Wat voor ras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosmarijn_

Re: Wat voor ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 19:26

Ben benieuwd Moniek!
Ik heb je hele site nog eens doorgespit maar helaas er zit geen geschikte tussen..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:30

Wat zijn de 'afknappers'?
En wat voor eisen hebben jullie? Dan ga ik even mee op zoek. Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 20:11

Gompie blaft, dat willen mijn ouders niet. En dat hij niet zo goed met onbekenden kan is ook niet handig.
Balou leek me eerst wel geschikt, tot dat ik het punt las dat hij niet alleen kon zijn, en er is niet altijd iemand thuis. En een jankende hond zullen de buren niet leuk vinden...
Blink en Luukie had ik al vertelt in het topic van de manege.
Dikkie en Dinky vind ik niet zo leuk qua uiterlijk.. Bloos En lijken ook wat klein, ik wil zelf een iets grotere.
Milan kan niet met andere honden en is daardoor met uitlaten ook moeilijk, en dat kan niet ivm met mijn zusje en broertje en de honden op stal.
Nea, Pepe, en Ryu zijn ook niet echt mijn type honden.
En de drie hedders zijn helaas te groot.

We zoeken een rustige lieve familie hond. Die ook lief is tegen vreemden en andere honden. Verder niet te groot (geen herder dus) en ook niet te klein.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:24

_Roosmarijn_ schreef:
Gompie blaft, dat willen mijn ouders niet. En dat hij niet zo goed met onbekenden kan is ook niet handig.
Balou leek me eerst wel geschikt, tot dat ik het punt las dat hij niet alleen kon zijn, en er is niet altijd iemand thuis. En een jankende hond zullen de buren niet leuk vinden...
Blink en Luukie had ik al vertelt in het topic van de manege.
Dikkie en Dinky vind ik niet zo leuk qua uiterlijk.. Bloos En lijken ook wat klein, ik wil zelf een iets grotere.
Milan kan niet met andere honden en is daardoor met uitlaten ook moeilijk, en dat kan niet ivm met mijn zusje en broertje en de honden op stal.
Nea, Pepe, en Ryu zijn ook niet echt mijn type honden.
En de drie hedders zijn helaas te groot.

We zoeken een rustige lieve familie hond. Die ook lief is tegen vreemden en andere honden. Verder niet te groot (geen herder dus) en ook niet te klein.

Iedere hond blaft wel eens. Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:27

En is een boxer ook niet wat? Zijn hele lieve honden, of misschien een Keeshond? Keeshonden vind ik ook echt heel erg leuk Ja

Edit: sorry ik lees net dat je een boxer niet zo leuk vind maar misschien de Keeshond?

Bij de paarden bij ons hebben we ook een keeshond, hij is best druk als die los is maar zodra die aan de lijn is is die heel rustig en lief. Hij is ook helemaal niet gemeen en leert heel erg snel. Hier een foto:

http://i32.tinypic.com/2iqei43.jpg

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:38

Pistasche schreef:
En is een boxer ook niet wat? Zijn hele lieve honden, of misschien een Keeshond? Keeshonden vind ik ook echt heel erg leuk Ja

Edit: sorry ik lees net dat je een boxer niet zo leuk vind maar misschien de Keeshond?

Bij de paarden bij ons hebben we ook een keeshond, hij is best druk als die los is maar zodra die aan de lijn is is die heel rustig en lief. Hij is ook helemaal niet gemeen en leert heel erg snel. Hier een foto:

http://i32.tinypic.com/2iqei43.jpg

Haha die beer wat een leuke foto van hem trouwens! hij is idd erg lief. wel erg waaks maar doet niks

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:49

een schapendoesje? Prachtig karakter, mooi uiterlijk?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:30

_Roosmarijn_ schreef:
Een vriendelijke niet te drukke hond. Een echte familiehond dus, mijn wat jongere broertje en zusje moeten er ook gewoon mee kunnen wandelen enzo. En het liefst ook een hond die met andere honden overweg kan, aangezien ik hem graag mee wil nemen naar stal tegen die tijd.
Uiterlijk, uh jaa, liefst geen poedel-achtige dus, en boxers en dat soort honden hou ik ook niet zo van. Verder tjaa, lastig uit te leggen. Knipoog

Hoe oud zijn je broertje en zusje? Onthou dat je een hond NOOIT alleen mag laten bij kinderen tot een jaar of 12. Ze kunnen de hond namelijk niet aan en staan dus in principe lager in rang. Nu is het wel zo dat een volwassene de kinderen een afhankelijke rang kan geven. Maar zodra de aanwezigheid van die volwassene weg is vervalt die rang ook. En dan is het voor een hond heel normaal als hij ze even laat weten af hij het ergens niet mee eens is, dat is voor ons alleen wat vervelender Knipoog

Is een leuke kruising uit het asiel of misschien het buitenland niet wat. Daar zitten ook vaak ongecompliceerde hondjes en je kunt het karakter al aardig zien. Mijn poedeltje voldoet aan al je eisen... behalve dat niet hele drukke Haha!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:13

tsja.. een hond blaft als dat een argument is om een hond niet te nemen, bij een pup weet je dat ook nooit. Onze kleinste we dachten tot een leeftijd van ongeveer 1 jaar altijd dat ze niet kon blaffen en moet je haar nu eens horen als ze de kans krijgt blaft ze tegen iedereeen die langs komt.

Toch zou ik voor een poedel gaan, zijn vaak super hondjes! En je hoefd ze natuurlijk niet in van die plopjes te scheren he.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:02

wij hebben een beagle gwenfflammes heeft geen gelijk
onze beagle luisterd heel goed loopt zelf los op de hei gewoon een cursus volgen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:23

Haha een beagle die luistert, dat is een uitzondering! De meeste gaan echt hun eigen gang.
Poedel: aanrader! Over het algemeen gezond, intelligent, verharen niet en je hoeft er inderdaad niet zo'n juffertjes-model van te maken.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:28

wij hebben ook een beagle en eerlijk gezegt zou ik dit ras niet aanraden aan een gezin die net met een hond beginnen.
een beagle heeft een hele consquente opvoeding nodig anders gaan ze teveel hun eigen gang.
onze beagle luisterd heel goed ,loopt los mee en loopt ook los tussen mijn kippen en konijnen maar daar zittenwel veel uurtjes training in.
als je een makkelijke hond zoekt zou ik zeker niet voor een beagle gaan!
bordercollies zijn wel makkelijk op te voeden maar hebben wel weer veel beweging nodig.(misschien naast je paard mee laten lopen?)

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:01

Scoobdoe. een Beagle zijn over t algemeen geen honden die zonder goede opvoeding en training goed luisteren, lees de reacties hierboven maar eens.
Heb meerdere Beagles op les gehad, ik ken mn pappenheimers maar lief en schattig waren ze allemaal wel, zonder uitzondering!!!!
Maar we zoeken een makkelijke gezinshond voor Roosmarijn, voor een gezin zonder hondenervaring, vandaar......

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:52

Mijn moeder kwam vandaag iemand tegen met een Franse Waterhond. En ze is helemaal enthousiast! Diegene die ze gesproken heeft, heeft heel veel vertelt en het is erg positief allemaal. Dat ras verhaart haast niet en dat vindt mijn moeder vooral een positief punt! Wel zeiden ze dat ze niet lang alleen konden gelaten worden als ze klein zijn, maar ik had niet het idee dat ze dat een groot stuikelpunt vondt. Ze vindt zulke krullerige teddyberen super schattig! Verder zei diegene ook dat de hond heel rustig en lief was en ook niet veel blafte. Mij lijkt het wel een geschikte familiehond.
Een Franse Waterhond lijkt heel veel op de Spaanse waterhond.

Heeft er iemand ervaringen met deze honden? Of tips?
Laatst bijgewerkt door _Roosmarijn_ op 17-05-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:55

Als ik dit alles over Beagles zo hoor, lijkt het niet een geschikte hond voor ons, aangezien we met z'n 6en zijn thuis en iedereen natuurlijk zich gaat bemoeien met de hond en dat kan de consequente opvoeding die een Beagle nodig heeft wel eens in de weg staan.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 17:59

Poedels zijn niet zo mijn smaak.. Bloos En schapendoesen is ook een ras waar we naar aan het kijken zijn. Mijn moeder is een beetje van de teddybeer honden. Tong uitsteken

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:04

Ik heb zelf een Westie. Echt een ontzettend leuk rustig hondje dat goed luisterd. Ik vind het een hele goede familie hond en ze is niet zo groot. Zie mijn profiel voor foto's.

xBurberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:04

Oja, en het belangrijkste; ze verhaart niet. Al doen wij haar wel om de zoveel maanden naar de trimmer.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:16

_Roosmarijn_ schreef:
Poedels zijn niet zo mijn smaak.. Bloos En schapendoesen is ook een ras waar we naar aan het kijken zijn. Mijn moeder is een beetje van de teddybeer honden. Tong uitsteken

Grappig want de franse waterhond is één van de voorvaderen van de poedel Haha! Als je een poedel niet met bolletjes trimt verschillen ze ook niet veel van uiterlijk Knipoog

Maar volgens mij zijn deze honden helemaal niet zo rustig. Het zijn, net als poedels, jachthonden die toch wel aardig wat beweging nodig hebben en graag ook wat geestelijke uitdaging. Verder zijn het volgens mij erg leuke honden maar ik ken ze verder niet want ze zijn er maar amper...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:19

Is een bichon frisé niet wat? En dan niet naar de opgepoefte showhonden kijken maar naar normaal getrimde honden, anders zijn ze echt vreselijk Haha! Maar die hondjes zijn tevreden met wat minder beweging. Net als bijvoorbeeld een lasa apso. Maar bij hondjes uit de gezelschapsgroep moet je een beetje door de showkapsels kijken Knipoog

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 20:28

@xBurberry: We willen een iets grotere hond dan een Westie.
@Lysette: Jaa dat las ik ook, moest er zelf ook best om lachen. Tong uitsteken
Bichon frisé, haha, die heb ik inderdaad ookal gezien in de encyclopedie van mijn vriendin, maar daar staan alleen foto's van de showhonden, net speelgoedhondjes.. ROFL Ik zal eens kijken wat ik van ze vindt als ze normaal getrimt zijn.

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:43

_Roosmarijn_ schreef:
Mijn moeder kwam vandaag iemand tegen met een Franse Waterhond. En ze is helemaal enthousiast! Diegene die ze gesproken heeft, heeft heel veel vertelt en het is erg positief allemaal. Dat ras verhaart haast niet en dat vindt mijn moeder vooral een positief punt! Wel zeiden ze dat ze niet lang alleen konden gelaten worden als ze klein zijn, maar ik had niet het idee dat ze dat een groot stuikelpunt vondt. Ze vindt zulke krullerige teddyberen super schattig! Verder zei diegene ook dat de hond heel rustig en lief was en ook niet veel blafte. Mij lijkt het wel een geschikte familiehond.
Een Franse Waterhond lijkt heel veel op de Spaanse waterhond.

Heeft er iemand ervaringen met deze honden? Of tips?

Een Barbet bedoel je! Heb er een op les gehad, superhond!!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 20:45

Jaa klopt, zo heten ze ook wel ja. Dus positief als familiehond? Lachen

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 20:46

@Lysette: Ik vind ze wel leuk die bichon frisé maar helaas te klein.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:08

Als je naar deze site gaat en op de link welk ras past bij mij klikt krijg je een vragenlijst. Als je die invult krijg je een lijstje met rassen die bij je criteria passen.
http://www.hondenras.com/