moeilijk wat nu...(hondenkenners)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyLoes

Re: moeilijk wat nu...(hondenkenners)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:52

judithh schreef:
dat zou een goede optie zijn, alleen heb ik daar de mogenlijkheid niet voor, het is mazzel meenemen of laten zitten, op proef is geen optie..ze zullen dus vanaf dag 1 in mijn huis zijn. wel zou ik ze appart doen als ik de deur uit ben of s'nachts om geen onnodig risico te nemen.
Heb er ook aan gedacht of het misschien een idee is om Indy een snuitje om te doen bij de eerste ontmoeting zodat ze niet kan uithalen naar hem, maar dan heb je weer een andere kant...als zij gromt of aggresief overkomt en mazzel schiet in de verdediging, dan kan mijn teef zich niet verdedigen.

Ik zou Indy geen snuitje omdoen hoor! Het enige verdediginsmiddel van de hond is de bek. Zij zal dit dus juist gebruiken om duidelijk te maken dat zij de baas is, als je dat weg haalt kan ze zich bedreigt voelen en zonder snuitje alsnog duidelijk maken dat zij de baas is. Twee honden moeten altijd hun rang bepalen, dat kan heel snel gaan door te grommen of een blik uit te wisselen, maar het kan er ook van komen dat ze gaan vechten. Als het dreigt mis te gaan moet je ze uit elkaar halen: jij staat ten slotte weer boven Indy! Laat ze onderling hun plaats bepalen, je kent beide honden dus je kan wel inschatten of het goed gaat of niet, toch?

Edit: ze apart te zetten als jij er niet bij bent is wel een goed id!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 13:55

ja reu en teef gaan meestal wel goed.

meenemen naar neutraal terrein ze daar lekker laten spelen,en dan meenemen naar huis.

zorgen dat er even geen oude kluiven en ballen ed op de grond liggen,zodat daar oorlog over kan ontstaan,en ze zo aan elkaar laten wennen.

de teef zeker geen snuitje omdoen,dat maakt haar juist nog feller als anders...

maar ik voorzie eigenlijk geen problemen,zeker niet met een onderdanige reu bij een dominate teef Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:23

heb een half jaar geleden ongeveer hetzelfde mee gemaakt.. ik heb een teef en mijn vriend een reu.. en ik ging bij hem in wonen
en mijn teef is ook echt een dominante bitch.. en ik het begin hebben we het ook geweten.. tot 3 keer toe vechten.. en dat is geen pretje.. reu was ongeholpen en mijn teef ook.. reu verdedigd zijn terratorium dus vecht wel terug

we hebben het op kunnen lossen door mijn teef (want die begon altijd) tijdelijk een muiltje om te doen.. zodat ze niet ineens de reu kon grijpen.. en nu gaan ze perfect met elkaar.. zijn zelfs verliefd Tong uitsteken

edit: ik weet niet of je er over na hebt gedacht hoor maar ik zou je teef nooit laten helpen.. hierdoor is de kans dat ze NOG dominanter word

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:28

Hond ophalen, op neutraal gebied laten kennismaken, al het speelgoed uit huis halen, apart eten geven en geen botjes oid geven. Je teef als de leider behandelen dus als éérste de bak eten geven dan pas de reu etc.
Dan voorzie ik eigenlijk niet echt problemen.

Mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan kun je in ieder geval zelf een heel goed blijvend tehuis zoeken (misschien via de duitse doggen club?)

Succes!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:35

voerbakken in een bepaalde volgorde neerzetten heeft geen enkele invloed bij de rangorde van honden...

ze zoeken het echt zelf wel uit,is de reu onderdanig,dan zal hij snel weten dat de teef de baas is en zal het verder buiten hier en daar een snauw vast wel goed gaan...

honden kunnen zelf heel goed hondentaal tegen elkaar spreken.. Ja

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:38

ik zou daar geen minuut over na hebben moeten denken en waareschijnlijk gelijk in de auto gestapt zijn om hem te halen.....
en dan maar zien wat er gebeurd, je kan dan altijd nog zelf een GOED onderkomen voor hem proberen te zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:41

Het klinkt allemaal goed.

Reu & teef is een goede combi, de reu is niet dominant... het zou gewoon goed moeten gaan. Ik zou idd de teef niet muilkorven, laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Als je er bovenop gaat zitten, worden ze heel fanatiek, terwijl als je ze hun gang laat gaan, het meestal in een grom en een snauw klaar is.

Voerbakken in een bepaalde volgorde neerzetten heeft idd niet veel invloed hebben. Wel is het wijs als je thuis komt, de teef je eerst te laten begroeten, en dan de reu...

Je verder niet druk maken, honden redden zich over het algemeen prima Lachen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:42

KellyG schreef:
ik zou daar geen minuut over na hebben moeten denken en waareschijnlijk gelijk in de auto gestapt zijn om hem te halen.....
en dan maar zien wat er gebeurd, je kan dan altijd nog zelf een GOED onderkomen voor hem proberen te zoeken

ik snap dat je zo denkt, heb ik ook, maar ik moet ook rekening houden met mijn dochtertje...ik moet er niet aan denken..een vechtende dog en herder met het risico dat mijn dochtertje er tussen zit...dan denk je wel 2x na voor je een overhaaste beslissing neemt.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:44

judithh schreef:
KellyG schreef:

ik snap dat je zo denkt, heb ik ook, maar ik moet ook rekening houden met mijn dochtertje...ik moet er niet aan denken..een vechtende dog en herder met het risico dat mijn dochtertje er tussen zit...dan denk je wel 2x na voor je een overhaaste beslissing neemt.

had het stukje gemist dat je een dochtertje had.....
dan is het idd iets lastiger, maar toch denk ik wel dat ik dan nog in opweliing van woede en verdriet hem zou zijn gaan halen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:46

judith heb je een kans om daarheen te gaan,jouw hond mee te nemen en ze daar in een park of iets uit te laten,dus echt totaal op neutraal terrein??

dan kunnen ze kennis maken,gaan ze dan spelen,dan weet je genoeg,is er bij een ontmoeting al een hoop problemen,zou ik hem niet mee naar huis nemen

risico dat het daar dan echt uit de hand loopt is aanwezig...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:47

Ik ging hem zeker ophalen!!!!
En lukt het écht niet met je andere hond samen dan zocht ik er zelf een nieuw en goed huisje voor!

Ik ben 2x een hond kwijtgeraakt door een mislukte relatie, de 1e ex verkocht mijn hond stiekem door, de dag dat ik haar op zou halen was ze al weg.
Jaar later stond ze op marktplaats, de nieuwe eigenaren liepen shows met haar maar ze was te groot geworden en dus moest ze weg, maar hij had die mensen wijsgemaakt dat ik niet goed bij mn hoofd was en gevaarlijk etc dus zij wilden de hond niet aan mij terugverkopen en reageerden pas toen ze al verkocht was heel kortaf op mijn mail, helaas.

En mijn toen nieuwe vriend was wóest op mn ex omdat die mijn hond had verkocht, nu jaren later ben ik alweer bijna 2 jaar uit elkaar met de volgende ex en ook met hem had ik samen een hond, die ik nu ineens niet meer mag zien van hem...

Dus als ik de kans heb en hem ooit ergens tegenkom gaat ie direct mee!!

Hoop dat het klikt tussen je beide honden en zo niet dan kan je misschien via bokt/marktplaatys etc zelf een goed nieuw baasje voor hem vinden Lachen
Heel veel succes!!

[edit] ook ik had gemist dat je een dochtertje hebt, dan zou ik haar zeker in het begin niet in de buurt van de honden samen laten komen.
Neem beide honden mee naar voor hun onbekend terrein en als dat goed gaat pas mee naar hus en dan dus terwijl je dochtertje boven/bij een oppas oid is!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:48

op het moment dat ik er achter kwam dat hij op marktplaats stond zat ik in mijn gedacht echt al met één been in de auto, maar je moet wel blijven relativeren op zo'n moment en de voors en tegens afwegen. Tuurlijk wil ik ophalen, vandaar ook dit topic voor tips hoe ik het, het beste kan oplossen met de teef.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:51

kimmie261 schreef:
judith heb je een kans om daarheen te gaan,jouw hond mee te nemen en ze daar in een park of iets uit te laten,dus echt totaal op neutraal terrein??

dan kunnen ze kennis maken,gaan ze dan spelen,dan weet je genoeg,is er bij een ontmoeting al een hoop problemen,zou ik hem niet mee naar huis nemen

zou denk best kunnen, neem aan dat ze daar wel een park hebben of iets dergelijks, alleen beide dan in de auto terug vind ik geen optie, ik heb een grote wagen maar een dog erin en hij is al behoorlijk vol...hahaha maar stel dat ze in de auto wel hommeles krijgen dan is het leed niet te overzien.

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:54

Wij hebben ook een herder, een teefje. En mn broer heeft sinds kort ook reu. Onze hond word dit jaar 7 en de reu is gekomen als pup, Geen idee of het verschil maakt. Maar bij onze hond is het zo wat van haar is is van haar. Het was even wennen aan elkaar maar later was het kop en kont Clown

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:55

kimmie261 schreef:

dan zou het een optie zijn om hem de volgende dag op te halen...hij zit ruim 150 kilometer hier vandaan, even heen en weer is geen optie, ik kan morgen pas om 16.30u daar terecht en ik wil ze niet sávond heel laat bij elkaar hebben vlak voor de nacht. Dan zou ik mazzel zondagochtend moeten gaan halen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:56

ik heb hier 6 honden rondlopen,en deze zijn niet allemaal op hetzelfde moment gekomen,en allemaal in de roedel geintroduceerd..

ook als mensen komen met honden,welke "normaal"hondentaal spreken,worden ze bij mij in de roedel gezet..

spannendste was ooit een argentijnse dog X rottweiler kruising in de roedel plaatsen waar een argentijnse dog reu bij liep...

we hebben die reu van ons meegenomen naar die man die die kruising aanbood,en ze zo meegenomen bij hem in een groot park..
daar gingen ze spelen,toen mee naar huis genomen en meteen met de rest van de honden gaan uitlaten bij ons in het park,zodat ze allemaal met voldoende ruimte aan elkaar konden ruiken en wennen,ging super..

daarna naar huis,en dat ging goed..

en ja uiteindelijk hebben ze wel gevochten,maar dat kwam pas veel later...

nu gaat het goed... ze lopen gewoon door elkaar heen,met elkaar mee,en leven samen hier in huis.

wij hadden tussen de achterbank en kofferbak zo'n honden rek gezet op de terugweg,zodat ze inderdaad niet bij elkaar zaten op een klein stukje auto,dus 1 op de achterbank mee terug de ander in een open kofferbak,ging prima Lachen
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 16-05-08 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:57

Ik zou toch behoorlijke voorzorgsmaatregelen nemen. Je weet niet hoe verknipt Mazzel geworden is door de verwaarlozing op zijn vorige adres. Zeker met nog een kind in huis!!

*houdt haar hart vast*

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:58

Ik deel toch een andere mening dan de meeste mensen hier. Ik zou het namelijk niet doen. Hoe verleidelijk het misschien ook is. Tuurlijk geef je nog om Mazzel maar ik denk dat het toch vrij lastig wordt om ze te koppelen. Je geeft namelijk al aan dat je herder vrij dominant is en in huis ook al anderen heeft aangevallen. Daarbij geef je aan dat Mazzel een moeilijke periode heeft gehad en je weet niet hoe hij daar is uitgekomen en reageerd naar mens en dier.
Daarbij vind ik dat je een dier dat uit zo'n moeilijke periode beter kan plaatsen bij mensen die op dit moment geen honden hebben of honden die erg vriendelijk zijn tegenover elkaar. Dit omdat mishandelde dieren veel aandacht moeten krijgen en niet de stress van het koppelen waarbij je vooraf al in kan schatten dat het ook wel eens goed mis kan lopen.
Daarbij weet je ook niet wat hij er aan over heeft gehouden. Vandaar dat ik zou zeggen in dit geval kijk of je kan bemiddelen voor een goed en blijvend thuis voor Mazzel maar ga het niet zelf aan hoe verleidelijk ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:02

Ik zou er eerst gewoon eens zelf heen gaan, hond en kind ff naar familie, gewoon alleen jij.
Dan kun je altijd zien hoe hij is.

Geen goed gevoel = niet doen.

Je kunt hem nog beter laten waar hij is, dan straks een nieuw huisje voor hem zoeken, want dat is moelijk te vinden, hoor Knipoog en zeker met een volwassen dog is het niet makkelijk

Edit: er zit wel wat in, in het verhaal van That's me.
Ik had daar nog niet zo aan gedacht, maar ze heeft wel gelijk Ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:05

Yamcha schreef:
Ik zou er eerst gewoon eens zelf heen gaan, hond en kind ff naar familie, gewoon alleen jij.
Dan kun je altijd zien hoe hij is.

Geen goed gevoel = niet doen.

Je kunt hem nog beter laten waar hij is, dan straks een nieuw huisje voor hem zoeken, want dat is moelijk te vinden, hoor Knipoog en zeker met een volwassen dog is het niet makkelijk

Als je dat doet dan neem je de hond zeker weten mee naar huis. In zo'n situatie heeft het gevoel met de hond de overhand. Daarom vind ik het verstandig dat de TS eerst er over nadenkt voordat ze gaat handelen. Om zo de voors en tegens tegen elkaar af te wegen en een beslissing te nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:05

judith ik zou niet gaan testen met jou teef, hem dan achter laten, en hem de volgende dag ophalen...

hoe lastig ook hoor,maar als het goed gaat..probeer dan in 1x door te gaan..

anders moet je alsnog zondag ergens neutraal weer aan elkaar wennen,mooiste is nl als je ze samen in 1x mee naar binnen kan nemen,dus niet dat je met een vreemde hond binnen komt...

en als mazzel nog steeds onderdanig is,en verder geen vechtneigingen heeft,zie ik echt geen probleem...ook al valt jou teef hem aan,veel honden vechten dan niet eens terug.

maar zou wel van te voren even testen Haha!

heb dat inmiddels wel geleerd,en bij evt kennismaking vooral ook je teef NIET vasthouden aan een lijn,laat ze het zelf maar uitzoeken,anders voelt ze zich nog gesteund ook.

en voor honden die een moeilijk periode hebben gehad kan een huis met een hond juist heel goed zijn,zo te lezen zat mazzel al met meerdere honden,dus die past zich wel aan..

honden zijn en blijven roedeldieren...net als paardjes kuddedieren,maar helaas zien veel mensen dat niet zo in...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:07

DOEN!!! Echt, ik zou het doen.

Stel dat het echt niet klikt, dan kun jij alsnog een plaatsje voor hem zoeken, waar hij het wel goed heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:08

@ Thats_Me en TS: Lees ff mijn edit Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:08

KellyG schreef:

dat was ook mijn gedachte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:15

Dat is echt heel dom.

Weet je hoe moeilijk het is om een goed plekje te vinden voor een dier? Voor een pup is het al moeilijk.

Laat staan voor een volwassen dog.