als Lucky. OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:52

Ach meissie WAT een verdriet!!!

jij hebt het beste gedaan wat je kon doen.............. heel, heel veel sterkte!!

Ik heb het vorige maand met mijn halve wilde gehad, die kreeg een aanvaring met mijn grote hond....... dook gelijk weg! Toen Sanne het dier een uur later op zolder vond, kwam ze overstuur beneden om te zeggen dat muis haar oog eruit lag........

Ik kan die kat niet vangen, onmogelijk..... en dat zou ook heel veel stress met zich meebrengen voor het dier......

Ik heb eten en drinken neergezet waar ze ongeveer zou moeten zitten.....

Na een dag kwam ze weer tevoorschijn, oog zat er nog in.....

Kan ik twee dingen doen, haar meenemen naar de dap.... een zalfje mee krijgen wat ik bijv tweemaal daags moet smeren..... maargoed dat gaat me natuurlijk maar een keer lukken....... en dan moet ik dat dier in een kattenmand opsluiten, want die laat zich nooit meer pakken..

Ik heb er niks aan gedaan, ik heb haar, haar rust weer laten vinden binnen ons gezinnetje........

Oog is denk ik opgegeven, is van kleur veranderd en reageert niet meer op licht....... dus aan dat oog is ze blind.........

Maar ze ligt wel gezellig weer bij de grote hond, en bij mij en ze vertrouwd ons nog steeds........ ondanks dat ik niet met haar naar de Dap ben gegaan en het in Gods gratie heb gegeven.

Goed ze is blind aan een oog...........

Je weet nooit waar je goed aan doet....... je weet het nooit!

Nogmaals heel, heel veel sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:58

Jeetje kiWiKo, dat is ook een moeilijke beslissing die je gedaan hebt, maar ik denk dat katten prima kunnen leven met maar 1 oog. Helaas had ik die keuze niet, Lucky had een zeer mondje en ik denk als ik langer had gewacht, hij alleen maar meer en meer pijn zou hebben, totdat hij niet meer zou kunnen eten.
Wees maar blij dat je je poezebeest nog hebt!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:20

Ik wens je heel veel sterkte en ik vind het geweldig dat je een ander 'afdankertje' weer een nieuwe kans wilt geven!!
Ik heb veel bewondering voor mensen zoals jij, ik wilde dat er meer waren, dan zou de (dieren)wereld er een stuk beter uitzien!!
En geen schuldgevoelens hoor, jij hebt hem een veilige haven een zijn gevoel voor eigenwaarde terug gegeven, en nu was het gewoon zijn tijd! Hij heeft veel van jou gekregen en jij hebt heel veel van hem terug gekregen zoals zijn vertrouwen, en jullie hebben veel van elkaar mogen leren, dus je kunt er met een gerust hart vrede mee hebben!
Je hebt het goed gedaan!!!
Betty.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:28

Als je niet naar de DA was gegaan, had hij inderdaad spoedig niet meer kunnen eten en een hongerdood zijn gestorven met pijn aan zijn bekkie, dat was nog erger geweest...
Je weet nooit wat zo'n dier mankeert, ze kunnen bij het asiel ook niet alles zien. Je hebt je uiterste best voor hem gedaan en hem in zijn waarde gelaten en daar gaat het om. Wat kan een dier zich nog meer wensen? Lachen
Wij hadden in maart een poes uit het asiel, acht jaar oud, mankeerde niks. Vrolijk, levendig, opgewekt, vriendelijk, aanhankelijk, speels... na zes weken lag ze ineens 's morgens dood in de kamer... Waarschijnlijk haar hart. Je weet het toch nooit.

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:29

Jeetje wat een naar verhaal! Maar voel je nou vooral niet schuldig. Je hebt gedaan wat je kon. Als ze zo'n last hebben van hun tanden moet je er toch een keer naar laten kijken... Jij kon ook niet weten dat het zo zou gaan. Voor je kat was het fijn dat ie bij jou kon wegkruipen..

Het is al geweldig dat je hem dit leven hebt kunnen geven. Je hebt een kat in huis genomen die moeilijk of misschien zelfs wel onmogelijk te plaatsen was en hebt hem ook nog 8jaar gehouden, ondanks het feit dat hij zo schuw bleef. Petje af!

Ik hoop dat je in het asiel een andere kat tegen het lijf loopt en dat je daar net zoveel voor kan betekenen als dat je nu voor deze hebt gedaan.

Sterkte...

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:00

Alles is al gezegd, het enige wat ik nog wil zeggen is Sterkte...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:31

Ach germ, wat een ontzettend triest verhaal Verdrietig
Probeer je inderdaad niet schuldig te voelen, je kunt er echt niks aan doen dat jullie dit overkomen is. Je hebt alles gedaan wat je kon doen en goed in gedachten gehouden wat het beste is voor je kat, en dan heb je het altijd goed gedaan.
Het is mij ook overkomen dat mijn grote stoere kater bezweek na een (toch vrij simpele) verwijdering van wat blaasgruis. De lieverd bleek een zwak hart te hebben en kon blijkbaar niets meer aan, hoewel je dat aan de buitenkant totaal niet zag. Ik voelde me daar ook enorm rot over, maar later besef je wel dat je er echt niks aan kunt doen.
Heel erg veel sterkte voor de komende tijd en ik hoop dat je na je vakantie een ontzettend leuke en lieve kat mag halen bij het asiel, dat heb je wel verdiend Ach gut