Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Roosmarijn_ schreef:Gompie blaft, dat willen mijn ouders niet. En dat hij niet zo goed met onbekenden kan is ook niet handig.
Balou leek me eerst wel geschikt, tot dat ik het punt las dat hij niet alleen kon zijn, en er is niet altijd iemand thuis. En een jankende hond zullen de buren niet leuk vinden...
Blink en Luukie had ik al vertelt in het topic van de manege.
Dikkie en Dinky vind ik niet zo leuk qua uiterlijk..En lijken ook wat klein, ik wil zelf een iets grotere.
Milan kan niet met andere honden en is daardoor met uitlaten ook moeilijk, en dat kan niet ivm met mijn zusje en broertje en de honden op stal.
Nea, Pepe, en Ryu zijn ook niet echt mijn type honden.
En de drie hedders zijn helaas te groot.
We zoeken een rustige lieve familie hond. Die ook lief is tegen vreemden en andere honden. Verder niet te groot (geen herder dus) en ook niet te klein.
Pistasche schreef:En is een boxer ook niet wat? Zijn hele lieve honden, of misschien een Keeshond? Keeshonden vind ik ook echt heel erg leuk
Edit: sorry ik lees net dat je een boxer niet zo leuk vind maar misschien de Keeshond?
Bij de paarden bij ons hebben we ook een keeshond, hij is best druk als die los is maar zodra die aan de lijn is is die heel rustig en lief. Hij is ook helemaal niet gemeen en leert heel erg snel. Hier een foto:
http://i32.tinypic.com/2iqei43.jpg
_Roosmarijn_ schreef:Een vriendelijke niet te drukke hond. Een echte familiehond dus, mijn wat jongere broertje en zusje moeten er ook gewoon mee kunnen wandelen enzo. En het liefst ook een hond die met andere honden overweg kan, aangezien ik hem graag mee wil nemen naar stal tegen die tijd.
Uiterlijk, uh jaa, liefst geen poedel-achtige dus, en boxers en dat soort honden hou ik ook niet zo van. Verder tjaa, lastig uit te leggen.
_Roosmarijn_ schreef:Poedels zijn niet zo mijn smaak..En schapendoesen is ook een ras waar we naar aan het kijken zijn. Mijn moeder is een beetje van de teddybeer honden.
_Roosmarijn_ schreef:Mijn moeder kwam vandaag iemand tegen met een Franse Waterhond. En ze is helemaal enthousiast! Diegene die ze gesproken heeft, heeft heel veel vertelt en het is erg positief allemaal. Dat ras verhaart haast niet en dat vindt mijn moeder vooral een positief punt! Wel zeiden ze dat ze niet lang alleen konden gelaten worden als ze klein zijn, maar ik had niet het idee dat ze dat een groot stuikelpunt vondt. Ze vindt zulke krullerige teddyberen super schattig! Verder zei diegene ook dat de hond heel rustig en lief was en ook niet veel blafte. Mij lijkt het wel een geschikte familiehond.
Een Franse Waterhond lijkt heel veel op de Spaanse waterhond.
Heeft er iemand ervaringen met deze honden? Of tips?