Ik heb een haan gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: Ik heb een haan gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:57

hmm oké... maar omdat dit een showhaantje is..

Ken ook een plek daar lopen tientallen hanen ook wel geringd maar dat zijn gewone hanen zeg maar, geen showbeestjes

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 10:58

Hij is van 2007.
Dit staat er op het nummer:
NL-H 15 07 6712

Heb net wat eten voor hem gehaald, veel mensen helpen me al mee voor een plekje! Ik vraag ook even bij onze straat bij stal want wie weet kan ik er iemand misschien wél blij mee maken ook al is het maar een haan. Je weet maar nooit of iemand net op zoek is. En ik zet hem even op marktplaats.
Ik laat hem lekker binnen zitten, dan is het even niet anders.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:57

Tomaatje schreef:
Hier in het hertenkamp lopen ook een behoorlijk aantal hanen rond. Die hebben echt een heerlijk leven, de hele dag een beetje scharrelen en 's nachts in een boom slapen. Ik zou sowieso de eigenaar niet opsporen om het beestje terug te brengen... Van een weglopende haan heb ik nog nooit gehoord

Zo lang de gemeente ze niet op ruimt kunnen ze een fijn leven hebben.
Er zijn veel plaatsen waar hanen en zelfs soms met kippen worden gedumpt. Soms worden ze gepakt door honden en soms houdt de gemeente een schoonmaak..... sneu
Volgens mij kun je dan beter zelf de kip z'n nek omdraaien, weet je iig zeker dat hij snel dood is.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:06

misschien hebben ze hem wel gedumpt om dat hij aan het kraaien was, tja en als de buren dan gaan klagen zit je toch met je haantje, de ringen met nummer worden meestal uitgegeven door een vereninging, ieder heeft zijn eigen ringnummers dus de fokker is te achterhalen. alleen die heeft misschien de haan gewoon verkocht. zo heeft mijn vader eens een kanarie terug gekregen die hij had gefokt. hij had hem verkocht het beestje was ontsnapt, het leuk was wel dat twee of drie weken nadat het vogeltje bij mijn vader was afgeleverd de mensen belde of ze een nieuwe konden krijgen/kopen. omdat die van hun per ongeluk was weg gevlogen. hihi had mijn vader het vogeltje al netjes in een appart hokje gezet en tegen die mensen gezegd dat dit wel eens wat voor hun kon wezen. ze waren dolblij dat ze hun vogeltje terug hadden.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:37

Amivedi heeft me ook nog niet teruggebeld dus ze zal nog wel niks hebben gevonden.

Ik ben net terug van mijn stal en het gaat goed met de haan!
Hij heeft wat gegeten en hij is nog steeds zo mak en tam.
Hij begint inderdaad met wat kraaien haha, hoor je zo'n heel zielig geluidje uit de stal vandaan. Het huis van de buren staat ong. 80 meter van de stal, maar zal zowiezo wel even zeggen dat ik een paar dagen een haan heb. Maar erg hard doet hij het overigens niet dus ik vraag me af of ze het horen of er last van hebben.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 12:47

Goed dat je hem hebt meegenomen!
Ik denk ook wel dat dat beestje is gedumpt, je hebt nou eenmaal van die domme mensen.
Arm beest. Weet je al wat je ermee gaat doen? (als er niemand meer voor komt?) Houdt je hem dan zelf of zoek je iemand die nog meer kippen heeft?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 12:58

Ik zoek zowiezo een plekje bij iemand die nog meer kippen heeft. Tot die tijd kan hij wel blijven Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 13:26

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft een klein wondje bij zijn kam.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:00

Inderdaad een hele mooie haan!! Hij is wel klein.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 14:02

Het is ook een kriel en hij is nog maar 1 jaar oud.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 16:40

Dit heb ik gevonden op een Sabelpootkriel-website:

"Met het verstrekken der ringen wordt men tegelijkertijd als fokker en als eigenaar van deze dieren geregistreerd; men kan dus altijd nagaan (ook al is het dier nadien verkocht) wie de oorspronkelijke fokker/eigenaar van het dier was. Nieuwe eigenaren mogen overigens best met gekochte dieren exposeren en hoeven dus niet zelf de fokker te zijn!"

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:43

Die zal toch wel een eigenaar hebben lijkt mij? Zo'n mooie haan, én een ringetje..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:49

Hij is mooi!

Wij hebben pas geleden ook een jonge haan gevonden (al dachten wij eerst dat het een hen was Nagelbijten / Gniffelen) maar toen hij begon te kraaien hebben wij hem naar een boerderij van een vriendin gebracht. Die waren dolblij aangezien hun enige haan pas was gestorven Lachen (natuurlijke weg, niet in de pan Tong uitsteken).

Tijdje geleden liep er ook nog een hen los, die hebben wij gezellig bij onze kippen in gezet Lachen

Mocht je zoektocht niets opleveren: er zijn genoeg boerderijen waarbij die niet in de pan beland Lachen
(helemaal niet als het om een hele mooie haan gaat)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-05-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:52

ik heb ook een sabelpoot gehad. die zijn echt heel erg tam Haha!
dit is een mooie, die van mij was gek op kattenvoer,als de katten aan het eten waren kwam hij er aan,mepte ze aan de kant en at hun eten op Clown

alsje hem kwijt wilt kun je de kinderboerderij proberen ,soms willen die ze wel graag hebben

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:48

absque_dubio schreef:
Die zal toch wel een eigenaar hebben lijkt mij? Zo'n mooie haan, én een ringetje..

Als hij slechte cijfers haalt op shows is hij alsnog niets waard. Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:26

Idd. Wij hebben hier een antwerpse baardkriel lopen, toendertijd bij iemand opgehaald die een hele lading afgekeurde schowhennen had ingekocht. Hebben dr toen 2 meegenomen, 1tje is doodgegaan toen ze broeds werd, die anderd huppelt nog steeds rond.
En als je die kippen zo kan inkopen, zijn er dus mensen die ze kwijt willen, dus dan dumpen ze ze net zo lief..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 09:45

Zijn ringnummer wordt als het goed is nagecheckt, ik ben toch stiekem benieuwd als het iemand hier in de buurt is.

Heb ondertussen al een paar mensen die hem eventueel willen hebben, dan komt hij bij andere kipjes te lopen! Haha!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 13:57

De NHDB gaat de fokker vragen hoe het zit, dus ik ben benieuwd.
Ringen zijn dus op te vragen, dus een fokker weet dit en zal zijn hanen niet zomaar dumpen, zeker niet met een ring om.
Mijn vermoeden is dat iemand deze als kuiken van paar weken oud gekocht heeft en er later toch weer vanaf wou.

Ik heb al een aantal reacties gehad van mensen, waaronder van 1 man die heel graag sabelpootkrielen wil gaan houden en erg interesse in hem heeft.
Ik wacht nog even de NHDB af, maar is hij daadwerkelijk gedumpt dan gaat hij denk ik naar die man toe! Zou wel leuk zijn als hij zijn eigen groepje met kipjes krijgt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:45

Wat tof! Lachen

Eind goed, al goed zo te horen Lachen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 15:11

Ja komt denk ik helemaal goed!
Die man heeft vroeger ook dit soort kippen gehad en die had hij ook helemaal tam gemaakt. Deze is ook zo tam hij gaat gewoon bij me zitten en hij sprong al op m'n schouder haha.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:15

Wat fijn dat je 'm kan herplaatsen. Hier in de buurt worden ook zooooooooooveel hanen gedumpt. 60% van die arme kuikens zijn hanen, en tsja, de meeste mensen willen maar 1 haan... Grrr.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 18:21

Hij is vandaag opgehaald Haha!
De nieuwe eigenaar was er heel blij mee, hij had al helemaal een nieuw hok staan. Nu gaat hij nog op zoek naar geschikte hennetjes!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:02

wat goed dat ie nou zijn eigen groepje krijgt!
nouweet je tenminste zeker dat ie een goed plekje krijgt