dan kom je beneden en zie je dit *zucht*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

avensis

Re: dan kom je beneden en zie je dit *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:53

LimaMambo schreef:
erg dom..
ben ook bang dat dit RADhondjes gaan worden dus ik zou er zowiezo NOOIT mee hebben gefokt..
en ik raad je ook aan om alles weg te laten halen..

Wat een onzin... een bastaard is nooit een radhond als z'n afstamming niet aantoonbaar is en zich goed gedraagt.

questie van goed opvoeden..

btw, onze hond heeft ook ooit zo'n avontuurtje en wij hebben haar toen ook de morning-after pil gegeven, met als resultaat: na 9 weken een nest van 8 pups Haha! !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:58

avensis schreef:
Wat een onzin... een bastaard is nooit een radhond als z'n afstamming niet aantoonbaar is en zich goed gedraagt.

IK geloof dat je je dan dieper moet gaan verdiepen in de RAD
een RAD hond word beoordeeld op zijn uiterlijk! en niet op zijn gedrag,anders waren er niet zoveel lieve honden ingeslapen
als je een labrador kruist met een bullmastiff dan krijg je ook een RAD hond, beide geen verboden afstamming maar de pups voldoen wel aan het uiterlijk van de RAD.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:00

avensis schreef:
LimaMambo schreef:
erg dom..
ben ook bang dat dit RADhondjes gaan worden dus ik zou er zowiezo NOOIT mee hebben gefokt..
en ik raad je ook aan om alles weg te laten halen..

btw, onze hond heeft ook ooit zo'n avontuurtje en wij hebben haar toen ook de morning-after pil gegeven, met als resultaat: na 9 weken een nest van 8 pups Haha! !

zie antwoord naadje Knipoog

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:02

Op zijn zachtst gezegd niet slim zeg! Idd lijkt een kruising met een am bull mij al helemaal niet verstandig ivm RAD. Was handig geweest als je je daar van te voren even in verdiept had :S.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:06

Toen ik de kruising zag moest ik ook meteen aan RAD denken...zou het niet prettig vinden om dit soort honden op de wereld te zetten met de kennis dat als er 1 de fout ingaat meteen word afgemaakt....
Ik heb ook wel eens met mijn ambull gefokt maar dit alleen met een ambull teef met papieren...heeft ze deze niet (en die vraag krijg ik regelmatig) dan word er niet gedekt en dit alles om deze regeling, daar wil ik niet aan meewerken.

Het blijft natuurlijk altijd je eigen keus wat je wilt maar ook omdat het zeer slecht uitkomt wegens een verhuizing zou ik de hond laten helpen zodat er geen pups komen..

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 23:09

Sorry hoor, maar ik vind het vrij dom als je met een kruising teef alleen al op het idee komt om een nestje te gaan fokken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:43

Honden "koppelen" altijd... maar dat wil niet zeggen dat de teef dan ook bevrucht is.
Van mij mag je best met kruisingen fokken... mits je rekening houd met HD, en andere genetisch vererfbare aandoeningen. Want dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden is een fabetje.. een aandoeningen kijkt niet naar dat papiertje! Maar er moet natuurlijk ook vraag naar zijn. Een nestje fokken om het nestje fokken is dan weer de verkeerde insteek.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:45

Weglaten halen, je hebt kans dat de pups onder de RAD vallen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:49

Ik zou hetzelfde zeggen als meissielief.
Tja je weet nog niet of ie raak geschoten heeft of niet, maar ik zou het wel uit voorzorg doen en niet afwachten want hoe eerder hoe beter (voor de teef dan)

Verder zou ik er goed over na denken of je uberhaupt wel zo moeten fokken met haar. Wat voor reu zou je er dan opwillen? Dezelfde?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:44

chloek schreef:
voor de teef zit er geen gevolgen aan, het is geen abortus ofzo ze merken er niks van of worden er ook niet ziek van. heb toevallig vanmiddag met een fokster staan praten die het had laten doen omdat de hond te oud was. Maar idd ik had beter op moeten letten, alleen dat is achteraf heel makkelijk gezegd

Er zitten wel degelijk gezondheidsrisico's aan de morningafterspuit voor teven. Het vergroot de kans op een baarmoederontsteking en het is een aanslag op het beenmerg. Er zijn zelfs voorbeelden van teven die aan de gevolgen daarvan zijn overleden!
Ik zou in ieder geval zien te voorkomen dat deze dekking een nestje tot gevolg heeft. Het is in deze situatie niet erg praktisch en nog erger: de pups gaan wellicht onder de RAD vallen. En ik zou ook nog maar eens goed nadenken over een eventueel nestje in de toekomst. Wat voor reu zou je daarvoor willen gebruiken? Met welk doel zou je zo'n nestje ter wereld laten komen?
Wat je ook zou kunnen doen is de teef over een week of 3 laten scannen op drachtigheid. Is dat dan het geval, dan kun je haar laten castreren, waarbij dan de eierstokken en de baarmoeder met foetussen worden verwijderd.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:50

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel vind vragen om problemen Bloos
Ik zou zelf nooit een teef en een reu alleen laten in een kamer als ze beiden niet geholpen zijn.
Was de teef loops of wist je dat het er aan zat te komen?

Als je er geen tijd en ruimte en alles voor hebt zou ik het idd weg laten spuiten.
Het zijn wel echt prachtige honden beiden Lachen.
Succes met je beslissing, en als dit voorbij is zou ik of je reu laten castreren of je teef sterrilliseren.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 22:41

de afspraak voor de sterrilisatie stond al bij de dierenarts, maar dat doen ze pas twee maanden na de loopsheid. ook de afspraak voor de morning after spuit staat al. dit lijkt me toch wel fijner dan een abortus op drie weken.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:44

Ik neem aan dat je teef dus loops is? Waarom laat je ze dan bij elkaar?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:15

Ok, nou ik wens je teefje sterkte toe met het weg laten spuiten Ach gut .
En ik vind dat je je goed houd hier, een heleboel mensen voelen zich vaak aangevallen door dit soort commentaar Lachen. Dus even een complimentje Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 00:23

ik zou d'r gewoon laten castreren. Die 2 maanden na de loopsheid zijn niet echt heilig hoor. Van die morning afterprik heb je ook weer verhoogde kans op baarmoederontsteking.

Ik zie er ook RAD-hondjes van komen dus een goed besluit om ze niet te laten komen. Apart heb je een heerlijk stel honden!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:50

chloek schreef:
de afspraak voor de sterrilisatie stond al bij de dierenarts, maar dat doen ze pas twee maanden na de loopsheid. ook de afspraak voor de morning after spuit staat al. dit lijkt me toch wel fijner dan een abortus op drie weken.

Nee, een castratie op 3 weken dracht is niet fijn, maar die enorme stoot hormonen die je in laat spuiten is ook niet fijn. Je wilt haar toch laten steriliseren, dan zou ik daar dus voor kiezen. De ingreep wordt normaliter het liefst een tijdje na de loopsheid uitgevoerd omdat dat minder risico met zich meebrengt. Maar nu twee handelingen laten verrichten (spuit en een tijdje later alsnog een sterilisatie) brengt ook extra risico met zich mee.
Bovendien schrijf je dat het eigenlijk nog niet haar tijd was om gedekt te worden. Er is dus ook een mogelijkheid dat de dekking te vroeg heeft plaatsgevonden en dat er helemaal geen pups van komen. Dan zou je haar dus onnodig een spuit hebben laten geven.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:00

Tja, niet slim, maar goed, what to do???:

opties:

Optie 1. ) "morning after prik..." op dag 3 en 5.. nadeel, is nogal belastend en redelijke kans op bijwerkingen.. (veel meer kans op bijwerkingen dan met optie 2, dat is namelijk een ander middel!)
(vind dit slechte optie... door de vele bijwerkingen)

Optie 2. )andere optie.. echo (even afspreken met je dierenarts wanneer hij het het best kan zien) ca dag 21
als drachtig, dan met een moderner middel dan die "morning after prik" je hond laten spuiten en
dan worden de pups ook geaborteerd... (veel minder kans op bijwerkingen..)
Als je hond niet drachtig blijkt, hoef je ook niets te spuiten...
(vind dit goede optie, let op!!! wel duur!! voor zo'n grote hond, prijzige injecties!!!)

Optie 3. ) castratie van je teef.. NA echo!!! als ze drachtig zou blijken te zijn..
Echter niet het juiste tijdstip en dracht, dus operatie risico is groter!!
normaliter ca 3 maand na loopsheid.. en niet bij dracht...
(vind dit geen goede optie!!!)

Optie 4. ) niets doen? en geboren laten worden..
Gezien de reu en teef, zeer slecht plan.. ivm wetgeving in Nederland..
Dus eigenlijk geen optie...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:02

Ik zou je dierenarts bellen om zijn/haar mening.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:05

dierenarts gaat zeggen...
mits moderne dierenarts.. en niet 1 van die bijna
pensioen gerechtigd is... Haha!

optie 2, is het netst.. ook het duurst...
minste bijwerkingen.... (voor de liefhebber, spul heet Alizin..)

Mocht je dat financieel niet kunnen bolwerken..
dan optie 1 een mogelijkheid....(veel meer bijwerkingen)

Ik zou zeggen bel vandaag nog.. ..

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:40

Ik zou zeker gaan bellen voor een afspraak, de pups zullen zeer zeker onder de RAD vallen en veel toekomstige eigenaren zitten niet te wachten op dit soort pups.
Beetje jammer dat je het niet voorkomen hebt..maar ja, daar heb je nu niks meer aan.
Vind het sneu voor het teefje...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:59

ten eerste: dom dat je ze bij elkaar hebt gelaten, een loopse teef en een reu, ik bedoel. Wat had je dan verwacht. Dat ze elkaar ieder aan een andere kant van de ruimte lief aan zouden zitten staren? Natuurlijk niet!
2. dom dat je denkt dat het altijd meteen raak is met honden, natuurlijk is het niet altijd meteen raak. Dat is bij mensen toch ook niet zo?
3. dom dat je denk dat zo'n spuit geen gevolgen kan hebben, want dat heeftie zeker.

dat is 3 maal dom,
ik weet niet, ik zou voor optie twee of vier gaan, dus of de wat betere versie van de spuit met minder bijwerkingen, of de jongen houden maar er wel zeker van kunnen zijn dat ze een baasje kunnen krijgen en met alle regelingen enzo en natuurlijk dat je er zelf de tijd voor kunt maken, dat zal dan wel moeten...

mijn vraag is waarom? Hoe had je dit kunnen laten gebeuren?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:02

ik zal geen spuit doen, het is de natuur, en het is je eigenfout geweest.

maar als jij een spuit wil moet je dat doen, maar ik zou het niet doen, beetje zielig.

het kan ook gevolgen hebben dat het teefje niet 100% meer drachtig kan raken.

en het kan WEL duidelijk in 1 x raak zijn, bij mensen kan dat net zo goed, en bij andere dieren dus ook

mn verzorg paard heeft vorigjaar in de kudde gelopen, de hengst is perongelijk uitgebroken, en 1 x gedekt de stal eigennaar was er binnen 10 minuten bij, maar wel mooi drachtig is momenteel 7 maand.! dus een laat veulentje.!!
Clown

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:12

Zucht... Lekker slim, maar goed het is nu al gebeurt dus daar hebben we niks meer aan.

Ik zou me maar eens gaan bedenken wat je wilt. Persoonlijk ben ik niet voor het fokken van kruisingen, maar dat is mijn mening Lachen

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:44

De kans dat de eerste keer de "goede keer" is, is klein. Ik zou me niet echt zorgen maken, al kan je wel even naar een DA toegaan voor een check-up.
Dan moet je voor jezelf uitmaken wat je wilt, pups of niet.
Ik geloof niet dat je een agressief dier gaat fokken, dat ligt geheel aan de (toekomstige) eigenaar.

Er bestaan geen agressieve honden, alleen slechte (en agressieve) baasjes! Print dat goed in de oren, want je kan van ELKE hond een agressieve hond maken!!!!
De ene hond is wel iets vatbaarder voor agressieve praktijken, dat wel, maar meer ook niet!

btw: je heb een prachte amerikaanse bulldog!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:14

Amigo_tje schreef:
Er bestaan geen agressieve honden, alleen slechte (en agressieve) baasjes! Print dat goed in de oren, want je kan van ELKE hond een agressieve hond maken!!!!
De ene hond is wel iets vatbaarder voor agressieve praktijken, dat wel, maar meer ook niet!

In jouw ogen misschien niet, en in vele andere hun ogen heb je ook gelijk, maar niet volgens de WET. In de Nederlandse wet zijn bepaalde honden gewoonweg verboden, en als ze je ermee betrappen worden ze gewoon koelbloedig afgemaakt.
Nu ben ik ook Belg en ken ik die RAD-wetgeving niet zo bijster goed en kan ik dus ook niet oordelen als wat de mensen hier zeggen wel klopt, maar moest het zo zijn dat deze hond puppies kan krijgen die helemaal niet gehouden mogen worden, dan zou ik dat risico toch niet zo graag lopen.