wie kan me vertellen wat voor beestje dit is ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wie kan me vertellen wat voor beestje dit is ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:22

karin84 schreef:
Larve van een lieveheersbeestje! Welke kleur het later wordt weet ik alleen niet..

Presies, ik heb ze elk jaar op mn muur, en met een bepaalde temperatuur gaan ze dan ontpoppen en zie je lliefheersbeestjes tevoorschijn komen...Echt heel gaaf!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:24

brittje88 schreef:
lieveheersbeestjes zijn ook vieze dingen Tong uitsteken

En bijten gruwelijk hard

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:33

ik heb er hele kolonies lieveheersbeestjes-in-potjes op nagehouden toen ik klein was, maar nog nooit gebeten en nog nooit zo'n griezellarfding gezien. Vind zijn pakje wel stoer trouwens, met die hippe gele accenten Vork

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:45

daniella74 schreef:
En bijten gruwelijk hard

Haha dat heb ik nog nooit mee gemaakt! Nou vind ik ze nog viezer Tong uitsteken Zat er van de week nog één in me kamer zo'n zwarte met rode stippen. hoorde altijd dat die giftig waren, nooit na gekeken of het waar was. Maar het spookte in me hoofd dus elke keer dat hij los ging met vliegen ik rennen Huilen van het lachen

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:51

ik was vandaag in de wei bezig met de afrastering toen ik op de palen ook ineens allemaal van dit soort beestjes zag. Ik heb me echt heel erg staan afvragen wat het waren... Wat toevallig dat mijn oog op dit topic viel. haha waar bokt allemaal niet goed voor is Knipoog
(ben trouwens blij te horen dat het lieveheersbeest-larven zijn en niet een of ander griezelig uitheems wormpje Nagelbijten / Gniffelen )