judithh schreef:dat zou een goede optie zijn, alleen heb ik daar de mogenlijkheid niet voor, het is mazzel meenemen of laten zitten, op proef is geen optie..ze zullen dus vanaf dag 1 in mijn huis zijn. wel zou ik ze appart doen als ik de deur uit ben of s'nachts om geen onnodig risico te nemen.
Heb er ook aan gedacht of het misschien een idee is om Indy een snuitje om te doen bij de eerste ontmoeting zodat ze niet kan uithalen naar hem, maar dan heb je weer een andere kant...als zij gromt of aggresief overkomt en mazzel schiet in de verdediging, dan kan mijn teef zich niet verdedigen.
Ik zou Indy geen snuitje omdoen hoor! Het enige verdediginsmiddel van de hond is de bek. Zij zal dit dus juist gebruiken om duidelijk te maken dat zij de baas is, als je dat weg haalt kan ze zich bedreigt voelen en zonder snuitje alsnog duidelijk maken dat zij de baas is. Twee honden moeten altijd hun rang bepalen, dat kan heel snel gaan door te grommen of een blik uit te wisselen, maar het kan er ook van komen dat ze gaan vechten. Als het dreigt mis te gaan moet je ze uit elkaar halen: jij staat ten slotte weer boven Indy! Laat ze onderling hun plaats bepalen, je kent beide honden dus je kan wel inschatten of het goed gaat of niet, toch?
Edit: ze apart te zetten als jij er niet bij bent is wel een goed id!