waarom nou toch? gif strooien...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: waarom nou toch? gif strooien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:47

Wat een zieke lui, een beetje zielig gif strooien!
Die mensen hebben een dikke steek los zitten!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:53

Het hoort niet. Maar ik kan mij heel goed indenken dat mensen het onwijs zat zijn dat er honden uitgebreid uitgelaten worden op een stuk waar het verboden is voor honden (en dit nadrukkelijk is aangegeven door middel van borden).
Als je op zo'n stuk loopt met je hond hoor je daar niet.

Dus als er gif zou liggen zouden honden er geen last van moeten hebben (simpel weg omdat ze daar niet horen te lopen).

Daarbij kan je ook nog een andere vraag stellen. Wat voor gif gaat het hier over.
Misschien niet gestrooit/gespoten voor honden maar voor ongedierte of om planten weg te spuiten (brandnetels ect).

Als het op een uitlaatstrook is, en moedwillig voor honden neergelegd vind ik het wel een hele kwalijke zaak.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 13:59

er staat duidelijk bij dat het bij een uitlaatplaats ligt.. en om bij die uitlaatplaats te komen moet je langs een veldje.. en daar ligt het ook..
ik vind dit op geen enkele manier goed te praten.. ook al hou je je niet aan de regels wbt hondenpoep

als ik er ook achter kom wie dit gedaan heeft.. die zal het echt bezuren! Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:59

ma_rie_tje schreef:
Daarbij kan je ook nog een andere vraag stellen. Wat voor gif gaat het hier over.
Misschien niet gestrooit/gespoten voor honden maar voor ongedierte of om planten weg te spuiten (brandnetels ect).

Daar is het nu idd de tijd voor Ja Maar dan zou het ook geen hondenuitlaatplaats zijn. Daar zou dan ook gewaarschuwd zijn.

edit: als er duidelijk "hondenuitlaatplaats" staat en de gemeente heeft er gif gestrooid dan hebben ze een probleem.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:03

[LZP] > [BB]

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:08

ma_rie_tje schreef:
Het hoort niet. Maar ik kan mij heel goed indenken dat mensen het onwijs zat zijn dat er honden uitgebreid uitgelaten worden op een stuk waar het verboden is voor honden (en dit nadrukkelijk is aangegeven door middel van borden).
Als je op zo'n stuk loopt met je hond hoor je daar niet.

Dus als er gif zou liggen zouden honden er geen last van moeten hebben (simpel weg omdat ze daar niet horen te lopen).

Als het op een uitlaatstrook is, en moedwillig voor honden neergelegd vind ik het wel een hele kwalijke zaak.

Sluit me hier bij aan..
ziek is het maar op plaatsen waar honden niet los horen enz. en je doet het toch en dit gebeurd..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:12

tja, het veldje hiervoor zegt niet zo veel he!

En daarbij, is het zeker te zeggen dat het gif op de veldjes ligt, en dat de dieren het niet ergens anders binnen hebben gekregen.

Bij mn ouders is ook een keer een hond vergiftigd, en wel in onze schuur. Eigenaar was hond kwijt geraakt (gewoon weg gelopen bij het uitlaten). Schuurdeur stond open omdat er iemand in de tuin bezig was.
Hond is de schuur in gegaan en heeft gif staan vreten. Paar dagen later was die dood.
tja, banketstaaf. Werd nog een tijd gedacht dat hij ergens gif had gegeten buiten (op een veldje) maar later bleek dat dit de hond was die mijn vader uit de schuur had gejaagd. Eigenaren wisten dat die in onze schuur had gezeten, maar het was ons toen nog niet opgevallen dat er een aantal "brokken" (moest je oplossen in water om brandnetels weg te spuiten) gif aangevreten waren.
We hebben het wel gemeld aan de eigenaren.
Kon ons verder weinig schelen. banketstaaf voor die hond dat die dood was gegaan. Als die wel opgevoed was, was het nooit gebeurd

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:12

ma_rie_tje schreef:
tja, het veldje hiervoor zegt niet zo veel he!

En daarbij, is het zeker te zeggen dat het gif op de veldjes ligt, en dat de dieren het niet ergens anders binnen hebben gekregen.

Bij mn ouders is ook een keer een hond vergiftigd, en wel in onze schuur. Eigenaar was hond kwijt geraakt (gewoon weg gelopen bij het uitlaten). Schuurdeur stond open omdat er iemand in de tuin bezig was.
Hond is de schuur in gegaan en heeft gif staan vreten. Paar dagen later was die dood.
tja, banketstaaf. Werd nog een tijd gedacht dat hij ergens gif had gegeten buiten (op een veldje) maar later bleek dat dit de hond was die mijn vader uit de schuur had gejaagd. Eigenaren wisten dat die in onze schuur had gezeten, maar het was ons toen nog niet opgevallen dat er een aantal "brokken" (moest je oplossen in water om brandnetels weg te spuiten) gif aangevreten waren.
We hebben het wel gemeld aan de eigenaren.
Kon ons verder weinig schelen. banketstaaf voor die hond dat die dood was gegaan. Als die wel opgevoed was, was het nooit gebeurd

honden lopen hier allemaal aangelijnd.. alleen die van ons lopen midden in de nacht af en toe los op het veldje.. als er niemand meer op straat is

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:17

was bij ons in de buurt ook een keer,
een hond van een vriendin was ook vergiftigd, deed heel raar met zijn ogen enzo.
die is er wel weer bovenop gekomen maar het was gewoon op terrein speciaal voor honden om uit te laten.
daar zijn ook honden aan onderdoor gegaan.
ik snap best dat die persoon het vervelend vind dat het op gebied is waar het eigenlijk niet mag en daarom gif gaat strooien, maar het kan ook anders... (denk ik, is tegenwoordig moeilijk om honden ergens vandaan te houden Tong uitsteken)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:19

@ LimaMambo, maar dan nog..
Is het zeker te zeggen dat het gif echt daar ligt, en niet dat ze het ergens anders hebben binnen gekregen.
Als het ECHT op DIE veldjes ligt dan krijgen ZO GOED ALS ALLE honden dat gif binnen (en worden ze ziek of gaan ze dood).

En midden in de nacht of niet,ik vind het zoiezo ongehoord dat een hond los loopt op een plek waar dat niet uitdrukkelijk is toegestaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:20

ma_rie_tje schreef:
@ LimaMambo, maar dan nog..
Is het zeker te zeggen dat het gif echt daar ligt, en niet dat ze het ergens anders hebben binnen gekregen.
Als het ECHT op DIE veldjes ligt dan krijgen ZO GOED ALS ALLE honden dat gif binnen (en worden ze ziek of gaan ze dood).

En midden in de nacht of niet,ik vind het zoiezo ongehoord dat een hond los loopt op een plek waar dat niet uitdrukkelijk is toegestaan.

dus moeten ze er maar gif neer leggen?? Huilen
hondje van mijn schoonvader is vd week ook ff KO gegaan nadat ze een paar hapjes gras had gegeten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:24

dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je er niet zo van uit moet gaan dat het op die bepaald plek ligt.

Helaas is lezen ook nog een hele kunst.
Als het ECHT op DIE veldjes ligt dan krijgen ZO GOED ALS ALLE honden die daar lopen dat gif binnen (en worden ze ziek of gaan ze dood).
Laatst bijgewerkt door Mri op 18-05-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:25

ik ben het wel met ma_rie_tje eens,
nee je hoeft geen gif neer te leggen, maar een hele andere manier is er geloof ik tegenwoordig ook niet meer. iedereen laat zijn hond maar poepen en plassen waar hij wil, ik kom het zoo vaak tegen op de stoep. en ik maar de hond die ik uitlaat steeds in het gras waar het hoort laten poepen, je loopt 2 meter verder en staat weer bijna in een drol. dus ik begrijp die man/vrouw aan de ene kant wel, maar hij/zij kan ook proberen het anders op te lossen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:36

ma_rie_tje schreef:
dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je er niet zo van uit moet gaan dat het op die bepaald plek ligt.

Als het ECHT op DIE veldjes ligt dan krijgen ZO GOED ALS ALLE honden die daar lopen dat gif binnen (en worden ze ziek of gaan ze dood).

JA het gif ligt daar zeker weten! want het ligt op het uitlaatstuk WAAR DUS HONDEN MOETEN POEPEN!
maar AANGELIJND lopen dus lang niet elke hond krijgt de kans om iets op te vreten!
zegt er 1 wat over lezen... Koe

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:37

_nicolle_ schreef:
ik ben het wel met ma_rie_tje eens,
nee je hoeft geen gif neer te leggen, maar een hele andere manier is er geloof ik tegenwoordig ook niet meer. iedereen laat zijn hond maar poepen en plassen waar hij wil, ik kom het zoo vaak tegen op de stoep. en ik maar de hond die ik uitlaat steeds in het gras waar het hoort laten poepen, je loopt 2 meter verder en staat weer bijna in een drol. dus ik begrijp die man/vrouw aan de ene kant wel, maar hij/zij kan ook proberen het anders op te lossen

ik snap dus echt niet dat je bergip hebt voor die gene die dat heeft gedaan.. echt niet... Boos!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:52

ik zeg ook niet dat ik begrip heb, alleen dat ik vind dat er inderdaad veel door honden overal en nergens gepoept wordt terwijl dat op veel plekken niet mag (denk aan de stoep). ik bedoel veel hondeneigenaren luisteren gewoon echt niet bij een waarschuwing. bij ons in de buurt is er al zo veel geprobeert, bordjes, met die mensen praten enz enz en nog poepen die beesten overal (ligt niet aan de hond maar aan de baas). het is erg dat ze er gif neer leggen idd... ik probeer niet zo over te komen van gooi er maar gif neer, ik vind het ook erg, sorry als ik verkeert over kwam Bloos ik bedoel dat ik hem begrijp dat hij er nu ook genoeg van heeft, zou ik ook hebben als er gepoept wordt waar het niet mag en nog gebeurt na waarschuwingen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:48

LimaMambo schreef:
ma_rie_tje schreef:

JA het gif ligt daar zeker weten! want het ligt op het uitlaatstuk WAAR DUS HONDEN MOETEN POEPEN!
maar AANGELIJND lopen dus lang niet elke hond krijgt de kans om iets op te vreten!
zegt er 1 wat over lezen... Koe

Kan je bewijzen dat het gif daar ligt? heb je het zelf zien liggen? Heb je het zelf neit zien liggen? dan weet je het dus niet zeker.
Dan is het van horen zeggen en kan je dus niks bewijzen

En dan niet want die en die zegt dat. Zoals ik al duidelijk aangaf kan het gif (als wat jij zegt waar is) net zo goed ergens anders liggen, op een stuk waar de betreffende honden ook lopen.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:01

als de honden daar wel mogen lopen is die persoon niet goed bij zijn hoofd om gif te strooien,

maar als ze daar niet mogen lopen? dan hoort een hond daar niet te komen dus kan hij ook niet vergiftigd worden. en als ze er niet komen, heeft die man natuurlijk geen reden om het neer te leggen...ik hoor het al aankomen: wat als hij ontsnapt en daar terecht komt? dan nog vind ik het dat het de schuld van de baas is, hetzelfde als wanneer hij ontsnapt en onder een auto komt,dan is het niet die bestuurder zijn schuld maar die van de baas. (is helemaal mijn mening hoor...)

alsnog: mag de hond daar wel komen is die persoon ziek in zijn hoofd... Boos!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:06

_nicolle_ schreef:
als de honden daar wel mogen lopen is die persoon niet goed bij zijn hoofd om gif te strooien,

maar als ze daar niet mogen lopen? dan hoort een hond daar niet te komen dus kan hij ook niet vergiftigd worden. en als ze er niet komen, heeft die man natuurlijk geen reden om het neer te leggen...ik hoor het al aankomen: wat als hij ontsnapt en daar terecht komt? dan nog vind ik het dat het de schuld van de baas is, hetzelfde als wanneer hij ontsnapt en onder een auto komt,dan is het niet die bestuurder zijn schuld maar die van de baas. (is helemaal mijn mening hoor...)

alsnog: mag de hond daar wel komen is die persoon ziek in zijn hoofd... Boos!

Sorry hoor, maar wees dan zo stoere vent (of vrouw) om daar persoonlijk te gaan staan, en de mensen aan te spreken, en ga niet zielig een beetje gif neerkwakken..Maar daar zijn ze te schijterig voor, en gaan ze maar zielig een beetje gif neergooien, zodat zó'n hond een zeer pijnlijke dood tegemoet gaat.
Ziekelijk vind ik het! zulke achterbakse lui kan ik echt wat aan doen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:10

@ wesseltje: de ts is niet zelf gaan kijken, heeft niet zelf gif gezien maar het gehoord van schooonvader.
Misschien heeft die het weer van de buurman van de neef van de meneer die de winkel heeft in weet ik veel waar, die had het weer van een klant en die had het van de vriendin van de buurvrouw want haar hond was ziekgeworden.

onderzoek wijst uit dat alles wat doorgegeven wordt door meerdere mensen veel ruis doorheen komt.
Hoe meer schakels er tussen zitten, hoe minder er van de waarheid overblijft.

Helaas is de TS zelf niet gaan kijken, en heeft ze geenbewijs dat het gif er echt ligt.
Honden die ziek zijngeworden of dood zijngegaan heeft ze zelf niet gezien en zijn niet van haar. Hoe weet ze dan zeker dat deze honden zijn overleden aan het gif dat op dat ene veldje lag?

Als de honden dood zijn gegaan aan gif kan dat net zo goed op andere plaatsen zijn gebeurd. Er is namelijk geen bewijs (in ieder geval heeft de TS dat niet kunnen geven)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:48

ten eerste kan ik mijn hond niet naar de uitlaatplaats toveren.. ik zal wel langs het veldje moeten om er te komen..

en ik zal voor ma-rie-tje de proef op de som nemen en mijn hond daar alles op laten eten wat er ligt oke?? Koe zullen we snel genoeg zien of er gif ligt of niet... Koe

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:52

LimaMambo schreef:
er spelen ook kinderen op het veldje idd.. is een soort speelplaats

Sorry, maar het is geen uitlaatveld als het ook een speelplaats is voor kinderen.
Maare, heb je zelf al gekeken dan of er gif ligt? Blijkbaar niet dus.

Ga is zelf kijken of het echt waar is. Als ergens gif is gegooid dan zie je dat meestal echt wel (zeker omdat gif ook niet goed is voor planten).
En zoals ik al zei, als een verhaal wordt doorverteld ontstaat er nogal veel ruis.
Kan dus net zo goed een zwaar opgeblazen verhaal zijn, en eigenlijk niks aan de hand.
BV dat een hond buikpijn kreeg van teveel gras eten oid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 20:56

ma_rie_tje schreef:
LimaMambo schreef:
er spelen ook kinderen op het veldje idd.. is een soort speelplaats

Sorry, maar het is geen uitlaatveld als het ook een speelplaats is voor kinderen.
Maare, heb je zelf al gekeken dan of er gif ligt? Blijkbaar niet dus.

Ga is zelf kijken of het echt waar is. Als ergens gif is gegooid dan zie je dat meestal echt wel (zeker omdat gif ook niet goed is voor planten).
En zoals ik al zei, als een verhaal wordt doorverteld ontstaat er nogal veel ruis.
Kan dus net zo goed een zwaar opgeblazen verhaal zijn, en eigenlijk niks aan de hand.
BV dat een hond buikpijn kreeg van teveel gras eten oid.

de speelplaats is NAAST het honden uit laat stuk.. hoevaak moet ik dat nog vertellen??
en er ligt overal brood.. en appels en ander voedsel.. en dat ligt er altijd.. want er zijn altijd mensen die vogeltjes voeren
dus het is heel moeilijk te zien of iets vergiftigd is of niet en als je het niet erg vind ga ik dat ook niet uitproberen..

en waarom wil je zo erg je gelijk hebben?? een gewaarschuwd mens telt voor 2 toch?

en wbt ruis.. mijn schoonvader heeft het gehoord van de eigenaar van de hond die nu DOOD IS door VERGIFTIGING

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:59

Lees je posts is na, nergens uit jou verhaal is op te maken dat er allemaal etenswaren liggen, nergens stond dat het NAAST een speelveldje is. En tja

Ik kan niet ruiken wat de situatie is.

Maar, die eigenaar weet natuurlijk ook zeker dat de hond niet even een hapje heeft genomen ergens anders.
Er wordt vanuit gegaan dat het op het veldje is gebeurd, waar volgens jou ineens altijd eten ligt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 21:04

ma_rie_tje schreef:
Lees je posts is na, nergens uit jou verhaal is op te maken dat er allemaal etenswaren liggen, nergens stond dat het NAAST een speelveldje is. En tja

Ik kan niet ruiken wat de situatie is.

Maar, die eigenaar weet natuurlijk ook zeker dat de hond niet even een hapje heeft genomen ergens anders.
Er wordt vanuit gegaan dat het op het veldje is gebeurd, waar volgens jou ineens altijd eten ligt

wat wil je in vredensnaam bereiken met je posts?
als jij.. zoals je zelf al zegt.. niet kan ruiken wat de situatie is wat probeer je dan te bewijzen?